دانستنی

اموزش لینک سازی خارجی از ۰ تا ۱۰۰ به صورت تخصصی

چکیده مطلب : در این پست میخواهم شما را از ۰ تا ۱۰۰ با لینک سازی خارجی اشنا کنم . لینک سازی خارجی در سئو یک امر بسیار مهم است که باید برای گرفتن رتبه ان را و محبوب شدن نزد گوگل باید ان را انجام دهید . در ادامه شما را با نکات مهم و تخصصی لینک سازی خارجی , انواع لینک سازی خارجی و… اشنا خواهیم کرد پس همراه ما باشید .

 

لینک سازی خارجی چیست ؟

لینک سازی خارجی که در اصطلاح به ان اکسترنال لینک گفته میشود , به لینک سازی که در خارج سایت صورت میگیرد همان گونه که گفتیم  لینک سازی جزء موارد مهم در سئو خارجی سایت میباشد که به کمک لینک سازی خارجی شما میتوانید رتبه وبسایت خود را بهبود بدهید . شما به کمک لینک سازی خارجی میتوانید برای وبسایت خود بکلینک بسازید .

در روش لینک سازی خارجی شما باید وبسایت هایی را پیدا کنید که بتوانید در انها لینک وبسایت خود را قرار بدهید  و یک سوال مهم را در ابتدا به شما جواب بدهم “که ایا در تمام سایت ها باید لینک خودمان را قرار بدهیم ؟ “

جواب سوال خیر است . شما نباید در تمام وبسایت ها لینک خود را قرار بدهید , لینک سازی خارجی دارای یک اصولی است که باید ان را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید .(در ادامه به این اصول پرداخته ایم)

هرگاه شما برای وبسایت خود لینک سازی خارجی کنید ان وبسایت برای گوگل  محبوب میشود  و باعث افزایش اعتبار شما پیش گوگل شده و در نتیجه باعث بهبود رتبه سایت شما میشود . بگزارید با مثالی واضح تر برای شما بیان کنم :

تصور کنید که شما برای خرید یک محصول که به تازگی وارد بازار شده اقدام میکنید بعد از انکه شما وارد مغازه شدید نماینده ی فروش ان برد و محصول به توضیح ان محصول میپردازد که شما را قانع کند تا محصول را تهیه کنید  , ممکن است که شما در ابتدا تصور کنید که ان شخص تنها قصد فروش محصول خود را دارد و ممکن است در هنگام خرید دودل شوید کافیست در این هنگام کسی وارد مغازه شود  و به شما بگوید که ان محصول را از قبل تهیه کرده است و بسیار راضی بوده است . بدون شک تازه میتوانید باور کنید که حرف ان نماینده در رابطه با ان محصول درست بوده و به ان کالا اعتماد خواهید کرد .

با این مثالی که زدم شما کامل مفهوم لینک سازی خارجی را درک کردین .

لینک سازی خارجی به صراحت توسط کاربران گوگل اعلام شده است که که تاثیر بسیار خوبی در رتبه سایت شما خواهد گذاشت  اما منظور از این لینک سازی لینک هایی است که کاربر یا خواننده مطلب شما در سایت های دیگر و یا شبکه های اجتماعی قرار میدهد. از انجا که ممکن نیست این همه سایت به وبسایت شما به صورت طبیعی لینک بدهند افراد به لینک سازی مصنوعی میپردازند.

نکاتی که در لینک سازی خارجی باید بدانید

۱_لینکی که از یک سایت به سایت دیگر وارد بشود جزء این دسته از لینک سازی میباشد (خارجی)  در نتیجه اگر شما لینک خود را درون سایت دیگری بگذارید لینک سازی مصنوعی انجام داده اید .

۲_گوگل به این نوع لینک سازی اهمیت بسیار زیادی میدهد  . اگر متوجه بشود سایتی لینک سازی مصنوعی انجام داده است ان سایت را در همان کلمه از نتایج گوگل حذف میکند  (در لینک سازی مصنوعی شما باید به صورت طبیعی رفتار کنید ).

۳_گوگل برای مبارزه با این روش لینک سازی مصنوعی  الگوریتم پنگوئن را ساخت , الگوریتم پنگوئن به شدت در کار خود جدی میباشد و اگر کمی متوجه شود که شما دارید به صورت مصنوعی لینک سازی میکنید و یا از سایت های دیگر لینک خریده اید  قطعا شما را پنالتی میکند .

۴_با این حال روش هایی برای دور زدن الگوریتم پنگوئن وجود دارد  . اگر شما به صورت اصولی و طبیعی کار کنید به هیچ عنوان به شما شک نمیکند (در ادامه روش های طبیعی لینک سازی را به شما اموزش میدهیم که چگونه طبیعی  رفتار کنید )

روش های لینک سازی خارجی طبیعی

۱_لینک سازی در سایت های مرتبط :

یکی از راه های گوگل برای تشخیص سایت هایی که لینک سازی خارجی انجام داده اند , لینک گرفتن از سایت هایی که در زمینه حوزه کاری شما دارند فعالیت میکنند . شما در هنگام لینک سازی خارجی باید به این نکته توجه کنید که حتما در سایت های مشابه لینک سازی کنید .

از لینک سازی در سایت های غیر مشابه خود داری کنید به عنوان مثال  اگر مشا در زمینه کسب درامد اینترنتی فعالیت میکنید به هیچ عنوان در سایت های فروش خودرو لینک سایت خود را قرار ندهید همان طور که گفتیم لینک سازی در سایت های غیر مرتبط باعث میشود الگوریتم پنگوئن به شما شک کند و شما را در ان کلمه پنالتی کند .

۲_لینک سازی در وبسایت های زبان مرتبط :

وبسایت ها در هر کشور با توجه به زبان ان کشور بارگذاری میشوند . در لینک سازی خارجی به این نکته توجه کنید که حتما بیشتر در وبسایت هایی که به زبان سایت شما هستند لینک سازی کنید به عنوان مثال اگر شما یک سایت با زبان فارسی دارید باید ۷۰ درصد بکلینک های سایت شما در سایت هایی با زبان فارسی ساخته شده باشد . البته این را بگویم اگر در وبسایت های خارجی که در حوزه شما فعالیت میکنند لینک سازی کنید  امکان پنالتی شدن وبسایت شما بسیار کاهش پیدا میکند .

۳_لینک سازی خارجی در وبسایت هایی با اعتبار بالا :

یکی از ملاک های مهم در لینک سازی خارجی  ,  باید از وبسایت هایی لینک بگیرید که دارای اعتبار بسیار بالایی هستند  هرچه اعتبار ان صفحه بیشتر باشد لینک شما تاثیر بسیار زیادی  خواهد داشت به عنوان مثال شاید در نتایج دیده باشید  که وبسایتی با یک میلیون بکلینک از وبسایتی با ۲۵ هزار بک لینک در نتایج پایین تر است . اگر شما مانند این وبسایت دوم لینک های با کیفیتی  بسازید قطعا در نتایج اول خواهید ماند  یکی از ملاک های مهم یک لینک دامین اتوریتی ان است .

۴_سایت های اسپم :

یک سری وبسایت هستند که انقدر درون انها لینک سازی کرده اند که اسپم شده اند از لینک ساختن در این سایت ها کاملا خود داری کنید  . این سایت ها ارزش لینک شما را کاهش میدهند  . و یا اگر  .لینک سازی خارجی میکنید در وبسایت هایی که spam score انها زیر ۴ باشد لینک خود را درون انها قرار بدهید .

برای تشخیص spam score  یک سایت میتونید از ابزار mozbar استفاده کنید . این ابزار بر روی مرورگر شما نصب میشود  و با این ابزار میتوانید میزان spam score و دامین اتوریتی و پیج اتوریتی یک صفحه را مشاهده کنید .

۵_برنامه ریزی کنید :

حتما برای لینک سازی خود برنامه ریزی کنید .  و به این نکته توجه کنید که در یک روز لینک های بسیار زیادی نسازید . در لینک سازی خارجی بسیار مهم است که ب صورت طبیعی رفتار کنید ک الگوریتم پنگوئن به شما شک نکند . به عنوان مثال :

روزی ۲ الی ۳ تا بک لینک بسازید (یک بار شب بسازید , یک بار روز بسازید و…) – این روش باعث میشود که گوگل به شما شک نکند . در دوره اسرار لینک سازی حرفه ای ۱ شما را از ۰ تا ۱۰۰۰ با کلیه موارد لینک سازی خارجی به صورت تخصصی و عملی اشنا کرده ایم .

۶_محتوا را دست کم نگیرید :

درسته که در سئو یکی از معیار های مهم لینک سازی است اما محتوا را دست کم نگیرید  . اصلی ترین و مهم ترین فاکتور سئو محتوا میباشد . بسیاری از سایت ها در کلمات سخت با محتوای حرفه ای حتی بدون یک بک لینک صفحه اول , خط اول قرار دارند  .

نوجه کنید که نگفتم برای سایت خود لینک سازی خارجی انجام ندهید بلکه اولویت اصلی را برای تولید محتوا بگذارید و بعد شروع به لینک سازی خارجی کنید . لینک سازی خارجی یکی از فاکتور های مهم در گوگل است .

( تولید محتوا + لینک سازی حرفه ای = خط اول از صفحه اول گوگل )

۷_ریپورتاژ تهیه کنید :

برای لینک سازی خارجی بهترین حالت ان است که از سایت هایی با اعتبار بالا که ورودی بالایی دارند  ریپورتاژ تهیه کنید . ریپورتاژ در سئو اثرات بسیار مهم و مطلوبی میگذارد  و خیلی زود توی کلمات مورد نظر خودتان رشد میکنید  . پس چه بهتر است برای لینک سازی خارجی از ریپورتاژ های با کیفیت استفاده کنید .

انواع لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به دو نوع لینک سازی مصنوعی و لینک سازی طبیعی دسته بندی میشود .

 لینک سازی مصنوعی : همان گونه که از اسمش پیداست به لینک سازی که به صورت مصنوعی ساخته میشود را لینک سازی مصنوعی گویند .

لینک سازی طبیعی : به لینک هایی که به صورت طبیعی باشد را لینک سازی طبیعی گویند .

نتیجه گیری : همان طور که گفتیم یکی از فاکتور های مهم در سئو لینک سازی خارجی میباشد . لینک سازی خارجی باعث افزایش رتیه سایت شما میشود و محبوبیت سایت شما را در نزد گوگل افزایش میدهد . برای لینک سازی خارجی باید به یک سری نکات مهم توجه کنید تا تاثیر ان را ببینید  . برای لینک سازی خارجی بهتر است از ریپورتاژ در سایت هایی با اعتبار بالا و ورودی بالا استفاده کنید. پس برای لینک سازی خارجی در سئو  وقت بگذارید و در سایت های با کیفیت لینک سازی کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *