دانستنی

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

اینستاگرام از برنامه های با کاربرهای زیاد و محبوبیت بالاست و افراد دوست دارند که با انتشار پست، استوری و … نظر مخاطبان را جلب کنند.

برخی از افراد فعال در اینستاگرام تنها برای سرگرم کردن خود و استفاده شخصی از اینستاگرام استفاده می کنند، اما عده ای دیگر قصد و نیتی متفاوت دارند و آن هم رسیدن به درآمد و استفاده از آن به عنوان یک شغل است.

در هر دو گروه تفاوتی در علاقه مندی آن ها نسبت به لایک و دیده شدن وجود ندارد و هر دو گروه تعداد بازدیدهای زیاد پست خود را می پسندند.

یکی از راه های بالا بردن تعداد بازدید پست ها، زمان انتشار آن است که در این مقاله بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را برای شما مشخص می کنیم پس با ما همراه باشید.

معیارهای لازم برای انتشار پست در اینستاگرام

تقریبا ساعات انتشار پست باید با هدف و نیتی که از انتشار آن دارید، همخوانی داشته باشد.

به طور کلی برای انتشار پست در یک زمان برای آن که  پر بازدید باشد، باید معیارهای زیر را در نظر بگیرید.\

  • فالووران خود را در نظر بگیرید

معمولا هر پیجی فالوورهای خاص خود را می شناسد زیرا فالوورها متناسب با موضوع به شما می پیوندند.

شما باید بدانید که فالوورهای شما افراد خانه دار یا شاغل هستند، تفاوت در زمان انتشار پست با توجه به این معیار، بستگی به زمان آزاد آن ها دارد.

معمولا افرادی که دارای شغل هستند در طول روز چندان نمی توانند اینستاگرام را دنبال کنند اما در زمان های نزدیک به عصر، مراجعه آن ها به اینستاگرام زیاد می شود.

به طور کلی سلیقه و خواسته مخاطبانتان را در زمان انتشار پست در نظر بگیرید تا آن ها را به پست های خود علاقه مند کنید.

  • پست شما مربوط به چه موضوعی است

واقع بینانه اگر بگوییم نمی توان یک زمان مشخص را برای  انتشار همه پست ها، اعلام کرد زیرا هر پیج و در نتیجه پست های آن یک موضوع خاص را دنبال می کنند.

پس موضوع و محتواها نیز برای زمان انتشار از اهمیت برخوردارند به عنوان مثال اگر در یک پیج آشپزی فعالیت دارید، توصیه می شود غذاها، دسر و … را در وعده غذایی که مختص آن است به اشتراک بگذارید و انتشار در ساعاتی خارج از آن ممکن است بر مخاطب تاثیر کافی نگذارد.

  • پست های متناسب با اتفاقات روز را به اشتراک بگذارید.

برای آن که پست های به اشتراک گذاشته شما، کاربر را جذب کند توصیه می شود، متناسب با اتفاقات و فضای  روز باشد.

این بدان معناست، پست هایی که چندان با فضای اتفاقات روز همراه نباشند ممکن است با بازخورد مثبت از طرف فالوورهای پیج شما همراه نباشند.

به عنوان مثال در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، بیشتر محتواهای پیج ها مربوط به نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی بود، اگر شما پست هایی از مسافرت خود را به اشتراک می گذاشتید قطعا خشم فالوورها را به همراه داشت.

  • زمان ها را براساس منطقه و کشور زندگی خود تنظیم کنید.

زمان شب و روز در جای جای کره ی زمین با هم متفاوت است و محل زندگی در کشورهای مختلف ساعات زندگی را نیز متفاوت کرده است. ساعت هایی که در ادامه و در قسمت بعدی ذکر می شود متناسب با کشور ایران است.

  • نسبت به مناسبت ها بی توجه نباشید.

معمولا مناسبت ها چه شخصی و چه عمومی می توانند به یک فرصت برای  انتشار پست تبدیل شوند که کاربران از دیدن چنین پست هایی لذت می برند.

اگر پست ها در همان روز مثلا سالگرد ازدواج، روز عشق و … منشر شوند، کاربر آن را دنبال می کند اما اگر بعد از چند روز از گذشت تاریخ آن، نسبت به انتشار چنین پست هایی اقدام کنید با واکنش منفی فالوورها رو به رو خواهید شد.

  • نظر کاربران را برای زمان انتشار پست بپرسید.

معمولا در اکثر پیچ ها از کاربران و فالوورهای خود نظر سنجی می کنند که در مورد چه موضوع یا محتوایی صحبت شود، هیچ مشکل و اتفاقی پیش نخواهد آمد اگر زمان انتشار پست ها نیز از آن ها پرسیده شود.

این راه نیز بسیار کار گشاست و می تواند مناسب ترین زمان را برای انتشار پست هایتان مشخص کند.

حال نوبت به معرفی و مشخص کردن ساعات مناسب برای انتشار پست می رسد که در ادامه ذکر شده اند.

بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام

اعداد و ارقام برای زمان انتشار معمولا براساس تحقیقات و نتایج آن است که ما نیز در ادامه بهترین ساعات را برای انتشار پست اینستاگرام ذکر کرده ایم.

  1. ساعات اول صبح یعنی ۷ تا ۹ صبح

مراجعه به اینستاگرام در این ساعات بیشتر برای آگاه شدن از اتفاقات شب گذشته است و یکی از مناسب ترین زمان هاست.

معمولا بیشتر افراد یا در مراحل ابتدایی شروع کار یا در راه رسیدن به محل کار هستند که حتما به اینستاگرام خود سر می زنند البته چک کردن فضای مجازی در اول صبح از علاقه مندی های تمام اقشار جامعه است.

  1. ساعات ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر

این زمان فرصت مناسبی برای انتشار پست است زیرا افراد کار خود را کنار می گذارند و برای نهار و استراحت آماده می شوند پس چک کردن و بازکردن صفحه اینستاگرام در این زمان زیاد خواهد بود.

بهتر است پست هایی که هدف مشخصی از انتشار آن ها را دارید در این ساعات منتشر کنید.

  1. ساعات بین ۵ تا ۷ بعد از ظهر

این ساعات برخلاف ساعات ابتدایی روز، زمان بازگشت افراد از محل هایی چون سرکار، مدرسه، دانشگاه و … است که فرصت مناسبی برای مراجعه به اینستاگرام را دارند بنابراین انتشار پست با بازدید زیاد همراه خواهد بود.

  1. ساعات بین ۹ تا ۱ شب

این ساعت از شبانه روز اکثر افراد در استراحت کامل هستند و یک ذهن آماده برای پذیرش محتوا و داده های تازه دارند بنابراین شما می توانید پست هایی که نیاز به مطالعه، گوش دادن و … دارند را در این ساعات منتشر کنید چرا که افراد خسته نیستند و پست های شما را با دقت بیشتری پیگیری می کنند.

البته می توان گفت که با اطلاع دقیق از فالوورهای خود می توانید این ساعات را حدودی جابجا کنید اما در کل اکثر کاربران در این ساعات برای یک بار هم که شده، اینستاگرام خود را باز می کنند که شما می توانید از این فرصت بهره لازم را ببرید.

کلام پایانی

پست اینستاگرام  زمانی ارزش دارد که مخاطبان زیادی آن را دیده باشند تا هدف و نیت شما به فالوور ها منتقل شود.

رسیدن به تعداد بازدید زیاد در اینستاگرام با انتشار پست در زمان های مناسب ممکن است.

در این مقاله برخی از ساعات را که طبق تحقیقات اعلام کرده اند را برای شما ذکر کردیم که امید داریم با استفاده از آن بازدید پست های خود را بالا ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *