دانستنی

بهترین سایت های فریلنسری خارجی و ایرانی کدام ها هستند؟

اگر تصمیم گرفته‌اید پس از این به عنوان یک فریلنسر به فعالیت تخصصی در زمینه کاری خود بپردازید، لازم است با بهترین سایت‌ های فریلنسری در ایران و خارج از ایران آشنا شوید. سایت های فریلنسری بستری مناسب با امنیت و اطمینان کامل را برای فریلنسرهای حرفه ای و کارفرما ایجاد می‌کنند. کافیست در یکی از این سایت‌ها ثبت نام کنید. پس از این که اطلاعات و مهارت شما تایید شد به فعالیت خود شروع کنید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین سایت های فریلنسری که در سال‌های اخیر بیشترین بازدهی از طرف کاربران داشتند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

Toptal 

بهترین سایت های فریلنسری

Toptal یکی از بهترین سایت های فریلنسری برای همکاری شرکت‌های بزرگ و فریلنسرهای متخصص است. اعضای این سایت شامل توسعه دهندگان، طراحان، کارشناسان امور مالی، مدیران پروژه و مدیران محصولات هستند. Toptal امکان دسترسی به برترین و حرفه‌ای ترین فریلنسرهای بین المللی را فراهم می‌کند. این سایت توسط شرکت‌هایی مانند موتورولا و شرکت Hewlett-Packard مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها با استخدام کارشناسانی که به صورت فریلنسینگ کار می‌کنند، سعی دارند بستری امن برای اطمینان متقابل فراهم کنند.

برای فعالیت در این سایت به عنوان فریلنسر، شما باید مراحلی را طی کنید. این مراحل شامل آزمون‌هایی در رابطه با سنجش میزان توانایی و مهارت شما و تسلط کافی به زبان انگلیسی برای برقرای ارتباط با کارفرما است. شما در ابتدا باید چند پروژه آزمایشی را در این سایت انجام دهید. پس از این که موفق شدید هر پروژه را به شکل مطلوب به پایان برسانید، قادر خواهید بود پروژه‌های حقیقی از طرف کارفرما یا شرکت‌های معتبر بگیرید. شرایط فعالیت در این سایت شاید در ابتدا کمی سختگیرانه و محدود به نظر برسد. با این حال مزایا و منافع بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد.

Guru

بهترین سایت های فریلنسری

Guru برای کمک به شرکت‌ها در یافتن و استخدام فریلنسرهای متخصص از سراسر جهان طراحی شده است. بستر انعطاف پذیر و مقرون به صرفه آن به شما این امکان را می‌دهد در هر زمینه‌ای مانند برنامه نویسی، نویسندگی و ترجمه، طراحی و هنر، فروش و بازاریابی و موارد دیگر، فریلنسرها را استخدام کنید.

این وب سایت توسط بیش از ۳ میلیون نفر مورد استفاده قرار می گیرد. فریلنسرها پس از تایید، در پروژه‌های مختلف شروع به فعالیت می‌کنند. پس از اتمام هر پروژه امتیازات بازخورد آن‌ها و داده‌های معاملات کل، در طی زمان منتشر می‌شود. این کار به مشتریان این امکان را می‌دهد تا متخصصان آزمایش شده از سراسر جهان را شناسایی کنند. گورو در صدور مبلغ و عملیات پرداختی انعطاف پذیرتر از سایر سایت‌ها است. در این سایت چهار شرایط مختلف بر اساس قیمت ثابت، کار ساعتی، مبتنی بر وظیفه برای انجام پروژه‌ها فراهم گردیده است. هر کارفرما و فریلنسر مطابق با برنامه و کار خود قادر خواهند بود بر اساس یکی از این موارد ذکر شده همکاری کنند.

Fiverr

بهترین سایت های فریلنسری

یکی از بهترین سایت های فریلنسری در میان افراد حرفه‌ای و نیمه حرفه ای فایور است. فریلنسرها می‌توانند پروژه‌های به پایان رسیده خود را در اینجا به نمایش عموم بگذارند. بنابراین مشتریان بالقوه قادر خواهند بود به راحتی شخصی را که در نظر دارند انتخاب کنند.

علاوه بر این، Fiverr دوره‌های یادگیری رایگان برای توسعه مهارت‌های مختلف و آموزش نحوه ارائه این مهارت‌ها به مشتریان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Upwork

بهترین سایت های فریلنسری

Upwork توسط شرکت هایی مانند مایکروسافت، Airbnb و GE مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بستر، شرکت‌ها را با فریلنسرهایی که قصد کار کردن در پروژه‌های تخصصی و پیچیده بزرگ را دارند، در ارتباط قرار می‌دهد. این پروژه‌ها از تنوع زیادی برخوردارند. زمینه‌های فعالیت در Upwork شامل توسعه وب، موبایل و نرم افزار،طراحی و خلاقیت، نویسندگی، فروش و بازاریابی، پشتیبانی و مدیریت، خدمات مشتری، و موارد بیشتر می‌شود.

پس از ارسال یک پروژه از سوی شرکت، فریلنسرها می‌توانند با انتخاب یکی از قراردادهای بلند مدت یا کوتاه مدت، برای پروژه‌های انفرادی، درخواست دهند. پلتفرم Upwork به شما این امکان را می‌دهد تا کارفرما و فریلنسرها از طریق چت آنلاین و تماس تصویری به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

Freelancer.com

بهترین سایت های فریلنسری

یکی از بهترین سایت‌ های فریلنسری برای پروژه‌های کوچک این سایت Freelancer می‌باشد. سایت فریلنسر در میان ایرانیان شناخته شده‌تر است. در این سایت می‌توانید در زمینه‌های مختلف فعالیت کنید. از جمله برنامه نویسی، طراحی وب، نویسندگی و ترجمه، تولید محتوا، طراحی سه بعدی و گرافیکی و موارد دیگر. این سایت مورد علاقه شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، SAP و اینتل است. شرکت هایی که به دنبال کار هستند، توضیحات پروژه‌ای که باید انجام شود را ارسال می‌کنند. بلافاصله در عرض چند دقیقه پیشنهادات رقابتی از طرف فریلنسرها بای انجام آن دریافت می‌شود.

پس از تایید ثبت نام در سایت فریلنسر، می‌توانید نمونه‌ کارهایتان را در صفحه خود قرار دهید تا کارفرما به آن‌ها دسترسی داشته باشد. پس از اتمام هر پروژه قادر خواهید بود مبلغ آن را به راحتی از طرف سایت دریافت کنید.

People Per Hour

بهترین سایت های فریلنسری

فریلنسرهای این سایت موفق شده‌اند در مجموع بیش از ۱۳۰ میلیون پوند از این سایت درآمد کسب کنند. این وب سایت مشاغل گوناگون را به یک اجتماع بین المللی فریلنسرها متصل می‌کند. با تکمیل هر پروژه، خدمات هر فرد به طور دائم بررسی و رتبه بندی می‌شود.

این سایت طیف گسترده‌ای از مشاغل را ارائه می‌دهد. مترجمان زبان آلمانی، نویسندگان، مشاوران صفحات مجازی و غیره، به راحتی می‌توانند در این بستر فعالیت کنند. سیستم هوشمند این وبسایت طوری طراحی شده است که پیش از دسترسی به فریلنسرها بتوانید سوالات خود را به عنوان کارفرما بپرسید. اگر تمایل داشته باشید کارشناسان پشتیبانی شما را به سمت مناسب‌ترین پروژه یا بهترین فریلنسر هدایت خواهند کرد.

۹۹designs

بهترین سایت های فریلنسری

۹۹designs میزبان فریلنسرهایی است که به دنبال ارائه خدمات طراحی خود هستند. ۹۹designs که هر دو ثانیه یک طراحی جدید برای مشتریان خود ایجاد می‌کند، دارای اعضای فریلنسر در بیش از ۹۰ دسته مختلف است. به همین ترتیب، خواه در ایجاد نشانه‌ها یا لوگو، وب سایت، طراحی جلد کتاب یا موارد دیگر تبحر دارید، می‌توانید در این محیط فعالیت کنید.

همچنین، ۹۹designs یک بستر قوی برای همکاری و مشارکت در پروژ‌ه های گروهی است. فریلنسرها می‌توانند یا به طور متقابل و یک به یک با کارفرما در ارتباط باشند و پروژه را به صورت انفرادی انجام دهند. یا طبق تخصص‌شان در پروژه‌های مشارکتی قرار گیرند و وظیفه خاصی را بر عهده بگیرند. ۹۹designs یکی از بهترین سایت های فریلنسری برای پروژه‌های گروهی است.

Aquent

بهترین سایت های فریلنسری

اگر شما هم فریلنسری هستید که در گذشته در پروژه‌های اشتباهی که در حوزه تخصص شما نبودند قرار گرفته‌اید، این وب سایت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این سرویس افراد با استعداد و متخصص را به کسانی که به حرفه آن‌ها برای انجام کارهایشان نیاز دارند، وصل می‌کند. این شرکت می‌گوید که سایر پورتال‌های فریلنسر کارایی ندارند. زیرا فریلنسرها یا نمونه کارهای دیجیتالی خود را به درستی برچسب نمی‌زنند. یا زمان زیادی را صرف برچسب گذاری آن‌ها با اصطلاحات غلط می‌کنند.

در عوض Aquent’s Book از پردازش کلمات مناسب برای برچسب گذاری خودکار نمونه کارها‍‍، با بیش از ۲۴ میلیون برچسب کلمه‌ای و تصویری استفاده می‌کند. این شرکت می‌گوید که این کار بینش عمیق‌تری را برای یافتن بهتر مشاغل و پروژه‌ها‌، فراهم می‌کند. به این طریق جنبه‌هایی مانند مکان، استعداد، نرخ و در دسترس بودن، به راحتی قابل ارزیابی قرار می‌گیرند.

Simply Hired

بهترین سایت های فریلنسری

یکی از بهترین مزیت‌های این سایت این است که شما می‌توانید شغل‌های فریلنسری که در نزدیکی محل زندگی شما وجود دارند را شناسایی کنید. علاوه بر این، لیستی از بیشترین و کمترین حقوق‌ و ابزاری برای برآورد هزینه شما وجود دارد. این امکان، برای محک زدن به کار خاصی که می‌خواهید انجام دهید، مفید است. شما همچنین می‌توانید رزومه و نمونه کارهایتان را در صفحه خود قرار دهید. و به آموزش‌های مختلف در زمینه تخصص‌تان دسترسی داشته باشید.

Crowded

بهترین سایت های فریلنسری

Crowded از روند استخدام با هوش مصنوعی برخوردار است که مناسب‌ترین متقاضیان را برای شرکت‌ها پیدا می‌کند. این وب سایت مستقل افراد را بر اساس نرخ کار، تجربه و مهارت رتبه بندی می‌کند. این ویژگی برای فریلنسرها نیز کاربردی است. به طوری که مجبور نیستید به صورت جداگانه برای هر پروژه درخواست بفرستید. فقط اجازه دهید الگوریتم کار خود را انجام دهد و سپس منتظر تماس کارفرما باشید.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

کارلنسر

بهترین سایت های فریلنسری

کارلنسر یکی از بهترین سایت های فریلنسری در ایران است که متخصصان در زمینه‌های مختلف را گرد هم آورده است. این وبسایت یک فضای کاری حرفه ای برای مشاغل گوناگون و متخصصین ماهر ایجاد می‌کند. در کارلنسر انواع کارهای مختلف، شامل تولید محتوا، طراحی وبسایت، برنامه نویسی، طراحی گرافیکی، سئو، تایپ، ترجمه، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و غیره، توسط افراد حرفه ای انجام می‌شود.

برخلاف سایر سایت ‌های فریلنسری، هزینه‌ ثبت نام در کارلنسر رایگان است. کمیسیونی هم از کارفرما دریافت نمی‌شود. به علاوه، ۲٪ از هزینه‌ی هر پروژه، پس از انجام آن، به‌عنوان امتیاز به حساب کارفرما بازمی‌گردد. شما به عنوان فریلنسر، پس از توافق با کارفرما، مبلغ اولیه پروژه را در ابتدا و هزینه نهایی را پس از اتمام کار دریافت خواهید کرد. می‌توانید برای برخی پروژه‌ها نیز زمان بندی مرحله به مرحله در نظر بگیرید. تا اصلاحات و تایید کارفرما را در هر محله اعمال کنید و او را در جریان روند پیشرفت پروژه قرار دهید.

کارلنسر کیفیت کار و تعهد فریلنسرها، پرداخت به موقع هزینه و سایر تعهدات را تضمین می‌کند.

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

پونیشا

بهترین سایت های فریلنسری

پونیشا یک بازار کار آنلاین نیست. بلکه یک کارخانه آنلاین است که با ایجاد بستری مناسب برای افراد با انگیزه و حرفه‌ای، کمک می‌کند تا جهان را به مکان بهتری برای زندگی و کار کردن تبدیل کنند. در این سایت فریلنسرها در زمینه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند. از جمله تولید محتوا و نویسندگی، ترجمه، طراحی وب، برنامه نویسی، طراحی سه بعدی و گرافیکی تنها بخشی از کارهای قابل دسترس در این سایت هستند. در پونیشا کارفرما پروژه‌ای را با مبلغ مشخص در سایت قرار می‌دهد. فریلنسرها می‌توانند پروژه‌ها را انتخاب کرده و وارد تعامل با کارفرما شوند.

در حال حاضر ۲۷۰ هزار فریلنسر حرفه‌ای مشغول فعالیت در پونیشا هستند. همچنین، تاکنون بیش از ۶۰ هزار پروژه‌ موفق در اینجا انجام شده است. ثبت نام و ۵ پیشنهاد پروژه اول در آن رایگان است. اما توجه داشته باشید که برای استفاده از برخی امکانات سایت و ارتقای حساب کاربری، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. پس از اتمام هر پروژه ۱۰ درصد از هزینه آن متعلق به سایت خواهد بود. از سایر مزایای پونیشا می‌توان به رابط کاربری (UI) آن اشاره کرد.

انجام میدم

بهترین سایت های فریلنسری

این سایت یکی از بهترین سایت های فریلنسری در ایران است که طرفداراین بسیاری دارد. در «انجام میدم» علاوه بر انجام کارهای پروژه‌ای می‌توانید خدمات فروش نیز ارائه دهید و سفارش دریافت کنید. به این بسته‌های خدمات “کاره” گفته می‌شود. از جمله برترین مزایای «انجام میدم» امکان مقایسه قیمت‌ها بر اساس مهارت، سوابق فروشنده و نظر مشتریان پیشین است. با «انجام میدم» می‌توانید با خیالی آسوده کار را به متخصصان بسپارید و از پرداخت و دریافت هزینه‌ها اطمینان حاصل کنید.

پارسکدرز

بهترین سایت های فریلنسری

پارسکدرز اولین وبسایت فریلنسینگ ایرانی است. این وبسایت محیطی امن و مطمئن برای فریلنسرها و کارفرمایان فراهم می‌کند. در پارسکدرز توضیحات پروژه توسط مشتری در صفحه قرار داده می‌شود. پس از این که مورد درخواست پروژه از طرف مدیران سایت بررسی شد، فریلنسرها برای دریافت آن پیشنهاد قیمت می‌دهند. در نهایت با توافق دوطرفه پروژه وارد مرحله عمل می‌شود.

تایپ ایران

بهترین سایت های فریلنسری

تایپ ایران بستری مناسب را برای تایپیست‌ها از سراسر ایران به صورت دورکاری فراهم کرده است. تایپ ایران یکی از زیر مجموعه‌های سایت‌های کارایران می‌باشد. تایپ کردن مطالب شاید کار ساده‌ای به نظر برسد. اما فراموش نکنید که ارائه مطالب مختلف اصول و قواعد به خصوصی دارند که باید رعایت شده و در نهایت متنی با کیفیت استاندارد ارائه شود. مانند رساله‌ها، پایان نامه‌ها، مقالات علمی و سایر موارد. بسیاری از افراد ممکن است زمان کافی برای انجام این کار نداشته باشند. شما می‌توانید با عضویت در تایپیران این کار را انجام داده و کسب درآمد کنید.

روند انجام پروژه در سایت‌های کارایران به صورت گروگذاری دوطرفه است. این روند امنیت و اطمینان متقابل هم برای فریلنسرها و هم کارفرما را به بهترین نحو تامین می‌کند.

من کار تو

بهترین سایت های فریلنسری

یکی دیگر از بهترین سایت‌ های فریلنسری در ایران من کار تو است. این سایت نیز مانند سایر بسترهای فریلنسری تعامل امن و راحتی بین فریلنسر و کارفرما ایجاد می‌کند. سهم پرداختی کارفرما در این سایت صفر درصد و سهم پرداختی فریلنسر ۷ درصد از مبلغ هر پروژه است.

ورکفا

بهترین سایت های فریلنسری

ورکفا امکان کار در خانه یا دورکاری را برای شما فراهم می‌کند. روند پروژه گرفتن در ورکفا به این شکل است که کارفرما پروژه مدنظر را با توضیحات کامل و بندهای درخواست‌ها را در سایت قرار می‌دهد. شما با توجه به توانایی و مهارتی که دارید از بین پروژه‌های پیشنهاد شده مواردی که می‌توانید انجام دهید را انتخاب کرده و به کارفرما درخواست ارسال می‌کنید.

شما در ورکفا به دو روش می‌توانید کسب درآمد کنید. مورد اول انجام دادن پروژه و ارسال خروجی به مشتری است. روش دوم تبلیغ ورکفا به سایر فریلنسرها و افراد مرتبط است. با پیوستن هر فریلنسر به ورکفا یا مراجعه کارفرمای جدید از طریق لینک ارسالی شما، درصدی از سود آن پروژه به حساب شما افزوده خواهد شد.

کاریشه

بهترین سایت های فریلنسری

روند کار در کاریشه همانند سایر سایت های فریلنسری در ایران است. خدمات متفاوتی که آن را از دیگر بسترهای فریلنسینگ متمایز می‌کند، امکان حل اختلافات بین فریلنسر و کارفرما است. زمانی که بین فریلنسر و کارفرما اختلاف نظر یا هرگونه مشکلی پیش می‌آید، کاریشه به قضاوت و داوری بین دو طرف می‌پردازد. به این شکل که هر یک از این افراد باید در مرحله اول تا پنج روز تمام مدارکی که برای تصدیق ادعایشان دارند را به داورها ارائه دهند تا تصمیم‌گیری انجام پذیرد. فریلنسرهایی که در داوری شرکت نکنند، یا رای به ضرر آن‌ها صادر شود، بار اول یک امتیاز منفی از سیستم دریافت خواهند کرد. بار دوم، دیگر اجازه فعالیت در کاریشه را نخواهند داشت. این اعتراضات در سیستم ذخیره می‌شوند و امتیاز آن فرد را به طور کلی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دورکار

بهترین سایت های فریلنسری

یکی دیگر از سایت های فریلنسینگ پرطرفدار در ایران و بین فارسی زبانان در سراسر دنیا، دورکار است. دورکار هم برای شرکت‌های بزرگ و هم برای کسب و کارهای کوچک امکان تعامل و همکاری با نیروهای متخصص از جاهای مختلف را فراهم می‌کند. در این سایت پروژه‌هایی در زمینه‌هایی مانند طراحی وب سایت، طراحی برنامه اندروید و آی‌اُ‌اِس، طراحی سه بعدی، نگارش و ترجمه متن، ارائه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و ..  انجام می‌شود.

کاریتو

بهترین سایت های فریلنسری

کاریتو یکی دیگر از سایت های فریلنسری برای انجام پروژه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف، بدون نیاز به حضور فیزیکی در سراسر کشور است. در این سایت می‌توانید هرگونه پروژه‌ای را با اطمینان سفارش دهید. کاریتو در وهله اول به ارائه خدمات کاربرپسند تاکید می‌کند. هزینه پروژه زمانی به حساب فریلنسر واریز می‌شود که پروژه به کارفرما تحویل داده شده و تایید شود. تیم پشتیبانی کاریتو پیش از توافق با فریلنسر، راهنمایی‌ لازم و مشاوره مورد نیاز را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد.

سان تایپ

بهترین سایت های فریلنسری

یکی دیگر از بهترین سایت های فریلنسری برای ارائه خدمات ترجمه، تایپ و ویراستاری سان تایپ است. به علت حجم بالای سفارشات در سان تایپ، ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. از مزیت‌های سان تایپ این است که از بابت جذب نیروی متخصص هیچگونه محدودیتی ندارد. کارهایی مانند ترجمه و ویراستاری در مرکزیت قرار می‌گیرند. شما باید نشان دهید که قادر هستید به خوبی از عهده چنین مسئولیتی بربیایید و کیفیت عالی ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *