دانستنی

این ۵ دلیل نشان می‌دهند که چرا باید رئیس خود باشید

این ۵ دلیل نشان می‌دهند که چرا باید رئیس خود باشید

بسیاری از ما تمایل داریم شغل خود را رها کرده و رئیس خودمان باشیم. اغلب زمانی به این فکر می‌افتیم که برای ارتقاء شغلی که سزاوار آن هستیم نادیده گرفته می‌شویم و یا مجبور به کارکردن در کنار یک همکار بی‌انگیزه هستیم.

اغلب این تمایل را نادیده می‌گیریم و آن را فروکش می‌کنیم. چرا؟ به این دلیل که نمی‌دانیم این افکار به کجا منتهی می‌شوند. آیا به موفقیت می‌رسیم؟ آیا در جا می‌زنیم؟ آیا با شکست رو به رو می‌شویم؟

حقیقت آن است که نمی‌دانیم به کجا خواهیم رسید مگر آنکه در آن راه قدم برداریم. در این جا پنج دلیل برایتان ذکر می‌کنیم که نشان می‌دهد چرا باید با رئیستان خداحافظی کنید و برای حداقل یک بار در زندگی در این راه قدم بگذارید:

۱- تنها به خود جواب پس می‌دهید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد تمایل دارند برای خودشان کار کنند آن است که مجبور نیستند به رئیسشان جواب دهند. دیگر لازم نیست برای پنج دقیقه دیرکرد، مرخصی برای انجام وظایف شخصی و یا زمان استراحت طولانی‌تر از همیشه جواب پس بدهید. تنها کافی است مسائل را با خودتان تطابق دهید.

این موضوع بدین معنا نیست که خود اشتغالی راهی برای تنبلی است، بلکه نشان می‌دهید چطور می‌توانید از وقتتان متناسب با خود استفاده کنید. می‌توانید ده دقیقه اضافه‌تر برای ناهار صرف کنید چون به آن نیاز دارید و از سوی دیگر تعدادی کار را در آخر هفته انجام دهید چون متناسب با برنامه‌تان است.

۲- مهارت‌های بیشماری را خواهید آموخت.

زمانی‌که برای خود کار می‌کنید، مسئولیت بر عهده خودتان است و در نهایت زمانی حقوق می‌گیرید که کارتان را تمام کرده باشید. به این معناست که اگر می‌خواهید موفق شوید باید نظم را یاد بگیرید، مهارت‌های مدیریت زمان را در خود پرورش دهید و وظیفه‌شناسی را بیاموزید. زمانیکه برای خود کار می‌کنید، باید همه کارها را به عهده بگیرید و چگونگی انجام آن، مهارت حل مشکلات را به شما یاد می‌دهد.

چه برای خودتان به مدت طولانی کار کنید و چه به شغل هشت ساعته بازگردید، این مهارت‌ها به کمکتان می‌آیند و شما را در رسیدن به موفقیت یاری می‌رسانند.

Businessman having a meeting with a woman in his office

۳- می‌توانید کاری را که به آن علاقه دارید انجام دهید.

بسیاری از افراد برای سازمان‌هایی کار می‌کنند که به آن‌ها علاقه دارند و آن جایگاه بسیار خوبی برایشان است. اگرچه، بسیاری از کارمندان، کارفرمایانشان را الهام‌بخش نمی‌بینند. با گذشت زمان، کار کردن برای شرکتی که به آن اهمیت نمی‌دهید سخت خواهد بود. زمانیکه برای خود کار می‌کنید فرصت آن را دارید که علایق خود را دنبال کنید و آنچه را دوست دارید انجام دهید. حداقل، هر تلاشی برای منفعت خودتان است، نه برای پر کردن جیب دیگران!

۴- تنها محدودیت، خودتان هستید.

زمانیکه برای خودتان کار می‌کنید، تنها محدود به مهارت و روش کار خودتان هستید. هر چه بیشتر بیاموزید و سخت‌تر کار کنید، بیشتر مستعد رسیدن به موفقیت می‌شوید و درآمد بیشتری خواهید داشت. لازم نیست منتظر ارتقاء باشید و سال‌ها را صرف بالا رفتن از نردبان کارمندی کنید. اگر می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، باید سخت‌کوش باشید و هوشیارانه عمل کنید تا افزایش درآمد اتفاق بیافتد.

۵- می‌توانید سفر کنید.

با کار کردن برای خود می‌توانید در خانه، در محل کار مشترک و حتی در جاده کار کنید. اینکه رئیس خودتان باشید این فرصت را به شما می‌دهد که سفر کنید و کار کنید.

اگر سفر خوداشتغالی شما منجر به یک کارآفرینی موفق شود، به عنوان یک فریلنسر و یا کسی که به کار روزانه خود بازگشته است، زمان را به خوبی صرف کرده‌اید. درس‌هایی که فرا گرفته اید بسیار گرانبها هستند. چه میلیونر شوید و چه به اندازه کافی درآمد کسب کنید، از نظر تجربه غنی‌تر شده‌اید.

آیا در نظر کارید شغل خود را رها کرده و رئیس خودتان باشید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *