اخبار اقتصادی

بازاریابی اینترنتی محصولات با ۴ تکنیک طلایی

بازاریابی اینترنتی برای فروش محصولات یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد بعد از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی شان نمی توانند به درستی محصولات و خدماتشان را در اینترنت بفروشند سعی کردم در این مقاله شما را با ۴ تکنیک و ترفند طلایی برای بازاریابی اینترنتی محصولات آشنا کنم.

اگر کسب و کار اینترنتی دارید یا میخواهید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. برای فروش خدمات و محصولات بازاریابی اینترنتی محصولات بسیار مهم است تا اصول بازاریابی اینترنتی را یاد نگیرید و در کسب و کارتان پیاده سازی نکنید نمی‌توانید فروش موفقی داشته باشید. در نتیجه در این مقاله آموزش بازاریابی اینترنتی و قصد دارم به صورت کامل شما را با ۴ ترفند طلایی که باعث افزایش فروش سایتتان می شود آشنا کنم.

به این نکته توجه کنید که هر تکنیکی را که به شما آموزش خواهیم داد باید در کسب و کارتان پیاده سازی کنید تا نتیجه ای را که می خواهید بگیرید. اگر این مقاله را صرفاً مطالعه کنید و هیچ اقدامی در کسب و کارتان انجام دهید موفق نخواهید شد.

پس قبل از اینکه به سراغ چهار تکنیک طلایی بازاریابی اینترنتی محصولات برویم به شما توصیه می کنم این چهار مهارت را که به شما آموزش خواهم داد را در کسب و کارتان پیاده سازی کنید تا بتوانید فروش موفقی داشته باشید. پس همراه ما باشید تا شما را با چهار تکنیک طلایی بازاریابی اینترنتی محصولات آشنا کنم.

 

‏ ۴ تکنیک بازاریابی اینترنتی محصولات

بازاریابی اینترنتی محصولات

بازاریابی اینترنتی محصولات بسیار مهم است. برای این که بتوانید فروش خوبی را در اینترنت داشته باشید و محصولات و خدماتتان را در اینترنت به فروشید باید این چهار مهارت و تکنیکی را که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را پیاده سازی کنید. بحث بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است و باید اصول آن را کامل یاد بگیرید. پی همراه من باشید تا شما را با بازاریابی اینترنتی محصولات بیشتر آشنا کنم.

۱- سایت تان را راه اندازی کنید

اولین تکنیک در بازاریابی اینترنتی محصولات راه اندازی و ساخت سایت است. برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید باید برای کسب و کارتان یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. خیلی از افراد فکر می کنند راه اندازی و ساخت سایت کار سخت و دشواری است و یا نیاز به هزینه و سرمایه های زیادی دارد در صورتی که اصلا اینطور نیست!

خیلی از افراد از من می پرسند که چگونه سایت بسازیم؟ راه اندازی و ساخت سایت اصلاً کار سخت و دشواری نیست و نیازی به علم برنامه نویسی و کد نویسی ندارد. شما مثل آب خوردن می توانید سایتتان را برای فروش محصولاتتان راه اندازی کنید. راه اندازی و ساخت سایت مثل آب خوردن است و می توانید در کمتر از یک ساعت یک سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات لازم را راه اندازی کنید و فروش اینترنتی خودتان را شروع کنید.

راه و روش های زیادی برای راه اندازی و ساخت سایت وجود دارد. بهترین روش برای راه اندازی سایت استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا است. با استفاده از این سیستم های مدیریت محتوا و یا سایت ساز ها می‌توانید بدون اینکه علم برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشید وب سایت حرفه ای با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

بهترین سایت ساز برای راه اندازی سایت وردپرس است. شاید ندانید که وردپرس چیست؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان است که این امکان را به شما می دهد هر وب سایتی با هر امکانی که بخواهید برای خودتان راه اندازی کنید. یکی از بزرگترین مزیت های وردپرس این است که زبان فارسی را کامل پشتیبانی میکند. برای اینکه بتوانید با استفاده از این سایت ساز سایت تان را راه اندازی کنید باید کار با وردپرس را یاد بگیرید. منابع و سایت های زیادی برای آموزش طراحی سایت با وردپرس وجود دارد که می توانید از این منابع استفاده کنید.

البته علاوه بر وردپرس سایت ساز های زیادی وجود دارند که این امکان را به شما می دهد بدون برنامه نویسی سایت تان را راه اندازی کنید. اما چون وردپرس محبوب ترین سایت ساز است پیشنهاد می کنیم سایتتان را با همین سایت و راه اندازی کنید. سایت آکادمی سبز هم با استفاده از این سایت راه اندازی شده است.

بعد از اینکه سایت تان را با وردپرس راه اندازی کردید باید آن را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. ساخت فروشگاه اینترنتی کار سخت و دشواری نیست و در کمتر از یک دقیقه با نصب پلاگین و ابزاری به نام ووکامرس می توانید سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

اگر قصد ساخت سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید پیشنهاد می کنم حتماً این دو مطلب زیر را کامل مطالعه کنید تا بیشتر با راه اندازی و ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی آشنا شوید.

۲- سایت تان را سئو (seo) کنید

دومین روش بازاریابی اینترنتی محصولات بهینه سازی یا سئو است. شاید از خودتان بپرسید که اصلاً سئو چیست؟ سئو یا seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر به‌خصوص گوگل است. کاربرد سئو برای افزایش و بهبود رتبه سایت است.

بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردیم برای اینکه کاری کنید مخاطبان و کاربران تان شما را پیدا کنند باید سایت تان را بهینه سازی کنید. یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید مخاطبان و کاربران تان شما را پیدا نکنند این است که سایت تان را برای آنها بهینه سازی نمی کنید. البته سایت تان را فقط نباید برای گوگل بهینه سازی کنید بلکه باید آن را برای مخاطبان و کاربرانی که وارد سایت تان می شوند بهینه سازی کنید.

بهینه سازی سایت کار سخت و دشواری نیست ولی نیاز به یک سری مهارت های خاص دارد. بهینه سازی و سئو شامل انتخاب کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی سایت و بهینه سازی خارجه سایت می باشد.

در اولین قدم برای اینکه سایت تان را سئو کنید باید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبانتان در گوگل جستجو می کنند. برای اینکه بتوانید راحت تر در نتایج اول گوگل دیده شوید باید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را پیدا کنید.

سئوی داخلی یعنی به مجموعه فعالیت هایی که باید داخل سایت انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه سازی شود را صحیح داخلی می گویند. مثل بهینه سازی تصاویر، تولید محتوای سئو شده، هاست و فضای میزبانی با کیفیت، بهینه سازی دسته ها و تگ ها، بهینه سازی سرعت سایت و… به تمام این مجموعه فعالیت هایی که باید انجام دهید سئو داخلی گفته می شود.

و سومین مرحله در سئو سئو خارجی یا off page seo است. به مجموعه کارهایی که باید خارج سایت انجام دهید تا سایتتان برای گوگل بهینه سازی شود را سئو خارجی می گویند مثل ساخت بک لینک فعالیت در شبکه های اجتماعی و…

پس دومین قدم در بازاریابی اینترنتی محصولات سئو و بهینه سازی سایت است. بعد از اینکه سایت تان را اندازی کردید مهمترین وظیفه شما این است که سایت تان را بهینه سازی کنید. اگر سئو و بهینه سازی سایت را بلد نیستید پیشنهاد می کنم در دوره کامل رایگان آموزش جامع سئو و شرکت کنید چون شما را به صورت کامل با مباحث سئو آشنا خواهیم کرد.

۳- برای سایتتان محتوا تولید کنید

مهمترین وظیفه شما برای اینکه کاری کنیم مخاطبان تان شما را پیدا کنند این است که در هر زمینه ای که فعالیت می کنید شروع به تولید محتوا کنید.

محتوا شامل مقالات و مطالب سایتتان است. برای این که کاری کنید که مخاطبان تان شما را پیدا کنند باید شروع به تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت برای سایت تان کنید. همین مقاله که در حال مطالعه کردن هستید یک نمونه تولید محتوا در زمینه بازاریابی اینترنتی محصولات است.

خیلی از افراد فکر می کنند که تولید محتوا یعنی خلق کردن محتوا، در صورتی که اصلا اینطور نیست! تولید محتوا کار بسیار ساده و راحتی است که می توانید خیلی ساده انجام دهید. ساده ترین راه برای تولید محتوا جمع آوری اطلاعات است. در هر زمینه که فعالیت میکنید منابع گوناگونی مثل کتاب، اینترنت و… وجود دارد که می توانید از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید.

اگر می‌خواهید محصولات و خدماتتان را با استفاده از محتوای که تولید میکنیم بفروشید باید در قدم اول نیاز مخاطبان تان را شناسایی کنید و برای نیاز و مشکلات آنها محتوا های حرفه ای تولید کنید و در انتهای محتوا به صفحه محصولتان لینک بدهید و از مخاطبان تان بخواهید تا از محصولتان دیدن کنند. این روش ساده ترین روش برای فروش از طریق محتوایی است که تولید میکنید. بحث تولید محتوا یک بحث بسیار جدی است.اگر قصد یادگیری مبحث تولید محتوا را کامل دارید پیشنهاد می کنم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

۴- اعتماد سازی کنید

یکی دیگر از روش ها برای بازاریابی اینترنتی محصولات اعتماد سازی مخاطبان تان است. بحث اعتماد سازی یک بحث بسیار مهمی است. باید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان به شما اعتماد کنند. به این نکته توجه کنید تا مخاطبان تان تا به شما اعتماد نکنند هرگز محصولی را از شما نمی خرند. اگر کسب و کار اینترنتی دارید حتما به فکر اعتمادسازی بین مخاطبان و کاربران تان باشید. اگر هم هنوز کسب و کار اینترنتی راه اندازی نکردید پیشنهاد می کنم از همین ابتدای راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان اعتمادسازی تان را شروع کنید.

راه و روش های زیادی برای جلب توجه و اعتماد سازی بین مخاطبان تان وجود دارد در ادامه شما را با اصلی ترین و مهمترین راه ها برای اعتماد سازی با مخاطبان آشنا خواهیم کرد.

۱- در هر زمینه که فعالیت می کنید شروع به تولید محتوا کنید. همانطور که گفتم مبحث تولید محتوا در بازاریابی اینترنتی محصولات بسیار مهم است. مشکلات مخاطبان تان را بررسی کنید و شروع به تولید محتوا کنید. یکی از راههای اعتماد سازی بین مخاطبان تان تولید محتوای حرفه ای و جذاب است.

۲- با مخاطبان تان در ارتباط باشید، برای اینکه مخاطبان تان به شما اعتماد کنند و حس اعتماد در آنها ایجاد کنید سعی کنید با مخاطبان تان در ارتباط باشید.بهترین راه برای در ارتباط بودن با مخاطبانتان فرستادن ایمیل به آنهاست. برای این کار بهترین راه استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ است. با جمع آوری ایمیلتان و ارسال ایمیل به مخاطبان تان می توانید بین آنها اعتمادسازی کنید.

۳- در هر زمینه که فعالیت می کنید شروع به تولید ویدیو داخل سایت تان کنید. برای اینکه مخاطبان تان به شما اعتماد کنند یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که شروع به تولید محتوا ویدیو کنید. تولید محتوای ویدیویی اصلا کار سخت و دشواری نیست. می توانید با یک دوربین ساده از خودتان فیلم بگیرید و داخل سایتتون بگذارید. اگر هم فکر می کنید که کار سختی است میتوان در صفحه دسکتاپ کامپیوترتان فیلم بگیرید و شروع به صحبت کردن کنید.

جمع بندی

برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید باید اصول بازاریابی اینترنتی محصولات را بلد باشید. در این مقاله سعی کردم شما را با ۴ نکته بسیار مهمی که باعث افزایش فروش محصولات و خدماتتان در اینترنت می شود آشنا کنم. مهمترین عاملی که باعث فروش شما می شود این است که کاری کنید مخاطبانتان به شما اعتماد کنند. یعنی در همین ابتدای کسب و کارتان به فکر اعتمادسازی بین مخاطبان و کاربران تان باشید. به این نکته توجه کنید که اگر کسی به شما اعتماد نکند هرگز محصولی را از شما تهیه نمی‌کند. بحث بازاریابی اینترنتی یک بحث بسیار مهمی است که شامل یک سری ابزارها و روش هایی است که باید به صورت اصولی آنها را یاد بگیرید. اغلب افرادی که از طریق اینترنت درآمد های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی دارند از روش های بازاریابی اینترنتی محصولات استفاده می کنند. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *