دانستنی

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی با درآمد عالی(۱۰۰%واقعی)

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از دغدغه های بزرگی است که خیلی افراد نمی دانند چطور و چگونه میتوانند یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه‌اندازی کنند. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان را دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی به صورت کامل به شما گفتیم که چطور میتوانید یک کسب و کار اینترنتی را از صفر تا صد شروع کنید و چطور می‌توانید کسب و کار اینترنتی تان را به درآمدزایی برسانیم.

این مقاله یکی از کامل ترین و جامع ترین مقالات آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی در وب فارسی است. من تمام سعی و تلاشم را کردم که یک محتوای کامل و جامع برای افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند آماده کنم.

 

پس از مدت ها تحقیق و بررسی و تجربیات بسیار ارزشمندی که کسب کردم تصمیم گرفتم این مقاله را برای شما دوستان عزیز بنویسم. در این مقاله به صورت کامل تک تک مواردی که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز دارید به صورت کامل آموزش دادم.

پس اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و هر گونه سوال و نظری داشتید در انتهای این مقاله در همین صفحه بپرسید و در اولین زمان ممکن پاسخ سوالتان را به شما میدهم. خوب بریم سراغ اصل موضوع آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی از صفر تا صد.

 

خیلی از افراد فکر می کنند که درآمدزایی از طریق اینترنت و کسب درآمد اینترنتی غیر ممکن است، اما اگر روش های صحیح راه اندازی کسب و کار اینترنتی را یاد بگیرید و پیاده سازی کنید می‌توانید به سادگی کسب و کار اینترنتی پولسازی را راه اندازی کنید.

در این مقاله به صورت کامل به شما آموزش می دهیم که چگونه از اشتباهات خطرناک در راه اندازی کسب و کار اینترنتی دوری کنید. دلیل اینکه خیلی از افراد کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی می کنند و خیلی زود شکست می خورند این است که اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی را نمی دانند.

 

اگر شما هم بدون هیچ اطلاعاتی به سراغ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی تان بروید مطمئن باشید نتیجه ای را که می خواهید نمی گیرید و در نهایت شکست میخورید.

پیشنهاد می کنم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتیتان تمام موارد گفته شده در این مقاله را جدی بگیرید و در راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان از این نکات استفاده کنید.

این مقاله مناسب افرادی است که قصد دارند با کمترین سرمایه ممکن کسب و کار اینترنتی پولساز شان را راه اندازی کنند و به درآمدزایی برسانند.

کسب و کار اینترنتی چیست؟{ تعریف ساده کسب و کار اینترنتی}

 

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی با درآمد عالی

 

اگر بخواهم به زبان ساده به شما بگویم که کسب و کار اینترنتی چیست؟، به کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی شود و درآمدزایی این کسب و کار از طریق اینترنت باشد را کسب و کار اینترنتی میگویند. به عنوان مثال:

 

شما در گذشته برای خرید و تهیه ساعت به فروشگاه های ساعت فروشی شهرتان می رفتید و ساعت مورد نظرتان را خرید می کردید، اما هم اکنون در حال حاضر می توانید خیلی ساده و راحت ساعت مورد نظرتان را در اینترنت با یک جستجوی ساده پیدا کنید و در کمترین زمان ممکن آن را از طریق اینترنت تهیه کنید. البته کسب و کار اینترنتی مدل های گوناگونی دارد که در ادامه شما را با انواع مدل های کسب و کار های اینترنتی آشنا خواهیم کرد.

 

بالای ۸۰ درصد از کسب و کارها قابلیت اینکه میتوانند به کسب و کار های اینترنتی تبدیل شوند را دارند. اگر کسب و کار دارید اما کسب و کار اینترنتی ندارید یک فرصت بسیار پولساز را از دست داده اید. اما اگر کسب و کاری ندارید و قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید می توانید با توجه به تخصص و مهارت آن شغل اینترنتی تان را راه اندازی کنید که این مورد را بیشتر در ادامه به شما آموزش می دهم.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز داریم؟؟

 

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز داریم

یکی از سوالاتی که خیلی از افراد در خصوص راه اندازی کسب و کار اینترنتی از من می پرسند این است که” برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز داریم؟”

اگر قصد داشته باشید که یک کسب و کار سنتی و یا فیزیکی را راه اندازی کنید مسلماً به چنده با چند صد میلیون سرمایه نیاز دارید اما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کمترین سرمایه ممکن ( نهایتا چند صد هزار تومان) می توانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید.در ادامه شما را بیشتر با سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا می کنم.

برای اینکه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید به هیچ وام بانکی، حمایت دولت، سرمایه زیاد، و امکانات خاص دیگری نیاز ندارید. فقط و فقط باید آستین تان را بالا بزنید و کمی همت داشته باشید تا ببینید که تمام زندگی تان متحول می شود. باید باور کنید که شما هم می‌توانید کسب و کار اینترنتی پولسازی داشته باشید و بعد گام به گام کسب و کار آنلاین تان را راه اندازی کنید.

انواع مدل های کسب و کار آنلاین:

 

کسب و کار اینترنتی به چندین مدل تقسیم بندی می شود. در ادامه شما را با مدل های کسب و کار های اینترنتی آشنا می کنم و شما با توجه به شرایطی که دارید میتوانید هر مدلی را که دوست دارید انتخاب کنید و کسب و کار اینترنتی تان را در آن زمینه راه اندازی کنید.

۱/.آموزش و فروش محتوا

بهترین و کم دردسر ترین مدل کسب و کار اینترنتی که هدف اصلی ما هم این است که از این مدل درآمدزایی کنید تولید محتوا و فروش آموزش است. یکی از پولساز ترین و ساده ترین مدل های کسب و کار اینترنتی این است که یک وب سایت آموزشی راه اندازی کنید و با تولید محتوا و فروش دوره های آموزشی کسب درآمد کنید. اگر هیچ محصول و خدماتی ندارید و به دنبال یک ایده پولساز هستید این ایده را به شما پیشنهاد می کنم. درآمدزایی از این مدل ۱۰۰% تضمینی است.

 

در این مدل هم می‌توانید محتوا را به صورت مستقیم به پول تبدیل کنید و هم غیر مستقیم.
منظور از روش مستقیم یعنی می توانید مثل وب سایت آکادمی سبز محصولات آموزشی تولید کنید و به صورت دانلودی بفروشید و یا مثل وب سایت های آموزش وردپرس که قالب و افزونه های وردپرسی می فروشند.

 

منظور از تبدیل محتوا به پول به صورت غیر مستقیم این است که از طریق تولید محتوایی که تولید می کنید می توانید از طریق ترافیکی که کسب می کنید کسب درآمد کنید. دقیقا مثل سایت زومیت که با تولید محتوا و جذب ترافیکه بالا توانسته است از طریق تبلیغات برای شرکت و وب سایت های دیگران به درآمد بسیار بالایی در ماه رسیده است.

 

توصیه ما به شما این است که از طریق این مدل کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. چون که کسب و کار اینترنتی آموزش محور به هیچ سرمایه سنگین نیاز ندارد و یا حتی بدون سرمایه اولیه می توانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. چون به هزینه و سرمایه های زیادی بابت طراحی سایت نیاز نیست و در آمدزایی این مدل صد در صد تضمینی است که در ادامه مبحث آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی به صورت کامل شما را با این مدل آشنا خواهیم کرد.

۲/ . فروش کالا

یکی دیگر از مدل های کسب و کار اینترنتی فروش کالا و محصولات فیزیکی است. در این مدل بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کردید محصولات و کالای دیگران و یا حتی خودتان را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به مشتریان می فروشید.

۱- اگر خودتان محصول و کالایی دارید و یا صاحب یک کسب و کار فیزیکی هستید می توانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان محصولات و کالای خودتان را به صورت اینترنتی در سراسر کشور بفروشید. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه فیزیکی کفش هستید می توانید با راه اندازی یک وب سایت و بستن قرارداد با شرکت پست محصولاتتان را به سراسر کشور بفروشید و ارسال کنید.

 

۲- اما ممکن است شما هیچ محصول و کالای خاصی نداشته باشد، باز هم می‌توانید کسب و کار اینترنتی تان را با این مدل راه اندازی کنید. می توانید محصولات دیگران را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بفروشید و به ازای هر فروش مبلغ را به عنوان پورسانت دریافت کنید. دقیقاً بزرگترین کسب و کارهای اینترنتی در جهان و حتی ایران توانسته اند با این مدل به درآمدهای میلیاردی در ماه برسند. به عنوان نمونه بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان که سایت آمازون (amazon) است با این مدل کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است یا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در ایران با استفاده از این مدل نتوانسته است به درآمدهای میلیاردی در ماه برسد.

 

۳/. فروش خدمات

در این مدل کسب و کار اینترنتی شما خدمات را به صورت واسط و مستقیم به کاربرانتان ارائه می‌کنید. دقیقاً مشابه وب سایت های طراحی سایت و فروشگاه های هاستینگ که این خدمات را ارائه می دهند. شما هم اگر توانایی خاصی دارید که می توانید از طریق آن به کاربرانتان خدماتی ارائه بدهید این مدل میتواند مناسب شما باشد. به عنوان مثال اگر در زمینه مترجمی و زبان انگلیسی تخصص دارید می توانید با راه اندازی خدمات مترجمی کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید.

 

آیا در این شرایط اقتصادی کسب و کار اینترنتی جواب می دهد؟

 

آیا در این شرایط اقتصادی کسب و کار اینترنتی جواب می دهد

 

در این بخش قصد دارم به یک واقعیت بسیار مهم بپردازم. شاید باورتان نشود اما کشور ایران یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است، شاید فکر کنید که من این مورد را فقط برای جلب توجه گفته باشد ولی اصلا اینطور نیست.

کشور ایران یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است و شما خیلی خوش شانس هستید که در این کشور زندگی می کنید.

بازار اینترنتی ایران یکی از بهترین بازارهای دنیاست که این فرصت را دارید که بتوانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان به درآمد بسیار بالایی در ماه برسید.

 

یکی از باورهای اشتباهی که خیلی از افراد دارند این است که فکر می کنند در این وضع شرایط اقتصادی نامناسب کشورمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی غیر ممکن است، ولی دوستان عزیزم این فقط یک باور اشتباه است که مانع راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان شده است.

باز بسیار دیگر از افراد هستند که فکر میکنن انقدر ایده‌های زیاد و متنوعی در فضای کسب و کار های اینترنتی وجود دارد که دیگر نمی شود ایده جدیدی را وارد بازار کسب و کار اینترنتی در ایران کرد. ولی اصلاً قرار نیست شما ایده ای را انتخاب کنید که تا حالا توسط کسی راه اندازی نشده است(در قسمت انتخاب ایده به صورت کامل به این مورد پرداخته ام)

 

دلیل اینکه به شما می گویم که کشور ایران یکی از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی است این است که هنوز فرصت دارید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید و جزء نفرات اول ای باشید که وارد این بازار می شوید.

همانطور که می‌بینید اکثر کسب و کارهای فیزیکی و سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شده اند و شما اگر الان تصمیم بگیرید چه کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید می‌توانم بگویم که یک فرصت عالی و پول سازی را به دست آورده اید.

 

اما اگر بخواهید یک کسب و کار اینترنتی در یکی از کشورهای خارجی راه اندازی کنید رقابت و شرایط آن قدر زیاد است که شاید حاضر باشید پول زیادی را برای راه اندازی کسب و کار آنلاین تان خرج کنید. پس توصیه می کنم این فرصت را از دست ندهید و همین الان به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان باشید (این یک فرصت بسیار بزرگ برای شماست که بتوانید با کمترین سرمایه ممکن کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید و جزء نفرات اول در ایران باشید)

خصوصیت و ویژگی های کسب و کار اینترنتی:

 

یکی از شغل هایی که می توانید با راه اندازی اش به درآمدهای بسیار زیاد و ثابتی در ماه برسید کسب و کار اینترنتی است. امروزه کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش هستند و همانطور که گفتم این یک فرصت و شرایط بسیار عالی است که شما می توانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان به دست بیاورید.

همانطور که می بینید بسیاری از کسب و کار هایی که حتی فکرش هم نمی کنید به سمت کسب و کارهای اینترنتی کشیده شده اند مثل سوپر مارکت های اینترنتی، تاکسی های آنلاین مثل اسنپ و… . در این بخش قصد دارم شما را با ویژگی های کسب و کار های اینترنتی آشنا کنم و به شما بگویم که کسب و کارهای اینترنتی چه ویژگی و خصوصیت هایی دارند.

۱-/ پتانسیل درامد زایی بسیار بالا:

یکی از مهم‌ترین ویژگی های راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل درآمدزایی بسیار بالایی را دارند و یا پتانسیل درآمدزایی در کسب و کارهای اینترنتی بسیار بیشتر از کسب و کارهای فیزیکی و سنتی می باشد.

شما خیلی ساده و راحت می توانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان به درآمدهای بسیار زیادی در ماه برسید. یا می توانید کسب و کار اینترنتی تان را کاملاً اتوماتیک کنید یعنی در حالی که خواب هستید هم درآمدزایی کنید.

۲-/ بدون نیاز به سرمایه بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های کسب و کارهای اینترنتی این است که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سرمایه بالا نیاز ندارید. با کمترین سرمایه ممکن میتوانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. البته سرمایه که نیاز دارید به مدل کسب و کار اینترنتی تان بستگی دارد به عنوان مثال اگر می خواهید اطلاعات خودتان را به دیگران بفروشید می‌توانم بگویم که به هیچ سرمایه ای نیاز ندارید و فقط با راه اندازی یک وب سایت می توانید کسب و کار اینترنتی تان را به درآمدزایی برسانید.

۳-/ کمترین ریسک ممکن

اگر بخواهید یک کسب و کار فیزیکی و یا سنتی راه‌اندازی کنید ممکن است ریسک زیادی کنید. به عنوان مثال سرمایه چندین میلیونی که برای راه اندازی کسب و کار فیزیکی تان هزینه کرده اید را از دست بدهید. اما در کسب و کارهای اینترنتی این‌ طور نیست. راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم یعنی کمترین ریسک ممکن. شما با کمترین موانع موجود در بازار کار می توانید کسب و کار اینترنتی تان را شروع و راه اندازی کنید.

۴-/ به هزینه‌های جانبی اصلا نیاز نیست

بدون نیاز به هزینه های جانبی می توانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کنید. به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان را داشته باشید به هیچ شرکت، دفتر کار و یا کارمند نیاز ندارید و میتوانید کسب و کار اینترنتی تان را در منزل راه اندازی کنید. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به هیچ جوازی نیازی ندارید و نیازی نیست که بابت کسب و کارتان مالیات بدهید.

۵-/ خودتان رئیس خود هستید:

یکی از بهترین و شیرین ترین ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی این است که خودتان رئیس هستید. شما با راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان رئیس خود می شوید. شما بدون اینکه هر روز راس یک ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید و به سر کارتان بروید، یا برای اینکه برای کسی کار کنید می توانید رئیس خودتان باشید.

وقتی کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کردید هر موقع که دوست داشتید از خواب بیدار می شوید و هر موقع دوست داشتید به سر کار خود می روید. خیلی مهم است که برای خودتان کار کنید و با توجه به علاقه و تخصصتان کسب درآمد کنید.

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی { به صورت کامل}

 

در این بخش قصد دارم به شما آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی را از صفر تا صد بدهند. برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما نیاز به چند موضوع حیاتی و بسیار مهمی دارید که با داشتن اطلاعات و آگاهی می توانید کسب و کار اینترنتی موفقی را برای خودتان راه اندازی کنید.

رعایت نکردن این اصولی که در ادامه به شما آموزش می دهم باعث می شود نتوانید در کسب و کار اینترنتی تان موفق شوید و به درآمد بالایی دست پیدا نکنید. من تمام سعیم را کردم تا در این مقاله آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی اصلی ترین نکات را به صورت کامل به شما آموزش بدهم.

 

۱-/ شناسایی مهارت و توانایی:

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شناسایی توانایی ها و مهارت ها می باشد. باید ببینید که در چه زمینه ای مهارت و تخصص دارید. چون کسب و کار اینترنتی تان را بر اساس مهارت ها و توانایی های تان راه اندازی میکنید. یکی از مهمترین موضوع ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی که باید رعایت کنید این است که در زمینه و حوزه فعالیتی که می خواهید انتخاب کنید توانایی و مهارت داشته باشید.

 

به عنوان مثال ممکن است شما کتاب های زیادی در زمینه موفقیت مطالعه کرده باشید و در این زمینه مهارت و تخصص داشته باشید این مورد می‌تواند یک توانایی و مهارت برای شما باشد. یا اگر در زمینه کامپیوتر فعالیت می کنید و کار با نرم افزار ها را به خوبی بلد هستید این مورد هم یک توانایی و مهارت محسوب می شود. پس اولین کاری که باید انجام بدهید این است که توانایی و مهارت تان را شناسایی کنید. پس همین حالا تمام مهارت و تخصص هایی که دارید را یادداشت کنید.

۲-/ انتخاب حوزه فعالیت:

دومین مرحله در راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب حوزه فعالیت و یک ایده مناسب می باشد. در این مرحله بعد از اینکه توانایی ها و مهارت هایتان را شناسایی کردید باید یک ایده مناسب را انتخاب کنید. اصلا منظور از انتخاب ایده این نیست که ایده ای را شروع و انتخاب کنید که تا به حال توسط کسی دیگری راه اندازی نشده باشد. اصلاً منظور ما این نیست!

 

یکی از دلایلی که باعث شکست بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، این است که ایده نامناسبی را انتخاب می کنند. به هیچ عنوان از طریق آزمون و خطا ایده ای را را انتخاب نکنید. انتخاب یک ایده مناسب باید با توجه به علاقه شما باشد. ایده ای را که انتخاب می کنید باید دارای مخاطبان زیادی در گوگل باشد.

داشتن علاقه یکی از مهمترین معیار ها در انتخاب یک ایده مناسب است، چون اگر حوزه فعالیتی را انتخاب کنید که به آن هیچ علاقه ای نداشته باشید بعد از مدتی از کسب و کار اینترنتی تان سرد می شوید و دیگر نمی توانید ادامه دهید.

۳ -/ طراحی و راه اندازی سایت:

 

طراحی و راه اندازی سایت

 

بعد از این که ایده تان را انتخاب کردید نوبت به طراحی و راه اندازی سایت می رسد. در این مرحله شما باید برای کسب و کار اینترنتی تان یک وب سایت راه اندازی کنید. برای راه اندازی سایتتان اصلا به هزینه ی بالایی نیاز ندارید.

شما بدون برنامه نویسی و کد نویسی می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید. پس هدف اصلی ما این است که خودتان طراح سایت خودتان باشید تا نیاز نباشد بابت راه اندازی سایتتان به شرکت های طراحی سایت هزینه های چندین میلیونی را پرداخت کنید.

 

اولین قدمی که برای راه اندازی سایتتان باید انجام دهید انتخاب دامین و هاست. دامین و نام سایت تان را باید با توجه به حوزه فعالیت تان انتخاب کنید. انتخاب دامنه سایت بر عهده خودتان است.

در انتخاب نام دامنه بسیار دقت کنید، چون نامی را که انتخاب می کنید در آینده تبدیل به نام برندتان میشود و مشتریان و مخاطبان تان شما را از طریق نام برند تان شناسایی و پیدا میکنند. پس باید نامی را انتخاب کنید که در آینده نیاز نباشد آن را تغییر دهید.

 

برای نام دامنه سایتتان پیشنهاد می کنیم از دامنه های com و ir استفاده کنید. هزینه دامنه com چندین برابر دامنه ir است. اگر هزینه و سرمایه زیادی برای خرید دامنه ندارید پیشنهاد می کنیم از دامنه های بین المللی ir استفاده کنید. چون هزینه تهیه این دامنه ها بسیار پایین است و نهایتاً با ۵۰۰۰ تومان سالانه می توانید یک دامنه ir تهیه کنید.

 

دومین قدم در راه اندازی سایت، انتخاب هاست مناسب است. هاست همان فضای میزبانی سایتتان است که تمام اطلاعات سایتتان در آن ذخیره می شود. در انتخاب هاست بسیار دقت کنید. هاستی را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد.

ویژگی های هاست مناسب:

۱- سرعت بالا: هاستی را که میخواهید انتخاب کنید باید دارای سرعت بالا باشد، پس توصیه می کنیم به هیچ عنوان به سراغ هاست های بی کیفیت و ارزان نروید. هاست ارزان دارای سرعت پایین می باشد که باعث می شود سایت تان دیر باز بشود. پس از شرکت های هاستینگ هاست تهیه کنید که هاست پرسرعت ارائه می‌دهند.

۲- کیفیت هاست: یکی دیگر از ویژگی‌های یک هاست مناسب، کیفیت بالا می باشد. فقط از شرکت های هاستینگ معتبر و شناخته شده هاست تهیه کنید. شرکت های زیادی هستند که خدمات هاستینگ دارد اما کیفیت هاستینگ شان بسیار پایین است.

۳- پشتیبانی دائم: همانطور که گفتم به سراغ شرکت های هاستینگ معتبر بروید. چون دارای پشتیبانی دائم هستند و هر موقع مشکلی برایتان پیش آمد در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب تان را خواهند داد.

۴- آپ تایم بالا: یکی از مهمترین ویژگی های یک هاست مناسب آب تایم بالای آن است. خیلی مهم است، وب سایت تان را روی هاستی راه اندازی کنید که دارای آپ تایم بالا باشد و همیشه در دسترس کاربران تان باشد.

 

بعد از این که دامین و هاست تان را تهیه کردید نوبت به راه‌اندازی سایتتان میرسد. در این مرحله شما باید سایت تان را طراحی کنید. همانطور که گفتیم برای طراحی و راه اندازی سایت به هیچ برنامه نویسی و کد نویسی نیاز ندارید. شما بدون علم برنامه نویسی هم می توانید یک وب سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.

 

برای طراحی و راه اندازی سایت می توانید از سایت ساز کاملا رایگان وردپرس (wordpress) که زبان فارسی را پشتیبانی میکند استفاده کنید. اگر بخواهم در این مقاله به صورت کامل در مورد وردپرس صحبت کنم ممکن است کمی طولانی شود. ولی همین را بدانید که با استفاده از این سایت ساز می توانید سایت های شیک و جذاب با تمام امکانات راه اندازی کنید. کار با این سایت ساز بسیار ساده است.

 

همچنین با این سایت ساز می توانید هر وب سایتی را با هر امکاناتی که دوست دارید راه اندازی کنید. وردپرس افزونه و پلاگین های زیادی را دارد که می توانید هر امکانی را که بخواهید به سایت‌تان اضافه کنید. وردپرس قالب های زیادی را ارائه می کند که می توانید با استفاده از آن ها ظاهر سایت تان را هر طوری که دوست دارید انتخاب کنید. من پیشنهاد می کنم برای طراحی و راه اندازی سایتتان سایت ساز وردپرس که کاملا رایگان است استفاده کنید.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟؟

 

 

بعد از راه اندازی سایتتان باید آن را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. شاید پیش خودتان فکر کنید راه اندازی فروشگاه اینترنتی ممکن است کار سخت و دشواری باشد و یا نیاز به هزینه و سرمایه بالایی باشد.

ولی اصلا اینطور نیست و شما میتوانید بدون هیچ هزینه ای وب سایت تان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. برای تبدیل سایت به یک فروشگاه اینترنتی به هیچ برنامه نویسی و کد نویسی نیاز ندارید. با استفاده از نصب افزونه ووکامرس (woocommerce) که کاملا رایگان هم هست می توانید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. با استفاده از این افزونه می توانید همه چیز را در سایتتان اتوماتیک سازی کنید، از سفارش محصول گرفته تا تحویل آن به مشتریان، همه چیز به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود.

انتخاب درگاه پرداخت مناسب:

بعد از اینکه سایت تان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کردید باید برای سایتتان درگاه پرداخت بگیرید. مهمترین گزینه در راه اندازی سایت داشتن درگاه پرداخت است. شما برای اینکه بتوانید محصولاتتان را به صورت اینترنتی بفروشید و به مخاطبان تان ارائه کنید باید درگاه پرداخت داشته باشید.

برای انتخاب درگاه پرداخت راه و روش های زیادی وجود دارد که بتوانید درگاه پرداخت مناسبی را انتخاب کنید.با استفاده از سایت های واسط می توانید بدون مراجعه کردن به بانک و در کمتر از چند دقیقه برای سایتتان درگاه پرداخت بگیرید.

وب سایت های زیادی هستند که این خدمات را ارائه می دهند. وب سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند قابل اطمینان هستند چون دارای مجوز کار می باشند. برای اتصال درگاه پرداخت به سایتتان به هیچ برنامه نویسی نیاز ندارید و تنها با نصب پلاگین های آماده می توانید در کمتر از یک دقیقه سایت تان را به درگاه پرداخت متصل کنید.

۴-/تولید محتوا:

بعد از اینکه سه قدم قبلی را پشت سر گذاشتید، نوبت به تولید محتوا در سایتتان می رسد. تولید محتوا یکی از مهم‌ترین قدم ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی است.

تولید محتوا همان مقالات رایگان و یا محصولاتی است که داخل سایتتان قرار می دهید. تولید محتوا یکی از مهمترین کارهایی است که باید در کسب و کار اینترنتی تان انجام شود. بعد از اینکه سایت تان را به طور کامل راه اندازی کردید، برای اینکه کاری کنید مخاطبانتان خیلی راحت شما را پیدا کنند باید شروع به تولید محتوا های رایگان و ارزشمند کنید.

 

برای تولید محتوا در اولین قدم باید نیاز و مشکلات مخاطبانتان را شناسایی کنید و برای آنها یک محتوای کامل و جامع قرار بدهید. به عنوان مثال خیلی از افراد دوست دارند که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند، اما اصلا نمی دانند چطور میتوانند یک کسب و کار اینترنتی داشته باشند. الان نیاز مخاطبان این است که کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و با توجه به این نیاز ما مقاله” آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی ” را تولید کردیم، تا با استفاده از این مقاله نیاز کاربرانی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند حل شود.

از جمله مواردی که برای تولید محتوا می توان اشاره کرد تولید مقالات رایگان، ویدیو، صوت و حتی تصویر می باشد.

۵-/ جذب مخاطب و ترافیک هدفمند:

 

 

پنجمین مرحله برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی جذب ترافیک هدفمند است. در این مرحله باید کاری کنید تا مخاطبانی که به حوزه فعالیت شما علاقه دارند بتوانند شما را پیدا کنند.

بابت جذب ترافیک هدفمند اصلاً نیاز به هزینه اضافی مثل تبلیغات ندارید. شما به صورت کاملاً رایگان می توانید ترافیک هدفمند زیادی را وارد سایت تان کنید. بهترین و موثرترین راه برای جذب ترافیک هدفمند تولید محتوا و بهینه سازی سایت یا سئو (SEO) می باشد. شما با تولید محتوا برای سایتتان و بهینه سازی سایت تان برای موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل میتوانید ترافیک زیادی را وارد سایتتان کنید.

۶-/ شبکه های اجتماعی:

استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای جذب ترافیک هدفمند است. با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید کاری کنید که مخاطبانی که به محصول و خدمات شما نیاز دارند خیلی راحت شما را پیدا کنند. یکی از بهترین و موثرترین شبکه های اجتماعی اینستاگرام است. مطمئن باشید مخاطبان شما امروزه بیشتر در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام فعالیت می کنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام باعث شده است که اکثر کسب و کارهای اینترنتی بزرگ هم برای جذب ترافیک و برندسازی از اینستاگرام استفاده کنند.
بهترین و موثرترین گزینه برای برندینگ و برند شدن استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. برای اینکه در کسب و کارتان به یک برند حرفه‌ای تبدیل شوید باید در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنید و فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *