دانستنی

بهترین سایت های معتبر فریلنسر خارجی و ایرانی

بهترین سایت کار فریلنسری خارجی

اگر به دلایل مختلفی همچون نداشتن تخصص بالا و یا مشکل در زبان نمی توانید با سایت کار فریلنسری خارجی کار کنید، بهتر است به سراغ شبکه های ایرانی فعال در این حوزه بروید. در حال حاضر تعداد شبکه های فریلنسری در ایران رو به افزایش است و برخی از آن ها خدمات ارزنده ای به کاربران خود عرضه می کنند که در ادامه معرفی خواهند شد.

سایت کار فریلنسری Fiverr

به جرات می توان Fiverr را جزو بهترین مراجع فریلنسری در جهان به حساب آورد. این سایت در حوزه های مختلفی از جمله طراحی های سه بعدی، دو بعدی، گرافیک های کارتونی، صفحه آرایی کتاب و… فعالیت می کند. هرکس می تواند صفحه خود را در این سایت بسازد و نمونه کارهایش را در آن قرار دهد. فضای Fiverr حالت رقابتی دارد و همین موضوع باعث شده تا پروژه های آن همواره در بالاترین کیفیت قرار داشته باشد.

ایرانی ها برای فعالیت در فایور باید حتماً از VPN استفاده کنند و نباید با IP یا سرور ایرانی وارد آن شوند.

سایت Freelancer

از سایت Freelancer به عنوان یکی از مطرح ترین سایت های فریلنسری خارجی یاد می شود که امکان کسب درآمد اینترنتی در آن به شکل مناسبی مهیا است. فریلنسر های بین المللی به خوبی با این سایت آشنا هستند و با دریافت پروژه های مختلف، درآمدزایی بسیار مناسبی از آن دارند. آمارها نشان داده که بیش از ۵۱ میلیون فریلنسر در این سایت ها کار می کنند و تعداد پروژه های انجام شده آن نیز بیشتر از ۲۰ میلیون می باشد.

شبکه Upwork

Upwork جزو بزرگ ترین شبکه های Freelance در جهان به شمار می رود که یکی از جذاب ترین سایت های فریلنسری خارجی برای ایرانیان است و کارفرماهای پرشماری از آن استفاده می کنند. عمده فعالیت های این سایت در زمینه هایی مثل طراحی سایت، مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، تولید محتوا بصری و متنی، طراحی های گرافیکی و حتی توسعه و ارتقای برنامه های موبایل می باشد. تعداد افراد Freelancer که با آپ ورک کار می کنند، در حدود ۱۶ میلیون نفر تخمین زده شده است. برای همکاری با این وب سایت، آشنایی مناسب با زبان انگلیسی امری ضروری به شمار می رود.

شبکه Flexjobs

فلکس جابز یک سایت جامع در حوزه کسب و کار است که فریلنسینگ، تنها یکی از حوزه های آن محسوب می شود. این سایت در حوزه های مختلفی مثل برگزاری آزمون های استخدامی و جذب نیروهای متخصص برای شرکت های معتبر فعالیت دارد. برای آغاز همکاری با فلکس جابز، باید حتماً اشتراک تهیه کنید. برای تهیه اشتراک، لازم است که حساب PayPal داشته باشید که آن هم جزئیات خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که داشتن VPN مناسب با IP خارجی در همکاری با این سایت برای ایرانی ها ضروری است.

سایت Toptal

تاپتل سایت مخصوص فریلنسرهای حرفه ای است که ارتباط زیادی با شرکت ها و برندهای معتبر جهانی دارد. ثبت نام و همکاری با تاپتل، کار دشواری محسوب می شود زیرا این سایت صرفاً افراد بسیار مستعد را در حوزه هایی نظیر برنامه نویسی، مدیریت پروژه و Financial management یا مدیریت مالی استخدام می نماید.

شبکه ۹۹ Design

اگر در بین سایت های معتبر فریلنسر خارجی و ایرانی به دنبال مرجع مناسبی برای طراحی و کارهای گرافیکی هستید، ۹۹ Design انتخاب بسیار مناسبی است. توجه داشته باشید که پروژه های این سایت غالباً برای طراحان بسیار حرفه ای و کاربلد تعریف می شود؛ لذا بهتر است بعد از کسب مهارت کافی در آن فعالیت کنید.

شبکه Aquent

ویژگی اصلی Aquent در مقایسه با رقیبان، کیفیت بسیار بالا پروژه های تحویلی است. در این سایت هر Freelancer می تواند درآمد حاصل از هر پروژه را طبق مهارت خود حساب کند.

سایت Solid Gigs

عضویت در سالیدگیگ نیازمند پرداخت حق عضویت به مبلغ حدود ۲ دلار است. شبکه سالید گیگ این ادعا را دارد که سرعت تحویل پروژه در آن بسیار بالا است. یکی از مزیت های سالیدگیگ برای فریلنسرها، کوتاه بودن زمان پیدا شدن پروژه مناسب می باشد. به عبارتی دیگر در هر زمانی می توان از طریق این شبکه، کارهای جدیدی را دریافت نمود.

بهترین سایت کار فریلنسری ایرانی

اگر به دلایل مختلفی همچون نداشتن تخصص بالا و یا مشکل در زبان نمی توانید با سایت کار فریلنسری خارجی کار کنید، بهتر است به سراغ شبکه های ایرانی فعال در این حوزه بروید. در حال حاضر تعداد شبکه های فریلنسری در ایران رو به افزایش است و برخی از آن ها خدمات ارزنده ای به کاربران خود عرضه می کنند که در ادامه معرفی خواهند شد.

سایت کار فریلنسری پونیشا

پونیشا معروف ترین شبکه Freelancing در ایران است که در حدود ۲۰۰ هزار نفر در آن کار می کنند. پروژه های این وب سایت در خصوص موضوع های مختلفی همچون برنامه نویسی، تولید محتوا، تایپ، ترجمه، مارکتینگ یا بازاریابی، حسابداری، طراحی های بصری و… است. اگر قصد دارید به عنوان یک فریلنسر برای خود کسب درآمد به تومان داشته باشید، پونیشا گزینه بسیار مناسبی است زیرا حق عضویت ندارد و از طرفی دریافت ۵ پروژه ابتدایی از آن هم رایگان است.

سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

شبکه کارلنسر

طراحان و سازندگان این شبکه، نام کارلنسر را برای خود انتخاب کرده اند که ترکیب دو کلمه کار و فریلنسر است. در کارلنسر، کارفرماهای متعددی حضور دارند زیرا ثبت پروژه در آن، رایگان است و از طرفی ۲ درصد از مبلغ پرداختی نیز به عنوان امتیاز به حساب کارفرما برمی گردد. با توجه به این مزیت ها، فریلنسرهای زیادی نیز با کارلنسر همکاری می کنند که همگی آن ها دارای امتیازبندی مشخصی هستند. این امتیازها براساس رضایت کارفرما تعیین می شود. عمده پروژه‎ های Karlancer در زمینه هایی همچون خلق محتوا، ترجمه، دیجیتال مارکتینگ، طراحی و ساخت سایت، گویندگی و حتی تولید انیمیشن است.

شبکه انجام میدم

«انجام میدم» از جمله سایت های کسب و کار معروف ایرانی است که در زمینه هایی همچون برنامه نویسی، مارکتینگ، تایپ، VA یا دستیار مجازی، ساخت انیمیشن، ساخت موسیقی، طراحی های گرافیکی و تبلیغات فعالیت دارد. شبکه انجام میدم برای Freelancer خوش قول و پر سرعت، انتخاب بسیار مناسبی است زیرا کیفیت و زمان مناسب تحویل پروژه، موجب کاهش میزان کمیسیون در حدود ۵ تا ۸ درصد می گردد. اما یکی از مشکلات مهم این شبکه، کمیسیون بسیار بالای آن است، به طوری که به ازای هر پروژه، ۲۰ درصد از مبلغ آن را دریافت می کند.

شبکه کاریشه (Karishe)

زمینه کاری کاریشه، در موضوعاتی همچون تولید محتوا، طراحی UI و UX، برنامه نویسی رایانه و موبایل و طراحی های لوگو است. با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عمر کاریشه نمی گذرد، اما این شبکه توانسته در حدود ۵۰ هزار کاربر جذب کند. در کاریشه، دستمزد با توجه به رضایت کارفرما پرداخت می گردد و اگر اختلافی میان کارفرما و اجرا کننده به وجود آید، سیستم حل اختلاف وارد عمل شده و مشکل را رفع می کند.

سایت تایپیران

تایپیست ها و نویسنده ها باید به خوبی با تایپیران آشنا باشند. تایپیران علاوه بر نویسندگی و تایپ، در زمینه های دیگری همچون طراحی پاورپوینت، تحلیل های آماری با نرم افزار SPSS، داده پردازی با اکسل، نگارش تحقیقات و… نیز پروژه ارائه می دهد. عضویت در تایپیران شرایط خاص خود را دارد و بعد از گذراندن آزمون های سنجش اعتبار، امکان پذیر است.

شبکه پارسکدرز

از عمر شبکه پارسکدرز، در حدود ۱۱ سال می گذرد و امروزه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در آن کار می کنند. پارسکدرز برای فریلنسرها مزایای زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن، تضمین امنیت شغلی است. معمولاً متخصصین وب، گرافیک، سئو، ترجمه و تولید محتوا با پارسکدرز همکاری دارند. به عقیده کارفرماها، پارسکدرز یکی از بهترین شبکه های خدمات Freelancing محسوب می شود و رابط کاربری آن بسیار آسان است. با این حال یکی از مشکلات پارسکدرز، لزوم پرداخت پول برای ارتقای اکانت و دریافت پروژه های مناسب تر می باشد.

سایت پل دیزاینرز (Poldesigners)

پل دیزاینرز از جمله شبکه های فعال ایرانی در حوزه هایی مثل طراحی گرافیکی، انیمیشن، معماری، دکوراسیون و حتی طراحی لباس است. پل دیزاینرز هم برای کارفرما و هم فریلنسر مزایای متعددی دارد و تعرفه قیمت های آن هم مشخص است. با این حال، گستره کاری آن چندان وسیع نیست.

نحوه کار با سایت های معتبر فریلنسر خارجی و ایرانی

همکاری با «سایت کار فریلنسری» که مبدأ آن در خارج از کشور واقع است، چالش های مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آن ها، احراز هویت است. در حال حاضر برخی از سایت ها، خدمات احراز هویت در شبکه های خارجی مختلف را ارائه می دهند که می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین برای دریافت پول و دستمزد خود نیز باید از کارت ها و حساب های بین المللی مثل Visa card، Master Card و PayPal استفاده نمایید.

یکی از روش های مناسب برای دریافت دستمزد در شبکه های Freelance خارجی، استفاده از ارزهای دیجیتال است. در حقیقت شما می توانید حقوق و دستمزد خود را در قالب ارزهایی مثل تتر، بیت کوین، اتریوم، دش و… دریافت کنید و آن را به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. توجه داشته باشید که داشتن کیف پول الکترونیکی مناسب نظیر Trust Wallet یا Metamask در این روش ضروری می باشد. در انتها با انتقال تتر از کیف پول شخصی به کیف پول صرافی ایرانی، می توانید آن را به تومان تبدیل کنید.

اگر می خواهید با شبکه های Freelancing خارجی کار کنید، ترجیحاً باید از IP غیرایرانی استفاده کنید. بدین منظور تهیه فیلترشکن و VPN قدرتمند ضروری است. توجه داشته باشید که برخی از سایت ها نیاز به IP غیرایرانی ندارند اما بهتر است که ریسک نکنید.

همکاری با شبکه های Freelancing داخلی بسیار ساده تر از موارد خارجی است و تنها باید رزومه کامل و مناسبی را برای آن ها ارسال کنید. کمیسیون بیشتر شبکه های ایرانی در هر پروژه، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تغییر می کند و برخی از سایت ها مثل پونیشا نیز برای ۵ پروژه ابتدایی کارمزد دریافت نمی کنند.

برای دریافت پروژه های قوی در شبکه های ایرانی، باید حساب کاربری را ارتقا داد. این ارتقا می تواند با پرداخت هزینه و یا کسب امتیاز از پروژه های کوچک حاصل شود اما در هر صورت می تواند به شما در درآمدزایی بیشتر کمک کند. توجه داشته باشید که برخی از پروژه های بزرگ می توانند ایده کسب و کار جدید در ذهن شما شکل دهند و زندگی تان را به کل دچار تغییر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *