دانستنی

بهترین شغل مغازه داری برای زنان

شغل مغازه داری در زمینه فروش هر نوع محصولی که باشد خانم ها می توانند در آن فعالیت کنند این بدان معناست که خانم ها را نمی توان به فروش یا کار کردن در تعداد محدودی از مغازه ها وادار کرد. آمار نشان می دهد که خانم ها در زمینه فروش موفق عمل می کنند و قدرت خوبی برای متقاعد کردن مشتری ها دارند.

در این محتوا قصد داریم که بهترین شغل مغازه داری برای زنان را ذکر کنیم البته ناگفته نماند خانم ها می توانند با فعالیت در هر نوع مغازه داری موفق باشند، پس با ادامه محتوا همراه باشید.

ویژگی  های لازم برای مغازه داری

هر شغل و حرفه ای نیازمند یک سری مهارت ها و اطلاعات است که به رشد کسب و کار بسیار کمک می کند.

مغازه داری نیز بیشتر از هرشغل دیگری نیازمند آن است که صاحب کار یک سری مهارت ها را داشته باشد چرا که با افراد زیادی در تعامل است.

در ادامه به برخی از مهارت های لازم برای مغازه داری اشاره شده است.

  • قدرت بیان
  • داشتن صبر و حوصله زیرا ممکن است بارها مشتری به مغازه شما بیاید و از خدمات ارائه شده توسط شما، استفاده نکند.
  • خواسته مشتری را تمام و کمال گوش دادن
  • اطلاعات درباره ی محصولات و خدمات خود
  • داشتن خلاقیت
  • آشنا بودن به زبان بدن
  • درک متقابل
  • رفتار منطقی با خریدار
  • تبلیغات گسترده به ویژه در اینستاگرام و سایت ها

بهترین شغل های مغازه داری برای زنان

هر شخصی چه آقا و چه خانم زمانی در زمینه شغلی خود موفق است که نسبت به آن علاقه و اشتیاق داشته باشد و اگر غیر از این شغلی را انتخاب کنید، شکست حتما قدم بعدی شما خواهد بود. مغازه داری نیز باید کاملا مطابق با علاقه و روحیات شما باشد تا به بهترین شغل مغازه داری تبدیل شود، پس حتما علایق و استعداد های خود را قبل از ورود به عرصه مغازه داری در نظر بگیرید.

  1. مغازه های خدماتی

مغازه داری در چند دسته قرار می گیرد که یکی از ان ها مغازه داری با ارائه خدمات است که در ادامه برخی از آن ها معرفی شده اند.

  • سالن های آرایشگاه: شاید باورتان نشود اما فعالیت در عرصه ی آرایشگری یکی از پولسازترین شغل ها است. بانوان همیشه به دنبال زیبایی هستند و این یک امر نهادینه و ذاتی بسیار جذابیست که در خانم ها نهفته است. بنابراین اگر بتوانید دوره های این شغل را کامل بگذرانید حتما موفق خواهید شد و یک شغل پردرآمد برای شما خواهد بود. این نوع مغازه داری همیشه مشتری های زیادی دارد که اگر بتوانید در بین رقبا فعالیت خوبی داشته باشید به سرعت نامتان بر سر زبان ها خواهد افتاد.
  • مغازه های خیاطی: لباس و نوع مدل آن، از جذابیت های همیشگی برای خانم هاست که خودشان هم در این زمینه از سیلقه و خلاقیت های بالایی برخوردارند. اگر شما بتوانید در مدل ها و نوع دوخت خود، تنوع ایجاد کنید می توانید بسیار به شهرت برسید و مشتریان زیادی را جذب خود کنید. این نوع مغازه داری را می توان با گذراندن دوره ها در دانشگاه و یا آموزشگاه ها آموخت و وارد این عرصه شد.

لازم است بدانید اکثر سلبریتی ها و افراد مشهور همواره به دنبال آنند تا افرادی را به عنوان طراح و خیاط خود استخدام کنند که اگر  مهارت همراه با خلاقیت داشته باشید می توانید به خیاط خصوصی نیز تبدیل شوید.

  1. مغازه داری فروش کالا

مغازه داری با فروش کالا از تنوع بسیاری برخوردار است و هر مغازه ای که یک محصول را به فروش برساند در این دسته قرار می گیرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • لباس فروشی یا بوتیک: معمولا خانم ها در خرید بسیار سخت پسند هستند و مغازه دارهای خانم نسبت به این امر کاملا واقفند و سلیقه را می توانند تشخیص دهند بنابراین لباس فروشی یکی از مغازه داری هایی است که بانوان از قدیم الایام در آن مشغول به کار بوده اند و معمولا در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده اند.
  • مغازه داری فروشگاه ها یا سوپرمارکت ها: این نوع مغازه داری نیز بسیار سودده است چرا که محصولات آن از نیازهای ضروری برای زندگی است و خیلی سریع به فروش می رسند. اگر یک مغازه با تنوع محصولات را راه اندازی کنید که مشتری دست خالی از مغازه شما بیرون نرود گامی محکم در راستای درآمد برداشته اید.
  • رستوران: مراجعه به رستوران ها روز به روز بیشتر می شود زیرا اکثر افراد به دلیل نداشتن وقت، غذای آماده تهیه می کنند بنابراین شما می توانید به عنوان یک آشپز حرفه ای وارد عمل شوید و یک رستوران با منوی خوش طعم طراحی و راه اندازی کنید.
  • فروش لوازم آرایشی و بهداشتی: لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از ضروری ترین موراد برای خانم هاست چرا که همواره به زیبایی خود اهمیت می دهند و همین امر مراجعه خانم ها را به مغازه های لوازم آرایشی بیشتر کرده است که اگر فروشنده خانم باشد میل بیشتری برای حضور در آن مغازه پیدا خواهند کرد چرا که می دانند خانم ها در زمان خرید لوازم آرایشی راهنمای بهتری خواهند بود. بنابراین این نوع مغازه داری نیز برای زنان بسیار پولساز است.
  • مغازه ترشی و شیرینی: زنان نسبت به پخت انواع شیرینی ها و درست کردن ترشیجات بسیار واقفند و همین را می توانند به یک شغل تبدیل کنند و با رهن یک مغازه این محصولات را به فروش برسانند که البته می توانید از محصولات شرکتی نیز کمک بگیرید اما معمولا در بین مردم شیرینی و ترشی خانگی چیز دیگری است.

این موارد تنها تعدادی از شغل های مغازه داری برای  زنان است و آن ها می توانند در هر زمینه ای که استعداد دارند وارد بازار کار شوند.

نقش فضای مجازی در رونق شغل های مغازه داری

به هیچ وجه نمی توان تاثیر اینترنت و فضای مجازی را بر زندگی و کسب کارها را منکر شد.

برنامه هایی چون اینستاگرام با آن همه کاربر یا سایت های مختلف گوگل با آن همه بازدید می توانند تاثیر مثبت بر روند فروش و خدمات شما بگذارند بنابراین حتما از برنامه های اینترنتی اینستاگرام برای فروش خود استفاده کنید زیرا با ان، فروش آنلاین شما نیز راه می افتد و اکثر مردم در هر نقطه ای از کشور باشند با شما و خدماتتان آشنا خواهند شد که در نهایت می توانند جذب شما شوند.

کلام پایانی

در دنیای امروز محدودیتی برای کار کردن بانوان وجود ندارد و یکی از زمینه های کاری آن ها مغازه داری است که با داشتن کمی انگیزه و استعداد می توانند در شغل مغازه داری به بهترین ها تبدیل شوند و با وجود اینستاگرام و سایت، روند رشد آن ها تسریع  می شود و به مشتریان خود زودتر شناخته می شوند که این محتوا برخی از شغل های مغازه داری برای خانم ها را ذکر کرد امیدواریم که در هر کدام از آن ها فعالیت می کنید، موفق باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *