دانستنی

اشتباهات ایمیلی کسب درآمد

اشتباهات ایمیلی کسب درآمد

اشتباهات ایمیلی کسب درآمد با وجود آموزش های فراوان بسیار زیاد است و مجموعه این اشتباهات در ارسال ایمیل موجب کاهش کارآمدی آن می شود. امروزه دیگر فرستادن نامه و کارت پستال تقریبا منسوخ شده و مردم به ارسال نامه الکترونیکی یا ایمیل رغبت دارند. ایمیل رسانه تاثیرگذار در ارسال و یا دریافت پیام های رسمی و غیر رسمی محسوب می شود. با اقبال عمومی به سمت ایمیل و قدرتی که ارسال ایمیل دارد هنوز آن کارایی بالایش در کسب و کار تحقق نیافته است. شاید مهمترین دلیل آن ندانستن اهمیت ایمیل و بهره برداری و اینکه ایمیل معرف شخصیت ارسال کننده است. با این حال بیشتر ما در ارسال ایمیل اشتباهات بزرگی را مرتکب می شویم که بازدهی بالا از جمله در کسب درآمد از اینترنت را برایمان ندارد.

مهمترین اشتباهات ایمیلی کسب درآمد

 

۱- ارسال ایمیل بدون عنوان :

ارسال ایمیل بدون عنوان در واقع نوعی بی احترامی محسوب می شود. از خودتان بپرسید چرا گیرنده ایمیل باید به خودش زحمت بدهد و ایمیلی را باز کند که عنوان ندارد؟

۲- عنوان بی‌معنی و نامفهوم :

نامفهوم و یا کلی بودن بودن عنوان از نداشتن عنوان بدتر است چرا بعضی افراد برای ایمیل خود یک عنوان درست و حسابی انتخاب نمی‌کنند؟ عنوانی مانند «سلام»، یا «عضویـت» چه کاربردی دارد؟ عنوانی انتخاب کنید که مخاطب را وادار به کلیک کردن و بازکردن نامه‌ی شما کند.

۳- درج چند موضوع در یک عنوان :

هر موضوعی باید عنوان خاص خود را داشته باشد و گرنه دچار سردرگمی می شوید. برای موضوعات متعدد، ایمیل‌های متعدد ارسال کنید. این کار هم باعث می‌شود متن نامه کوتاه‌تر شود، هم پیگیری مکاتبات را آسان‌تر می‌کند.

۴- شخصی‌نکردن پیام

نوشتن نام موجب ایجاد صمیمیت و الفت می شود. چرا در ابتدای نامه، نام گیرنده را نمی‌نویسید؟ مثلا جناب بساکی عزیز، همکار ارجمند آقای رضایی…. وقتی این کار را نمی‌کنید، ایمیل شما خیلی رسمی و سرد خواهد بود.

۵- جدی نگرفتن قدرت کلام

متن ایمیل را طوری تنظیم کنید که بیان کننده احساسات درونی شما باشد.در ارتباطات رودررو، ۹۳% ارتباط با زبان بدن ایجاد می‌شود. طبیعتا در نوشته شما خبری از زبان بدن نیست. بنابراین کلمات شما، باید این نقش را بر عهده بگیرند.

۶- درست نویسی نامه

وجود غلط های املایی و نگارشی  نشانه سهل انگاری بوده و می تواند به کم اهمیت جلوه دادن طرف مقابل هم تعبیر شود.  از برنامه‌های غلط‌گیر استفاده کنید. اگر به انگلیسی تایپ می‌کنید اغلب مرورگرها اشتباهات را یادآوری می‌کنند. برنامه مایکروسافت ورد هم این کار را می‌کند. اگر به فارسی تایپ می‌کنید از برنامه‌هایی مانند ویراستیار استفاده کنید.

۷- اختصار و ایجاز در ایمیل

ایمیل نباید زیاد طولانی و خسته کننده باشد دوران مثنوی هفتاد من کاغذ گذشته است .قرار نیست در ایمیل داستان بنویسید. ایمیل باید مختصر و مفید و پاراگراف‌بندی‌شده باشد. اگر حس نویسنده بودن به شما دست داده، همان بهتر که به مخاطب زنگ بزنید.

۸- حفظ حریم افراد

باید به این نکنه توجه کنیم فوروارد ایمیل بدون اجازه از فرستنده اصلی کار غیر اخلاقی است به هیچوجه نامه‌ای را که فقط برای شما ارسال شده، بدون اجازه فرستنده، فوروارد نکنید.

۹- توجه به متن ایمیل ارسالی

در نوشتن ایمیل جانب احتیاط باید رعایت شود. نوشتن هر چیزی و  فکرنکردن به عواقب کارمشکلاتی خواهد داشت. ایمیل که فرستاده شود، دیگر هیچکس نمی‌داند تا کجا خواهد رفت و به دست چه کسانی خواهد رسید. حواستان باشد که چه چیزی می‌نویسید.

۱۰- قرار دادن امضا

نامه بدون امضا ارزش و سندیت ندارد .در انتهای ایمیل شما باید امضا وجود داشته باشد. مثلا نام و سمت شما. داشتن یک بخش امضا با تمام اطلاعات ضروری و مرتبط، یک کار کاملا حرفه‌ای و بایسته است.

۱۱- انتظار پاسخ سریع

جواب دادن  فوری ایمیل انتظار به جایی نیست. دلیلی ندارد مخاطب شما به‌سرعت پاسخ شما را بدهد. اگر زمان خیلی برای شما مهم است، زنگ بزنید.

۱۲- پر نکردن فیلد to در همان ابتدای کار

برای اینکه در ارسال ایمیل عجله نکنید و نامه را سریع ارسال نکنید و یادتان باشد که همیشه آخرین کاری که می‌کنید پرکردن فیلد to باشد. متن را بخوانید، تصحیح کنید، املای آن را بررسی کنید، وقتی از همه چیز مطمئن شدید، نشانی گیرنده را در to بنویسید و ارسالش کنید.

۱۳- فینگلیش‌نویسی

ننوشتن به صورت فینگلیش‌ (فارسی نوشتن با استفاده از حروف خارجی ) نوعی بی اعتباری محسوب می شود. اگر می‌خواهید مخاطب شما را جدی بگیرد و برای ایمیل شما ارزش قائل شود، حتما به یک زبان رسمی و صحیح مانند فارسی یا انگلیسی تایپ کنید.

توصیه اشتباهات ایمیلی کسب درآمد

اگرچه مجموعه این اشتباهات بیشتر درباره کارهای رسمی و نامه نگاری های اداری می باشد ولی در ارسال ایمیل تبلیغاتی یا ایمیل مارکتینگ که یکی از روش های توسعه کسب درآمد محسوب می شود مجموعه زیادی از این اشتباهات روی می دهد و امیلی مارکتینگ را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *