دانستنی

آموزش بازاریابی اینترنتی (بروزرسانی جدید)

در این مقاله به جدیدترین روش های بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت و شما را با آخرین متدهای کسب درآمد اینترنتی و بازاریابی اینترنتی آشنا خواهیم ساخت.

بحث آموزش در هر زمینه ای بسیار مهم است، یا بهتر است بگوییم شاه کلید هر کاری آموزش صحیح و کارآمد است.

در بحث بازاریابی نیز این مقوله صدق می کند.

به عبارتی بازاریابی بدون آموزش اصولی امکان پذیر نیست، بازاریابی اینترنتی نیز در این مورد مستثنا نخواهد بود و باید قواعد اصولی و بروز این کار را فرا بگیرید.

با توجه به پیشرفت های علمی چند سال اخیر در کل جهان، واضح و مشخص است که با سرعتی فوق العاده زیاد به سمت دنیای دیجیتال و فضای مجازی و اینترنتی پیش می رویم.

این پیشرفت و توسعه مستلزم داشتن علم و دانش کافی است تا بتوانیم به راحتی با این مقوله کنار بیاییم و از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم که به صورت کامل و جامع اطلاعاتی در مورد بازاریابی اینترنتی در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید با استفاده از آن، این بحث شیرین را فرا بگیرید و در به کار گیری از اموزش ها نتیجه لازم را کسب کنید.

اگر شما صاحب کسب و کار هستید و یا می خواهید شروع کنید با آموزش ما همراه شوید.

به صورت مورد به مورد مطالب را پیش می بریم، مواردی کلیدی در بازاریابی اینترنتی:

  1. ساخت وب سایت

ابتدایی ترین کار برای این که بتوانید محصولات یا خدمات خود را به معرض فروش بگذارید و مشتری را جذب کنید، داشتن یک وب سایت زیبا اما اصولی است.

شما درصورتی می توانید به درآمد های بالا فکر کنید و برسید که وب سایتی جذاب با کل جزئیات داشته باشید.

شاید الان به این فکر کنید که وب سایت درست کردن کاری پر چالش و دشوار است، اما اصلا این چنین نیست.

شما نیازی به یادگیری برنامه نویسی برای درست کردن وب سایت ندارید.

بلکه به راحتی تمام می توانید به یکی از شرکت های طراحی سایت مراجعه کنید و یک وب سایت با رعایت اصول و قواعد متعارف داشته باشید.

آیا خود ما بدون یادگیری برنامه نویسی می توانیم وب سایت طراحی کنیم؟

بله شما نیز می توانید با مراجعه به سیستم های رایگانی مانند وردپرس اقدام به ساخت وب سایت کنید بدون این که برنامه نویسی را فرا بگیرید یا مهارت تخصصی خاصی داشته باشید، می توانید با یک سرچ، تمام اصول ساخت وب سایت را در وردپرس به صورت رایگان یاد بگیرید.

توضیح کامل وردپرس در حوصله این مقاله نمی باشد.

  1. تولید محتوای متنی و ویدئویی

مهم ترین قسمت بازاریابی اینترنتی و بهترین ابزار شما برا جذب  مخاطب، تولید محتوا می باشید، چه به صورت متنی و چه به صورت ویدئویی.

البته این نکته را متذکر می شوم که قطعا تولید محتوای ویدئویی تاثیر گذاری بیشتر و بهتری خواهد داشت.

اگر محتوای که در اختیار مخاطب و بازدید کننده می گذارید جذاب، دقیق و به دور از بزرگ نمایی باشد قطعا کاربران اینترنتی را به سمت خود می کشد.

تولید محتوای شما باید حس اعتماد را به مخاطب القا کند.

به حالتی که مخاطب بتواند به راحتی با متن یا ویدئوی شما ارتباط بر قرار کند. شما باید بتوانید در محتوای تولیدی خود این حس را در بازدید کننده ایجاد کنید، به نوعی می توان گفت شما در نقش یک روانشناس انگیزشی ایفی نقش می کنید.

با بیان تاثیرات مثبت محصول یا خدمت خود، حس مثبت واقع شدن و به نوعی احساس نیاز را در بازدید کننده ایجاد می کنید.

در این حالت با رعایت نکاتی که گفته شد بازدید کننده  به راحتی به کاربر سایت شما تبدیل خواهد شد و از خدمات یا محصول شما استفاده خواهد کرد.

تولید محتوای حرفه ای را فراموش نکنید.

  1. استفاده تبلیغ کلامی کاربران

اگر خدمت یا محصولی که ارائه می دهید با توضیحاتی که در وب سایت داده اید نزدیک و یا یکی باشد، اعتماد مشتری را جلب کرده اید.

در این صورت به راحتی تمام با استفاده از ترفند های مانند کد تخفیف معرف می توانید بدون پرداخت هزینه های گزاف از تبلیغ کلامی مشتریان گذشته خود استفاده کنید، تبلیغی که مطمعنا تاثیر آن از دیگر انواع تبلیغ بیشتر خواهد بود.

  1. بهینه سازی مطالب سایت

بهینه سازی باعث می شود که موتورهای جستوگر مانند گوگل، سریع تر و راحت تر مطالب شما را در اختیار بازدید کنندگان قرار دهند.

قطعا هرچه سایت شما بهینه تر باشد در سرچ هایی که کاربران اینترنتی انجام می دهند بیشتر دیده می شود و مطمعنا این امر باعث فروش بیش تر محصول یا خدمت شما خواهد شد.

بهترین کار پس از ساخت وب سایت این است که مطالب خود را بهینه کنید.

نام دیگر بهینه سازی سئو می باشد. شرکت های فراوانی در انجام این امر مشغول به کار هستند که شما می توانید به آن ها مراجعه کنید.

  1. ایمیل ماکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بعد ساخت وب سایت و بهینه سازی آن اقدام به راه اندازی ایمیل مارکتینگ کنید، زیرا ایمیل مارکتینگ به راحتی می تواند پیام ها و اخبار کسب و کار شما از جمله فروش های ویژهف جشنواره ها و… را به ایمیل مشتریان و کاربران سایت شما ارسال کند، این کار دیگر نیازی به هزینه های اضافه و دیده شدن در موتورهای جستوگر نیست، فقط کافی است کاربران شما ایمیل خود را در سایت شما ثبت کنند.

برای این که بتوانید به ایمیل کاربران و مشتریان دسترسی پیدا کنید ترفندهای بسیاری وجود دارد.

یکی از این ترفند ها دادن هدیه رایگان به کاربران است، با این کار شما می توانید بعد از ثبت ایمیل توسط مشتری، آن را برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

یا می توانید قسمت های از سایت را فقط برای کسانی که پنل عضویت را فعال می کنند در دسترس قرار دهید.

قسمت جالب ایمیل مارکتینگ، اتوماتیک بودن ان است یعنی به صورت اتوماسیون و اتوماتیک ایمیل ها را برای کاربران ارسال می کند.

  1. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی نیز جز بازاریابی اینترنتی حساب می شوند.

شبکه های اجتماعی با رشد قابل توجهی که در جهان داشته اند این قابلیت را برای کسب کار ها فراهم کرده اند که خود را به راحتی به مشتریان برسانند و در معرض دید عموم قرار گیرند.

برنامه های مانند تلگرام و اینستاگرام، مخصوصا اینستاگرام توانسته اند به رونق کسب و کارها کمک شایان ذکری کنند، تقریبا با محبوبیتی که این شبکه های اجتماعی کسب کرده اند، کمتر کسی هست که از این نرم افزار ها استفاده نکند.

با این تفاسیر شما می توانید با داشتین یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام، تولید محتوای جذاب و مناسب را شروع کنید و فروش خود را چند برابر کنید.

نتیجه گیری

شما باید آموز کافی را دریافت کنید و به این مسئله واقف باشید که در بازاریابی اینترنتی جذابیت حرف اول را می زند.

جذاب بودن صفحه سایت، پیج اینستا، لوگو و… را در اولویت خود قرار دهید.

فروش و بازاریابی یک هنر است که باید هنرمندانه آن را انجاک دهید. در بازاریابی اینترنتی بر روی یک محصول یا خدمت خاص تمرکز کنید و از حداکثر قابلیت های فضای مجازی استفاده کنید.

امیدوارم توانسته باشیم حق مطلب را ادا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *