دانستنی

این ۶ نکته در حفظ شراکت‌های تجاری بلندمدت به شما کمک می‌کند

این ۶ نکته در حفظ شراکت‌های تجاری بلندمدت به شما کمک می‌کند

کارآفرینان بر روی فروش محصولات و خدمات خود متمرکز می‌شوند و گاهی اوقات دید خود نسبت به چشم‌انداز بزرگ‌تر را از دست می‌دهند. فروش، تنها بخشی از دستور کار در یک تجارت تاثیرگذار است. ایجاد روابط نیز به اندازه‌ی فروش، برای رشد بلندمدت یک شرکت، از اهمیت برخوردار است.

صاحبان یک کسب‌وکار موفق به دنبال شراکت‌های پایدار و بادوام در بین حوزه‌های کاری مختلف، از مشتریان و کارکنان گرفته تا سرمایه‌گذاران و فروشندگان هستند. آنها ارزش روابط بلندمدت با تجارت‌ها و مشتریانی که به آنها خدمت می‌کنند و کسانی که به منظور حفظ تجارت پابرجای خود به آنها تکیه می‌کنند را درک می‌کنند.

در اینجا به نکاتی در مورد حفظ و تقویت روابط با شرکای تجاری، اشاره می‌کنیم:

۱- از برقراری ارتباط‌های مکرر ترسی نداشته باشید.

در یک رابطه‌ی تجاری سالم، هر یک از دو طرف، به منظور مطلع بودن از شرایط کاری، بر روی فرد دیگر تکیه می‌کنند. ارائه گزارش در مورد پروژه‌ها و یا سایر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حال وقوع به این معناست که شریک شما لازم نیست تا برای به روز بودن دائما از شما سوال بپرسد.

این رویکرد همچنین، باعث حذف عنصر غافلگیری می‌گردد. همان‌طور که شما از فروشندگان انتظار دارید تا زمانی که کمبودی در میان منابع و یا موانعی در تحویل کالا وجود دارد، بلافاصله به شما هشدار دهند، شما نیز باید اطمینان حاصل کنید که شریک شما از نتیجه‌ی پایانی کار اطلاع خواهد داشت و در صورتی که هر مشکلی ایجاد شود به او اطلاع خواهید داد.

۲- در هر شرایطی صادق باشید.

مهم‌تر از همه، شما باید در روابط تجاری خود صادق بوده و نسبت به آن متعهد باشید. این اصل به تنهایی می‌تواند بیشتر از هر عامل دیگری، در ایجاد اعتماد بین مشتریان، فروشندگان، کارکنان و سایر افراد موثر باشد. به طور کلی، اگر کسی به شما دروغ می‌گوید و یا سعی در دستکاری کردن حقیقت را دارد، بهتر است نسبت به این مسئله آگاه باشید. زمانی که شخصی در مورد شما و کسب‌وکار شما احساس بدی داشته باشد ، تقریبا غیرممکن است که اوضاع را به حالت اول بازگردانید.

بنابراین سعی کنید تا از ایجاد این موج جلوگیری کرده و وانمود نکنید که پاسخ همه‌ی سوالات را می‌دانید. از گفتن جمله‌ی من نمی‌دانم نترسید. افراد از صداقت شما قدردانی خواهند کرد، به خصوص اگر قول داده باشید که پاسخی برای سوال یا مشکل آنها پیدا خواهید کرد.

۳- به تعهدات خود پایبند باشید.

صادق بودن می‌تواند به افزایش میزان اعتماد بین شرکا منجر شود. زمانی که شما تاریخ مشخصی را برای تحویل کالا اعلام می‌کنید، بسیار اهمیت دارد که حتی اگر لازم است زمین و زمان را به هم بدوزید تا به قول خود عمل کنید. اینکه شما به قول خود، با توجه به تاریخی که تعیین کرده‌اید عمل کنید، به مشتری خود، با توجه به نگرانی‌هایی که ممکن است در این زمینه و به دلیل بروز هر گونه مشکلی داشته باشد، آسودگی خاطر می‌بخشید. همچنین رها شدن مشتری از این نگرانی‌ها، حسن نیت فوق‌العاده‌ی شما را نیز نشان خواهد داد.

۴- حتی زمانی که به چیزی نیاز ندارید، به ارائه‌ی دانش و منابع خود بپردازید.

در یک رابطه‌ی تجاری سالم، هر دو طرف باید تمایل داشته باشند تا دانش و منابع خود را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، پیشگیری از ضرر و حفاظت از دارایی‌ها، در بسیاری از کسب‌وکارها به عنوان نگرانی‌های اصلی محسوب می‌شوند.

شرکتی که در ارائه‌ی محصولات امنیتی از تخصص برخوردار است، از طریق به اشتراک گذاشتن تخصص‌های کاری خود در زمینه‌ی راهبردهای امنیتی، فرستادن مقاله‌های تخصصی، و ارائه‌ی گزارشاتی در مورد گرایش‌های صنعتی موجود، ارزش بیشتری برای مشتریان و سایر شرکای خود قائل می‌شود. بدون اینکه این مسئله را در نظر بگیرد که آیا به اشتراک گذاشتن این دانش، به فروش منجر می‌شود یا خیر.

۵- همیشه در دسترس باشید.

بدون پرورش مناسب، روابط تجاری می‌توانند مانند هر نوع رابطه‌ی دیگری از بین بروند. سیستم خودکاری را ایجاد کنید که به شما یادآوری کند که همیشه و به طور منظم با شرکای خود در ارتباط باشید و به منظور برقراری این ارتباط همیشه در دسترس باشید. پلتفرم‌ها و ابزارهای در ارتباط با رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توانند به تسهیل حفظ این رابطه منجر شوند.

۶- تماس‌های شخصی را به یاد داشته باشید.

یک رابطه‌ی تجاری که تنها بر پایه‌ی فرستادن ایمیل و پیامک بنا شده باشد، در اساس خود از کمبودی به نام تماس‌های شخصی برخوردار است. به دنبال فرصت‌هایی باشید که بتوانید با شرکای کاری خود به صورت رودررو و در یک فضای اجتماعی یا در یک رویداد صنعتی/تجاری ملاقات کنید. این تجربیات می‌توانند به شکل قابل توجهی به افزایش کیفیت رابطه‌ی شما منجر شوند.

حفظ و تقویت یک مشارکت تجاری نیاز به تلاش و زمان دارد، و می‌تواند در زمان موفقیت و کاستی، به نفع تجارت شما عمل کند. اثبات شده است که یک رابطه‌ی قوی با مشتری یا فروشنده می‌تواند به عنوان یک دارایی ارزشمند درشرایط اضطراری و یا در شرایطی که مشکلات کاری بروز پیدا می‌کنند محسوب شود به طوری که این رابطه می‌تواند کمک‌های ارزشمندی را در این شرایط ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *