دانستنی

بهترین و برترین سایت های فریلنسری ایران

فریلنسینگ ( FreeLancing ) به معنی آزاد کاری است و شما دارای هر مهارت و تخصصی که باشید می توانید به صورت فریلنسینگ فعالیت کنید.

فریلنسر ( FreeLancer ) نیز به کسی گفته می شود که به صورت پروژه ای و برای خود کار بکند. او در حقیقت به عنوان رئیس خود کار می کند.

یک فریلنسر خوب منوی خدمات، قیمتها و بازار هدفش را خودش تنظیم می کند.

 

بهترین و برترین سایت های فریلنسری ایران

مزایای فریلنسینگ برای فریلنسر / دورکار

  • برای خود کار می کنید و هیچ رئیسی بالای سر شما نمیباشد.
  •  در منزل نیز میتوانید به انجام آن بپردازید و نیاز به دادن هزینه برای مکان خاصی برای قبول کار ندارید .
  • بین پیشنهادات و کارفرمایان مختلف حق انتخاب دارید.
  • بازار فریلنسر ها رقابتی میباشد و نیاز به فریلنسرهای قابل اعتماد با کیفیت و حرفه ای همیشه وجود دارد.
  • شما می توانید در هر زمان و مکانی که دوست دارید کار کنید.
  • درآمد شما بستگی به میزان فعالیت خودتان دارد و می‌توانید با انجام پروژه‌های بیشتر و تخصصی‌ تر، درآمد بسیار بالایی داشته  و از همتایان خود که در استخدام شرکت ها هستند با سرعت بسیار بالایی پیشی بگیرید.

 

معایب فریلنسینگ برای فریلنسر / دورکار

  • همه‌ی کارها از جمله حسابداری، بازاریابی، فروش، انجام پروژه، ارتباط با مشتری و … را خودتان باید انجام بدهید.
  • به دست آوردن کارفرمای کافی برای اینکه بتوانید از طریق فر یلنسینگ، زندگیتان را تامین کنید کمی زمان بر باشد.و باید صبور باشید  با سابقه و حسن انجام کاری خوبی که از خود بر جای می گذارید روز به روز به مشتری های خود بی افزایید.
  • بسیاری از فریلنسرها در کارشان بالا و پایین را تجربه خواهند کرده اند. برای زمان هایی که کار زیاد است آماده باشید تا بتوانید پروژه ها را به موقع تحویل بدهید.
  • تا زمانی پول بدست میآورید که قادر به انجام پروژه ها با کیفیت مناسب باشید. در این شیوه خبری از حقوق بازنشستگی نیست مگر آنکه خود را مستقلا بیمه ینمایید.

 

مزایای استفاده از سایت های فریلنسری/ کارفرما

  •  بهترین سایت های فریلنسری به کارفرما اجازه می دهد، بین هزاران فریلنسر با مهارت و دستمزد های مختلف،و بهترین گزینه را با توجه به ملاک ها و بودجه‌ی خود انتخاب بنماید.
  • به دلیل رقابتی که بین فریلنسرها برای انجام پروژه در این سیستم وجود دارد، امکان انجام و اتمام پروژه با هزینه کمتر نیز وجود دارد.
  • کارفرما مجبور نیست که کارمندان بی شماری بگیرد و ماهیانه ای ثابت پرداخت کند تا اگر در قسمتی از کارش مشکلی پیش آمد آنها بتوانند آن را حل کنند. می تواند هر زمان که نیاز داشت و به صورت پروژه ای با فرد یا گروهی از متخصصین ارتباط بگیرد و تنها برای انجام همون پروژه به آنها پرداخت داشته باشد.
  • استفاده از برونسپاری به کارفرماها کمک می کند تا توان موثر خود را بر روی مسائل مهمتر در کسب و کارش متمرکز بکند و بخش های کوچک و فرعی را از طریق هزاران نیروی متخصص داخلی یا خارجی انجام بدهد.

معایب فریلنسینگ/ کارفرما

  • اگر در انتخاب فریلنسر و عقد قرارداد فریلنسری دقت لازم به عمل نیاید، مشکلاتی ایجاد می کند. باید سعی شود فریلنسری متعهد انتخاب شود  تا از بروز برخی مشکلات مختلف در آینده جلوگیری شود.

بهترین و برترین سایت های فریلنسری ایران

۱. سایت فریلنس پارس

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

۲.پونیشا

این سایت از دی ماه سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است به گفته ی صاحبان سایت “یک کارخانه ی آنلاین است که با گرد هم آوردن انسان های با انگیزه کمک می کنند تا جهان به جای بهتری برای زندگی تبدیل بشود” و معتقد است ” کارآفرینان و فریلنسرهای موفق می تواننددنیای بهتری خلق کنند”. و در نظر دارد با بوجود آوردن یک پلتفرم بسیار معتبر برای دور کاری باعث شود که متخصصان و کسب و کارها از وقت خود بهترین استفاده را بکنند با کم کردن رفت و آمد های غیرضروری کمکی به بهبود محیط زیست کرده باشند.

طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب و موبایل، نویسندگی ، دستیاری مجازی، پشیبانی تلفنی ، فروش و بازاریابی و حسابداری و مشاوره همگی از زمینه های فعالیت دور کاران در این سایت میباشد.

رابط کاربری سایت پونیشا نیز کاربرپسند و اصولی است؛ ممکن است کار کردن با پنل آن در ابتدا کمی مشکل به نظر بیاید..عضویت در پونیشا و ۵ پیشنهاد اول روی پروژه های آن رایگان است اما برای ارتقا حساب کاربری خود و  استفاده از بعضی امکانات سایت باید هزینه ای را پرداخت کنید و در ضمن مثل بیشتر سایت های ایرانی ۱۰ درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است.

9e85961d8a1a0c617695d7b86013c9d3 26 - بهترین و برترین سایت های فریلنسری ایران

 

 

۳.انجام میدم

انجام میدم به نقل از سایتشون ، به عنوان یک مجموعه دانش بنیان، بستری را فراهم کرده تا همه‌ی افراد در هر نقطه از ایران و حتی از سرتاسر جهان، بتوانند تخصص ها، استعداد ها، مهارت ها و توانمندی های خود  شناسایی کرده و آنها را در قالب مجموعه ای از خدمات برای فروش ارائه دهند.در حقیقت “انجام میدم” ویترینی برای ارائه بسته های خدماتی است که از آنها بعنوان “کاره” یاد می شود.

مدل کارکرد سایت با سایر سایت های فریلنسری کمی متفاوت است،‌ بعنوان فریلسنر مهارت های خود را تحت عنوان “کاره” و با رعایت اصول قیمت گذاری در سایت منتشر می کنید، کارفرمایان با جستجو در سایت کاره های شما را مشاهده می کنند و در صورت تمایل با تعریف پروژه ای اختصاصی کار را به شما میسپارند.

تبلیغات و بازاریابی، تایپ، ترجمه و نویسندگی، گرافیک، برنامه نویسی، دستیار مجازی، انیمیشن سازی، موسیقی و صدا، آموزش و مشاوره ، حتی بازی و سرگرمی و سایر خدمات همگی در “انجام میدم” و توسط فریلنسر های آن ارائه می شوند.

ظاهری دلچسب و کاربرپسند دارد و کار کردن با آن تقریبا راحت  میباشد. اما خبر خوب اینکه در صورت تحویل به موقع پروژه و خوش قولی ۵ تا ۸ درصد از کمیسیون کسر می گردد و برای عضویت در سایت و یا اشتراک ماهانه نیازی به پرداخت هزینه نمیباشد.

a9d87e5d338798eb5974a9a0ef28cbb3 26 - بهترین و برترین سایت های فریلنسری ایران

 

۴.تایپیران

به عنوان “اولین و بزرگترین مرکز تخصصی تایپ در ایران” متعلق به سایت تایپیران میباشد.به نقل از این سایت: تایپایران بخشی از مجموعه سایت های کار ایران است که جهت انجام پروژه های تایپ به صورت تخصصی و کارآفرینی تایپیست های مختلف از سراسر کشور برای انجام پروژه ها به صورت دورکاری می باشند. و تخصصی بودن سایت در این زمینه باعث وجود امکانات و قابلیت های تخصصی می شود که سایت با برپایی آزمون های آنلاین تخصصی و سایر معیارهای اعتبارسنجی  راستی آزمایی در به انجام رساندن پروژه های تایپ با حداکثر نتیجه گام بردارد.

تایپ در نرم افزار ورد، تایپ فایل های صوتی، طراحی و ایجاد اسلاید شوها در پاورپوینت، ورود داده به اکسل، صفحه آرایی، انجام تحقیق و مقاله ، رسم نمودار و چارت و پروژه های آماری spss از فعالیت ها یی است که در این سایت به انجام می رسند.

در تایپیران مبلغی توسط مجری بعنوان حسن انجام کار و مبلغی بعنوان بیعانه توسط کارفرما در گرو سایت قرار می گیرد.مبلغ در نظر گرفته شده برای کمیسیون سایت در تایپیران ۱۵ درصد میباشد. تایپیران نیز رابط کاربری جذاب و به روزی دارد و عضویت در سایت و شرکت در آزمون های آنلاین آن که به منظور ارائه ی گواهینامه ی دیجیتال ارائه می شود برای بار اول رایگان میباشد.

۵.پارسکدرز

 عنوان “اولین بازار کار آنلاین ایران” را به خودش اختصاص داده است، چرا که بیشتر از ۱۲ سال است که از آغاز فعالیت این سایت می گذرد.

روش کار پارسکدرز بر مبنای ” گرو گذاری وجه مالی طرفین” است به این صورت که مبلغی از طرف کارفرما در گرو سایت قرار میگیرد و این تضمینی برای فریلنسر است که در صورت انجام صحیح پروژه حتما مبلغ را دریافت یکند.

بیش ۱۰۵ هزار متخصص نیز در آن فعالیت می کنند که جامعه آماری قابل توجهی است. طراحی وب، برنامه نویسی به تمامی زبان ها، گرافیک دوبعدی و سه بعدی،‌ تولید محتوا، بهینه سازی و سئو،‌ تایپ، ترجمه و ویرایش و حتی حوزه های آموزش و رفع اشکال درسی همگی در پارسکدرز انجام می شوند.

رابط کاربری بسیار کارپسند و آسان طراحی شده است. عضویت در آن رایگان و کارمزد سایت ۸ تا ۱۰ درصد در نظر گرفته میباشد، در ضمن برای ارتقای عضویت در سایت نیز باید هزینه ای پرداخت شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *