دانستنی

بک لینک فالو چیست و چگونه بسازیم؟

بک لینک فالو یکی از اصطلاحات بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. بعد از اینکه با اصول ساخت بک لینک آشنا شدید باید یاد بگیرید که بک لینک فالو و بک لینک نوفالو چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند.

در این مقاله بسیار کاربردی از سایت آکادمی سبز یاد میگیرید که برای سایت تون بک لینک های فالو با کیفیتی بسازید. اگر شما قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان را داشته باشید باید با مباحث اولیه سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشید. که یکی از مهمترین اصطلاحات سئو بک لینک فالو و نو فالو است.

 

اگر نمیدانید که بک لینک فالو چیست و چه تفاوتی با بک لینک نوفالو دارد نگران نباشید. در ادامه به صورت کامل شما را با این ۲ اصطلاح مهم و کاربردی سئو آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه همراه من باشید.

 

بک لینک فالو (follow backlink) چیست؟

در این مقاله به صورت کامل به شما آموزش دادیم که بک لینک فالو چیست و چه تاثیری در سئو سایت میگذارد

قبل از اینکه شما را با بک لینک فالو آشنا کنیم باید یاد بگیرید که اصلا منظور از بک لینک در سئو چیست؟ بک لینک یا backlink به زبان خیلی ساده وقتی یک سایتی به سایت شما لینک میدهد به زبان خیلی ساده بک لینک گفته میشود.

 

برای رسیدن به صفحه اول گوگل مخصوصا رتبه یک گوگل شما باید شروع به لینک سازی برای سایت تان کنید. وقتی شما از روش های مختلف برای سایت تون شروع به لینک سازی میکنید در اصطلاح برای شما بک لینک ساخته میشود. شما از روش های مختلفی میتونید برای سایت تون شروع به ایجاد و ساخت بک لینک کنید.

 

انواع روش های مختلفی برای لینک سازی وجود دارد مثل لینک سازی پروفایلی، لینک سازی کامنتی، لینک سازی وبلاگی و لینک سازی به روش رپورتاژ آگهی.

 

اما در کل ۲ نوع بک لینک وجود دارد، بک لینک فالو  و بک لینک نوفالو. هنگام لینک سازی برای سایت تان باید از این دو نوع استفاده کنید. یعنی هم بک لینک های فالو یا do follow بسازید  هم بک لینک های نوفالو یا no follow . اما تفاوت های زیادی بین این نوع بک لینک وجود دارد! البته در ادامه شما را به صورت کامل با این ۲ مدل آشنا کردیم.

بک لینک فالو چیست و چه تاثیری دارد؟

بک لینک فالو باعث میشود که قدرت یک سایت به سایت شما منتقل شود. در این مقاله شما را با بک لینک فالو آشنا کردیم

do follow بک لینک به زبان خیلی ساده وقتی شما از یک وب سایت بک لینک فالو دریافت می کنید به این معناست که این سایت سایت شما را تایید میکند و از اعتبارش به سایت شما میدهد. قدرت لینک های فالو نسبت به نوفالو بسیار بشتر است. اما نکته بسیار کلیدی و مهمی که باید بدانید این است. شما باید در کنار لینک های فالویی که برای سایت تان میسازید بک لینک های نوفالو هم بسازید.

یکی از مهمترین فاکتورها در ایجاد بک لینک طبیعی داشتن لینک های نوفالو در کتار لینک های فالو است. برای همین شمایی که به دنبال این هستید بک لینک های فالو چگنه کار می کنند باید به دنبال این باشید در کنارشان لینک های نوفالو هم بسازید.

برای اینکه شما بهترین نتیجه از لینک سازی برای سایت تان بگیرید فقط و فقط باید به دنبال این باشید که طبیعی عمل کنید. اصلا به این مورد فکر نکنید که هر چقدر لینک های فالو برای سایت تان بگیرید میتونید توی سئو بهترین نتایج را بگیرید. فقط و فقط در لینک سازی برای سایت تان به این نکته توجه کنید حتما حتما روند لینک سازی سایت تان کاملا طبیعی و اصولی باشد.

اگر در مرحله ی لینک سازی برای وب سایت خود هستید حتما در کنار لینک های do follow لینک های no follow هم بسازید و البته در ادامه بیشتر در مورد این روش لینک سازی صحبت کردیم.

بک لینک های nofollow چیست؟

در این قسمت از مقاله شما را با انواع روش های دریافت بک لینک فالو آشنا کردیم.

لینک های نو فالو تفاوت بسیار زیادی با لینک های فالو دارند. در این مدل از بک لینک هایی که می سازید هیچ اعتباری به سایت شما منتقل نمی‌شود. یعنی سایتی که به شما لینک نوفالو داده است وب سایت شما را تایید نمی کند و اعتبارش به سایت شما منتقل نمی شود.

اما نکته بسیار مهم و کلیدی که می خواهم به شما بگویم این است که شما در کنار لینک های فالویی که برای سایتتان می سازید باید حتماً شروع به لینک سازی نوفالو هم کنید. اگر تمام بک لینک هایی که برای سایتتان ایجاد می کنید از نوع فالو باشند گوگل خیلی راحت به سایت شما شک می کند و قدرت لینک ها را بی اثر می کند.

می خواهم به شما بگویم برخلاف اینکه فکر می کنید لینک های نوفالو هیچ تاثیری ندارند، بسیار اثر گذار هستند و باید برای طبیعی سازی روند لینک سازی سایتتان در سایت هایی که بک لینک های نو فالو می دهند شروع به لینک سازی کنید.

 

در چه جاهایی بک لینک های dofollow بسازیم؟

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال ساخت بک لینک های فالو برای سایت شان هستند در این قسمت از مقاله میخواهیم درباره انواع روش های ساخت بک لینک dofollow شما را آشنا کنیم. با استفاده از روش هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت میتوانید بک لینک های باکیفیت و فالو دریافت کنید. از شما میخواهم در ادامه این مقاله همراه من باشید.

۱- رپورتاژ آگهی

بهترین روش برای دریافت بک لینم فالو خریدن رپورتاژ آگهی است. در این روش شما به سایت هایی که اختبار بالایی دارند پول میدهید و از آن ها میخواهید که به سایت شما در محتوایشان لینک بدهند. رپورتاژ آگهی در حال حاضر بهترین و موثرترین روش در لینک سازی برای سایت است. در بسیاری از کلمات کلیدی برای اینکه بتوانید رتبه بگیرید باید شروع به تهیه و خرید رپورتاژ کنید.

با توجه به اینک بحث رپورتاژ آگهی بسیار مهم است از شما میخواهیم حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

۲- وبلاگ

یکی دیگر از روش های بسیار کاربردی برای دریافت بک لینک do follow ساخت وبلاگ در سایت های وبلاگی است. اکثر سایت های وبلاگی لینک هایی که به شما میدهند تماما فالو هستند. برای همین با پیدا کردن این سایت میتوانید بک لینک های فالو برای سایت تان دریافت کنید. با یک سرچ ساده میتوانید تمام این سایت ها را پیدا کنید و در آن ها برای خودتان لینک سازی کنید.

۳- سوشال بوک مارک

یکی دیگر از روش های کاربردی لینک سازی در سوشال بوک مارک هاست. با عضویت در این سایت ها میتوانید لینک سایت خودتان را قرار بدهید. لینکی که در این سایت ها قرار میدهید کاملا فالو هستند. ا یک جستجی ساه خیلی  راحت میتوانید این سایت ها را پیدا کنید و به سایت خودتان لینک بدهید.

۴- سایت های پروفایلی

یک سری از سایت ها هستند که این امکان را به شما میدهند درون آن ها حساب ایجاد کنید. بعد از اینکه حساب ایجاد کردید میتوانید به قسمت ویرایش پروفایل بروید و به سایت خودتان لینک بدهید. بعضی از این لینک هایی که میسازید و فالو و بعضی دیگر نوفالو هستند. با یک جستجوی ساده سایت های پروفایلی را برای لینک سازی میتوانید پیدا کنید.

پیدا کردن سایت های فالو برای لینک سازی

راه و روش های زیادی برای پیدا کردن سایت ها برای دریافت بک لینک  فالو وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از ابزارهایی مثل moz و ahrefs است. کافیست که لینک سایت رقبای خود به این ابزار ها بدهید. این ابزار ها تمام بک لینک هایی که رقیبانتان ساخته اند را به شما نشان میدهند. خیلی راحت میتوانید بینید لینکی که رقیبانتان ساخته اند لینک فالو است یا لینک نوفالو!

در جاهایی که رقیبانتان لینک فالو ساخته اند شروع به لینک سازی برای سایت تان کنید. کار با این ابزارها را حتما یاد بگیرید.

 

جمع بندی

یکی از مهمترین فاکتورها در سئو خارجی ساخت بک لینک با کیفیت است. همانطور که در این مقاله گفتیم لینک سازی به دو نوع لینک های فالو و لینک های نوفالو دسته بندی می شود. کامل یاد گرفتید که منظور از بک لینک های فالو و نوفالو چیست و در چه جاهایی می توانید برای سایتتان شروع به لینک سازی کنید.

نکته بسیار مهم و کلیدی که می خواهم به شما بگویم این است که شما باید سعی کنید به صورت کاملاً طبیعی برای سایتتان شروع لینک سازی کنید. خیلی ها فقط به دنبال ساخت بک لینک های فالوبرای سایت شان هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید می خواهم به شما بگویم که سخت در اشتباهید.

اگر تعداد لینک های فالو سایت تان زیاد شود گوگل خیلی راحت تشخیص میدهد که شما برای سایت تان لینک سازی کردید و این کاملاً قیر طبیعی است. می خواهم به شما بگویم همانطور که لینک های فالو در سئو بسیار مهم هستند لینک های نوفالو هم اگر طبیعی ساخته شوند بسیار اثر گذار هستند.

در قدم بعدی این مقاله شما باید حتماً این مقاله آموزش ساخت بک لینک را مطالعه کنید. در مقاله آموزش ساخت بک لینک به صورت کاملاً ویدیویی و قدم به قدم نحوه لینک سازی در بسیاری از سایت ها را یاد خواهید گرفت و میتوانید برای سایتتان از از سایت هایی که اعتبار بسیار بالایی دارند درک لینک دریافت کنید.

هر سوالی در زمینه لینک سازی دارید در انتهای این مقاله از من بپرسید تا کامل پاسخ سوالتان را بدهم. هم منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *