دانستنی

استفاده از پست مهمان برای بهبود سئو : نحوه به کارگیری و فواید آن

استفاده از پست مهمان برای بهبود سئو : نحوه به کارگیری و فواید آن

سئوی قدرتمند، نیازمند محتوای قدرتمند است. یکی از بهترین روش ها برای بهبود سئو، افزایش دسترسی به محتوا از طریق مشارکت در سایت‌های معتبر است. انتشار پست مهمان (Guest Post) در سایت ها و نشریات آنلاین، امکان دسترسی به مخاطبان جدید و تعامل با آنها در پلتفرم‌های مطمئن را افزایش می‌دهد. ولی نمی‌توانید محتوایتان را در هر سایتی منتشر کرده و انتظار ورود مخاطب به صفحه وب سایت را بکشید. راهبرد سئو به اندازه رویکرد بازاریابی محتوا اهمیت دارد. بنابراین برای حداکثر نرخ بازگشت سرمایه به کمی جستجو و بررسی نیاز دارید.

جستجوی سایت ها و دامنه های مرتبط با موضوع کسب و کارتان

اگر در بازاریابی دیجیتال، تجربه بالایی دارید، نیازی نیست که به سایت ها یا نشریات آنلاین غیر مرتبط با موضوع با کسب و کارتان (مثلا سایت حوزه آشپزی) مراجعه کنید. مشارکت در سایت های با موضوع یا محتوایی با موضوع بسیار متفاوت، نامطلوب است و اگر انتشار مطالب در چنین فضایی را مدیریت نکنید، لینک های حاصل از سایت های غیرمرتبط، در بلندمدت مزیتی برای سئوی سایت تان نخواهند داشت.

به نشریات معتبر با موضوع کسب و کار خودتان مراجعه کنید. اعتبار و موضوع سایت را بررسی کرده و از خودتان بپرسید که آیا می‌خواهید مقاله‌ای از این سایت را با دوستان و حرفه‌ای های این حوزه در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید؟ اگر این طور  نیست؛ به دنبال نشریه یا سایت دیگری بروید.

سئوی سایت خود را به سئوکاران حرفه‌ای بسپارید

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دستورالعمل‌های بک لینک زدن برای پست مهمان

با کمک ابزارهایی مثل MozBar به معیارهای مربوط به لینک های صفخات دسترسی دارید. پس به سرعت می‌فهمید که کدام لینک درون مقاله داخلی یا خارجی است و فالو یا آنفالو است.

دستورالعمل های بک لینک زدن برای پست مهمان

لینک های فالو، از طریق سایر سایت‌ها، شمایی از مقاله را به سایت‌های جدید می‌رسانند و به کارگیری آنها اهمیت زیادی برای سئو دارد. اگر سایتی این لینک را نمی‌پذیرد، باز هم می‌توانید برای تولید لیدها به ترافیک ارگانیک ارزشمندی برسید.

در بدنه پست میهمان، لینک‌های زمینه‌ای یا Contextual را بررسی کنید. ابزارهایی مثل CognitiveSEO هم در این زمینه بسیار مفید هستند. لینک های زمینه‌ای قرار گرفته در نشریات مناسب، اثرات بهتری در مقایسه با لینک های قرار گرفته در بایو و لینک های فوتر دارند؛ پس نقش مهمی هم در سئو دارند. این لینک‌ها به گوگل در تعیین عامل مرتبط بودن محتوا کمک کرده و CTR را تقویت می‌کنند. در نتیجه با ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان، تجربه کاربری بهتری به وجود می‌آورند.

موقعیت یابی لینک ها در پست مهمان

به خاطر بسپارید اگر تنها برای بهبود سئو، محتوا تولید می‌کنید و به دنبال ارزش آفرینی برای مخاطب نیستید؛ اشتباه می‌کنید. نوشتن برای انسان‌ها و بهینه سازی محتوا برای جستجو شدن اهمیت دارد.

عوامل بهینه سازی صفحه را نادیده نگیرید

حالا که نشریات مناسب را پیدا کردید؛ باید به دنبال تولید و بهینه سازی محتوا بروید. پست مهمان فرق زیادی با پست وبلاگ خودتان دارد. در اینجا هم نباید عوامل سئو را نادیده بگیرید:

تگ های عنوان

تگ عنوان (Title tag) پست مهمان را پر از کلیدواژه نکنید؛ چون عنوان مقاله را تشکیل می‌دهد. از کلیدواژه های متناسب با مفاهیم مدنظر کاربران استفاده کنید. آنها از این مفاهیم در حین جستجو استفاده می‌کنند. به جای کلیدواژه اصلی از کلیدواژه های لانگ تیل (Long Tail) استفاده کنید تا به عملکرد متمایزی نسبت به رقبا برسید. در صورت امکان این کلیدواژه را در ابتدای عنوان یا نزدیک به ابتدا قرار دهید. عنوانی در حدود ۶۰ کاراکتر بنویسید تا به طور کامل در SERP ها نمایش داده شود و قبل از ارسال متن؛ اول نمایش واقعی SERP را بررسی کنید.

هدینگ ها (H1, H2…)

از H1 در هر مقاله استفاده کنید. می‌توانید از عین کلیدواژه یا بخشی از آن در هدینگ استفاده کنید، ولی این کلیدواژه باید برای مخاطب معنادار بوده و از محتوای اصلی در آن بخش فرعی حمایت کند. از عناوین و هدرهای تکراری اجتناب کنید. هدینگ نباید عین تگ عنوان انتخاب شود.

از نظر ما، H1 را به عنوان کتاب  و H2 را به عنوان عناوین فصول کتاب در نظر بگیرید. یک عنوان برای کتاب دارید ولی می توانید برای سهولت در مطالعه کتاب، فصول متعددی را در نظر بگیرید.

محتوای درون صفحه

همواره محتوای جامع و آگاهی دهنده‌ای تولید کنید که اصیل، مفید و متناسب با هدف کاربر است. از پر کردن متن با کلیدواژه اجتناب کرده و از ابزارهای آنلاین برای اجتناب از به کارگیری بیش از حد کلیدواژه‌ها استفاده نمایید.

همچنین شاید بخواهید در یک مقاله از کلیدواژه های اولیه متفاوتی استفاده کرده یا یک کلیدواژه را در چند مقاله به کار ببرید تا ذهن مخاطب برای کلیدواژه خاصی آماده شود. ودر مقابل نمی‌خواهید که گوگل در مورد رتبه بندی صفحه خاصی در مورد کلیدواژه خاصی به حدس زدن روی آورد.

تگ‌های جایگزین تصویر (Alt Image)

تگ‌های متن جایگزین تصویر هم به رتبه بندی بهتر کمک می‌کنند. پس در صورت امکان از آنها استفاده کنید. باز هم از پر کردن تگ‌های جایگزین با کلیدواژه ها اجتناب کنید. اگر نمی توانید از کلیدواژه‌ای در تگ جایگزین تصوی استفاده کنید پس باید تصویر دیگری را متناسب با پیام محتوا پیدا کنید.

سایر عوامل

توصیف های متا برای هر مقاله حاوی کلیدواژه هدف یا کلیدواژه های تقویت کننده سئو هستند. پس میزان مشارکت مهمان هم مثل عواملی همچون زمان بارگذاری صفحه و سازگاری صفحه با موبایل، خارج از کنترل شما قرار دارند.

همچنان کیفیت محتوا تحت کنترل شما قرار دارد. سئو تنها به خوب بودن نگارش مقاله وابسته نیست. ابزارهایی مثل SEMrush، CognitiveSEO، Google Analytics و Moz به جستجوی کلیدواژه، تحلیل عملکرد مقاله و بررسی کیفیت هر مقاله کمک می‌کنند.

سفارش تولید محتوا

فواید پست مهمان

بهینه سازی محتوای مهمان کار زیادی می‌برد. ولی به خاطر اهمیت سئو و اثرگذاری روی کل راهبرد بازاریابی، اهمیت دارد.

۱.بک لینک های طبیعی

نشریات معتبر و با کیفیت، بک لینک های طبیعی را به سمت سایت شما می‌کشانند که اولین مزیت مهم پست مهمان است. گوگل، همواره در حال به روزرسانی الگوریتم هایش است و بازاریابانی که از حقه های کوتاه مدت بهره می‌برند را جریمه می‌کند. درست و صادقانه عمل کنید. پست مهمان یکی از راهبردهای بلندمدت برای تقویت دیده شدن سایت در گذر زمان است.

گوگل برای بررسی رتبه بندی سایت، بک لینک زدن را مدنظر قرار داده و حتی وجود یک لینک زمینه‌ای از یک ناشر معتبر بیشتر از ۱۰ لینک از جانب سایت‌های کم کیفیت تر ارزش دارد. لینک و متن همراه آن باید از محتوای پست مهمان حمایت کرده و نیمرخ لینک سالم باید انواع متون معتبر را در برگیرد.

بک لینک های طبیعی در پست مهمان

۲.وجهه مناسب برای برند

نشریات قدرتمند در دنیای سئو و محتوا، قدرت زیادی دارند. مشارکت به عنوان مهمان در این سایت‌ها، وجهه مناسبی برای برندتان می‌سازد. با ارائه نظرات کارشناسی در این نشریات، مخاطبانتان به شما اعتماد کرده و وارد تعامل می‌شوند تا بتوانید برندتان را به خوبی به آنها معرفی کنید.

البته پست مهمان در حکم مزرعه لینک سازی نیست. این کار وسوسه کننده است ولی بهینه سازی بیش از حد محتوا باعث می‌شود تا گوگل با بی ارزش دانستن سئوی حاصل از بک لینک، شما را جریمه کند. تولید محتوای بهینه و آگاهی دهنده برای نشریات مناسب، روشی کارآمدتر است چون شما را در حکم رهبری متفکر مورد تأیید قرار داده و فرصت های ارزشمند را برای برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان فراهم می‌کند.

۳.اعتبار دامنه (Domain Authority)

اگر محتوای شما به طور مرتب در نشریات بسیار معتبر دیده شود به عنوان کارشناس کسب و کار خودتان شناخته می‌شوید. بعد از اینکه به عنوان رهبر فکری برند شناخته شدید، مزایای این شرایط روی اعتبار برندتان هم اثر خواهد داشت. پیوند زدن میان فعالیت‌های آموزشی با پست های مهمان، لینک‌های با کیفیتی را از جانب سایت های معتبر به شما پیوند می‌دهد که در مقابل اعتبار نام دامنه سایت شما را افزایش خواهد داد.

این سایت های معتبر اهمیت کلیدی دارند. مشارکت در پست‌های سایت‌های نامعتبر در بلندمدت بازده چندانی ندارد. پس نشریات فعال را هدف قرار دهید و با مخاطبان علاقمند به محتوای خودتان تعامل برقرار کنید.

باز هم می توانید از ابزارهایی مثل MOZ یا CognitiveSEO برای بررسی اثر مطلوب یا عدم اثربخشی یک لینک روی اعتبار نام دامنه خودتان استفاده کنید تا وقتتان تلف نشود.

اعتبار دامنه در پست مهمان

در نهایت …

محتوا یا پست مهمان مثل سایر انواع محتوا عمل می‌کند؛ ولی در مورد سئو اثر کاملاً متفاوتی دارد. با این حال اگر به درستی به نگارش پست مهمان بپردازید، به یکی از اثر بخش ترین راهبردها برای تقویت SEO می‌رسید. محتوای شما با این روش در معرض دید مخاطبان مناسب قرار گرفته و شاهد بازگشت سرمایه در حوزه بازاریابی محتوا می‌شوید. آیا تا به حال از پست مهمان استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات خودتان را با تیم کارلنسر درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *