دانستنی

این ۹ نکته به شما کمک می‌کند عکاس فریلنسری موفق شوید

این ۹ نکته به شما کمک می‌کند عکاس فریلنسری موفق شوید

آیا می‌خواهید یک عکاس فریلنسر باشید؟ داشتن کسب‌وکار عکاسی خودتان می‌تواند آزادی زیادی را برای به انجام رساندن کارها در اختیار شما قرار دهد، اما دقیقا نمی‌دانید که باید کار خود را از کجا آغاز کنید. در این مطلب، نکاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که به وسیله‌ی آنها می‌توانید به یک عکاس فریلنسر موفق تبدیل شوید.

چگونه کار خود را به عنوان یک عکاس فریلنسر آغاز کنید
بسیاری از کسب‌وکارهای موفق، کار خود را به عنوان یک فریلنسر پاره‌وقت آغاز می‌کنند و سپس به تدریج آن را به یک شغل تمام‌وقت تبدیل می‌کنند.

اگرچه، عکاسی به عنوان یک حرفه فریلنسینگ می‌تواند به شکل‌های متفاوتی صورت بگیرد زیرا چالش‌های بسیاری را به دنبال دارد. اول از همه، عکاسی یک هنر است. نیاز به اشتیاق و مهارت، به منظور ثبت موفقیت‌آمیز لحظات زیبا دارد. دوم، تمام ابزارهایی که شما برای عکاسی نیاز دارید در مقایسه با سایر کسب‌وکارهای فریلنسینگ، نسبتا گران‌قیمت هستند. به عنوان مثال، برای شروع کار در حوزه‌ی توسعه‌ی وب، تقریبا تمام چیزی که نیاز دارید یک لپ‌تاپ است.

به منظور کسب موفقیت در حرفه‌ی عکاسی، باید درک درستی از تکنیک‌های عکاسی داشته باشید. همچنین باید برای انجام این کار، از سرمایه‌ی اولیه برخوردار باشید.

همان‌طور که گفته شد، ما روش‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید به کمک آن‌ها، کسب‌وکار خود را با صرف هزینه‌ی کمی آغاز کنید. ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه تنها به تهیه‌ی نیازهای اولیه و ضروری بپردازید. همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه از جای خود بلند شوید تا بتوانید به یک عکاس فریلنسر موفق تبدیل شوید.

۱- تجهیزات لازم را برای خود تهیه کنید.
اولین کاری که باید انجام دهید، سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات مناسب است، به طوری که بتوانید به توانایی‌های خود در انجام کارها اطمینان داشته باشید. دوربین، لنز و یک فلاش به‌روز، به عنوان تجهیزات اصلی به شمار می‌روند که شما نیاز دارید تا کسب‌وکار عکاسی فریلنسینگ خود را به کمک آن‌ها آغاز کنید. همچنین شما به یک رفلکتور، نورافکن و نور مناسب احتیاج دارید.

از بین تمام این ابزارها، لنزهای مناسب از بیشترین اهمیت برخوردارند. بنابراین زمانی که کمی درآمد کسب کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بخشی از درآمد خود را صرف تهیه‌ی لنزهای جدید کنید.

۲- وب‌سایت خود را ایجاد کنید.
به عنوان یک عکاس فریلنسر، شما به یک وب‌سایت حرفه‌ای نیاز دارید تا بتوانید بدین‌وسیله به معرفی کارهای خود بپردازید. این وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را در تمامی جهان توسعه دهید. اما وب‌سایت شما می‌تواند چیزی بیشتر از یک نمونه‌کار برای شما محسوب شود.

همچنین می‌توانید از وب‌سایت خود به منظور برقراری ارتباط با مشتریان، تنظیم جلسات کاری، مدیریت سفارشات خود و حتی تحویل کارهای انجام شده‌ استفاده کنید. بهترین نقطه برای شروع، استفاده از یک وب‌سایت وردپرس و یک الگوی عکاسی مناسب است.

۳- نمونه کار (پورتفولیو) خود را بسازید.
هر عکاس فریلنسر نیاز به یک نمونه کار بسیار قوی دارد تا بتواند به جذب مشتریان بپردازد. زمانی که کار خود را آغاز می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا چند کار را به صورت رایگان انجام دهید تا بتوانید به ایجاد پورتفولیوی خود بپردازید. پس از انجام چندین کار به صورت رایگان، نیاز دارید تا آن‌ها را در وب‌سایت خود به نمایش بگذارید.

۴- اولین مشتری خود را به دست بیاورید.
پلتفرم‌های آنلاین بسیاری برای عکاسان وجود دارند که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها به جذب مشتریان بپردازید مانند pinterest و وبلاگ‌نویسی.

یک وبلاگ بسازید و به صورت منظم در آن مطلب بنویسید تا بتوانید به جذب مشتریان بپردازید. همچنین یک وبلاگ، به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما کمک می‌کند تا به مشتریانی تبدیل شوند که شما می‌توانید کار خود را به آن‌ها معرفی کنید و به آن‌ها کمک کنید تا به عنوان یک حرفه‌ای به شما اعتماد کنند.

همچنین ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد که با مشتریان فعلی خود به طور منظم در ارتباط باشید و به وسیله‌ی ایمیل و خبرنامه‌ها، اطلاعات به‌روز را دراختیار آنها قرار دهید. یک شبکه‌ی قدرتمند می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان، مجددا به سراغ شما بیایند و همچنین مشتریان جدید نیز به شما رجوع خواهند کرد.

۵- به ایجاد یک برنامه‌ی زمان‌بندی شده بپردازید.
زمانی که پس از مدتی سیل مشتریان به سمت شما روان شدند، هر روز کارهای بسیاری برای انجام شدن دارید، به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که از یک برنامه با جزئیات بیشتر برخوردار باشید.

۶- قبل از تحویل کار، به ویرایش آن بپردازید.
بهترین راه برای تبدیل شدن به یک عکاس فریلنسر موفق، انجام یک کار عالی و بی‌نقص برای مشتریان شماست به طوری که آن‌ها چاره‌ای جز تعریف و تمجید از شما نداشته باشند. به منظور رسیدن به این هدف، همیشه باید به ویرایش و بهبود کیفیت عکس‌های خود، قبل از تحویل آن‌ها به مشتریان بپردازید. این ویرایش شامل تنظیم پس‌زمینه، ایجاد تعادل در رنگ، تنظیم نور نامناسب و ادیت‌های مناسب دیگر می‌باشد.

۷- به مدیریت امور مالی خود بپردازید.
زمانی که برای شخص دیگری کار می‌کنید، درآمد شما تضمین شده است. بنابراین تبدیل شدن ناگهانی به یک عکاس فریلنسر و پذیرفتن تمام مسئولیت امورمالی، می‌تواند کمی ترسناک باشد. اما اگر بتوانید به خوبی به مدیریت درآمد و هزینه‌های کسب‌وکار عکاسی خود بپردازید، می‌توانید این ترس را به میزان زیادی از بین ببرید.

به شما پیشنهاد می‌دهیم که هزینه‌های شخصی/روزمره‌ را از هزینه‌های کاری خود جدا کنید و به خود حقوق مشخصی پرداخت کنید. به این روش، شما دقیقا می‌دانید که چه مبلغی برای شما باقی می‌ماند که می‌توانید از آن برای سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکار خود استفاده کنید. و همچنین وسوسه نخواهید شد که خارج از برنامه، به تهیه‌ی ابزار مورد نیاز خود بپردازید.

۸- در کارگاه‌های آموزشی مختلف شرکت کنید.
ادامه دادن آموزش‌ها برای عکاسان فریلنسر از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا به شما کمک می‌کند تا به افزایش کیفیت کاری خود و تجدید شور و اشتیاق خود برای کار کردن بپردازید. در یک کارگاه آموزشی در نزدیکی محل کار خود شرکت کنید و یا سعی کنید برای شرکت کردن در واحدهای درسی آنلاین ثبت‌نام کنید. نه تنها در این‌صورت می‌توانید مهارت‌های جدید را یاد بگیرید، بلکه فرصتی به منطور رشد و گسترش شبکه‌ی کاری خود و دریافت حمایت و پشتیبانی از سایر عکاسان فریلنسر نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۹- اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.
شما باید نسبت به مهارت‌های عکاسی خود اطمینان داشته باشید: شما یک عکاس حرفه‌ای هستید اگر می‌خواهید یک فریلنسر موفق باشید، نیاز به مشتریان بالقوه‌ای دارید که می‌توانید با اطمینان کار مدنظر آنها را تحویل دهید.

از عکس‌های متعددی که گرفته‌اید، تجربه کسب کنید. به این نکته توجه کنید که در موقعیت‌های مختلف چه چیزی برای شما مفید واقع شده است و چه چیزی برای شما استفاده‌ای نداشته است. هرچه تجربه‌ی بیشتری کسب کنید، بیشتر می‌توانید به تقویت مهارت‌های خود بپردازید. بدین ترتیب با پشت سرگذاشتن هر مرحله، به عکاسی با اعتمادبه‌نفس بیشتر تبدیل می‌شوید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید از این ۹ روش، به منظور تبدیل شدن به یک عکاس فریلنسر موفق استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *