دانستنی

بهترین سایت های فریلنسری برای ایرانی ها

فریلنسری چیست و چه مزیت هایی دارد؟

فریلنسر Freelancers به شخصی گفته می شود که به صورت دورکاری و آزاد کاری، پروژه ای کاری انجام می دهد. در پروژه های فریلنسری، اگرچه شما پروژه را از کارفرما دریافت می کنید، اما کارفرمایی ندارید و به قولی آقای خودتان هستید. تنظیم زمان کاری، مدیریت پروژه، ساعت کاری و غیره همه به عهده خود شما است.

اصلی ترین مزیت و تفاوت شغل افراد فریلنسر و افراد کارمند در همین موضوع است. شما به عنوان یک فریلنسر می توانید در هر زمانی که مایل باشید و حتی در هر مکانی می توانید آنلاین شده و روی پروژه خود کار کنید. دیگر خبری از صبح زود بیدار شدن نیست. زندگی فریلنسری در مقایسه با زندگی کارمندی، بهشت است. اما خب معایبی هم دارد. در ادامه برخی از این مزیا و معایب را لیست کرده ایم:

مزایا فریلنسری

  • دورکاری
  • عدم نیاز به حضور در شرکت
  • امکان قبول پروژه از شهر و کشورهای دیگر
  • عدم نیاز به حضور در یک ساعت مشخص
  • امکان پذیرفتن چند پروژه همزمان و درامد بیشتر
  • منعطف بودن محل کار بسته به خواست شما و غیره.

معایب فریلنسری

  • هزینه های جاری برق، اینترنتی و موارد دیگر
  • اصطهلاک لپ تاپ و تجهیزات
  • نیاز به برخی از امکانات برای کار
  • لزوم متعهد بودن به کار و پروژه
  • عدم ارتباط با همکاران و افراد دیگر و غیره.

از نظر من، که سال ها به عنوان یک فریلنسر کار کرده ام، مهمترین عیب این شغل این است که همه از شما انتظار دارند. شما در خانه، در اتاقتان و پشت میز مشغول انجام یک پروژه مهم هستید که از آن درآمد دارید. اما در هر صورت در خانه هستید و شاید کسی به شغل شما اهمیت ندهد و متوجه آن نشود.

در عین حال از شما انتظار خواهند داشت که در مهمانی ها حضور داشته باشید، در امور خانه کمک کنید. همچنین ممکن است فضای خانه از نظر سکوت چندان مناسب و مهیا نباشد. البته این هم چاره ای دارد.. می توانید با لپ تاپ خود به یک کافه دنج و یا کتابخانه بروید و کار کنید.

بهترین سایت های فریلنسری

در قسمت های قبلی با شغل فریلنسر آشنا شدید. اما سوال اینجا است که حال چگونه می توان پروژه مناسبی برای خود پیدا کنیم؟ برای این کار سایت های زیادی وجود دارد. سایت های تحت عنوان سایت فریلنسری که این امکان را به شما می دهند تا بتوانید پروژه های موجود را مشاهده و انتخاب کنید.

تعداد سایت هایی ایرانی و خارجی که در حوزه فریلنسری فعالیت دارند، بسیار زیاد است. البته تمامی این سایت ها یک هدف مشترک را دارند و آن هم متصل کردن کارفرما و فریلنسر به یکدیگر است. در ادامه به بررسی چند وب سایت ایرانی و خارجی می پردازیم.

۱- سایت فریلنسر (Freelancer)

سایت فریلنسر، عنوان یکی از سایت های با تجربه و کارآمد در جهان است که در ۲۴۷ کشور جهان فریلنسر دارد و تاکنون بیش از ۲۰ میلیون پروژه را به انجام رسانده است. این سایت به کاربران اینترنتی در سراسر جهان کمک می کند تا از تخصص و تجربه خود، به درآمدزایی برسند.

یکی از ویژگی های این سایت، این است که کارفرمایان و فریلنسرهای فعال می تواند با یکدیگر گفتگوی زنده داشته و در خصوص جزئیات پروژه به توافق برسند. در فضای این سایت می توان انواع خدمات اینترنتی، طراحی اپلیکیشن، طراحی لوگو، برنامه نویسی و غیره را انجام داد. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، می توانید پروژه های بین المللی را از این سایت مشاهده کنید.

۲.فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

 

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

 

۲- پونیشا (Ponisha)، سایتی برای فریلنسرهای ایرانی

همانطور که گفتیم سایت فریلنسر یک سایت خارجی است و برای فعالیت در آن لازم است به زبان انگلیسی مسلط باشید. زیرا اکثر پروژه ها خارجی هستند. اگر موفق به این کار شوید که بسیار عالی است و می توانید درآمد دلاری داشته باشید. اما اگر هنوز شرایط برای شما فراهم نیست می توانید به سراغ سایت های ایرانی فریلنسری بروید.

پونیشا، یکی از این سایت های معتبر ایرانی است که در زمینه هایی مانند تایپ، تولید محتوا، ترجمه، طراحی اپلیکیشن و دیگر خدمات اینترنتی فعالیت دارد. این سایت محیط کاربری بسیار ساده ای دارد و ۱۰ درصد از درآمد فروشنده را به عنوان کارمزد کسر می کند. بنابراین اگر به دنبال یک سایت ایرانی برای پروژه های فریلنسری هستید، پونیشا بهترین انتخاب است.

۳- کارلنسر (Karlancer)

کارلنسر را می توان دومین سایت ایرانی در حوزه فریلنسینگ دانست. شرایط کاری برای کارفرمایان و فریلنسرها در این سایت کمی متفاوت است و می توان گفت که توجه ویژه ای به کارفرمایان دارد. چون ثبت پروژه در این سایت رایگان است و در صورتی کارفرما پرداخت را انجام دهد، ۲ درصد از مبلغ آن را به عنوان امتیاز به حساب کارفرما عودت می دهد.

این سایت در زمینه های مختلفی مانند تولید انیمیشن، برنامه نویسی، سئو، گویندگی، تولید محتوا و غیره فعالیت دارد. در هر یکی از این زمینه ها که تسلط و مهارت داشته باشید، می توانید پروژه های مناسبی مشاهده و دریافت کنید. بد نیست تا سری به این سایت بزنید و با رابط کاربری آن آشنا شوید.

۴- Upwork بهترین سایت فریلنسری

Upwork یک پلتفرم مستقل در بستر اینترنت است که فریلنسر ها می توانند در آن ثبت نام کرده و تخصص خود را به کارفرمایان معرفی کنند. این سایت جامعه کاربری بسیار بالایی دارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، یکی از بهترین سایت های فریلنسری در جهان است. ایجاد حساب کاربری برای فریلنسرها در این سایت رایگان است.

شیوه کاری این سایت کمی متفاوت است و کارفرمایان هم می توانند شغل مورد نظر خود را در سایت Upwork ارسال کنند. در سایت Upwork، بیش از صدها فرصت شغلی مختلف در زمینه های وب، برنامه نویسی، طراحی، فروش و بازاریابی، تایپ و فناوری اطلاعات وجود دارد.

سخن آخر

شاید در ابتدا، خیلی نتوان به فریلنسری به عنوان یک شغل پردرآمد بدون سرمایه نگاه کرد. چون پیدا کردن مشتری برای تخصص فریلنسر کمی سخت است و کارفرمایان همیشه ترجیح می دهند که با افراد متخصص کار کنند. اما واقعیت این است که شغل فریلنسری هم مزایای خاص خود را دارد و با پشتکار و انجام دقیق پروژه ها، می توان به درآمدهای قابل توجهی از این طریق رسید.

خیلی از کارفرما ها ترجیح می دهند که برای پروژه های خود، به سراغ افراد با قیمت های پایین تر بروند. اما همانطور که گفتیم، در مقابل نیز افرادی به دنبال متخصصین هستند. امیدواریم که مطالعه این مطلب و سایت های فریلنسری که معرفی کردیم، بتوانید شغل و پروژه مورد نظر و مناسبی برای خود پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *