دانستنی

بهترین سایت های فریلنسری خارجی | کسب درآمد دلاری ۲۰۲۱

سایت های فریلنسری چی هستند ؟

سایت‌های فریلنسری یا دورکاری، سایت‌هایی هستند که در نقش تسهیل‌گر، امکان برقراری ارتباط بین کارفرما و نیروی کار را ایجاد می‌کنند. در این سایت‌های فریلنسری، کاربر به‌واسطه‌ی مهارت یا نیاز کاری خود امکان ایجاد پروفایل به عنوان کارفرما و آزادکار یا فریلنسر را دارد تا بتواند درآمد دلاری داشته باشد.

کارفرماها نیازهای تجاری خود را در این پایگاه‌ها اعلام می‌کنند و فریلنسرها با ارائه‌ی قیمت پیشنهادی خود برای انجام پروژه با یکدیگر رقابت می‌کنند. این قیمت‌ها یا به‌صورت پروژه‌ای یا ساعتی برآورد یا پیشنهاد می‌شوند.

این پایگاه‌های ارائه و دریافت پروژه، به‌عنوان واسطه‌ای امن بین فریلنسر و کارفرما عمل می‌کنند. کارفرماها بدون این‌که بخواهند هزینه‌های جانبی پرداخت کنند افراد را از طریق این سایت‌ها به کار می‌گیرند. از طرفی فریلنسرها هم بدون محدودیت زمان و مکان و رفت و آمد، درآمد خالص کار خود را دریافت می‌کنند.

تنوع قیمت و میزان تجربۀ افراد برای انجام کار، از جمله مزیت‌های چنین سایت‌هایی برای کارفرماها و آزادکارهاست. هر صاحب پروژه‌ای می‌تواند با توجه به بودجه و امکانات خود با آزادکاری کار کند که قیمت مناسب‌تری برای کار پیشنهاد می‌دهد.

آیا ایرانی ها نیز میتوانند در این سایت ها کسب درآمد کنند ؟

این پرسش دغدغه‌ی اصلی اکثر ما برای شروع فعالیت در بازار جهانی‌ست. انزوا و محدودیت‌های سیاسی و مالی کشورمان، همیشه ما را از حضور در چنین پلتفرم‌هایی بازداشته‌اند. اما حقیقت این است که با کمی زیرکی و صبوری، امکان عضویت و فعالیت در بیشتر سایت های فریلنسری خارجی وجود دارد.

به‌طورکلی، فعالیت در این سایت های فریلنسری خارجی با هویت ایرانی امکان‌پذیر است. اما کشور منتخب شما برای محل زندگی نمی‌تواند «ایران» باشد. یعنی شما با انتخاب نام و آی‌پی کشور دیگری می‌توانید عضویت خود در این سایت را تکمیل کنید.

۱- سایت freelance

سایت فریلنسر یکی از پر بازدید ترین سایت‌‌‌های کشور استرالیا است که به کارفرمایان امکان قرار دادن شغل حرفه ای که نیاز دارند می‌دهد که فریلنسرها بتوانند داوطلب شوند. این سایت حدودا ۴۰ میلیون کارفرما دارد و حدود ۲۴۷ کشور جهان فریلنسر کار دارد.

از طریق این سایت کارفرمایان در موضوعاتی مانند: برنامه نویسی، نوسیندگی، حسابداری، طراحی وب سایت، خدمات حقوقی و… فریلنسر استخدام می‌کنند. سایت (Freelancer.com) طوری است که در آن کارفرمایان و فریلنسر‌ها با ارائه پیشنهادات و گرفتن و سفارش کار یا پروژه میتوانند در این سایت ارتقا پیدا کنند و درآمد‌‌‌های خیلی خوبی کسب کنند.

سایت فریلنسر (Freelancer.com)، ده درصد هزینه یا کارمزد دریافت می‌کند، که می‌توان با عضویت ماهانه در سایت، این مبلغ را با حداقل هزینه ۵ دلار کاهش داد. این شرکت به تازگی حرکت جدید خود را در زمینه خدمات و سرویس‌های خانگی و محلی اعلام کرده است و در بازار خانگی استرالیا در جایگاه اول باقی مانده است.

۲- سایت fivver

یکی از سایت های خارجی برای فریلنسر است که کاربران به عنوان یک فریلنسر می توانند پروژه های آماده را به مردم نمایش دهند. بنابراین مشتریان می توانند به راحتی شخصی را انتخاب کنند که به آن علاقه دارند. شما می‌توانید در این سایت در زمینه‌های طراحی وب، بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا، ادیت فیلم و عکس و… فعالیت کنید. علاوه بر این ، Fiverr  دوره های آموزشی رایگان را به شما ارائه می دهد تا مهارت های خود را توسعه دهید و به شما یاد دهد چگونه مشتریان خود را افزایش دهید. همچنین در fiverr شما یاد می‌گیرید که چطور یک پورتفولیوی خوب برای خودتان بسازید.

در fiverr امکان جستجوی پیشرفته برای کاربران و فریلنسرها فراهم شده تا بتوانند با کلمات کلیدی مختلفی جستجوی خود را انجام دهند و پروژ‌ه‌های مناسب را برای خودشان پیدا کنند. معمولا نقطه‌ی شروع قیمت پروژه‌های فریلنسرها در این سایت فریلنسری ۵ دلار است. یک کارفرما می‌تواند در این سایت به بیش از هزاران فریلنسر حرفه‌ای دسترسی داشته باشد که ایده‌های خلاقانه و نو دارند. شاید ورود به fiverr برای افراد مبتدی و آغاز کار کمی سخت باشد؛ ولی به مرور می‌توانید برای خودتان شهرت کافی به دست آورده و مشتری جمع کنید. متاسفانه این سایت برای آی پی ایران بسته شده و شما برای ورود به سایت نیاز به vpn دارید. بهتر است از یک vpn با آی پی ثابت استفاده کنید.

مزایای fiverr:

  • دسته بندی متنوع کارها و پروژه‌ها
  • ثبت نام رایگان در سایت
  • دوره‌های آنلاین برای فریلنسرها

معایب fiverr:

  • هزینه‌های کمیسیون بالا
  • روند پرداخت طولانی

۳- سایت iWriter

یکی دیگر از سایت‌‌‌های فریلنسری که در واقع جز بهترین سایت‌‌‌های فریلنسری خارجی در سال ۲۰۲۱ هست، سایت iWriter است.

در این وب سایت از هزاران پروژه ای که در آن تعریف شده است میتوانید بر اساس تجربه و کاری که بلد هستید در این سایت پروژه بگیرید و به درآمد برسید

اما نکته که در این وب سایت وجود دارد این هستش که سایت iWriter بیشتر برای کسانی که در زمینه تولید محتوا یا نویسنده هستن بیشتر کاربرد دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگه در زمینه نویسندگی یا تولید محتوا تخصص دارید این سایت به شما این امکان رو میده که بتونید از این راه به درآمد برسید

۴- سایت PeoplePerHour

سایت PeoplePerHour درواقع یک رابط بسیار دقیق و کاربردی میان فریلنسر‌ها (طراحان) و کارفرمایان است. در ابتدای پروژه، کارفرما جزئیات دقیق کار را وارد می‌کند و سپس این داده‌ها به یک برنامه هوش مصنوعی ارسال می‌شود تا آن را تجزیه و تحلیل می‌کند؛ سپس مشتری را با طراحان مورد نیاز پروژه منطبق خواهد کرد.

در واقع PeoplePerHour.com یک روند بسیار ساده برای جمع آوری فریلنسر‌ها و کارفرمایان است که در بستری مستقل سعی در ارتقاء سیستم انطباق مشتری و فریلنسرها را دارد که تا کنون در این امر موفق بوده است.

۵- سایت We Work Remotely

سایت We Work Remotely گفته است که افتخار می کنیم که ماهانه حدود ۲.۵ میلیون کاربر وارد سایت می کنیم. این سایت فریلنسر برای ایرانی ها یک گزینه‌ی مناسب محسوب می‌شود؛ چرا که این حجم ورودی بسیار عظیم است. آنها آگهی های استخدام زیادی با پیشنهادات طراحی دارند. افراد یا شرکت هایی که به دنبال طراح هستند باید برای پیوستن به این سایت ، مبلغی معادل ۲۹۹ دلار هزینه می کنند، که به عنوان یک پروسه غربالگری عمل می کند. و پیشنهادات کاری بسیار بی کیفیت را از بین می برد. اگر به دنبال شغل پاره وقت یا شغل تمام وقت باشید تا بتواند برای شما درآمد ایجاد کند ،مطمعن باشید We Work Remotely مشاغل فریلنسری و متناسب با مهارت های شما دارد. سایت We Work Remotely برای آی پی ایران باز است و می‌توانید در آن فعالیت کنید.

مزایای We Work Remotely

  • بیش از ۱۰۰ فرصت شغلی برنامه نویسی در هفته
  • بیش از ۵۰ فرصت شغلی در زمینه‌های دیگر
  • رایگان

معایب We Work Remotely

  • رابط کاربری نامناسب
  • ویژگی‌های شغلی گیج‌کننده
  • پیدا کردن آخرین فرصت‌های شغلی گاهی سخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *