دانستنی

آوردن سایت به صفحه اول گوگل با ۵ نکته بسیار مهم

آوردن سایت به صفحه اول گوگل دغدغه بسیاری از افراد بعد از راه اندازی و ساخت سایت شان است. با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال آوردن سایتشان به صفحه اول گوگل هستند و می‌خواهند ترافیک و ورودی سایتشان را افزایش بدهند باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت شان باشند.

البته برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل شما هم می توانید از روش های پولی استفاده کنید مثل تبلیغات گوگل و تبلیغات ادوردز و یا این که می توانید از روش رایگان سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید. البته هدف اصلی ما این است که شما سایت تان را بهینه سازی کنید تا به نتایج اولیه گوگل برسید و اصلا هدف ما این نیست که از روش های پولی استفاده کنید.

شاید در اول راه باشید و ندانید که منظور از سئو و بهینه سازی سایت چیست؟ سئو یا seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بخصوص گوگل است. بهینه سازی سایت باعث آوردن سایت به صفحه اول گوگل و حتی نتایج اول گوگل می شود. وقتی شما سایتتون را صحیح می کنید باعث می‌شود که مخاطبان و کاربران تان خیلی راحت شما را از طریق سایتتان در گوگل پیدا کنند.

وقتی شما سایتتان را بهینه سازی می کنید باعث می‌شود که در کلمات کلیدی زیادی به نتایج اول گوگل و حتی رتبه اول گوگل برسید. هر چقدر بتوانید به رتبه های اول گوگل نزدیکتر شوید و جایگاه بهتری را کسب کنید باعث می شود که ورودی سایتتان بیشتر شود.

پس بهترین و ساده ترین راه برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل این است که شما سایت تان را سئو و بهینه سازی کنید. در ادامه شما را مرحله به مرحله و قدم به قدم با سئو و بهینه سازی سایت آشنا خواهیم کرد و نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد که اگر این نکات را رعایت کنید باعث رسیدن به نتایج اول گوگل می شوید.

پس از شما می خواهم که تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا شما را به صورت کامل با مبحث سئو و بهینه سازی سایت که یک مبحث بسیار مهم و کاربردی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی است آشنا کنم.

 

آوردن سایت به صفحه اول گوگل چگونه است؟

آوردن سایت به صفحه اول گوگل چگونه است؟

همانطور که گفتیم برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل باید سایتتان را بهینه سازی و سئو کنید. اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید و به فکر کسب درآمد از اینترنت هستید پیشنهاد میکنم حتما این مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید.

اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد نگیرید برای اینکه بتوانید سایتتان را به صفحات اول گوگل برسانید ممکن است چندین میلیون تومان باید در افراد سئوکار و افرادی که کار صحیح را انجام می‌دهند پول بدهید تا سایت تان را بهینه سازی کنند.

برای همین من توصیه می کنم حتما مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید و خودتان به صورت کاملاً رایگان و بدون نیاز به هیچ هزینه سایتتان را کنید.

اگر می‌خواهید مبحث سئو سایت را کامل یاد بگیرید ما یک دوره آموزش سئو به صورت کاملاً رایگان در سایت آکادمی سبز قرار دادیم که با شرکت در آن دوره می توانید به صورت کاملا ویدیویی و تصویری مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید.

برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل شما باید تمام مراحل سئو را کامل یاد بگیرید. کلا مبحث سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی سایت سایت و سئو خارجی سایت تقسیم می شود.

در مرحله اول شما باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان کلمات یا عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران در گوگل جستجو می کنند. البته در ادامه بیشتر شما را با انتخاب کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.

مرحله دوم در سئو و بهینه سازی سایت سئو داخلی یا on page seo است. در این مرحله شما باید داخل سایت تان را برای گوگل بهینه سازی کنید ، مثل تولید محتوای سئو شده که یکی از مهمترین مباحث در سئو و بهینه سازی سایت است، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی تگ ها و دسته ها ،بهینه سازی صفحه اصلی سایت و… البته در ادامه بیشتر شما را با سئو داخلی آشنا خواهیم کرد.

سومین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت سئو خارجی یا همان off page seo است. در این مرحله شما باید خارج از سایت تان یک سری کارها را انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و برای بقیه موتورهای جستجو بهینه سازی شود مثل ساخت بک لینک با کیفیت. اگر نمی دانید که بک لینک چیست در ادامه به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد. همراه من باشید تا به شما قدم به قدم آوردن سایت به صفحه اول گوگل را آموزش بدهم.

نکات مهم برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل

نکات مهم برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل

برای اینکه بتوانید سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورید باید یکسری نکات را در سایتتان رعایت کنید. به هیچ وجه اگر اصول سئو را ندانید نمی توانید سایتتان را در کلمات کلیدی اصلی به نتایج اول گوگل بیاورید.

یادگیری مبحث سئو بسیار مهم است و از شما می‌خواهیم که تمام نکات گفته شده را در سایتتان پیاده سازی کنید. هر نکته ای که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد طی چندین سال تجربه من در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به دست آمده است.

ممکن است نکاتی که به شما آموزش خواهیم داد نکات بسیار ساده باشد اما به این نکته توجه کنید که برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل رعایت کردن تمام نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهد مهم است. پس از شما میخواهم که نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را به صورت مداوم و دائمی در سایتتان رعایت کنید تا نتیجه بگیرید. پس همراه ما باشید تا شما را با این نکات بسیار مهم و کاربردی آشنا کنم.

۱- انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایتتان

1- انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایتتان

اولین مرحله برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل انتخاب کلمات کلیدی هدفمند است. شاید بپرسید که منظور از کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. برای بالا آمدن سایت تان شما باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید.

باید کامل بررسی کنید و ببینید که مخاطبان و کاربران تان در گوگل چه کلمات یا عباراتی را جستجو می کنند؟ برای حل مسائل و مشکلاتشان چه عباراتی را جستجو می کند و شما باید بهترین این عبارات را پیدا کنید و سعی کنید با انجام بقیه مراحل سئو که در ادامه به شما خواهیم پرداخت سایتتان را به صفحه اول گوگل و یا حتی رتبه های اول گوگل برسانید.

انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است و باید خیلی هوشمندانه کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید. راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد. شما می توانید از یک سری ابزار ها مثل keywordplanner، keywordtool.io و یا حتی خود گوگل است استفاده کنید.

بهترین و ساده ترین راه برای این که بهترین کلمات کلیدی را برای سایتمان انتخاب کنید استفاده از خود گوگل است. به عنوان شما وارد گوگل شوید و کلمه کلیدی اصلی سایت را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال اگر ما در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنیم.وقتی این کلمه را در گوگل جستجو میکنیم در انتهای صفحه گوگل به ما یک سری پیشنهادات و یک سری کلمات مشابه می دهد. کلماتی که گوگل به شما می تواند بهترین کلمات کلیدی سایتتان باشد.

پس در اولین مرحله برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل شما باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. حتماً برای انتخاب کلمات کلیدی آن وقت بگذارید و بررسی کنید ببینید که کاربرانتان دقیقاً چه چیزهایی در گوگل جستجو میکنند.

شما برای هر کلمه کلیدی که انتخاب می کنید برای اینکه بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید باید برای هر کلمه کلیدی که انتخاب می‌کنید یک محتوای کامل و جامع تولید کنید. البته در ادامه شما را با تولید محتوای جامعه و سعی شده بیشتر آشنا خواهم کرد.

 

۲- سئو و بهینه سازی داخلی سایت

2- سئو و بهینه سازی داخلی سایت

دومین مرحله برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل این است که تمام اصول سئو داخلی را کامل رعایت کنید. منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی است که باید شما داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود. اگر مبحث سئو داخلی را رعایت نکنید قطعاً نمی توانید به صفحه اول گوگل برسید.

رعایت کردن تمام مراحل سئو برای اینکه سایتتان در صفحه اول گوگل دیده شود الزامی است. به عنوان مثال شما اگر بهترین کلمات کلیدی را برای سایت انتخاب کنید و تمام فاکتورهای سئو خارجی را رعایت کنید اما سئو داخلی را رعایت نکنید نمی توانید سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورید. در ادامه تمام نکات کلیدی برای بهینه سازی داخلی سایت را به شما آموزش خواهیم داد.

۲- سئو و بهینه سازی داخلی سایت

2- سئو و بهینه سازی داخلی سایت

دومین مرحله برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل این است که تمام اصول سئو داخلی را کامل رعایت کنید. منظور از سئو داخلی به مجموعه کارهایی است که باید شما داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی شود. اگر مبحث سئو داخلی را رعایت نکنید قطعاً نمی توانید به صفحه اول گوگل برسید.

رعایت کردن تمام مراحل سئو برای اینکه سایتتان در صفحه اول گوگل دیده شود الزامی است. به عنوان مثال شما اگر بهترین کلمات کلیدی را برای سایت انتخاب کنید و تمام فاکتورهای سئو خارجی را رعایت کنید اما سئو داخلی را رعایت نکنید نمی توانید سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورید. در ادامه تمام نکات کلیدی برای بهینه سازی داخلی سایت را به شما آموزش خواهیم داد.

 

نکات مهم در بهینه سازی داخلی سایت

۱- یکی از نکات بسیار مهم در سئو داخلی استفاده از هاست با کیفیت است. حتماً در راه اندازی و ساخت سایتتان از هاست های پرسرعت و با کیفیتی استفاده کنید. اگر از هاست بی کیفیت استفاده می کنید بعد از اینکه ترافیک و ورودی سایتتان افزایش پیدا کند ممکن است سایت تان دیگر بالا نیاید و از نتایج و صفحه اول گوگل حذف شوید. پس پیشنهاد می کنم حتما از شرکت های هاستینگ معتبر استفاده کنید.

۲- یکی دیگر از نکات بسیار مهم در سئو داخلی افزایش سرعت سایت است. اول اینکه برای افزایش سرعت سایت حتماً باید از هاست با کیفیت استفاده کنید و دوم اینکه حتماً کدهای قالب سایتتان را فشرده کنید و حجم تصاویری که در سایتتان می گذارد را کم کنید. برای بهینه سازی کدهای قالب سایتتان پیشنهاد می کنم اگر سایت وردپرسی است از افزونه wp rocket استفاده کنید.

۳- حتماً دسته ها و تگ های سایت تان را کامل بهینه سازی کنید.

۴- محتوای سئو شده و حرفه ای تولید کنید. البته به دلیل اینکه مبحث تولید محتوای بحث بسیار مهمی است در ادامه بیشتر راجع به تولید محتوای جامع صحبت خواهم کرد.

۵-حتماً تصاویر سایت تان را بهینه سازی کنید. بهینه سازی تصاویر بسیار مهم است و توصیه می‌کنیم با استفاده از فتوشاپ و یک سری سایت های آنلاین که حجم تصاویرتان را کاهش میدهند استفاده کنید.

۳- بررسی سئو سایت رقیبان

3- بررسی سئو سایت رقیبان

یکی دیگر از مراحل بسیار مهم برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل این است که باید سایت رقیبانتان را کامل بررسی کنید. بررسی سئو سایت رقیبانتان بسیار مهم است و این امکان را به شما می دهد که ببینید محتوا چطوری نوشته شده است چه نکاتی رعایت کرده است و در چه جاهایی لینک ساخته است. برای اینکه به نتیجه اول گوگل برسید حتماً باید بهترین محتوا را تولید کنید و بک لینک های با کیفیت برای سایتتان بسازید . برای بررسی سئو سایت رقیبانتان طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱-در اولین مرحله کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهم در زمینه افزایش بازدید سایت رتبه بگیرم باید این کلمه را جستجو کنم و سایت هایی که در نتایج اول گوگل هستند و کامل بررسی کنم. برای رسیدن و آوردن سایتتان به صفحه اول گوگل پیشنهاد می کنم حتماً ده سایت اول در صفحه اول گوگل را بررسی کنید. به این نکته توجه کنید برای اینکه سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورید حتماً باید نسبت به ده سایتی که در صفحه اول گوگل قرار گرفتند بهتر باشید. برای همین است که ما توصیه می‌کنیم حتماً آن را کامل بررسی کنید.

۲- بررسی محتوا رقیبانتان بسیار مهم است. و شما باید یک محتوای کامل تر و جامعه نسبت به رقیبانتان تولید کنید. البته در مورد تولید محتوای جامعه و سئو شده در ادامه به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد.

۳- بعد از اینکه به صورت کامل محتوای رقیبان تان را بررسی کردید باید به بررسی کنید و ببینید که در چه جاهایی برای سایت شان بک لینک ساختند. شما هم بروید و بک لینک های با کیفیت آنها را شناسایی کنید و در جاهای با کیفیتی برای سایتتان لینک بسازید.

 

۴- تولید محتوای جامع برای مخاطبان هدف

4- تولید محتوای جامع برای مخاطبان هدف

مهمترین و اصلی‌ترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوای جامع و هدفمند است. اگر تمام فاکتورهای سئو را کامل رعایت کنید اما محتوای تان سئو شده و هدفمند نباشد شاید بتوانید در کلمات کلیدی راحت تان به صفحه اول گوگل برسید اما هرگز نمی توانید رتبه های اول گوگل را تجربه کنید. تولید محتوا یک موضوع بسیار جدی و مهم در صورت بهینه سازی سایت است که شما باید بر اساس نیاز کاربران تان شروع به تولید محتوای هدفمند و جامعه کنید.

در هر حوزه که فعالیت میکنید مخاطبان و کاربران زیادی یک سری مشکلات دارند که برای حل مشکلات شان یکسری کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند. شما باید بر اساس نیاز آنها یک محتوای کامل و جامع بررسی کنید و بعد از اینکه محتوای آن را خواندن نیازشان کامل برطرف شود. وقتی کاربری مقاله تان را خواند و مشکلش برطرف شد باعث می شود که خیلی راحت تر به شما اعتماد کنند و محصولات و خدمات آن را تهیه کنند. تولید محتوا را کامل جدی بگیرید و طبق مراحل زیر قدم به قدم یک محتوای کامل و جامع تولید کنید.

نکات مهم برای تولید محتوای هدفمند

۱- برای تولید محتوا شما در اولین قدم باید کلمه کلیدی مد نظرتان را انتخاب کرده باشید. شما برای هر کلمه کلیدی باید یک محتوای کامل و جامع بنویسید. پس از اولین قدم شروع به انتخاب بهترین کلمات کلیدی کنید.

۲- محتوا رقیبانتان را کامل بررسی کنید و یک محتوای کامل تر و جامع تر نسبت به رقیبانتان بنویسید. کامل بررسی کنید ببینید که محتوای رایگان از چند کلمه تشکیل شده است و راجع به چه موضوعاتی در مقاله شان صحبت کردند. اگر محتوای رقیبانتان از ۲۰۰۰ تشکیل شده بود شما یک محتوای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه بنویسید. سعی کنید در محتوای تان راجع به تمام موضوعاتی که رقیبانتان صحبت کردن صحبت کنید این کار باعث می‌شود که شما یک مقاله مرجع و جامعه شناخته شوید.

۳- از تگ های h2 و h3 به درستی استفاده کنید و سعی کنید کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم خانواده تان را در این تگ ها تکرار کنید. این کار باعث می شود نه تنها روی کلمه کلیدی اصلی تان رتبه بگیرید بلکه روی کلمات هم خانواده با کلمه کلیدی اصلی تان را بگیرید و ترافیک سایت تان افزایش پیدا می‌کند.

۴- سعی کنید داخل محتوای تان از تصاویر و ویدئو استفاده کنید. استفاده از تصاویر و ویدئو باعث می‌شود که نرخ پرش کاربران کاهش پیدا کند و شما زودتر در نتایج اولین دیده شوید.

۵- توصیه می‌کنیم بعد از پاراگراف اول یک ویدیوی ۱۰ دقیقه ای قرار دهید. این کار تاثیر فوق العاده مثبتی روی سئو سایت را می گذارد.

۶- حتماً از عنوان جذاب برای محتوای تان استفاده کنید این کار باعث می شود که کلیک سایت تان افزایش پیدا کند و به نتایج اول گوگل برسید.

۶- حتماً داخل مقاله تان به مقالات مرتبط سایت تان داخلی بدهید. کار تأثیر فوق‌العاده مثبتی به سایت می گذارد.

۵- ساخت بک لینک با کیفیت برای وب سایتتان

5- ساخت بک لینک با کیفیت برای وب سایتتان

بعد از این که محتوای با کیفیت و حرفه‌ای برای سایتتان تولید کردید در این مرحله باید به فکر ساخت بک لینک باشید. وقتی یک سایتی به سایت شما یا همان مقاله که نوشتید لینک می دهد بک لینک برای سایتتان محسوب می شود.

شما می توانید در سایت هایی که اجازه درج لینک می دهند مثل انجمن ها و سیستم های وبلاگ دهی بر سایتتان شروع به لینک سازی کنید. شاید فکر کنید پیدا کردن منابع برای ساخت بک لینک کار سخت و دشواری است اما پیشنهاد می کنم اگر می خواهید برای سایت تان شروع به ساخت بک لینک کنید بک لینک سایت های دیگران را بررسی کنید و ببینید در چه جاهایی لینک ساختید و شما هم در همان جا برای سایتتان شروع اولین سازی کنید. برای بررسی بک لینک رایگان می توانید از ابزارهایی مثل moz استفاده کنید.

 

جمع بندی

آوردن سایت به صفحه اول گوگل برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارند بسیار مهم است. به این نکته توجه کنید که وقتی شما در صفحه اول گوگل دیده شوید هرگز نمی توانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایت تان کنید.

مهم ترین فاکتور برای آوردن سایت به صفحه اول گوگل تولید محتوای جامع و هدفمند و ساخت بک لینک با کیفیت است. به این نکته توجه کنید که شما فقط به تنهایی با تولید محتوای جامعه نمی‌توانید در کلمات کلیدی اصلی سایتتان به نتایج اول گوگل برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *