دانستنی

برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنیم ؟

خیلی از افراد به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی هستند و می خواهند از طریق اینترنت محصولات و خدماتشان را بفروشند اما این سوال در ذهنشان ایجاد می شود که برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنیم و چگونه می توانیم محصولاتمان را در اینترنت به صورت آنلاین بفروشیم؟ اگر شما هم از این دسته افراد هستید که نمی دانید برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله شما را به صورت کامل با تکنیک هایی برای فروش محصولاتتان در اینترنت آشنا خواهیم کرد. اگر نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید مطمئن باشید خیلی ساده و مثل آب خوردن می توانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید.

برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنیم ؟

 

در این قسمت قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که این نکات را در کسب و کار اینترنتی تان  رعایت کنید و به طور مداوم انجام دهید نتایج فوق‌العاده خواهد گرفت. همانطور که میدانید اینترنت یک منبع پولساز برای افرادی است که قصد کسب درآمد از اینترنت را دارند و میخواهند از طریق اینترنت کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی کنند.

اصلا فرقی نمی کند که شما چه محصولات و خدماتی را می خواهید در اینترنت بفروشید. محصولاتتان فیزیکی است و یا مجازی؟ در هر زمینه ای که فعالیت میکنید اگر اصول راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بلد باشید و در کسب و کارتان پیاده سازی کنید خیلی ساده می توانید محصولاتتان را به صورت آنلاین در اینترنت بفروشید.

فقط قبل از اینکه به نکات بپردازیم از شما می خواهم که تمام نکات گفته شده در این مقاله را به صورت کامل در کسب و کارتان پس به صورت مداوم رعایت کنید. با رعایت کردن این نکات در کسب و کارتان نتایجی را خواهید گرفت که قبلاً نمی گرفتید پس در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگویم برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنید ؟

۱- برای فروش اینترنتی باید سایت راه اندازی کنید

اولین قدم برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید راه اندازی و ساخت سایت است. ممکن است بپورسید که چگونه سایت بسازیم؟. شاید فکر کنید که برای راه اندازی و ساخت سایت حتماً باید علم برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشید و یا اگر بلد نیستید باید چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان بابت راه اندازی و ساخت سایتتان هزینه کنید. در صورتی که اصلا اینطور نیست!

یعنی شما اگر بخواهید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید نیازی نیست علم برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشید. اصلا نیازی نیست بابت طراحی و راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی تان هزینه های سنگینی را به شرکت های طراحی سایت و افراد برنامه نویس بدهید. شما خودتان می توانید با سلیقه خودتان برای کسب و کار اینترنتی تان سایت راه اندازی کنید.

شاید بپرسید که چگونه سایت بسازیم؟ برای ساخت سایت اصلا نیازی نیست مهارت و تخصص خاصی بلد باشید. به لطف سیستم های مدیریت محتوای رایگان و سایت ساز ها طراحی سایت برای تمام افراد فراهم شده است. شما با استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس که کاملاً رایگان هم هست می توانید برای فروش اینترنتی محصولات و خدماتتان یک وب سایت فروشگاهی کاملا حرفه‌ای با تمام امکانات راه اندازی کنید. پس اگر هنوز سایت راه اندازی نکردید به این نکته توجه کنید که اگر بخواهید محصولاتتان را به صورت اینترنتی بفروشید باید وب سایت راه اندازی کنید.

برای راه اندازی و ساخت سایت اصلا نیازی به هزینه‌های سنگین ندارید. شما با کمترین سرمایه ممکن نهایتاً ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می توانید یک سایت کاملاً حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید. پس اگر سایت ندارید پیشنهاد می کنم حتماً همین حالا سایت تان را راه اندازی کنید زیرا برای فروش محصولات تان شما نیاز به یک فروشگاه اینترنتی و یک وب سایت دارید. اگر میخواهید سایتتان را بدون علم برنامه نویسی و کدنویسی راه اندازی کنید پیشنهاد میکنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

۲-باید سایت تان را بهینه سازی و سئو (seo) کنید

دومین مرحله برای فروش اینترنتی باید سایت تان را بهینه سازی و سئو کنید. سئو یا SEO به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است. آیا به این نکته فکر کردید بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید باید چه کار کنید که مخاطبان و کاربران تان شما را پیدا کنند؟ آیا باید سایت تان را تبلیغ کنید؟

در اوایل راه اصلا نیازی به هزینه های اضافی مثل تبلیغات ندارید. اگر به صورت کامل با اصول بازاریابی اینترنتی آشنا شوید می توانید به صورت کاملا رایگان مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید. اما یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی سئو و بهینه سازی سایت است.

 

وقتی سایت تان را بهینه سازی می کنید این کار باعث می شود که گوگل شما را در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول بیاورد.بهینه سازی سایت یک روش کاملا رایگان برای افزایش بازدید سایت است. به عنوان مثال در همین مقاله ” برای فروش اینترنتی از کجا شروع کنیم ” تمام اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل رعایت کردیم که در این کلمه کلیدی به نتایج اول گوگل برسیم و کاربرانی که به دنبال این هستند چگونه فروش اینترنتی را آغاز کنند با خواندن این مقاله بتوانند کارشان را شروع کنند.

 

پس به این نکته توجه کنید در هر حوزه ای که می خواهید فعالیت تان را شروع کنید برای این که کاری کنید که مخاطبان و کاربران زیادی با سایت تان آشنا شوند باید سایت تان را برای گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید. سئو بهینه سازی سایت یکی از روشهای کاملا رایگان برای افزایش بازدید سایت است. هر چقدر بیشتر در نتایج اول گوگل دیده شوید فروش اینترنتی تان افزایش پیدا می‌کند و کاربران زیادی با شما آشنا می شوند.

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی و بهینه‌سازی سایت است. برای این که بتوانید فروش اینترنتی را شروع کنید باید از تمام روش‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. برای یادگیری مباحث بازاریابی اینترنتی پیشنهاد میکنم حتا مقاله زیر را مطالعه کنید.

۳- شروع به تولید محتوای هدفمند و با کیفیت کنید

تولید محتوا هم یکی دیگر از روش‌های بازاریابی اینترنتی برای فروش محصولات و خدمات به صورت آنلاین است. در هر زمینه ای که وب سایت راه اندازی کردید برای این که کاری کنید تا مخاطبانتان ساده تر شما را پیدا کنند باید شروع به تولید محتوای هدفمند و با کیفیت کنید. البته تولید محتوا با سئو و بهینه سازی سایت رابطه مستقیم دارد.

یعنی در محتوایی که تولید میکنید باید تمام اصول سئو محتوا مثل بهینه سازی محتوا، بهینه سازی تصاویر، استفاده درست از تگ ها و… را به درستی رعایت کنید. اما در اینجا هدف ما سئو و بهینه سازی محتوا نیست! هدف ما تولید محتوای هدفمند با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان است.

 

به این نکته توجه کنید اگر در اوایل راه برای فروش اینترنتی محصولات تان هستید حتماً باید شروع به تولید محتوای جامع و هدفمند کنید. بهترین راه برای تولید محتوا این است که نیاز مخاطبان را بررسی کنید و ببینید که چه مشکلاتی دارند و سپس برای حل مشکلاتشان محتوا تولید کنید. اگر محتوای با کیفیت تولید کنید به گونه‌ای که توانسته باشید نیاز مخاطبان تان را شناسایی کنید و کاربران با خواندن مقاله تا نیازشان برطرف شود مطمئن باشید خیلی راحت تر به شما اعتماد می کنند و حاضرند بابت محصولات و خدماتتان به شما پول بدهند.

البته خیلی از دوستان فکر می کنند که منظور از تولید محتوا یعنی خلق محتوا! در صورتی که اینطور نیست! شما با جمع آوری اطلاعات در هر زمینه میتوانید با کیفیت ترین محتواها را برای رفع نیاز مخاطبان تولید کنید. پس به هیچ عنوان به فکر خلق محتوا نباشید. برای یادگیری تولید محتوا پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را حتما بخوانید.

۴-برقراری ارتباط با مخاطبان تان

یکی دیگر از بهترین روش ها برای افزایش فروش ، برقراری ارتباط با مخاطبان و کاربران تان است. برای اینکه بتوانید با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید باید اطلاعات تماس آنها از جمله ایمیل آنها را دریافت کنید. برای این کار شما باید یک صفحه فرود یا لندینگ پیج داخل سایتتون طراحی کنید و به آن ها هدایایی را بدهید و از آنها بخواهید که برای دریافت این هدایا ایمیل شان را وارد کنند. بعد از اینکه ایمیل شان را وارد کردند به صورت کاملا اتوماتیک هدایای که در نظر گرفتید برای آنها ارسال می‌شود.

 

برای اینکه بتوانید این سیستم را در سایت راه اندازی کنید باید از سیستم های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. با استفاده از ازاز سیستم‌های ایمیل مارکتینگ می‌توانید با ارسال ایمیل به مخاطبان و کاربران تان با آنها در ارتباط باشید. ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمند ترین روش ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان تان است. برای اینکه بتوانید به درآمدهای زیادی از طریق سایت تان برسید و محصولات و خدماتتان را بفروشید باید سرویس ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید. سایت های زیادی هستند که این خدمات را ارائه می‌دهند که بهترین آنها سایت sender است.

جمع بندی

با توجه به اینکه بسیاری از افراد نمی دانند فروش اینترنتی را باید از کجا شروع کنند در این مقاله سعی کردم چهار روش بسیار قدرتمند برای فروش اینترنتی را به شما آموزش بدهم. خیلی از شما به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت هستید اما نمی دانید که چطور می‌توانید محصولاتتان را به صورت اینترنتی بفروشید. اگر در اوایل راه هستید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را یکبار کامل بخوانید و نکات گفته شده در این مقاله را عملی کنید. با عملی کردن این کار می‌تواند تحول عظیمی را در کسب و کارتان ایجاد کنید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *