دانستنی

اهمیت پشتیبانی مناسب سایت در کسب و کار آنلاین

اهمیت پشتیبانی مناسب سایت در کسب و کار اینترنتی شما بسیار نکته مهمی می باشد . یکی از روش ها و نکات مهم برای اعتماد سازی و جلب توجه مشتری که باعث تبدیل کننده کاربر به مشتری می‌شود پشتیبانی وب سایت شما می باشد .  اهمیت پشتیبانی مناسب سایت آنقدر زیاد است که باعث جلب اعتماد مخاطبان شما در هنگام خرید می‌شود . این نکته یکی از نکات بسیار مهم در بازاریابی اینترنتی می باشد .

 

اهمیت پشتیبانی مناسب سایت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اهمیت پشتیبانی مناسب سایت در راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای من واقعا خیلی پیش آمده است که وقتی می خواهم از یک سایتی خرید کنم , ابتدا به صفحه درباره ما یا تماس با ما آن وب سایت می‌شود .  که اصلا ببینم این وب سایت چه خدمات و چه محصولاتی را عرضه میکند و…

البته وب سایت های زیادی را دیدم که اطلاعات تماس , مثل شماره موبایل , آیدی تلگرام , جیمیل و… را درون شان قرار ندادند , و من وقتی وارد این وب سایت می شوم سریع از آنها خارج میشود .

وقتی وب سایت اطلاعات تماس و پشتیبانی مناسبی نداشته باشد چطور می توانم به آن اعتماد کنم ؟

 

خیلی از افرادی که از من مشاوره می گیرند می‌گویند که فروش اینترنتی خوبی نداریم , اولین کاری که می کنم به وب سایت آنها مراجعه می‌کند و میبینم که اصلاً هیچ اطلاعات تماس با ما و درباره ما درون سایتشان نیست .

و یکی از دلایلی که باعث می شود هیچ کاربر و مخاطبی از آنها خرید نکند این است که اطلاعات پشتیبانی مناسبی ندارد . اگر وب سایت تان صفحه درباره ما و تماس با ما خوبی ندارد پیشنهاد می کنم حتما همین حالا بعد از خواندن این مطلب یک صفحه درباره ما و تماس با ما بسازید و کل اطلاعات پشتیبانی سایتتان را در آنها قرار بدهید

هدف یک مدیر وب سایت یا وب مستر که می خواهد از سایتش کسب درآمد داشته باشد , در مرحله اول باید جلب اعتماد مخاطبان و بازدید کننده وب سایتش بشود .

روش های زیادی برای اعتماد سازی و جلب توجه وجود دارد که یکی از مهمترین آن قرار دادن یک پشتیبانی مناسب سایت می باشد .

در درجه اول شما باید به کاربران مخاطبان که وارد وب سایتتان می‌شوند حس اعتماد را ایجاد کنید تا در آینده همان افراد از وب سایت شما خرید کند .

 

اگر در کسب و کار اینترنتی تان اعتمادسازی را درست انجام دهید باعث می شود که مشتریان شما به مشتریان وفادار و خریدار های همیشگی تبدیل شود .

اما متاسفانه بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی به این نکته توجهی نمی‌کنند . عوامل زیادی در جلب اعتماد سازی یک سایت وجود دارد که در این مقاله ما به مهمترین آن پرداختیم .

من خودم هم در اوایل که با کسب و کار اینترنتی آشنا شدم اصلاً این نکته را رعایت نکردند , و اصلا بازخورد خوبی از کسب و کار من داشتند . اما از وقتی این نکته کوچک و ارزشمند را پیاده سازی کردم تحول عظیمی در کسب و کارم ایجاد شد .

 

پیشنهاد می کنم برای پشتیبانی وب سایتتان علاوه بر ایمیل از شماره تلفن و یک شماره تماس , ایمیل وب سایتتان , آدرس محل کار , کد پستی , آیدی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام و… استفاده کنید .

وقتی کاربرانی که وارد وب سایت تان می شوند و اطلاعات پشتیبانی سایتتان را می بینند باعث ایجاد حس اعتماد و اعتمادسازی در اون کاربر میشود .

وقتی پشتیبانی مناسبی برای سایتتان ندارید چطور انتظار دارید افراد به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند ؟

 

موارد مهم در پشتیبانی سایت و کسب و کار اینترنتی شما

۱. ایجاد وساخت صفحه تماس با ما درون سایت .
۲. قرار دادن روش های مختلف پشتیبانی سایت مثل شماره موبایل , شماره تماس , ایمیل , ایمیل سایت , فرم تماس با ما , آیدی تلگرام , آیدی اینستاگرام و…
۳. پاسخگویی به نظرات ایمیل‌های کاربران در کمتر از ۲۴ ساعت ( اگر بتوانید این زمان را به زیر یک ساعت کاهش دهید , تاثیر بسیار زیادی بر روی جلب اعتماد و تبدیل کاربر به مشتری می گذارد)
۴. پشتیبانی تلفنی و موبایلی مناسب : شماره تماسی که داخل وبسایتتان قرار می دهید هرگز نباید خاموش یا خارج از دسترس باشد و سعی کنید ساعات اداری و روزهای تعطیل را نیز جوابگو باشید
۵. پشتیبانی دائم و کمک به مخاطبان سایتها , سعی کنید هر فردی که به کمک و پشتیبانی شما نیاز دارد , آن را همراهی کنید. که تاثیر فوق العاده ای بر روی اعتماد سازی در کسب و کارتان می گذارد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *