دانستنی

بهترین سایت‌های فریلنسری یا دورکاری ایرانی و خارجی

سبک کاری فریلنسری بیشتر از هر زمانی، هم برای کارفرما و هم برای نیروی کار جذابیت پیدا کرده است. فضای اقتصادی در ایران نیز جذابیت‌های بسیاری برای کار فریلنسری ایجاد کرده است. با وجود این جذابیت‌ها شناخت بهترین سایت‌های فریلنسری اهمیت دارد. در این جا به معرفی بهترین سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

۱.پونیشا

وب‌سایت فریلنسری ایرانی

پونیشا یکی از مطرح‌ترین و قدیمی‌ترین سایت‌های فریلنسری ایرانی است. این وب‌سایت از دی ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است. افراد در پونیشا می‌توانند پروژه‌‌های درخواستی خود را به ثبت برسانند و همچنین از پروژه‌های ثبت‌شده مطلع شوند و در صورت تمایل آن‌‌‌ها را بپذیرند. پروژه‌‌های مربوط به اندروید، اپلیکیشن و بازی، برنامه‌نویسی وب و نرم‌افزار، تایپ و ترجمه، تولید محتوا، نصب و راه‌اندازی وردپرس، طراحی گرافیک و لوگو، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ، طراحی قالب و وردپرس و … در پونیشا در دسترس هستند.

همچنین پونیشا الیت سرویس ویژه پونیشا برای تیم‌سازی حرفه‌ای است. در این سرویس پونیشا با عقد قرارداد با افراد متقاضی، برای پروژه‌ها تیمی حرفه‌ای می‌سازد و مدیریت پروژه را کاملا به عهده می‌گیرد.

پونیشا برای افرادی که خارج از ایران زندگی می‌‌کنند و می‌خواهند با فریلنسرهای داخل ایران کار کنند امکان شارژ حساب از از طریق PayPal، واریز به حساب بانکی و حتی بیت‌کوین را فراهم کرده است.

۲.فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۳.کارلنسر

سایت فریلنسری ایرانی

کارلنسر یکی دیگر از وب‌ سایت‌ های فریلنسری ایرانی معروف است. این پلتفرم به کاربر امکان ثبت رایگان پروژه را می‌دهد. کاربران کارلنستر می‌توانند برای انواع مختلفی از پروژه‌‌ها را برون‌سپاری کنند و یا انجام دهند. از این میان می‌توان به این پروژه‌ها اشاره کرد: برنامه نویسی، ساخت اپلیکیشن و نرم افزار، طراحی سایت، تولید محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی، تایپ و ترجمه، عکاسی، طراحی (لوگو، بنر، پوستر، چهره و…)، نگارش مقاله و پروپوزال، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، سئو، ادیت و ویرایش عکس، ساخت و تدوین کلیپ و تیزر، ساخت اینفوگرافیک، مدل‌سازی، ویرایش فایل‌های صوتی، آهنگسازی، پروژه‌های مهندسی، علوم تجربی، هنر، معماری، طراحی داخلی و…

کارلنسر از سیستم پرداخت امن استفاده می‌کند. در این سیستم هیچ پیش‌پرداختی به فریلنسر پرداخت نمی‌شود ولی اگر پروژه‌‌ها مرحله‌ای و بلند مدت باشند امکان پرداخت در چندین مرحله وجود دارد. در این سیستم تا پیش از رضایت و تایید نهایی کارفرما، مبلغ پرداختی نزد کارلنسر می‌ماند و به فریلنسر پرداخت نمی‌شود. همچنین در صورت وجود اختلاف میان کارفرما و فریلنسر، کارلنسر رسیدگی به این اختلافات را بر عهده می‌گیرد.

۴. انجام میدم

سایت های فریلنسری ایرانی

انجام میدم با شعار «کارتو بسپار به کاردون» بستری برای ثبت و پذیرش پروژه‌های فریلنسری فراهم کرده است که از سال ۱۳۹۲ شروعبه فعالیت کرده است. انجام میدم در صورتی که پروژه به درستی انجام نشود و از کیفیت مطلوب برخورداد نباشد، تضمین می‌‌کند وجه کارفرما بازگردانده شود.

خدمات تبلیغ و بازاریابی، تایپ، ترجمه و نویسندگی، گرافیک، برنامه‌نویسی، انیمیشن، موسیقی و صدا و مواردی دیگری دسته‌بندی‌ پروژه‌های پونیشا را تشکیل می‌دهند.

۵. پارسکدرز

سایت های فریلنسری

پارسکدرز از قدیمی‌ترین وب‌ سایت‌‌ های فریلنسری ایرانی است که از سال ۱۳۸۶ تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است. ثبت ۳ پروژه اول در پارسکدرز برای همه کاربران رایگان است. اگر چنانچه تعداد پروژه‌های موفق کاربر، بیش از یک سوم کل درخواست‌‌های ثبت‌شده باشد ثبت پروژه‌های بعدی نیز رایگان خواهد بود.

کارفرمایان در پارسکدرز پس از آن که پیشنهاد قیمت یک پروژه را توسط فریلنسر پذیرفتند مبلغ آن را به حساب سایت واریز می‌کنند. این مبلغ در پارسکدرز گروگذاری می‌شود و در صورت تحویل پروژه و تایید نهایی آن به حساب فریلنسر واریز خواهد شد. در غیر این صورت نیز به حساب کاربری کارفرما بازگردانده‌ خواهد شد.

در پارسکدرز، پروژه‌های تایپ، ترجمه و ویرایش، طراحی وب، برنامه‌نویسی، گرافیک، سئو و انواع پروژه‌های دیگر در دسترس است.

۶. کاریتو

بهترین سایت های فریلنسری

کاریتو نیز یکی از پلتفرم‌های فعال در حوزه فریلنسری آنلاین است که در آن ثبت پروژه‌ها بدون دریافت هزینه انجام می‌شود. تولد کاریتو به سال ۱۳۹۴ باز می‌گردد. کارفرما می‌تواند درخواست‌‌های انجام پروژه را به دقت بررسی کنند و با گفت‌و‌گو با فریلنسرها، از میان گزینه‌های موجود، بهترین را انتخاب کند. کاریتو نیز مبلغ پرداخت‌شده کارفرما را تا زمان تحویل کار و تایید نهایی نزد خود نگهداری می‌‌کند و سپس به حساب فریلنسر واریز می‌کند.

همچنین فریلنسرها می‌توانند در کاریتو حساب کاربری خود را ارتقا بدهند تا از میزان کارمزد پرداختی‌شان کم شود و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کننند.

پروژه‌های تایپ، ترجمه، تولید محتوا، مارکتینگ، برنامه‌نویسی کامپیوتر و موبایل، طراحی گرافیک، طراحی سایت و … در دسته‌بندی پروژه‌های کاریتو به چشم می‌خورد.

۷. وب‌سایت‌های کارایران

مجموعه کارایران از چندین سایت به نام‌های تایپ‌ایران، ترجمه‌ایران و طراح ایران تشکیل شده است که به‌صورت تخصصی، در حوزه‌های مختلف پروژه‌‌های فریلنسری را ارائه می‌دهند.

تایپ‌ایران بستری برای انجام پروژه‌های فریلنسری تایپ است. البته در کنار پروژه‌های تایپ دسته‌بندی‌‌هایی مانند اسلاید سازی در پاورپوینت، ورود داده به اکسل، صفحه‌آرایی، تایپ از فایل صوتی، تحقیق و مقاله و SPSS نیز وجود دارد. تایپایران برای آگاهی از سطح کیفی فریلنسرها آزمون‌های آنلاین اعتبارسنجی برگزار می‌کند.

همچنین ترجمه‌ایران، پروژه‌های ترجمه متون، ترجمه فایل‌های صوتی و تصویری، ترجمه وب‌سایت و ترجمه کتاب را در میان پروژه‌‌های خود تعریف کرده است.

سایت طراح ایران نیز پلتفرم اختصاصی کارایران است که به صورت تخصصی برای پروژه‌های فریلنسری در زمینه طراحی به وجود آمده‌ است. کارفرمایان می‌توانند در این پلتفرم، پروژ‌ه‌های طراحی چاپی، طراحی وب و اپلیکیشن، طراحی لوگو و طراحی سه بعدی را تعریف کنند تا با فریلنسر مورد نظر خود برای انجام این پروژه‌ها همکاری کنند.

۸.سان‌تایپ

سایت های معتبر فریلنسری ایرانی

سان‌تایپ نیز مانند تایپ‌ایران یکی از پلتفرم‌های تخصیص فریلنسری در زمینه تایپ است. البته سان‌تایپ در کنار پروژه‌های فریلنسری تایپ، پروژه‌های ترجمه، ویراستاری و تهیه مقاله و تحقیق را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. این وب‌سایت از سال ۱۳۸۷ به طور مستمر فعال بوده است.

سانتایپ کیفیت پروژه‌‌ها را تضمین می‌کند. وجه درخواستی برای پروژه‌‌ها تا زمان تایید نهایی به فریلنسرها پرداخت نمی‌شود. این سایت فریلنسری نیز برای اطمینان از کیفیت فریلنسرهای خود هر شش ماه یک بار از میان ۱۵ هزار نفری که در آزمون سانتایپ شرکت می‌کنند، ۷ درصد را جذب کرده و در لیست فریلنسرهای خود قرار می‌دهد.

با توجه به موانعی که در پرداخت‌های بانکی خارج از مرزها برای ایرانیان وجود دارد، استفاده از خدمات سایت‌‌های فریلنسری خارجی با دشواری‌‌هایی مواجه است. هر چند در داخل کشور از طریق واسطه‌‌هایی امکان نقد کردن درآمد فریلنسرها از این سایت‌ها وجود دارد. در اینجا به طور مختصر به معرفی سه سایت برتر فریلنسری بین‌المللی می‌پردازیم.

۱- Fiverr

سایت های فریلنسری خارجی

فایور یکی از معروف‌ترین سایت‌‌های فریلنسری در جهان است. این پلتفرم پلی ارتباطی میان فریلنسرها و کارفرمایان در زمینه‌های مختلف مثل طراحی وب‌سایت، تولید محتوا، نویسندگی، ترجمه، دیجیتال مارکتینگ و … است. فریلنسرها در این سایت به شکل رایگان ثبت‌نام می‌کنند و با ثبت مهارت‌ها و دستمزد درخواستی خود پروژه‌ها را می‌پذیرند. ۸۰ درصد مبلغ پرداختی توسط کارفرما نیز به فریلنسرها پرداخت می‌شود. البته برداشت مبلغ دریافتی فریلنسرها با توجه به سطح آنان ممکن است تا ۱۴ روز به طول بیانجامد.

۲- Toptal

سایت های دورکاری خارجی

پلتفرم Toptal با شعار «۳ درصد از نخبه‌ترین فریلنسرها را استخدام کنید» جزو پلتفرم‌های پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید. توسعه‌دهندگان، طراحان، متخصصین حوزه مالی، نویسندگان، هنرمندان، مدیران پروژه و مدیران محصول می‌توانند از طریق فریلنسری در این سایت کسب درآمد کنند.

۳- Freelancer

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

سایت فریلنسر نیز از سال ۲۰۰۹ پلتفرمی برای ارتباط میان شرکت‌ها و کارفرمایان با فریلنسرها است. در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلاد بیش از ۵۰ میلیون کاربر در این سایت فعال بودند. شرکت‌ها برای مشاغلی که به آن‌ها نیاز است آگهی خود را منتشر می‌کنند و با دریافت پیشنهادات از فریلنسرها می‌توانند بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. همچنین نمونه کارهای فریلنسرها در این سایت‌ در دسترس است و ارتباط میان کارفرما و مجری پروژه از طریق چت در سایت امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *