دانستنی

بهترین راه کسب درآمد آسان

بهترین راه کسب درآمد آسان

همین الان که این مطلب را می‌نویسم مطمئنم، خیلی از شما دوستان سوال بزرگی در سرتان می‌چرخد؛ چگونه درآمد داشته باشیم؟ چه کارهایی پولساز است؟ اگر می‌خواهید به جواب این سوالات برسید، اول به سوال من پاسخ دهید؛ تعریف درآمد را می‌دانید؟ آیا می‌دانید درآمد چیست؟

در‌آمد یعنی هر مقدار پولی که بابت هر کاری که انجام می‌دهید، به شما پرداخت شود. اما قبل از آن، باید بدانید که درآمد هم انواع مختلفی دارد (درآمد فعال و غیر فعال). اگر می‌خواهید کارهای پولساز را پیدا کنید، لازم است که به دنبال تبدیل در‌آمد فعال خود به غیر فعال باشید تا بتوانید در‌آمدهای بالایی بدست آورید.

منظورم از درآمد بالا، چیزی بیش از ماهانه ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان است. در این مطلب به طور کامل انواع در‌آمد را برایتان توضیح داده‌ام، بهترین نوع درآمد که امروزه محبوب همه است را با هم مو شکافی می‌کنیم. نمونه اش، طراح لباسی است که با همین نوع کسب وکار، الان ماهانه بیش از ۵۰ سفارش دارد.

برای کسب ثروت شما باید ۳ مرحله مهم و اساسی را طی کنید.

  1. درآمد، اولین مرحله از کسب ثروت است، اگر می‌خواهید به ثروت برسید حتما لازم است که در‌آمدی داشته باشید.
  2. مرحله دوم کسب ثروت بودجه بندی یا پس انداز کردن ۱۰ درصد از درآمد است. برای فهم بیشتر بودجه بندی، حتما مقاله پس انداز را مطالعه کنید.
  3. سومین و مهم ترین مرحله، سرمایه گذاری کردن آن مقدار در‌آمدی است، که پس انداز کرده‌اید. درآمد یا پس انداز کردن به تنهایی شما را ثروتمند نمی‌کنند!!! پیشنهاد می کنم مقاله سرمایه‌گذاری را هم حتما مطالعه کنید.

اما شما اگر می‌خواهید بهترین راه کسب درآمد را یاد بگیرید، لازم است مهم‌ترین راز کسب آن را یاد بگیرید.

بهترین راه کسب درآمد

قبل از اینکه بخواهم بهترین راه کسب درآمد را برای شما معرفی کنم، لازم است یک نکته بسیار مهم را در همین ابتدای مقاله یادآوری کنم. اگر می‌خواهید در شغل‌تان در‌آمد بالا کسب کنید، باید نسبت به کاری که انجام می‌دهید، عشق و علاقه داشته باشید. بدون داشتن علاقه به کارتان، هیچ شغلی به شما درآمد نخواهد داد.

علاقه شما ممکن است به هر چیزی باشد، عکاسی، نقاشی، کارهای اینترنتی، آشپزی و… علاقه خود را پیدا کنید و در راستای آن ایده‌های خود را به کسب و کارتان تبدیل و از آن درآمد کسب کنید. خودمانی به شما بگویم، بدون داشتن علاقه به کارتان، کاری که انجام می‌دهید مصداق بارز آب در هاون کوبیدن است!!!

اگر کسب و کاری را می‌بینید که پول و درآمدهای بالا برای صاحبان آن کسب و کار می‌سازد، فقط به دلیل وجود عشق و علاقه آن شخص به کارش است. علاوه بر داشتن عشق و علاقه به کارتان، برای اینکه بهترین راه کسب در‌آمد بالا را یاد بگیریم، لازم است انواع درآمد را نیز بشناسیم، در اینصورت می‌توانیم کاری با در‌آمد بالا داشته باشیم.

اگر انواع درآمد را نشناسیم و آموزش کسب در‌آمد، ندیده باشیم چطور می‌توانیم، کار با در‌آمد بالا را انتخاب کنیم؟!!! در‌آمد به دو نوع تقسیم می‌شود، درآمد فعال و درآمد غیر فعال.

درآمد فعال

درآمد فعال، در‌آمدی است که برای بدست آوردنش، شما را روزانه حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت در روز درگیر می‌کند، یعنی در‌آمدی که نیاز است به طور فیزیکی مشغول انجام آن کار باشید، تا بدستش آورید. اصطلاحا به این نوع انجام کار، شغل می‌گوییم و در‌آمدی که به ما می‌دهد وابسته به زمان است. شما زمانتان را می‌دهید و این شغل در مقابل آن، به شما درآمد می‌دهد.

با توجه به اینکه زمان ما در شبانه روز محدود است، این درآمد فعال نیز، مقدارش محدود است و از مقدار خاصی بالاتر نخواهد رفت. اگر توجه کرده باشید خیلی از اطرافیانمان با همین شغل‌ها کسب در‌آمد می‌کنند و همیشه به قول خودشان یک جای کارشان می‌لنگد! و به هر کاری دست می‌زنند هیچ وقت نمی‌توانند به آن خواسته قلبی شان، که رسیدن به درآمد بالا است برسند!

درآمد غیر فعال

درآمد غیر فعال، در‌آمدی است که برای کسب آن نیاز نیست لزوما کاری را به صورت فیزیکی انجام دهید و یا حتی زمان خیلی زیادی را برای انجام آن اختصاص دهید. در این روش کسب در‌آمد، شما زمانی به آن اختصاص نمی‌دهید و یا زمان خیلی کوتاهی را به انجام آن اختصاص می‌دهید و برای اینکه در‌آمد خیلی خوبی داشته باشید ـ نه اینکه ثروتمند شوید ـ نیاز است که درآمد‌های غیر فعال زیادی را داشته باشید.

این به معنای این است که زمان شما را نگیرد و نیازمند زمان زیادی برای انجام آن نباشد و در ازای آن، درآمد بالایی به شما بدهد. می‌توان گفت این نوع در‌آمد، از طریق کارهای ساده بدست می‌آید! شاید بپرسید چطور ممکن است؟ با من همراه باشید تا در ادامه برایتان توضیح دهم.

خب حالا که انواع درآمد را شناختیم، بیایید با هم انواع در‌آمد فعال و غیر فعال را هم بشناسیم و راه کسب درآمد را از طریق آنها یاد بگیریم.

انواع در‌آمد فعال و غیر فعال

خب تا اینجا متوجه شدیم که درآمدها به دو دسته در‌آمد فعال و غیر فعال تقسیم می‌شوند، حالا اجازه دهید یک‎‌بار دیگرخیلی سریع، آنها را تعریف کنیم. درآمد فعال، در‌آمدی است که به زمانی که برای کارمان می‌گذاریم وابسته می‌باشد و میزان درآمد ما ارتباط مستقیمی با آن دارد، مانند شغلی که الان دارید و از راه آن کسب پول می‌کنید.

اما در‌آمد غیر فعال، درآمدی است که وابسته به زمان نیست و زمانی از ما نمی‌گیرد و نسبت به در‌آمد فعال، درآمد بیشتری به ما می‌دهد، این را هم بخواهم مثال بزنم، مانند ملکی که شما می‌خرید و آن را اجاره دهید. اجاره دادن ملک یک در‌آمد غیر فعال برای شما می‌سازد و می‌توانید از این طریق کسب پول کنید.

خب تا اینجا به نظر شما چه شغل‌هایی در دسته فعال و چه شغل‌هایی در دسته غیر فعال قرار می‌گیرند؟ زمانی که به این شناخت برسید که خودتان، شغل تان و درآمد آن را بتوانید انتخاب کنید، می‌شود گفت می‌توانید به رفاه و موفقیت مالی برسید یا نه!!!

انتخاب شما کدام نوع درآمد است؟! برویم با هم این نوع شغل‌ها را بشناسیم.

درآمد اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی این روزها بسیار در بین مردم پر طرفدار و محبوب شده اند. درآمد از اینترنت را می‌توان گفت، نوعی از در‌آمد غیر فعال است، زیرا زمان خیلی زیادی از شما نمی‌گیرد. البته باید بگویم در ابتدا برای شکل گرفتن آن نیاز است، که زمان بگذارید تا کارتان شکل بگیرد، اما بعد از گذشت چند وقت، دیگر نیاز نیست خیلی زمان بگذارید.

حتما بخوانید  ثروت: چگونه پولدار شویم!

همین الان، افراد زیادی را می‌شناسیم که با درآمد آنلاین زندگی می‌کنند و حتی درآمد‌های میلیونی دارند. این نوع کسب و کار اینترنتی، به ابزار و سرمایه زیادی نیاز ندارد، تنها با یک کامپیوتر و موبایل هم، می‌توانید انجامش دهید. به عنوان مثال، تولید یک محصول آموزشی مجازی و فروش آن در سایت.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

مثلا می‌توانید یک سایت داشته باشید و از طریق فروشگاه اینترنتی، خودتان محصولاتتان را بفروشید. شاید به ظاهر پیش خود فکر کنید، من نه دانش فنی و تجربه کار با سایت را دارم، نه محصولی برای فروش؛ از طرفی هم، سرمایه کافی برای تأمین محصول را ندارم. همۀ این فکرها، به این خاطر است که آگاهی زیادی از کسب و کارهای اینترنتی ندارید.

یک مثال واقعی از فروشگاه اینترنتی، سایت و فروشگاه دیجی کالا است. واقعا باید بگویم از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی در ایران است.

همکاری در فروش: اگر محصولی هم ندارید، می‌توانید از خود دیجی کالا استفاده کنید و محصولی مثل قاب موبایل را بخرید و در سایت دیجی کالا بفروشید. یا اگر خودتان سایت دارید از محصولات دیگران استفاده کنید و در سایت خودتان بفروشید.

وبلاگ نویسی: یک وبلاگ داشته باشید و همیشه در آن بنویسید و محتوا تولید کنید و مادام العمر از آن کسب درآمد کنید. یا از طریق فروش فایل‌های آموزشی پول کسب کنید.

از دیگر نمونه کارهای اینترنتی، می‌توان به کار اینفلوئنسرها در فضای مجازی اشاره کرد. مثال واقعی آن هم مثلا صدف بیوتی، که در زمینه آرایش فعالیت دارد و همین الان، ۳ میلیون دنبال کننده دارد.

به هر چیزی که عشق و علاقه دارید آن را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید و کسب درآمد غیر فعال کنید. دنیای امروزه، دنیای اینترنت است، بی جهت نیست که بیل گیتس گفته است:

اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، به زودی از صحنه کسب و کار حذف می‌شوید.

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند

درآمد در منزل

گاهی به هر دلیلی ترجیح می‌دهید به جای اینکه برای کسب درآمد، از خانه بیرون بروید، آن را در منزل و اتاق شخصی خود انجام دهید. مثلا اینکه شرکتی برای انجام کار ندارید، دوست ندارید کودک‌تان را تنها بگذارید، از بودن در جمع اذیت می‌شوید و…

دیگر مانند گذشته لزومی ندارد که برای کسب درآمد، خارج از خانه کار کنید. امروزه در‌آمد خانگی، کار همه را راحت کرده است. برای انجام کسب و کار در منزل به جرات باید بگویم، به هیچ سرمایه ای نیاز ندارید. شاید بگویید کسب درآمد بدون سرمایه واقعا امکان پذیر نیست!!!

بهتر است ذهن تان را از این افکار پاک کنید، اگر یک نگاهی به اطرافتان بیاندازید می‌بینید خیلی‌ها با یک گوشی، که همه ما هم داریم! پول در می‌آورند. بله، باز هم به کمک اینترنت. فقط کافی است یک گوشی موبایل یا لپ تاپ داشته باشید. اگر نمی‌دانید چه کاری می‌توانید در منزل انجام دهید، گوش خود را جلو بیاورید تا به شما بگویم.

در‌آمد میلیونی در منزل

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

فریلنسری: مثلا اگر در زمینه تولید محتوا و وبلاگ نویسی مهارت دارید؛ می‌توانید در سایت “پونیشا” یا سایت “انجام میدم” از طریق فریلنسری (دورکاری) کسب درآمد خانگی داشته باشید. فریلنسری، یعنی شما بدون حضور در یک شرکت مشخص، به‌صورت مستقل، در خانه یا هر مکان دیگری، کسب در‌آمد کنید. درآمد حاصل از فریلنسری برای شما می‌تواند بین ۳ تا ۱۰ میلون تومان در ماه داشته باشد.

پیج اینستاگرام: مثلا اگر در زمینه تولید زیورآلات مهارت دارید، از طریق ساخت یک پیج در اینستاگرام محصولات خود را در معرض فروش قرار دهید. حتی اگر نمی‌توانید پیج هم داشته باشید، می‌توانید باز هم از سایت محبوب دیجی کالا کمک بگیرید و از طریق همکاری در فروش، محصول خودتان را در آنجا بفروشید.

هر ایده‌ای که دارید، می‌توانید از طریق انجام آن در اینستاگرام، به کسب درآمد تبدیل کنید. اما اینجا یک سوال از شما دارم، اگر روزی اینستاگرام هم، مانند تلگرام فیلتر شد، تکلیف کسب و کارتان چه می‌شود؟! اگر اینستاگرام تنها راه کسب درآمد شما باشد، اگر نظر من را بخواهید می‌گویم در کنار آن، یک سایت فروشگاهی هم داشته باشید، چیزی را از دست نمی‌دهید. سایت، چیزی است که همیشه و تحت هر شرایطی برای شما می‌ماند.

تبدیل در‌آمد فعال به غیر فعال

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که درآمد فعال دارید، حالا بعد از خواندن این مقاله به این فکر افتاده‌اید که چطور می‌شود درآمد فعال خودتان را به غیر فعال تبدیل کنید، این مژده را به شما می‌دهم که کار سختی نیست و می‌توانید آن را انجام دهید.

اجازه دهید از مثال یک آرایشگر کمک بگیرم و نحوه تبدیل در‌آمد فعال به درآمد غیر فعال را توضیح دهم. اگر شما یک آرایشگر هستید و خودتان موی سر مشتری ها را اصلاح می کنید شما دارای در‌آمد فعال هستید. چون خودتان زمان می‌گذارید و در ازای زمانی که می‌گذارید پول دریافت می‌کنید.

چون زمان ما محدود است درآمد ما هم محدود است. شما نهایتا در طول روز بتوانید ۲۰ نفر را پیرایش کنید. به دلیل محدودیت زمان، امکان بیشتر از این وجود ندارد. بنابراین درآمد فعال، پولی که به ما می دهد محدود است، چون به زمان بستگی دارد.

حالا  فرض کنید شما ۵ نفر آرایشگر را استخدام کنید و خودتان دیگر کار نکنید. در این جا شما از نیروی اهرم استفاده کرده اید و درآمدتان، علاوه بر اینکه غیر فعال شد ۵ برابر هم افزایش پیدا کرد. البته به همین سادگی ها هم نیست این مثال فقط برای این است که مفهوم در‌آمد فعال و غیر فعال را یاد بگیرید.

اگر نمونه ای از درآمدهای غیر فعال را می شناسید در قسمت دیدگاه بنویسید و بگویید در‌آمد شما فعال است یا غیرفعال؟

در آخر از شما می‌خواهم اگر این مقاله برای شما مفید بود، برای دوستانتان یا کسانی که فکر می‌کنید این مقاله برایشان مفید است، به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *