دانستنی

آموزش چگونگی کسب درآمد از فریلنسر در ایران

سایت فریلنسر (Freelancer) مستقر در Pyrmont استرالیا، یک بازار بزرگ آنلاین است که به طور خاص برای افرادی که به دنبال کار هستند و همچنین برای مشتریان خارجی و کسانی که به دنبال تکمیل کار خود هستند، طراحی شده است. بنیان گذار این شرکت فردی به نام مت بری (Matt Barri) است. از سال ۲۰۰۴، این شرکت ادعا کرد که بزرگترین بازار وابسته به بخش خصوصی در جهان است که ۴.۵ میلیون پروژه انجام شده و نزدیک به ۸ میلیون کاربر تایید شده دارد. Freelancer.com بر روی طیف گسترده ای از موضوعات از جمله توسعه وب، نرم افزار، طراحی، نویسندگی، بازاریابی و وارد کردن داده ها تمرکز دارد.

فریلنسر به چه کسی گفته می شود؟

فریلنس (Freelance)، گونه‌ای از قراردادهای کاری است که بر اساس آن فرد یا شرکتی تعهد انجام کاری را برای یک کارفرما در ازای دستمزدی مشخص به عهده می گیرد. فریلنسر کسی است که سرویس ها و خدمات خود را بدون تعهد طولانی مدت به کارفرما ارائه می دهد و معمولاً ساعتی، روزانه یا پروژه‌ای دستمزد دریافت می کند. فریلنسینگ اساساً یکی از راه های کسب درآمد بدون سرمایه اولیه محسوب می شود.

زمینه هایی که در آن فریلنسینگ رایج است شامل موسیقی، نویسندگی، روزنامه نگاری، برنامه نویسی، عکاسی، طراحی گرافیک، طراحی سایت و برخی فعالیت های مهندسی معماری می شود. عملکرد فریلنسر ها با هم بسیار متفاوت است. برخی از مشتریان خواستار امضا قرارداد هستند درحالی که برخی دیگر کار را با توفق نامه های شفاهی شروع می‌کنند. بعضی از فریلنسرها نیز ممکن است هزینه اجرایی کل پروژه را تخمین زده و در ابتدای شروع کار، بیعانه درخواست کنند.

آموزش ثبت نام در سایت فریلنسر (Freelancer)

ثبت نام در سایت فریلنسر

سایت Freelancer اجازه می دهد تا کارفرمایان و فریلنسر ها در کنار هم بر روی طیف گستره ای از پروژه های آنلاین و آفلاین همکاری نمایند. ثبت نام در سایت فریلنسر بسیار آسان است. برای شروع به کسب درآمد از فریلنسر بر روی دکمه “Sign Up” در صفحه اصلی وب سایت Freelancer.com کلیک کنید. فرآیند ثبت نام رایگان است و می توانید از طریق ایمیل یا اکانت فیس بوک خود، یک حساب کاربری در فریلنسر ایجاد کنید.

تنظیمات حساب کاربری فریلنسر

در صفحه جدیدی که باز می شود اطلاعات ثبت نام شامل آدرس ایمیل، نام کاربری و کلمه عبور خود را با دقت وارد نموده و با انتخاب نوع حساب کاربری خود به عنوان کارفرما یا جویای کار، بر روی دکمه “Create Account” کلیک نمایید. نام کاربری باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • الفبایی (حاوی حروف یا اعداد) باشد
  • با یک حرف انگلیسی شروع شود
  • حداکثر ۱۶ کاراکتر داشته باشد

آموزش کسب درآمد از فریلنسر (Freelancer)

کسب درآمد از سایت فریلنسر (Freelancer)

مرحله ۱ : ابتدا تعیین کنید که در چه زمینه هایی توانایی دارید. قابلیت ارتقاء عضویت موجود در فریلنسر به شما کمک می کند تا درآمد بیشتری کسب کنید. این قابلیت توانایی هایی مانند گرفتن پیشنهادات بیشتر در هر ماه و لیست مهارت ها را افزایش می دهد. بعضی از پروژه ها به پروفایل شما نیاز دارند تا مهارت های خاصتان را نشان دهند، به طوری که میزان بیشتر توانایی های لیست شده شما فرصت های بیشتری جهت کسب درآمد از فریلنسر در اختیارتان قرار می دهد.

مرحله ۲ : صفحه پروفایل شخصی خود را ایجاد کنید. نیازی به درج مشخصات کامل و قابل توصیف در پروفایل نیست. این صفحه شخصیت، خلاقیت، نمونه کارها و مهارت های شما را به دیگران نشان می دهد. این یک ابزار مهم برای متقاعد کردن است؛ کارفرمایان ممکن است به طور کامل قضاوت خود را بر اساس قابلیت هایی که خودتان ارائه می دهید، انجام دهند.

مرحله ۳ : پیدا کردن پروژه ها و شروع مزایده اولین گام در کسب درآمد از فریلنسر است. کسب درآمد از Freelancer.com واقعا در اینجا شروع می شود. صدها پروژه و مسابقه در مقوله های مختلف هر روز منتشر می شود. با چک کردن منظم موارد موجود در صفحه مشاغل یا مسابقات، کار متناسب با خود را پیدا کنید. در صفحه مشاغل، پروژه های مناسب به مزایده گذاشته شده را مشاهده خواهید نمود. برای مسابقات نیز شما به سادگی یک درخواست ورود ارسال می کنید.

بیش از ۷۵۰ زمینه کاری در صفحه مشاغل، از توسعه و نوشتن وب تا بازاریابی و حسابداری وجود دارد. مطمئنا شغلی که با مهارت های شما منطبق است، در اینجا فهرست شده است. قبل از قرار دادن پیشنهاد خود اطمینان حاصل کنید که یک دلیل قانع کننده برای اینکه کارفرما باید پیش از هر کس دیگری شما را انتخاب کند، نوشته اید.

مرحله ۴ : کاری که انجام آن سخت تر باشد، شامل پاداش بیشتری خواهد بود. قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید که هر دو سمت معامله، یعنی شما و کارفرما، از لحاظ محدوده پروژه، مهلت مقرر و پرداخت هزینه ها هم عقیده شده اید. بنابراین در طول راه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. شما ممکن است بخواهید یک قرارداد فیزیکی با کارفرما امضا نمایید.

هنگامی که انجام کار به شما اعطا می شود، اطمینان حاصل کنید که کارآفرین خود را تحت تأثیر قرار می دهید. به زمان بندی، بودجه و ارتباط منظم با کارفرما پایبند باشید. از چت روم داخلی ساخته شده برای برقراری ارتباط آسان تر استفاده نمایید. نصب برنامه تلفن همراه Freelancer.com نیز کمک بزرگی به شما خواهد نمود تا اطلاعات کارفرمای خود از پروژه را هر زمان که خواستید، بروز رسانی کنید.

مرحله ۵ : در این مرحله پول خود را دریافت نموده و امتیاز بازخورد پنج ستاره کسب نمایید. شما می توانید پول خود را از طریق PayPal ،Wire Transfer ،Moneybookers یا حساب بانکی محلی تعیین شده خود برداشت کنید.

مسابقات (Contests) در مقایسه با پروژه ها (Projects)

مسابقات (Contests) در مقایسه با پروژه ها (Projects)

کارفرمایان برای انجام کار در سایت freelancer می توانند بین شروع مسابقه و ارسال پروژه، یک گزینه را انتخاب کنند. دانستن اینکه کدام نوع شغل مناسب شماست، بهتر می تواند در پیدا کردن نتایج مورد نیاز به شما کمک نماید.

همچنین بخوانید |  میلیاردر های ایرانی چند برابر شده اند

مسابقات (Contests)

مسابقات اجازه می دهد تا بررسی انواع ارسال ها از سوی فریلنسر ها، به سرعت و به راحتی بررسی شود. شما می توانید از چندین فریلنسر مستقل پیشنهاد انجام کار بر اساس خلاصه مسابقه ای که ارائه کرده اید، دریافت کنید. بررسی امتیاز بازخورد هر کدام از فریلنسر ها می تواند نیازهای شما را آسان تر برآورده نماید. راه اندازی نظرسنجی نیز ممکن است برای کمک به انتخاب یک برنده مناسب باشد.

به غیر از انتخاب برنده، همچنین شما می توانید ورودی های اضافی را خریداری کنید. مسابقات معمولاً گزینه بهتری برای کارهای بصری و طراحی محسوب می شوند.

پروژه ها (Projects)

برخی از وظایف ممکن است الزامات خاصی داشته باشند و شما ممکن است بخواهید تنها با یک فریلنسر ماهر کار کنید. پروژه ها به شما اجازه می دهد انتخاب کنید که چه کسی به عنوان کارگزار برای شما کار کند. ما توصیه می کنیم که فرد مورد نظر خود را بر اساس سابقه و امتیاز پروژه های قبلی داوطلبان انتخاب نمایید؛ هرچند بسته به نیازهای پروژه شما ممکن است پارامتر های دیگری نیز در نظر گرفته شود.

خدمات Recruiter نیز برای کمک به پیدا کردن بهترین فریلنسر برای پروژه شما در دسترس است. اگر شما قبلا یک پروژه ارسال کرده اید، اما می خواهید آن را به یک مسابقه تبدیل کنید، ابتدا آن را ببندید یا حذف کنید، و یک مسابقه را شروع کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *