دانستنی

بررسی ۱۴ سایت استخدام دورکاری و فریلنسر فارسی و خارجی

امروزه با رشد فناوری اطلاعات شما می توانید حتی در خانه بنشینید و به کسب درآمد بپردازید. یک راه برای این کار استفاده از کسب و کار فریلنسینگ است. فریلنسر یا آزادکار به کسی گفته می‌شود که برای خود و بصورت پروژه‌ای کار می‌کند. این کار می تواند در حوزه های مختلف و بر اساس توانایی هایی که در خود می بینید انجام شود. از این رو در این مطلب انزل وب می خواهیم به معرفی بهترین سایت های استخدام دورکار و فریلنسری فارسی و خارجی بپردازیم.

 

معرفی سایت انجام پروژه دورکاری و فریلنسری فارسی و انگلیسی

Best English and Persian Sites for Freelance Services

در این مطلب می خواهیم به معرفی بهترین سایت های دورکاری و فریلنسری موجود در وب بپردازیم. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از سایت های آزاد کاری خارجی که در ادامه معرفی می شوند جهت معامله باید اکانت پی پال و البته یک شخص سوم در خارج داشته باشید یا می توانید در صورت وجود امکان تسویه حساب با پول های مجازی از سایت مبدا از سرویس هایی مثل اکانت وب مانی برای دریافت هزینه خود در داخل ایران استفاده کنید.

سایت Dice برای استخدام فریلنسر و دورکار

سایت استخدام Dice خود را یک مرکز شغلی برای متخصصان فناوری معرفی می کند. در حالی که این سایت اغلب شغل هایی تمام وقت را معرفی می کند ولی گاهی شغل هایی برای افراد علاقمند به دورکاری نیز در آن ارائه می شود. بنابراین اگر فردی فعال در حوزه فناوری هستید فرستادن رزومه در این سایت می تواند ایده خوبی باشد.

سایت Evanto Studio برای استخدام فریلنسر

خواه هنرمند باشید یا بازیگر و حتی طراح؛ بهرحال در سایت Evanto Studio کاری مناسب خود پیدا خواهید کرد. البته این وبسایت فریلنسرهای خود را به ضصورت گزینشی انتخاب می کند و این اجازه را نمی دهد که هر کسی به صورت آزادانه در آن به تبلیغ توانایی های خود بپردازد. پروفایل مربوط به فریلنسرهای این سایت شامل قیمت، نمونه های کاری و مروری بر کارهای قبلی فریلنسر می شود. به اینکه نکته توجه کنید که این سرویس برای کاربران ایرانی تحریم شده است و باید از نرم افزارهای تغییردهنده آی پی جهت ورود به آن استفاده نمایید.

سایت دور و آزاد کاری Fiverr

در سایت فریلنسری Fiverr با پرداخت ۵ دلار می توانید متخصصان حوزه های مختلف را برای انجام کارهای خود در اختیار بگیرید. در این سایت دورکاری می توانید فریلنسرهایی در حوزه برنامه نویسی، وردپرس و حتی دوبله پیدا کنید.به اینکه نکته توجه کنید که این سرویس برای کاربران ایرانی تحریم شده است و باید از نرم افزارهای تغییردهنده آی پی جهت ورود به آن استفاده نمایید.

سایت برون سپاری Freelancer

در این سایت Freelancer می توانید برای پروژه های آنلاین خود با قیمتی معقول یک فریلنسر پیدا کنید. فریلنسرها می توانند پیشنهادات خود را برای پروژه شما ارائه دهند و شما با مرور رزومه ها و نیز نظرات کاربران می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. تمرکز اصلی این سایت بر روی پروژه هایی نظیر توسعه وبسایت، بازاریابی SEO، توسعه اپلیکیشن موبایل و دیگر پروژه های اینچنینی است.

سایت فریلنسینگ Guru

ماموریت این وبسایت استخدام فریلنسر و متصل کردن آن ها به استخدام کنندگان بصورت محلی و حتی بین المللی است. در این سایت Guru می توانید پروفایل خود را به دقت ایجاد کنید، یک نوع عضویت انتخاب کنید، از خدمات پرداخت امن آن استفاده کنید و در نهایت ا سرویس های رتبه بندی آن بهره مند شوید. همچنین می توانید در بین پروژه های موجود به جستجو بپردازید.

سایت استخدام دورکار HireMyMom

این سایت HireMyMom بیشتر مناسب مادرانی است که دنبال یک کار مناسب در زمانی که در خانه هستند می گردند. در این سایت فریلنسینگ می توانید هم دنبال کارهای موقتی بگردید و هم کارهای دائمی. پست کردن کارها در این سایت کاملا رایگان است و هیچ کمیسیونی بابت تبلیغ خودتان از شما دریافت نمی کند.

سایت فریلنسر خارجی MediaBistro

اگر در صنعت رسانه مشغول فریلنسری هستید (نویسنده محتوا، طراح، ویرایشگر، بازاریاب و دیگر موقعیت های شغلی) یا به دنبال افرادی در این حوزه هستید سایت MediaBistro گزینه ای مناسب برای شما حواهد بود. با عضویت در این وبسایت می توانید به لیست تمام کارها و پروژه هایی که در آن در حال انجام است دست پیدا کنید. نکته جالبی که در این سایت وجود دارد پلتفرم آموزشی آن است که با استفاده از آن می توانید مربیانی برای آموزش در حوزه هایی مثل نوشتن، بازاریابی و کسب و کار استخدام کنید.

سایت استخدام دورکاری People per Hour

سایت People per Hour شامل یک پلتفرم ساده است که با استفاده از آن می توانید به جستجو میان پروژه ها و استعدادهای مختلف بپردازید. البته محدیدت های کمی نظیر نوع کاری که می توانید برای درخواست فریلنسر در سایت پست کنید وجود دارد و تنها می توانید در حوزه هایی خاص دست به این کار بزنید. همچنین می توانید با دیدن پروفایل فریلنسرها رتبه بندی آن ها را مشاهده کنید.

سایت Sologig برای فریلنسینگ

این سایت آزادکاری Sologig کمک می کند پیمانکاران، فریلنسرها و مشاوران با کسب و کار به دنبال حرفه ای مستقل باشند. عضویت در آن رایگان است و هیچ کمیسیونی هم دریافت نمی کند. همچنین هیچ دخالتی در قیمت گذاری روژه ها ندارد و این کار به صورت مستقیم با مذاکره بین کارفرما و فریلنسر صورت می گیرد. می توانید در این سایت رزومه اختصاصی خود را داشته باشید. در این سایت برای هر کسی کاری موجود است. چه یک تازه کار باشید و چه حرفه ای.

سایت Upwork برای برون سپاری

سایت Upwork شامل صدها بخش دسته بندی شده است که میتوانید با کمک آن ها به جستجو و انتخاب حوزه های موردنظر خود بپردازید. یکی از معدود وب سایت های فربلنسری است که می توانید در آن کمک های تخصصی از مهندسان عمران، وکلا و مشاوران مالی دریافت کنید. در این سایت بر اساس ساعات کاری و دیگر موارد به فریلنسرها رتبه هایی اختصاص داده می شود. عضویت در Upwork رایگان است ولی ۲۰ درصد سود هر کاری را به عنوان کمیسیون دریافت می کند.

تا اینجا به معرفی سایت های فریلنسر خارجی پرداختیم. اما همه می دانیم که با وجود محدودیت ها استفاده از این گزینه ها برای ما چندان راحت نخواهد بود. اما خوشبختانه در ایران هم چنین سایت هایی وجود دارند که اتفاقا بسیار معتبر و حرفه ای هستند. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی بهترین سایت های فریلنسر ایرانی پرداخته ایم. 

درآمد از طریق سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

سایت فریلنسر ایرانی پونیشا

شاید معروف ترین و بهترین سایت فریلنسری ایرانی سایت پونیشا باشد. در این سایت امکاناتی فراهم شده است تا همه بتوانند با اطمینان و بدون حضور فیزیکی با یکدیگر کار کنند، پروژه ها را انجام دهند، محصولات جدید خلق کنند، و یا کیفیت محصولات فعلی را بهبود بخشند. با استفاده از این امکانات بهره وری افزایش یافته و ساعات مفید کاری بیشتر می شود. در این سایت بیش از هشتاد هزار پروژه را در هر حوزه ای می توانید بیابید و با هزاران فریلنسر در ارتباط مستمر باشید. عضویت در این وبسایت رایگان است و تنها در ازای انجام هر پروزه مبلغی به عنوان کمیسیون دریافت می کند.

سایت استخدام فریلنسر پارسکدرز

وبسایت پارسکدرز نیز نیز یک بازار کار آنلاین و یک رابط تقاضا و اجرا است. پروژه های سفارشی به هیچ وجه توسط خود تیم اجرایی پارسکدرز انجام نمی شود. در سایت عده ای با عنوان مجری یا پیمانکار عضو هستند که پروژه ها توسط ایشان انجام می گیرد. مجریان پس از دیدن درخواست شما برای شما پیشنهاد ارسال کرده و شما بهترین پیشنهاد را انتخاب و همکاری را شروع می کنید. جالب است که بستگی به نوع فعالیت شما دفعات اول ثبت درخواست مشمول پرداخت هزینه اولیه برای ثبت نخواهد بود. چنانچه همواره تعداد پروژه های موفق شما بیش از ۳۰ درصد کل درخواست های ثبت شده شما باشد نیازی به پرداخت هزینه‌ی ثبت اولیه ندارید. اگر قصد داشته باشید از سرویس های ویژه ای بهره گیرید لازم است تا هزینه آن را بپردازید، سرویس هایی مثل شاخص جلوه دادن درخواست یا پروژه های فوری. این وبسایت هم بسته به خدماتی که به مجریان ارائه می دهد از آن ها مبلغ ناچیزی را به عنوان پورسانت دریافت می نماید.

سایت برون سپاری دورکار

دورکار با هدف فراهم کردن بستری امن و مطمئن جهت برون سپاری پروژه ها برای فارسی زبانان سراسر دنیا راه اندازی شد. در این سایت سعی شده است بستری فراهم شود تا دارندگان مشاغل بزرگ و کوچک، کارآفرینان و عموم مردم بتوانند به راحتی از نیروی کار متخصص در سرار کشور جهت انجام تمام پروژه هایی که امکان انجام آنها از راه دور وجود دارد استفاده کنند. در حال حاضر در این سایت حدود ۱۵ هزار پروژه و حدود سه هزار کارفرما وجود دارد. برخی از پروژه هایی که از طریق «دورکار» امکان انجام آنها وجود دارد عبارتند از: طراحی وبسایت، طراحی برنامه موبایلی اندروید و آی.اُ.اس طراحی گرافیک، نگارش و ترجمه متن و ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی.

سایت استخدام دورکار ایرانی انجام میدم

انجام میدم به عنوان یک مجموعه دانش بنیان، بستری را فراهم کرده است تا همه‌ی افراد در هر نقطه از ایران، بتوانند تخصص ها، استعداد ها، مهارت ها و توانمندی های خود را شناسایی و تقویت کنند و آن ها را در قالب مجموعه‌ای از خدمات برای فروش ارائه دهند. در حقیقت انجام میدم ویترینی است برای ارائه‌ی این بسته‌های خدماتی. هزینه های عضویت و ثبت پیشنهاد برای فریلنسرها رایگان است و تنها در قبال انجام پروژه ها ۱۰ درصد به عنوان کمیسیون دریافت می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *