اخبار اقتصادی

با ۶ وب‌سایت برتر جست‌وجوی مشاغل در حوزه‌ی فناوری آشنا شوید

در این مقاله قصد داریم ۶ تا از بهترین وب‌سایت‌های جست‌وجوی مشاغل از راه دور برای عاشقان و علاقمندان به حوزه‌ی فناوری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با جست‌وجو و بررسی شغل مورد نظرتان در این وب‌سایت‌ها خود را به چالش بکشید.

این روزها که پاندمی کووید ۱۹ کل جهان را فرا گرفته، بسیاری از مردم به صورت دورکاری در حال انجام مشاغل خود هستند و به نظر می‌رسد که این نوع کارها نیز با محبوبیت بسیار خوبی در سراسر جهان روبرو شده‌اند. در واقع می‌توان گفت که امروزه دورکاری به عنوان یک فناوری نوین سر لوحه انجام بسیاری از مشاغل حرفه‌ای قرار گرفته است. در جامعه‌ی ما اگرچه این شیوه هنوز خیلی عمومیت پیدا نکرده ولی بخاطر شرایط پاندمی ویروس کرونا دورکاری به عنوان یک شیوه‌ی متداول کاری در جهان خود را به جامعه‌ی ما نیز تحمیل کرده تا جامعه‌ی کسب‌وکار بیش از این آسیب نبیند.

حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مزیت‌های رشد فناوری این است که شما می‌توانید از راه دور کار کنید و در محل کار، حضور فیزیکی نداشته باشید. با این شرایط شما می‌توانید به جست‌وجوی مشاغل از راه دور حتی در کشورهای دیگر نیز بپردازید و با درآمد دلاری که از این طریق کسب می‌کنید، کمی شرایط اقتصادی خود را بهبود ببخشید. این ۶ وب‌سایتی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، به شما کمک می‌کند تا شغل دور کار در حوزه‌ی فناوری مد نظر خود را پیدا کرده و آغازگر چالش جدیدی در زندگی کاریتان باشید.

۱. وب‌سایت Remote OK

اولین وب‌سایت جست‌وجوی مشاغل از راه دوری که در این مقاله قصد معرفی به شما را داریم، وب‌سایت Remote OK است. وب‌سایت Remote OK یکی از گسترده‌ترین سایت‌های جست‌وجوی مشاغل از راه دور است که در حدود ۵۰ هزار موقعیت کاری از راه دور را در اختیار شما قرار می‌دهد و روزانه به تعداد این موقعیت‌های شغلی نیز اضافه می‌شود. اکثر مشاغل دور کاری موجود در این وب‌سایت به حوزه‌ی فناوری و تکنولوژی مربوط می‌شوند، البته برخی موقعیت‌های شغلی خارج از حوزه‌ی تکنولوژی نیز در این وب‌سایت به چشم می‌خورد.

Remote OK اطلاعات جامعی  در مورد هر موقعیت شغلی ذکر شده به شما ارائه می‌دهد. برای مثال شما می‌توانید اطلاعاتی نظیر مقدار حقوق ماهیانه، موقعیت مکانی و اینکه آیا کارفرما قابل اعتماد است و یا خیر را در این سایت بدست آورید. این وب‌سایت همچنین آمار و اطلاعات مفیدی به شما می‌دهد که مستقیماً از پایگاه داده مشاغل به همراه اطلاعاتی درباره برخی موقعیت‌های شغلی راه دور پردرآمد در سال گذشته ارائه می‌کند. بنابراین اگر دنبال موقعیت‌های شغلی دور کار خوب در بخش تکنولوژی هستید، حتماً سری به این وب‌سایت بزنید.

۲. وب‌سایت Remotive

وب‌سایت Remotive یک جامعه کاری از راه دور است که اکوسیستم آن از یک هیئت شغلی، خبرنامه و جامعه‌ی آنلاین فعال تشکیل شده است. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و مفید این سایت این است که هر موقعیت شغلی که در آن پیدا می‌کنید، توسط تیم Remotive انتخاب و تایید می‌شوند. بنابراین شما به راحتی قادر خواهید بود تا به جست‌وجوی شغل کاری مد نظر خود در این وب‌سایت بپردازید. همچنین این تیم، وب‌سایت Remotive را از راه دور اداره می‌کنند که این نیز نکته‌ی جالبی است.

مشاغل دورکاری مختلفی که در این وب‌سایت قرار گرفته، دسته‌بندی‌های مختلفی را شامل می‌شود که این دسته‌بندی‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات نظیر توسعه‌ی نرم‌افزار تا آموزش را دربر می‌گیرد. همچنین اگر شما جزو تازه‌کاران هستید، یک دسته‌بندی مخصوص شما در این سایت وجود دارد تا با استفاده از آن بتوانید تجربه‌های لازم جهت شروع فعالیت خود در این مشاغل را بدست آورید. همانطور که می‌دانید این روزها پیدا کردن شغل مناسب به کار بسیار سختی تبدیل شده اما خوشبختانه، Remotive راهنماها و مقالات مفید بسیاری دارد و به موضوعاتی می‌پردازد که به بسیاری از افراد به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند.

۳. وب‌سایت We Work Remotely

سومین سایتی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، وب‌سایت We Work Remotely است. از این سایت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های جست‌وجوی مشاغل دورکاری در جهان یاد می‌شود. این وب‌سایت دسته‌بندی‌های مختلفی از برنامه‌نویسی گرفته تا فروش را در بر می‌گیرد. کار کردن با این سایت برای متقاضیان جست‌وجوی مشاغل دورکار بسیار آسان است، زیرا به کاربران امکان می‌دهد جدیدترین مشاغل دورکاری را بر اساس طبقه‌بندی، موقعیت جغرافیایی و حوزه‌ی کاری مد نظر خود پیدا کنند.

برنامه‌نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل در بسیاری از کشورهاست، بنابراین اگر به برنامه‌نویسی مسلط هستید این سایت پیشنهادهای کاری بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید فیلترهای مختلفی نسبت به مشاغل مدنظرتان نظیر پاره وقت یا تمام وقت را در این وب‌سایت اعمال کنید. این سایت برای کارفرمایان نیز یک وب‌سایت مفید به حساب می‌آید که با فیلترها و قیمت‌گذاری‌های شفافی که دارد، برای تبلیغات و استخدام نیرو نیز یک روش بسیار کاربردی تلقی می‌شود. We Work Remotely انجمن فعالی نیز دارد که کاربران می‌توانند درباره‌ی مشاغل مختلف از یک دیگر اطلاعات کسب کنند.

۴. وب‌سایت Web3 Jobs

این وب‌سایت جست‌وجوی مشاغل دورکار کمی با دیگر سایت‌های معرفی شده متفاوت است. در واقع باید گفت که Web3 Jobs در حوزه‌ی اینترنت غیرمتمرکز تخصص دارد، بدین شکل که فقط شرکت‌های Web3 محور مشاغل خود را در این وب‌سایت تبلیغ می‌کنند. کاربران در این سایت قادر خواهند بود تا مشاغل پیشنهاد شده را با توجه به مهارت‌های مورد نیاز، حقوق، دستمزد و موقعیت مکانی فیلتر کنند.

باید خاطر نشان کرد میانگین درآمد موقعیت‌های مختلف شغلی Web3 به همراه منابع رایگان آموزش Web3 برای متقاضیان این کارها و همچنین پادکست و کانال Discord برای علاقمندان به Web3 در این وب‌سایت قرار داده شده است.

۵. وب‌سایت FlexJobs

وب‌سایت FlexJobs که یکی از سایت‌های اصلی و باسابقه جست‌وجوی مشاغل دورکار شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد. بیش از ۵۰ دسته‌بندی شغلی در این سایت دیده می‌شود که همگی آن‌ها قبل از قرار گرفتن در سایت توسط تیم FlexJobs مورد بررسی قرار گرفته‌اند و کاربران می‌توانند به راحتی پیشنهادهای شغلی ارائه شده در حوزه‌ی کاری مد نظرشان را بررسی کنند. برای بهره‌مندی از سرویس‌های مفید این سایت و آغاز کار در آن لازم است که حق اشتراک تهیه کنید. البته بسیاری از خدمات در آن به صورت رایگان ارائه شده اما شما می‌توانید با ثبت‌نام و خرید حق اشتراک در این سایت، از خدمات دیگر آن نیز بهره ببرید.

این وب‌سایت همچنین منابع مفیدی مانند وبینارها، مقالات علمی کاربردی در مورد نحوه‌ی جست‌وجوی کارها و رویدادهای دیگر را برای کمک به متقاضیان مشاغل از راه دور ارائه می‌کند. باید خاطر نشان کنیم که مدیر و بنیان‌گذار موفق این سایت خانم سارا ساتون است. او با توجه به مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کرد و احتمال می‌داد که بسیاری از افراد دیگر دچار این مشکل شده باشند، تصمیم به تأسیس FlexJobs گرفت.

۶. وب‌سایت Jobspresso

آخرین وب‌سایتی که در این مقاله قصد معرفی به شما را داریم، سایت Jobspresso است. این سایت به افراد متقاضی مشاغل از راه دور کمک می‌کند تا در دسته‌بندی‌های مختلف از جمله شغل‌های مرتبط با حوزه‌ی تکنولوژی و غیر حوزه‌ی تکنولوژی به دنبال کار باشند. همه‌ی مشاغل پیشنهاد شده در این وب‌سایت، به طور دقیق و اختصاصی توسط تیم Jobspresso مورد بررسی قرار گرفته و این به این معنی است که این مشاغل از کیفیت و درآمد بالایی برخوردار هستند.

همچنین تیم Jobspresso به شما این اطمینان را می‌دهد که شما در این وب‌سایت قربانی کلاهبرداری‌‌های اینترنتی نخواهید شد. لیست مشاغل قرار گرفته در این سایت موقعیت‌های شغلی مختلفی نظیر مشاغل تمام وقت و نیمه وقت، مشاغل آزاد و قراردادی و همچنین فرصت‌های کارآموزی را به کاربران ارائه می‌دهد.

در گذشته نیاز بود تا برای انجام کارهای خود حتماً به صورت فیزیکی در محل کار حاضر می‌شدید و حتی زمانی که در سفر بودید دیگر امکان انجام کار برای شما فراهم نبود. اما بدیهی است که با پیشرفت فناوری‌های روز دنیا شما قادر هستید تا به صورت دور کاری، به انجام امور خود بپردازید و نیاز به حضور فیزیکی در محل کار خود ندارید، به همین دلیل محبوبیت مشاغل از راه دور این روزها با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

در این مقاله ما به بررسی و معرفی ۶ تا از بهترین وب‌سایت‌های جست‌وجوی مشاغل از راه دور در حوزه‌ی جذاب تکنولوژی پرداختیم و سعی کردیم تا در توضیحات مربوط به هر وب‌سایت، امکانات آن‌ها را نیز ذکر کنیم تا شما کاربران متقاضی مشاغل دور کار بتوانید با جمع‌بندی این اطلاعات، بهترین استفاده را از این سایت‌ها ببرید و با پیدا کردن مشاغل از راه دور ضمن افزایش درآمد خود، آن را به دوستانتان نیز پیشنهاد دهید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *