دانستنی

برای انجام کارهای فریلنسینگ خود در کافی‌شاپ، چه نکاتی را می‌بایست رعایت کنیم؟

برای انجام کارهای فریلنسینگ خود در کافی‌شاپ، چه نکاتی را می‌بایست رعایت کنیم؟

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در یک کافی‌شاپ دنج به مطالعه و انجام کارهای خود بپردازید، حتما می‌دانید که کار کردن در کافی‌شاپ از حال‌وهوای خاص خود برخوردار است. شما می‌توانید با محیط جدید، افراد جدید و حتی ایده‌های خلاقانه و مقدار قابل توجهی کافئین برای ادامه کار خود روبرو شوید. اما زمانی که محیط یک کافه به یک دفتر کار تبدیل شود، روز سایر افراد می‌تواند توسط یک فرد خراب شود.

ممکن است شما هم با چنین فردی روبرو شده باشید. کسی که بسیار بلند صحبت می‌کند و وسایل او همیشه روی میز چهار نفر دیگر پهن شده است.

پس اجازه بدهید تا به نکته‌ی اصلی این بحث اشاره کنیم. بدترین چیز در زمان روبرو شدن با چنین افرادی این است که خود این فرد باشید.

بنابراین برای این که بتوانیم به شما کمک کنیم که از خجالت‌زده شدن به دلیل داشتن چنین رفتاری اجتناب کنید، سعی کرده‌ایم تا چندین مورد از آداب اولیه‌ در ارتباط با کار کردن در یک کافی‌شاپ را به شما گوشزد کنیم. از این نکات استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که نقطه‌ی مورد علاقه‌ی شما در یک کافه، به همان اندازه که شما آن را دوست دارید، شما را خواهد پذیرفت .

بدانید که کدام کافی‌شاپ برای کار مناسب‌تر است.
اولین قدم به منظور ایجاد شرایط مناسب برای کسب موفقیت، شناسایی کافی‌شاپ‌هایی است که از محیط دوستانه‌ای برخوردارند.

ساده‌ترین راه به منظور انجام این کار این است که توجه کنید که آیا افراد دیگری نیز در حال استفاده از لپ‌تاپ‌های خود در کافی‌شاپ مورد نظر هستند یا خیر، اما نشانه‌های دیگری نیز برای پی بردن به این مطلب وجود دارند: در جایی که صدای موزیک به اندازه‌ای بلند است که امکان تمرکز در آنجا وجود ندارد یا در ورودی و خروجی آن به وضوح دیده نمی‌شود، و یا کافی‌شاپ‌هایی که در سردر آن‌ها، تبلیغی با عنوان استفاده‌ی رایگان از لپ‌تاپ دیده می‌شود، همه‌ی این موارد نشان‌دهنده‌ی این است شما باید کار خود را در جای دیگری انجام دهید.

از طرف دیگر، نشانه‌هایی مانند استفاده‌ی رایگان از وای‌فای، درهای ورودی و خروجی بزرگ و واضح و حتی سه راهی‌های برق بسیاری که برای استفاده قرار داده شده‌اند، نشان‌دهنده‌ی این است که این کافه‌ها با خوشحالی از افراد برای انجام کارهایشان در کافی‌شاپ استقبال می‌کنند.

البته، گاهی اوقات کمی زمان می‌برد تا بتوانید به تشخیص این موارد بپردازید، بنابراین اگر به مکان جدیدی رفتید، قبل از آنکه تصمیم بگیرید که کل روز را در آنجا بگذرانید، چند ساعتی به صورتی امتحانی درآنجا بنشینید. پس از آن، متوجه خواهید شد که آیا پرسنل این کافه به کار شما احترام می‌گذارند و یا پس از گذشتن چند دقیقه آرزو می‌کنید که پس از خوردن چای خود بلافاصله آنجا را ترک کنید.

همچنین، می‌توانید به اینترنت سر بزنید تا بهترین کافه‌ها را برای کار کردن پیدا کنید. می‌توانید به وب‌سایت‌های مختلفی که نظرات افراد در آن به اشتراک گذاشته شده است سر بزنید و یا به صفحات کاربری کافی‌شاپ‌هایی که در اطراف شما هستند سر بزنید و از نظرات مشتریان و محیط کافی‌شاپ مطلع شوید.

به این مسئله که شما در یک کافی‌شاپ هستید احترام بگذارید.
یکی از نکات اساسی در مورد آداب معاشرت در کافی‌شاپ‌ها، مربوط به بزرگترین اشتباهی است که اکثر افراد مرتکب می‌شوند و آن، سوال پرسیدن در مورد پسورد وای‌فای قبل از سفارش دادن است. در واقع شما با چنین حرکتی این پیام را به پرسنل کافی‌شاپ منتقل می‌کنید که تنها قصد دارید تا کار خود را راه بیاندازید و فقط به خاطر استفاده از وای‌فای وارد کافی‌شاپ شده‌اید.

فراموش نکنید که کافه‌ها، نوعی کسب‌وکار و تجارت هستند و کسانی که در کافی‌شاپ‌ها به اشغال کردن فضا بدون هزینه کردن می‌پردازند، هیچ کمکی به کسب‌وکار آن‌ها نمی‌کنند. بنابراین حتی اگر به منظور چک‌کردن ایمیل یا مطلب کوتاهی در آنجا توقف کرده‌اید، به محض رسیدن، سفارش دهید تا ثابت کنید که مشتری هستید و نه مزاحم.

اگر برای مدت کوتاهی قرار است در کافی‌شاپ بمانید، چیز کوچکی سفارش دهید. سعی کنید در ساعاتی که خلوت هستند به کافی‌شاپ بروید تا از مجبور شدن به انجام کار در زمان اوج شلوغی بپرهیزید . همچنین اگر تمایل دارید، می‌توانید مبلغ کوچکی را به پیشخدمت، به عنوان انعام پرداخت کنید، لازم نیست که مبلغ زیادی باشد اما پرسنل متوجه رفتار شما خواهند شد و شما را به عنوان فردی در نظر می‌گیرند که به حمایت از کسب‌وکار آن‌ها می‌پردازد، نه کسی که تنها قصد استفاده از فضای وسیع کافی‌شاپ و وای‌فای رایگان دارد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کار شما بر روی تجربه‌ی سایر مشتریان کافه تاثیرگذار نخواهد بود. حتی اگر شارژ کردن لپ‌تاپ شما بسیار حیاتی باشد، اما هیچ‌وقت درست نیست که سیم لپ‌تاپ شما در مسیر رفت‌وآمد دیگران قرار گرفته باشد. همچنین، برای به اشتراک گذاشتن میز خود با دیگران در ساعات شلوغ و پررفت‌وآمد مانند زمان صرف ناهار آماده باشید و وسایل خود را بر روی صندلی‌های خالی کنار خود قرار ندهید تا سایر افراد نیازی به اجازه گرفتن از شما برای نشستن نداشته باشند.

سکوت را رعایت کنید.
وقتی که در بیرون از محل کار در حال کار کردن هستید، تنها یک قانون کلی برای همه، در زمان دریافت تماس‌های کنفرانسی وجود دارد: آن‌ها را پاسخ ندهید. روزهایی را برای رفتن به کافی‌شاپ برنامه‌ریزی کنید که جلسات تلفنی یا از طریق اسکایپ نداشته باشید.

به یاد داشته باشید، سایر افراد نیز در حال انجام دادن کار یا لذت بردن از غذا یا قهوه‌ی خود هستند و برای گوش دادن به صحبت‌های شما در مورد آخرین پروژه‌ی کاری به کافی‌شاپ نیامده‌اند. زمانی که یک نفر تماسی را در چنین محیطی پاسخ دهد، واکنشی به شکل زنجیروار به وجود خواهد آمد، در واقع شما به همه می‌گویید که مشکلی برای پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی وجود ندارد و به همین ترتیب محیط به سرعت شلوغ خواهد شد.

اگر حتما باید تماسی را پاسخ دهید، در بیرون از کافی‌شاپ این کار را انجام دهید.

به یاد داشته باشید که کافی‌شاپ یا سایر محیط‌های عمومی به عنوان یک تجارت و کسب‌وکار محسوب می‌شوند نه یک دفتر کار، منزل و یا یک فضای کاری. با پرسنل طوری رفتار کنید که انگار در منزل آن‌ها به عنوان مهمان حضور دارید، بیش از اندازه نسبت به افرادی که در اطراف شما هستند، هوشیار باشید. تجربه‌ی شما در این محیط، تنها در صورتی عالی خواهد بود که بتوانید به اندازه‌ی کافی به افراد اطراف خود احترام بگذارید تا بتوانید در کنار یکدیگر با آرامش کار کنید.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *