دانستنی

بالا آمدن سایت در گوگل با ۴ تکنیک در سال ۱۳۹۹

بالا آمدن سایت در گوگل برای افرادی که سایتشان را راه‌اندازی کردند بسیار مهم است. بعد از راه اندازی و ساخت سایتتان می توانید کاری کنید که کاربران تان شما را پیدا کنند باید به فکر بالا آمدن سایتتان در گوگل باشید.

بالا آمدن در گوگل کار چندان سخت و دشوار نیست و فقط نیاز است که شما اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید. در این مقاله می خواهم اصلی ترین تکنیک هایی که باعث میشود به صفحه اول گوگل برسید را به شما معرفی کند و به شما آموزش بدهم که چطور می توانید سایتتان را در گوگل بالا بیاورید تا بتوانید مخاطبان و کاربران تان را جذب سایت تان کنید.

برای اینکه شما بتوانید سایت تان را بالا بیاورید حتماً باید سایتتان را سئو و بهینه سازی کنید. البته روش های پولی مثل تبلیغات گوگل هم وجود دارد که می توانید با پول دادن به گوگل و شارژ حساب گوگل ادوردز تان در رتبه‌های اول گوگل دیده شوید.

اما اصلا نیاز به هزینه اضافی ندارید! اگر طبق نکاتی که به شما آموزش خواهیم داد عمل کنید به صورت کاملا رایگان می توانید سایتتان را در گوگل بالا بیاورید. هدف اصلی ما این است که شما کاملاً رایگان و بدون هیچ هزینه اضافی مثل تبلیغات گوگل به نتایج اول گوگل برسید. پس همراه ما باشید تا شما را با ۴ تکنیک بالا آمدن سایت در گوگل آشنا کنم.

فقط قبل از اینکه وارد مباحث اصلی شویم بهتر است به شما تاکید کنم اگر می خواهید سایتتان را در گوگل بالا بیاورید حتماً باید نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را در سایت تان پیاده کنید. تمام نکات گفته شده در این مقاله نتیجه سال ها تحقیقات ما در زمینه و بهینه‌ سازی سایت است.

اگر طبق اصولی که به شما آموزش خواهیم داد عمل کنید و به صورت مداوم تمام نکات گفته شده در سایت تان را پیاده کنید می‌توانید در اکثر کلمات کلیدی سایت دان به رتبه اول گوگل برسید.پس همراه ما باشید تا شما را با تکنیک های کاملا کاربردی برای بالا آمدن سایت در گوگل آشنا کنم.

بالا آمدن سایت در گوگل بدون هزینه

بالا آمدن سایت در گوگل بدون هزینه

خیلی از دوستان فکر می‌کنند که برای بالا آمدن در گوگل حتماً نیاز به هزینه های اضافی مثل هزینه‌های تبلیغات گوگل است. اما اگر شما سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید می توانید سایتتان را در در گوگل بالا بیاورید.

فقط و فقط لازم است که اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید. البته برای یادگیری سئو شما در اوایل راه نیاز به هزینه های اضافی مثل شرکت در دوره آموزش سئو ندارید.

در سایت آکادمی سبز یک دوره کاملاً رایگان و جامع آموزش سئو و بهینه سازی سایت برایتان قرار دادیم که با شرکت در آن می‌توانید اصول صحیح را کاملا رایگان یاد بگیرید.

برای بالا آمدن سایتتان در گوگل فقط شما نیاز دارید که اصول صحیح را یاد بگیرید. منابع زیادی برای یادگیری سئو وجود دارد مثل سایت های خارجی آموزش سئو، آپارات، یوتیوب و…

البته در این مقاله مرحله به مرحله شما را با سئو و بهینه سازی سایت آشنا خواهیم کرد.

بالا آمدن در گوگل با سئو و بهینه سازی سایت

بالا آمدن در گوگل با سئو و بهینه سازی سایت

 

همانطور که گفتیم اگر بخواهید سایتتان را در گوگل بالا بیاورید باید به فکر سئو سایت تان باشید. اما ممکن است بپرسید که سئو چیست؟

سئو یا seo به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. وقتی شما سایتتان را سئو می کنید باعث می شود که در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید و وقتی کسی عبارات کلمات کلیدی مد نظرش را در گوگل جستجو می کند باعث می شود که سایت آن را پیدا کند.

مبحث سئو یک مبحث بسیار مهم است. شاید بپرسید که چرا باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت ما باشیم؟ مبحث سئو و بهینه سازی سایت معجزه کسب و کار اینترنتی است. وقتی شما سایت تان را بهینه سازی می کنید باعث می‌شود که در نتایج اول گوگل دیده شوید. بنا به چند دلیل توصیه میکنم حتما به فکر سئو و بهینه سازی سایت تان باشید.

۱. وقتی شما سایت تان را سئو کنید باعث افزایش بازدید سایت تان می شوید. بهترین راه برای جذب ترافیک هدفمند و مفید این است که شما کاری کنید افرادی که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند خودشان شما را پیدا کنند. اگر بخواهید به صورت کاملا رایگان کاری کنید که این افراد شما را پیدا کنند حتماً باید سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود. برای همین باید سایت تان را سئو و بهینه سازی کنید.

۲. با بالا آمدن در گوگل باعث می‌شود که درآمدتان افزایش پیدا کند. وقتی شما کاری کنید که ترافیک سایتتان افزایش پیدا کند این کار باعث می شود با افزایش بازدید و ترافیک سایتتان درآمد تان افزایش پیدا کند. بسیاری از دوستان بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی می کنند. فکر می‌کنند که برای افزایش درآمدشان حتما باید از روش هایی پولی مثل تبلیغات استفاده کنند. اما وقتی شما سایت تان را سئو می کنید این کار باعث می شود درآمد اینترنتی سایتتان به صورت کاملا خودکار افزایش پیدا کند.

۳. وقتی سایتتان در گوگل بالا می آید باعث ایجاد اعتمادسازی در کسب و کارتان می شود. وقتی کاربر یک عبارت را جستجو کند و ببیند که سایت شما در نتایج اول گوگل قرار گرفته است وقتی وارد سایت تان می شود باعث ایجاد احساس خوب و رضایتمندی میشود. و این احساس رضایتمندی باعث می شود که کاربران تا به شما اعتماد کنند. به این نکته توجه کنید که تا کسی به شما اعتماد نکند هرگز از سایت تان خرید نخواهد کرد و بهینه سازی و سئو سایت یکی از بهترین راه ها برای اعتمادسازی مخاطبان و کاربران تان است .

۴. سئو و بهینه سازی سایت یکی از روشهای صد در صد رایگان در بازاریابی اینترنتی است. اگر با بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید متوجه می‌شوید که بیشتر روش های بازاریابی اینترنتی ز به یکسری هزینه‌ها و سرمایه‌ها نیازدارد در صورتی که در این روش بازاریابی اینترنتی شما به هیچ هزینه و سرمایه نیاز ندارید. سئو و بهینه سازی سایت یک روش ۱۰۰ % رایگان در بازاریابی اینترنتی است.

تا اینکه متوجه شده اید که چرا باید به فکر بالا آمدن سایتتان در گوگل باشید. فهمیدید که چقدر ها و بهینه سازی سایت می‌تواند روی کسب و کار اینترنتی تاثیر مثبتی بگذارد. در مبحث بعدی می خواهم هم به صورت کاملاً جامعه شما را با بالا آمدن سایت و بالا آمدن در گوگل آشنا کنم. همانطور که تاکید می کنم حتما نکات گفته شده در این مقاله را به صورت دائمی روی سایتتان پیاده سازی کنید و ببینید که چه نتایج ارزشمندی خواهید گرفت.

تکنیک های بالا آمدن سایت در گوگل

تکنیک های بالا آمدن سایت در گوگل

 

برای بالا آمدن سایت در گوگل شما نیاز است مبحث سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید. به طور کلی سئو و بهینه سازی سایت به سه مرحله انتخاب کلمات کلیدی، سئو داخلی یا on page seo و سئو خارجی یا off page seo تقسیم می شود. برای بالا آمدن سایت در گوگل شما باید تمام مراحل سئو را به صورت کامل پیاده سازی کنید.

۱- در مرحله اول شما باید کلمات کلیدی برای سایت تان انتخاب کنید. منظور از کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل جستجو می کنند. البته در ادامه شما را مفصل تر با انتخاب کلمات کلیدی آشنا خواهیم کرد.

۲- در مرحله دوم شما باید داخل سایت تان را سئو و بهینه سازی کنید به این کار سئو داخلی یا on page seo گفته می شود مثل تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی عکس ها و تصاویر، بهینه سازی تگ ها و دسته ها، بهینه سازی سرعت سایت ، بهینه سازی صفحه اصلی سایت …

۳- مرحله سوم شما باید در خارج از سایت تان یک سری کارها را انجام دهید که باعث بالا آمدن سایتتان در گوگل می شود. مثل ساخت بک لینک و یا خرید رپورتاژ آگهی. البته در ابتدای راه اصلا نیازی به خرید رپورتاژ آگهی ندارید. اگر کاملا اصولی برای سایتتان بک لینک بسازید دیگر نیاز به خرید رپورتاژ آگهی ندارید.

حالا که متوجه شدید برای بالا آمدن سایت در گوگل باید چند مرحله را پشت سر بگذارید در ادامه می‌خواهم این مراحل را به صورت جامع تر و کامل تر به شما آموزش بدهم. پس همراه من باشید.

۱- انتخاب کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه

1- انتخاب کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه

مهمترین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی برای سایت است. همان طور که گفتیم منظور از کلمات کلیدی کلماتی هستند که مخاطبان و کاربران تان با توجه به نیاز هایشان در گوگل جستجو می کنند. در اولین مرحله شما باید خیلی هوشمندانه و احساسی مهمترین و بهترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید.

یکی از بزرگ‌ ترین اشتباهات بسیاری از افراد در سئو و بهینه سازی سایت که باعث می شود نتوانند در گوگل به نتایج اول برسند این است که به درستی کلمات کلیدی سایتشان را انتخاب نمی‌کنند. در انتخاب کلمات کلیدی اصلاً عجول نباشید و سعی کنید با تحقیقات کامل و بررسی کلمات کلیدی بهترین و هوشمندانه ترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید.

بزرگترین اشتباه دوستان در انتخاب کلمات کلیدی این است که بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی می کنندبه سراغ کلمات کلیدی اصلی سایت می‌رود و فکر می‌کنند یک سایتی که تازه تاسیس شده است می‌تواند در کلمات بسیار سختی به راحتی به نتایج اول گوگل برسد.

وقت این افراد سایتمان را سئو می کنند می بینند که بعد از چند ماه هیچ ورودی از گوگل ندارند . همین موضوع باعث می‌شود سایتشان را رها کنند و دیگر ادامه ندهند. یا اینکه در بهترین حالت ممکن به سراغ افراد سئوکار می‌روند و با پرداخت ماهانه چندین میلیون تومان بابت سئو بهینه سازی سایت شان هزینه می‌کنند. در صورتیکه اگر شما به صورت اصولی سایت تان را سئو کنید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید نیازی به چنین هزینه‌های اضافی نخواهید داشت.

مهمترین نکته در انتخاب بهترین کلمات کلیدی این است که شما بر اساس نیاز مخاطبان و کاربران تان بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید. هر حوزه که از هستید کامل بررسی کنید و ببینید که مخاطبان تان چه مشکلی دارند و چه کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند. برای این که هوشمندانه ترین و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید و بتوانید راحت تر سایت تان را در گوگل بالا بیاورید نکات زیر رعایت کنید .

 

۱- داشتن استراتژی در انتخاب کلمات کلیدی به صورت هوشمندانه بسیار مهم است. وقتی سایت تان را راه اندازی می کنید برای اینکه بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید باید خیلی هوشمندانه و با توجه به یک استراتژی قوی اصلی ترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. برای این که بتوانید در کلمات کلیدی سخت رتبه بگیرید باید اول روی کلمات کلیدی متوسط کار کنید و برای اینکه که بتوانید روی کلمات کلیدی متوسط رتبه بگیرید باید روی کلمات کلیدی راحت کار کنیدتا در گوگل بالا آمده باشید. پس برای شروع شما باید روی کلمات کلیدی راحت کار کنید و سعی کنید سایت تان را روی این کلمات کلیدی بالا بیاورید و بعد از آن روی کلمات کلیدی متوسط کار کنید و سعی کنید روی این کلمات را بگیرید و بعد از این‌ که روی کلمات متوسط رتبه گرفتید به سراغ کلمات کلیدی سخت سایت تان بروید.

۲- در همان ابتدای راه هرگز به سراغ کلمات کلیدی سخت نروید! چطور انتظار دارید سایتی که تازه راه اندازی شده است روی کلمات کلیدی سخت رتبه بگیرد و به نتایج اول گوگل برسد. پس به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم در همان ابتدای راه روی کلمات کلیدی سخت کار کنید.

۳- کلمات کلیدی که راحت تر هستند بیشتر برای شما مشتری می آورد و شما از کلمات کلیدی راحت تر و طولانی تر میتوانید کاربران هدفتان را جذب کسب و کارتان کنید.

۴- برای انتخاب کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهایی مثل keyword planner، kwfinder، keywordtools.io و… استفاده کنید. البته اگر می خواهید از این ابزارها استفاده نکنید یکی از بهترین و هوشمندانه ترین ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی خود گوگل است. شما بهتر است اصلی ترین و سخت ترین کلمات کلیدی که در آن حوزه فعالیت می کنید را در گوگل جستجو کنید و در انتهای صفحه گوگل به شما یک سری کلمات پیشنهادی می دهد. کلماتی که گوگل به صورت پیشنهادی به شما میدهد میتواند بهترین کلمات کلیدی و حتی راحت ترین کلمات کلیدی برای سایتتان باشد.

۲- بهینه سازی داخلی سایت یا on page seo

2- بهینه سازی داخلی سایت یا on page seo

بعد از این که کلمات کلیدی برای سایت انتخاب گردید برای این که بتوانید در گوگل سایتتان را بالا بیاورید باید تمام فاکتورهای سئو داخلی و on page seo را کامل رعایت کنید و انجام دهید. منظور از سئو داخلی این است که شما باید یکسری کارهایی در داخل سایتشان انجام دهید تا سایتتان بهینه سازی شود. که در ادامه نکات بسیار کاربردی در سئو داخلی را به شما آموزش خواهیم داد.

۱- اولین نکته در سئو و بهینه سازی داخلی سایت این است که حتماً از هاست با کیفیت برای سایتتان استفاده کنید. انتخاب هاست بسیار مهم است ، به هیچ عنوان نباید از هاست بی کیفیت استفاده کنید و از شرکت‌های که هیچ اعتباری برای ارائه و خرید هاست ندارند هاست بی کیفیت و ارزان تهیه کنید ممکن است در سئو و بهینه سازی سایت تان دچار مشکل شوید. وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید و در نتایج اول گوگل دیده می شوید وقتی از هاست بی کیفیت استفاده کنید و ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند این کار باعث می شود با افزایش ترافیک سایت تان هاست سایتتان قطع شود افرادی که وارد سایت تان میشوند به مطالب سایت تان دسترسی نداشته باشند. وقتی گوگل سایتتان را بررسی می کند و می بیند که سایتتان بالا نمی آید ممکن است شما را کلاً از نتایج اول گوگل حذف کند. و اگر این مشکل دائمی باشد ممکن است خیلی سخت بتوانید به جایگاه قبلی تان برگردید. پس در همین اول راه که سایتتون را راه اندازی کردید پیشنهاد می کنم از شرکت های هاستینگ معتبر هاست با کیفیت و پرسرعت برای سایتتان تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید.

۲- سعی کنید محتوای جامعه و سئو شده براساس آن تولید کنید. البته در ادامه شما را به صورت کامل با محتوای جامعه و سئو شده آشنا خواهیم کرد.

۳- سعی کنید سرعت سایت تان را بهینه سازی کنید. برای بهینه سازی سرعت سایت می توانید از سایت gtmetrix استفاده کنید. برای بهینه سازی سرعت سایت اول این که شما باید از یک هاست با کیفیت استفاده کنید و دوم اینکه شما تمام کدهای قالب سایت تان را کامل بهینه سازی کنید. اگر سایتتان وردپرسی است برای بهینه سازی کدهای قالب سایتتان می تواند از افزونه و پلاگین wp rocket استفاده کنید. البته تصاویر هم تاثیر زیادی روی سایتتان می گذارند و پیشنهاد می کنیم حتماً تصاویر سایت تان را هم بهینه سازی کنید.

۴- حتماً دسته های سایتتان، تگ ها و صفحه اصلی سایت آن را کامل بهینه سازی کنید.

۳- تولید محتوای جامع و سئو شده

تولید محتوای جامع و سئو شده

مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت و برای بالا آمدن در گوگل تولید محتوا سئو شده و جامع است. اگر بپرسید که مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت چیست به شما می‌گویم تولید محتوای جامع و هدفمند. برای تولید محتوای جامع و هدفمند طبق مراحل زیر عمل کنید تا بتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید. با استفاده از تولید محتوا می توانید سایتتان را در نتایج اول گوگل بیاورید.

۱- قبل از اینکه شروع به تولید محتوا و رسانه کنید حتماً باید اصلی‌ترین و بهترین کلمه کلیدی را برای سایت تان انتخاب کرده باشید. برای اینکه سایت تان را روی هر کلمه کلیدی که می خواهید بهینه سازی کنید باید برای هر کلمه کلیدی سایتتان تولید محتوا کنید. یعنی برای هر کلمه کلیدی باید یک مقاله جامع و کاملی طبق اصولی که به شما آموزش خواهم داد عمل کنید.

۲- بعد از اینکه بهترین کلمه کلیدی را برای سایت تان انتخاب کردید حالا باید کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کنید و رقیبانتان را کامل بررسی کنید. بررسی کردن سایت رقیب بسیار مهم است. منظور از بررسی سایت رقیبان این است که باید برای اینکه به رتبه های اول گوگل برسید باید محتوای تان کامل‌تر و جامع‌تر از رقیبانتان باشد. کامل بررسی کنید و ببینید مقالات رقیبانتان از چند کلمه تشکیل شده است. کامل ببینید که در مورد چه موضوعاتی صحبت کردند. آیا از تصویر و ویدئو استفاده کردند یا نه و …
شما باید کامل محتوای آن ها را بررسی کنید و یک محتوای کامل‌تر و جامع‌تر از محتوای آن تولید کنید. به عنوان مثال اگر بررسی کردید و دیدید که بیشترین تعداد کلمات کلیدی بین ۱۰ سایت اول در صفحه اول گوگل که بررسی کردید ۳۰۰۰ کلمه بود شما باید یک محتوای ۴۰۰۰ کلمه بنویسید. در مورد تمام موضوعاتی که تمام رقیبانتان صحبت کردند صحبت کنید این کار باعث می شود که مقاله شما یک مقاله مرجع شناخته شود و راحت تر سایتتان در گوگل بالا بیاید.

۳- شروع به تولید محتوا کنید و یک محتوای کامل تر و جامع تر نسبت به رقبا تولید کنید. بهتر است تعداد کلمات محتوای تان ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه از سایت رقیبانتان بیشتر باشد.

۴- به درستی از تگ های h2 و h3 استفاده کنید. سعی کنید کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی هم خانواده تان را در این تگ ها به کار ببرید این کار باعث می‌شود که ورودی سایتتان افزایش پیدا کند.

۵- بهتر است بعد از پاراگراف اول حتماً یک ویدیو داخل سایتتان قرار دهید. برای قرار دادن ویدیو در سایت تان می توانید ویدیو تان را در ابتدا داخل آپارات و یا نماشا آپلود کنید و کدی که در اختیارتان قرار می دهد داخل سایت تان قرار دهید.

۶- سعی کنید در مقاله ای که تولید می کنید به مقالات مرتبط سایت تان لینک داخلی بدهید. دادن لینک داخلی به مقالات مشابه در سئو تاثیر بسیار مثبتی می گذارد. فقط زیاده روی نکنید و سعی کنید نهایتاً در هر مقاله ای که تولید می کنید ۵ لینک به مقالات مشابه سایت تان بدهید.

۷- سعی کنید به منابع معتبر لینک خارجی بدهید. این کار باعث می شود که سایت تان زودتر به نتایج اول گوگل برسد.

۸- از تصاویر متعدد در سایتتان استفاده کنید. استفاده کردن از تصاویر مرتبط با موضوع که نوشته اید باعث می‌شود نرخ پرش کاربران در سایتتان کاهش پیدا کند و به نتایج اول گوگل برسید.

با رعایت کردن این نکات که در این بخش به شما آموزش دادند باعث می‌شود بتوانید یک محتوای کامل و جامع در سایتتان تولید کنید. اگر می خواهید با مبحث تولید محتوا خیلی حرفه ای تر آشنا شوید پیشنهاد کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

۴- ساخت بک لینک برای وب سایت

ساخت بک لینک برای وب سایت

بعد از تولید محتوا مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت ساخت بک لینک با کیفیت است. شاید بپرسید که بک لینک چیست؟ وقتی یک سایت به سایت شما لینک میدهد یک بک لینک برای شما محسوب می‌شود. برای بالا آمدن سایت در گوگل و بالا آمدن در گوگل شما باید برای سایت تان شروع به ساخت بک لینک های با کیفیت کنید. برای ساخت بک لینک با کیفیت می توانید از سرویس های وبلاگدهی ایرانی و خارجی و یا حتی انجمن‌ها استفاده کنید. با فعالیت در این سایت ها می توانید مطالبتان لینک بدهید و بک لینک های با کیفیت دریافت کنید.

جمع بندی

برای بالا آمدن در گوگل بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید باید آن را بهینه سازی و سئو کنید. وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید ممکن است چندین ماه زمانبر باشد تا شما در کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه بگیرید.

پس باید به صورت مداوم روی سایتتان کار کنید و بعد از اینکه محتوای با کیفیت برای سایتتان تولید کردید شروع به ساخت بک لینک کنید.

فقط با تولید محتوا نمی‌توانید در کلمات کلیدی اصلی سایتتان رتبه بگیرید. شاید فقط با تولید محتوای با کیفیت بتوانید در کلمات کلیدی راحت رتبه بگیری اما برای کلمات کلیدی که جستجوی زیادی می شود و رقابت زیاد است حتماً باید شروع به ساخت وکیلی با کیفیت کنید.

مبحث سئو را بسیار جدی بگیرید و سعی کنید با تولید محتوا جامع بر اساس نیاز کاربران و مخاطبان تان سایت تان را بالا بیاورید. سعی کنید در محتوایی که تولید می کنید نیاز کاربران تان را شناسایی کنید و با تولید محتوا نیازشان را برطرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *