اخبار اقتصادی

بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان: فهرست ۱۰ سایت برتر فروشگاهی خارجی دنیا

برای شناسایی بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان باید بدانیم که ایده این نوع تجارت که بخش بزرگی از کسب و کار الکترونیک را در می گیرد. برای نخستین بار در سال ۱۹۹۱ توسط تیم برنزلی مطرح و در سال ۱۹۹۴ شرکت پیتزا هات (Pizza Hut) اولین سایت فروشگاهی اینترنتی را راه اندازی کرد. پس از آن با پیشرفت علوم رایانه ای و گسترش جهانی شبکه اینترنت، شیوه های نوین تجارت رونق زیادی پیدا کردند.

تا همین حدود بیست سال، افراد زیادی با فروشگاه های اینترنتی و مزایای آن آشنا نبوده و اساساً دسترسی مناسبی به اینترنت نداشتند. اما با پیشرفت این صنعت، امروز اکثر افراد در جوامع مختلف ترجیح می دهند که از محصولات بزرگ و گران قیمت گرفته تا کالاهای سوپر مارکتی را آنلاین تهیه کنند.

همانطور که می دانید پیشرفت در هر نوعی از تجارت نیازمند فاکتورهای مهمی از جمله ریسک کردن برای ایده های نو است. در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از برترین فروشگاه های اینترنتی موفق در دنیا در سال ۲۰۲۰ می پردازیم که تا کنون از هیچ گونه ریسک و سرمایه گذاری در نوآوری های الکترونیکی غفلت نکرده و در نتیجه تبدیل به غول های بزرگ این عرصه شده اند.

 

 فروشگاه اینترنتی آمازون AMAZON

شرکت آمریکایی آمازون، در سال ۱۹۹۵ میلادی در شهر سیاتل آمریکا توسط جف بزوس تاسیس شد. این شرکت در ابتدا اقدام به فروش آفلاین کتاب از طریق وبسایت این شرکت را نمود. در ادامه و با افزایش اعتماد مردم در آن زمان، فروش محصولات دیگر شامل نو و دست دوم را در سایت خود آغاز کرد. کالاهایی نظیر، انواع کتاب ها و فیلم ها به صورت سی دی، بسته های نرم افزاری و نظیر آن.

اما پیشرفت روز افزون موفقیت این شرکت در امر فروش آنلاین، باعث شد تا آمازون انواع محصولات دیگر مانند لوازم خانگی، پوشاک، تجهیزات الکترونیکی و غیره را در دسته بندی های فروشگاه خود قرار داده تا امروزه جزو بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در سراسر جهان شود.

مزایای فروشگاه آمازون

یکی از دلایل فروش بالای آمازون این است که این شرکت همواره در تلاش برای به حداقل رساندن هزینه های جاری در کنار روال آسان خرید از وبسایت و تحویل به موقع محصولاتش بوده است. این فروشگاه با در اختیار داشتن بیش از نیم میلیارد محصول متفاوت، تقریباً پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان است. در این وبسایت کالای کمیاب و دست دوم با ضمانت شرکت های معتبر عرضه شده اند.

تخفیف های روزانه و مناسبتی (مانند بلک فرایدی) به صورت کاملاً واقعی و تا ۸۰ درصد در هنگام خرید به مشتریان ارائه می شود. گیفت کارت های جذاب فیزیکی و الکترونیکی باعث شده که حتی هدیه دادن هم یک خرید جذاب به شمار بیاید.

همچنین به علت اینکه آمازون شریک تجاری بزرگترین برندهای دنیاست، شما می توانید هر محصولی که قرار است در آینده روانه بازار شود را زودتر از بقیه و با قیمت پایین تر سفارش دهید. این شرکت بین المللی دارای نمایندگان فروش متعدد در تمام دنیا بوده که این مساله باعث میشود که ارسال کالاها بسیار سریع تر صورت بگیرد.

گرافیک فوق حرفه ای، ثبت نام آسان با جی میل، بررسی حرفه ای محصولات به همراه عکس و فیلم بی نظیر، بخش تعاملی نظرات مصرف کنندگان ضمانت اورجینال بودن و مرجوعی کالا در صورت وجود عیب و نقص و هر آنچه از بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان انتظار دارید در آمازون وجود دارد.

ایجاد شغل برای صدها هزار نفر در سرتاسر دنیا برای مشاغل مختلف اعم از طراح، تولید کننده، بسته بندی و خدمات ارسال از جمله ویژگی های آمازون است.

معایب فروشگاه آمازون

شاید بتوان تنها دلیلی که برای خرید نکردن از آمازون بیاوریم، تحریم های مختلف کشور ایران و عدم ارسال مستقیم کالاها از نمایندگی های آمازون به ایران است. هر چند به تازگی وبسایت های ایرانی زیادی هستند که برای خرید از این سایت کمک می کنند. این سایت ها معمولاً دفاتری در کشورهای همسایه مانند امارات دارند که محصولات خریداری شده را با هزینه مشتری به ایران ارسال می کنند. این هزینه به قیمت کلی کالا اضافه می شود و همواره با نرخ روزانه ارز محاسبه می شود.

 فروشگاه اینترنتی ای بِی eBay

فروشگاه اینترنتی eBay را می توان رقیب سرسخت آمازون دانست. این وبسایت در حدود ۲۰ سال پیش فعالیت خود را در کشور آمریکا آغاز کرد و امروزه یکی از بزرگترین خرده فروشان آنلاین جهان به شمار می رود. ای بی در ۳۰ کشور جهان نمایندگی داشته که باعث شده ارسال محصولات به تمام نقاط دنیا آسان تر شود.

مزایای فروشگاه eBay

شرکت ای بی را می توان یکی از بزرگترین حراجی های آنلاین دنیا دانست. در این وبسایت علاوه بر تمامی محصولات مورد نیاز مردم دنیا از اکثر برندها، اجناس دست دوم و آنتیک نیز به فروش می رسد.

از دیگر مزایای این وبسایت این است که هر فردی  می تواند به راحتی در این سایت فروشنده شود. از اجناس نو گرفته تا دست دوم و عتیقه جات. همچنین ای بی، تمامی مزایای مربوط به فروشگاههای آنلاین دنیا مانند ضمانت و ارسال مطمئن، معرفی حرفه ای محصولات و امکان نظرات تعاملی کاربران را دارد.

معایب فروشگاه eBay

شاید بتوان گفت تنها ایراد این وبسایت، فیلتر بودن کامل و عدم امکان خرید و ارسال محصولات برای کاربران ایرانی به علت تحریم های بین المللی است.

فروشگاه اینترنتی والمارت Walmart

فروشگاه والمارت یکی از بزرگترین و قدیمی ترین خرده فروشی های آمریکاست. این شرکت که فعالیت خود را از سال ۱۹۶۲ میلادی آغاز کرده است.

مزایای فروشگاه والمارت

شرکت والمارت در حال حاضر علاوه بر داشتن فروشگاه آنلاین بسیار قدرتمند و بی نقص، بیش از ۱۱۰۰۰ شعبه فروشگاه فیزیکی در ۲۷ کشور دنیا و  دو میلیون و دویست هزار نفر پرسنل، رقیب سرسخت بزرگترین خرده فروش های آنلاین جهان است. این شعب از نظر نوع و قیمت محصولات تطابق کامل با وبسایت والمارت دارند.

معایب فروشگاه والمارت

ثبت و ایجاد حساب کاربری در والمارت با تشریفات امنیتی زیادی همراه است که باعث به سختی انداختن کاربران می شود. همچنین این وبسایت در کشور ایران فیلتر بوده و هیچ گونه خدماتی اعم از خرید و ارسال محصولات به این کشور ارائه نمی دهد.

فروشگاه اینترنتی اِتسی Etsy

فروشگاه اتسی در سال ۲۰۰۵ بر پایه فروش عتیقه جات و صنایع دستی در آمریکا تاسیس شده  به عنوان یک واسطه حراجی اجناس مختلف فعالیت می کند. این وبسایت بیش از ۵۰ میلیون کاربر و ۲ میلیون فروشنده دارد.

مزایای فروشگاه اتسی

در این وبسایت اسباب بازی های دست ساز، کلکسیون های مختلف، وسایل هنری، لوازم خانگی و پوشاک هم به فروش می رسد. عتیقه جات موجود در این سال باید حداقل ۲۰ سال از ساختشان گذشته باشد. در اتسی هر فردی می تواند یک صفحه فروش اختصاصی داشته و اجناس دست ساز خود را بفروشد. همچنین امکان قرارداد ویدئوهای آموزشی و تبادل نظرات برای فروشنده ها و بازدیدکنندگان سایت وجود دارد.

معایب فروشگاه اتسی

با توجه به اینکه این سایت در واقع یک واسطه تولید کنندگان و خریداران شخصی است، کاربران باید خودشان در مورد نحوه پرداخت و ارسال کالا با یکدیگر توافق کنند. زیرا فروشگاه اتسی تعهدی در قبال ارسال کالاها نداشته و ضمانتی هم در مورد محصولات ندارد. علاوه بر این موارد وبسایت اتسی برای کاربران ایرانی فیلتر شده است.

فروشگاه اینترنتی علی بابا Alibaba

فروشگاه آنلاین علی بابا زیر مجموعه یک هولدینگ بسیار بزرگ کشور چین بوده که رقیب سرسختی برای شرکتهای آمازون، ای بی، والمارت و سایر خرده فروشی های آنلاین بزرگ دنیاست. این وبسایت در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و مشاغل بسیاری را در مدلهای کسب و کار مختلف راه اندازی کرده و تقریباً تمام گروه های کالاها را پوشش می دهد.

 

مزایای فروشگاه علی بابا

این وبسایت به لحاظ گرافیکی و منطق فروشگاه های آنلاین جهانی کاملاً حرفه ای طراحی شده و ضمانت پرداخت امن وجه و حفظ حریم مشتریان خود را به خوبی انجام میدهد. همچنین برای تولیدکنندگان انواع محصولات تسهیلات و مزایای بسیاری را در نظر گرفته است.

وبسایت علی بابا، ۳ فروشگاه آنلاین دیگر هم دارد که در زمینه های تخصصی تری فعالیت دارند:

 Tmall.com

این وبسایت فروشگاهی مدل تجاری B2C دارد که یک خرده فروش آنلاین برای مجموعه عظیمی از محصولات متنوع بوده که در کشورهای چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان فعالیت دارد.

Taobao.com

در این فروشگاه اینترنتی مدل تجاری C2C در بازارهای کشور چین است و در واقع یک پلت فرم واسطه بین مردم برای خرید و فروش محصولات و کالاهاست.

Aliexpress.com

یکی از ارزان ترین فروشگاه های اینترنتی است که به منظور فعالیت در تمام نقاط دنیا راه اندازی شده است. هدف اولیه این وبسایت ایجاد پل ارتباطی امن میان بنگاه های اقتصادی در جهان بوده ولی به مرور زمان تبدیل به بزرگترین بازار با مدل های C2C و B2C در دنیاست. این وبسایت نسخه های مشابهی به زبانهایی  از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی و هلندی دارد.

معایب فروشگاه علی بابا

شاید بتوان گفت تنها ایراد این فروشگاه، ارائه انواع محصولات با کیفیت های مختلف است.  این موضوع زمانی خودنمایی می کند که بدانید حتی فروشندگان اجناس تقلبی و بی کیفیت هم از فعالیت در این فروشگاه بی نصیب نمانده اند.

همچنین این سایت با وجود عدم فیلتر بودن در کشور ایران، هیچ گونه خدمات فروش، پرداخت و ارسال کالا را ارائه نمی دهد.

فروشگاه اینترنتی زاپوس Zappos

فروشگاه اینترنتی زاپوس در سال ۱۹۹۹ در کشور آمریکا با هدف فروش انواع کفش تاسیس شد. این ایده زمانی به ذهن نیک سویین مور رسید که نمی توانست کفش مورد نظر خود را در فروشگاه های شهر خود پیدا کند. پس تصمیم گرفت فروشگاه آنلاینی ایجاد کند و هر نوع از کفش ها را با اندازه و رنگ های متنوع در آن عرضه کند. اما پس از گذشت ۹ سال و موفقیت چشم گیر این وبسایت، تصمیم بر آن شد که محصولات دیگری نظیر کیف، لوازم نوزاد و کودک، انواع ساعت و جواهرات و بدلیجات نیز به دسته های محصولات خود اضافه کند.

مزایای فروشگاه زاپوس

کالاهای بسیار با کیفیت، سیستم های قوی برای جلب رضایت مشتریان، تنوع بی نظیر در انتخاب نوع، رنگ، جنس، اندازه و فاکتورهای دیگر برای انتخاب محصولات و به طور کلیه اقدامات فنی برای جلوگیری از خطاهای احتمالی در زمینه عرضه و فروش محصولات.

معایب فروشگاه زاپوس

فیلتر بودن و عدم دسترسی، عدم امکان خرید و ارسال محصولات به کاربران ایرانی، از جمله معایب این وبسایت است.

فروشگاه اینترنتی آسوس ASOS

فروشگاه اینترنتی ASOS در سال ۲۰۰۰ میلادی در کشور انگلستان تاسیس شده که در زمینه ارائه محصولات آرایشی، زیبایی و بهداشتی فعالیت می کند. گروه هدف اصلی مشتریان این شرکت رده سنی جوانان بوده که باعث شده طراحان و برندهای بسیاری را برای فعالیت در زمینه لباس، مد و پوشاک برای این گروه دعوت به همکاری کرده است.

 

مزایای فروشگاه آسوس

تنوع بی نظیر محصولات و برندهای آرایشی بهداشتی، فعالیت در زمینه مد برای انواع سلیقه ها، طراحی گرافیکی بسیار جذاب، تخفیف های فصلی و مناسبتی و از همه مهم تر وجود برندهایی با قیمت های متوسط، باعث افزایش موفقیت و فروش بیشتر این فروشگاه شده است.

معایب فروشگاه آسوس

فیلتر بودن و عدم دسترسی کاربران ایرانی، از جمله معایب این وبسایت است.

فروشگاه اینترنتی  بست بای Best Buy

فروشگاه Best Buy فعالیت خود را در سال ۱۹۶۶ در شهر مینه سوتا کشور آمریکا شروع به فعالیت کرد. عمده محصولات این فروشگاه، لوازم برقی بودند. اما در دهه ۹۰ میلادی، به عنوان اولین شرکتی که فروش تلویزیون های آنالوگ را متوقف کرده بود اقدام به فروش آنلاین DVD از طریق وبسایت خود کرد.

 

مزایای فروشگاه بست بای

فروشگاه بست بای، همانطور که از نامش پیداست، با مقایسه دقیق قیمت محصولات در سراسر بازارهای آنلاین، سعی در فروش آنها با بهترین قیمت دارد. تنوع بسیار بالای محصولات الکترونیکی و دیجیتال برای اقشار مختلف با قیمت مناسب باعث فروش حداکثر این وبسایت شده است. همچنین طراحی بسیار زیبا و استفاده آسان برای کاربران از مزایای بی شمار بست بای است.

معایب فروشگاه بست بای 

مانند بسیاری دیگر از فروشگاه های آنلاین خارجی برای کاربران ایرانی خارج از دسترس بوده و امکان خرید و ارسال محصولات به ایران را ندارد.

فروشگاه اینترنتی فلیپ کارت Flipkart

فروشگاه اینترنتی فلیپ کارت در سال ۲۰۰۷ در کشور هندوستان افتتاح شد. این وبسایت که در ابتدا فعالیت خود را با فروش آنلاین کتاب شروع کرد، توانست به آرامی تبدیل به یک فروشگاه پرآوازه با فروش میلیون دلاری در زمینه تجارت محصولات دیجیتال و الکترونیکی در جهان و به ویژه کشورهای آسیایی شود.

شرکت والمارت در سال ۲۰۱۸ میزان ۸۲ درصد از سهام فلیپ کارت را از آن خود کرد و اکنون فلیپ کارت، زیر مجموعه والمارت محسوب می شود.

مزایای فروشگاه فلیپ کارت

فروشگاه اینترنتی فلیپ کارت در کنار ارائه محصولات دیجیتال،دستگاه تولید دستکش لاتکس، فیلم، موسیقی، بازی، کیف و کفش، پوشاک و لوازم خانگی را هم از محبوب ترین برندهای دنیا عرضه می کند.

ارائه انحصاری اولین های برخی برندها مانند موتورولا و شیائومی و اپل تریت باعث شده که بتواند قیمت های رقابتی را برای محصولات پرفروش در دنیا داشته باشد.

معایب فروشگاه فلیپ کارت

این وبسایت علی رغم اینکه در ایران فیلتر نبوده و قابل دسترسی است، ولی امکان خرید و ارسال محصولات برای کاربران ایرانی را به طور مستقیم ندارد.

فروشگاه اینترنتی تارگت Target

شرکت تارگت یک فروشگاه زنجیره ای در کشور آمریکا با قدمتی در  حدود ۱۲۰ سال است. وبسایت این فروشگاه که در سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز به کار کرده است، دارای محصولاتی متنوعی برای تمام اقشار جامعه است. هدف اصلی آن، تامین نیاز های جوانان با بهترین قیمت است، با ادعای “ارائه با کیفیت ترین محصولات با کمترین قیمت ها” توانسته میلیون ها بازدید کننده و خریدار را به خود جذب کند.

 

مزایای فروشگاه تارگت

تنوع بی نظیر برندهای تولید کننده، قیمت های رقابتی، وجود اغلب محصولات مورد نیاز، طراحی گرافیکی بی نظیر، اطلاعات جامع و دقیق برای تک تک کالاها، تخفیف های بزرگ مناسبتی و دوره ای، ارسال رایگان و یا کم هزینه محصولات جزو مزایای این فروشگاه است.

تیم قدرتمند پشتیبانی فروش، استفاده از فناوری های پیشرفته مانند واقعیت افزوده، اپلیکیشن های جذاب و بسیار کاربردی مخصوص تبلت و موبایل برای دسترسی و خرید آسانتر افراد. حفظ اطلاعات و حریم شخصی خریداران و ارائه کنندگان محصولات.

همچنین توجه ویژه به مساله حفاظت از محیط زیست با ارائه برنامه های مختلف، باعث توجه نهادهای مختلف و محبوبیت بیشتر نام Target در دنیای تجارت دیجیتال شده است.

معایب فروشگاه تارگت

شاید بتوان ایرادی که از این وبسایت فروشگاهی گرفت، فیلتر بودن و عدم دسترسی، عدم امکان خرید و ارسال کالا برای کاربران ایرانی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *