دانستنی

برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

امروزه کسب و کارهای اینترنتی رو به افزایش هستند و کسب و کار های آنلاین زیادی راه اندازی شدند. به همین دلیل خیلی از افراد قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند و می خواهند به درآمد اینترنتی زیادی دست پیدا کنند. خیلی از افراد کسب و کار اینترنتی را به عنوان یک شغل دوم انتخاب می کنند. برای موفقیت در مسیر کسب و کار اینترنتی باید برنامه ریزی و هدف گذاری داشته باشید.

اگر تصمیم گرفتید که کار آنلاین خود را راه اندازی کنید پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، در این مقاله شما را با هدف گذاری و برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا می کنیم.

افرادی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی میکنند به دو دسته تقسیم می شود:

۱- افرادی که کسب و کار اینترنتی شان را به عنوان شغل دوم راه اندازی میکنند.
۲- افرادی که قصد دارند کسب و کار اینترنتی را عنوان شغل اصلی راه اندازی کنند.

 

افراد زیادی هستند که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی ایده های خوبی را انتخاب می کنند، اما چون هیچ هدف و برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارند دچار مشکل می شود. که این مشکل می تواند به شکست آن ها ختم شود.

افراد دیگری هستند که اصلا نمی دانند کسب و کار اینترنتی را چگونه و از کجا شروع کنند. در این مقاله هدف اصلی من این است که شما را بیشتر با برنامه ریزی و چگونگی راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کنم.

برنامه ریزی برای اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

در قدم اول برای آنکه بتوانید کسب و کار اینترنتی در منزل راه اندازی کنید، باید هدفتان را مشخص کنید.باید مشخص کنید که چرا می‌خواهید کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنید. آیا فقط برای کسب درامد میخواهید کسب و کارتان را راه اندازی کنید؟، آیا فقط می‌خواهیم یک درآمد معمولی و عادی داشته باشید؟

اگر جوابتان بله است پیشنهاد می کنم هرگز به سراغ اندازه کسب و کار اینترنتی نروید. وقتی در ابتدای راه کسب و کار اینترنتی راه اندازی میکنید هرگز نباید به فکر درآمدزایی به کسب درآمد باشید.

 

تنها وظیفه‌ای که شما در ابتدای کسب و کار اینترنتی تان باید انجام دهید، فقط باید به فکر جذب مخاطب و افزایش کاربران سایت تان باشید. اصلا نباید به فکر کسب درآمد اینترنتی باشید.

باید بتوانید برای کسب و کار اینترنتی تان برنامه ریزی داشته باشید، باید ببینید که چقدر سرمایه لازم دارید. بررسی کردن سرمایه لازم قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی بسیار مهم است.به عنوان مثال: باید بررسی کنید برای راه اندازی و ساخت سایت به چه مقدار سرمایه لازم است، در رابطه با بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به چقدر سرمایه لازم دارید.

پس همین حالا یک کاغذ و یک خودکار بردارید، و هر چه را که می خواهید درون کسب و کارتان داشته باشید یادداشت کنید.

چرا باید به فکر کسب و کار اینترنتی باشیم؟؟؟

با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خیلی ساده و راحت می توانید به درآمد پایدار دست پیدا کنید. میزان سرمایه ای که برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی پولساز نیاز است بسیار پایین‌تر از سرمایه ای است که برای راه اندازی کسب و کار سنتی نیاز دارد.

کسب و کار اینترنتی انرژی زیادی را از شما نمی گیرد، و تفاوت های بسیار زیادی با کسب و کار سنتی دارد. ممکن است درآمدی که با راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشته باشید چندین و چند برابر درامد یک کار سنتی باشد.

به عنوان مثال: شما یک مغازه فروش لباس را در نظر بگیرید. این لباس فروشی همه روزه مشتریان ثابت خودش را دارد. ولی به هر دلایلی یک روز به سراغ کسب و کارش نرود کسب و کار تعطیل شده و هیچ درآمدی نخواهد داشت. اما اگر همان کسب و کار به یک کسب و کار اینترنتی فروشگاه لباس تبدیل شود، می تواند از شب تا صبح و در روزهای تعطیل کسب و کارش را مدیریت کند.

با این روش مشتریانی که قصد خرید از شما را دارند به وب سایت دان مراجعه کرده و محصولات آن را تهیه می‌کنند. می‌توان گفت این مورد یکی از مهم ترین ویژگی های کسب و کار اینترنتی است.

آماده سازی سایت برای قبل از راه اندازی

مهمترین کاری که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید، طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. در حقیقت سایت شما قلب کسب و کارتان است. و وقتی سایتتان از کار بیفتد در کسب و کارتان دچار شکست می‌شوید.

قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید یک وب سایت برای کسب و کارتان طراحی کنید. سایتی که طراحی می کنید باید کاملاً بهینه سازی شده برای کاربر باشد. یعنی از منوها درست استفاده کنید. صفحه درباره ما و تماس با ما مناسبی داشته باشد. صفحه نخست سایت تان را درست طراحی کنید. المان های سایت هر کدام در بخش مناسب خودش باشد.

بعد از اینکه سایت تان را طراحی کردید باید برای آن شروع به تولید محتوا کنید. همین محتوا ها و مقالات هستند که باعث فروش در سایت تان می شود. منظور از محتوا همان مقالات، ویدیو ها، صوت و تصاویر است. تولید محتوا را جدی بگیرید و محتوای تولید کنید که کاربر پسند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *