دانستنی

بک لینک چیست؟(۶ نکته در ساخت بک لینک باکیفیت)

بک لینک یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو وب سایت است. همانطور که میدانید برای دیده شدن در نتایج اول گوگل باید برای سایتتان بک لینک های باکیفیت بسازید. با توجه به اینکه همه شما به دنبال کسب رتبه اول در گوگل هستید و می خواهید به نتایج عالی در کسب و کار اینترنتی تان برسید تا بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی شما را دنبال کنند باید برای صفحات سایتتان بک لینک بسازید.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد نمی دانند بک لینک چیست و چگونه می توانند بک لینک های باکیفیتی برای سایتشان بسازند در این مقاله می‌خواهم به صورت جامع به شما بگویم که بک لینک چیست و چطور بک لینک های قدرتمند برای سایتتان ایجاد کنید تا بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید.

 

همانطور که میدانید دوتا از مهمترین فاکتورها در سئو تولید محتوای هدفمند و ساخت بک لینک باکیفیت است. اگر شما بتوانید برای سایتتان محتواهای حرفه ای و باکیفیت تولید کنید و با اشتراک گذاری آن ها برای سایتتان بک لینک ایجاد کنید دیگر نیازی نیست که نگران تغییرات الگوریتم گوگل باشید. با توجه به اینکه بسیاری از افراد سوالات زیادی در مورد لینک سازی از من می پرسند در این مقاله می خواهم شما را به صورت کامل از صفر تا صد با آموزش ایجاد بک لینک های باکیفیت آشنا کنم.

اگر به دنبال این هستید که سایتتان را به نتایج اول گوگل بیاورید تا مخاطبان و کاربران زیادی شما را پیدا کنند باید اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل رعایت کنید. باید با فاکتورهای اصلی در سئو و بهینه سازی سایت آشنایی کاملی داشته باشید. البته مهمترین فاکتورهای بهینه سازی سایت تولید محتوای جامع و هدفمند و ایجاد بک لینک باکیفیت برای صفحات سایتتان است.

 

پس همراه ما باشید تا در ادامه شما را با نحوه ایجاد بک لینک های باکیفیت آشنا کنیم. البته پیشنهاد ویژه برای شما داریم که اگر این مقاله را تا انتها مطالعه کنید یک لیست جامع از وب سایت هایی که می توانید در آن ها برای سایتتان لینک های باکیفیت ای ایجاد کنید را کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهیم داد. پس همراه ما باشید تا شما را با مبحث بسیار مهم و کاربردی لینک سازی در سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست

بعد از تولید محتوای هدفمند مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت بک لینک باکیفیت است. شاید بپرسید که دقیقا معنی بک لینک (backlink) چیست؟ در کل بک لینک یعنی وقتی یک وب سایتی لینک سایت تان را داخل سایتش قرار بدهد برای شما یک بک لینک ایجاد شده است. که این بک لینک می تواند تاثیر مثبت و یا منفی روی سئو سایت شما بگذارد.

 

پس به این نکته توجه کنید اگر سایت بی کیفیتی که اسپم اسکور بالایی دارد به سایتتان لینک بدهد تاثیر منفی به سایت تان می گذارد. اما اگر سایتی لینک هدفمند و باکیفیتی به شما بدهد بک لینک ایجاد شده باعث بهبود و افزایش رتبه سایت تان می شود. پس در هنگام ایجاد بک لینک باید به این نکته توجه کنید که در سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند بک لینک های باکیفیت بسازید. البته طبیعی رفتار کردن در هنگام ایجاد بک لینک بسیار مهم است که در ادامه به صورت کامل به این موضوع می پردازیم.

پس وقتی که یک سایت به سایت تان به روش های مختلفی مثل لینک متن یا تصویر به سایتتان لینک بدهد برای شما لینک حساب می شود. منظور ما از لینک تصویر و متن هایی هستند که با کلیک بر روی آنها وارد صفحه دیگری در اینترنت می شوند.

 

با وجود رقابت در دنیای اینترنت و رسیدن به جایگاه های اول باید برای اینکه بتوانید رتبه‌های اول و یا حتی رتبه اول گوگل را کسب کنید باید برای سایتتان شروع به ساخت و ایجاد بک لینک کنید. در هنگام ایجاد بک لینک به این نکته توجه کنید که برای تمام صفحات سایتتان لینک بسازید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب آن می شوند در هنگام ایجاد و ساخت بک لینک فقط برای صفحه اصلی شان شروع به لینک سازی میکنند این یک اشتباه بسیار بزرگ است! شما باید به صورت کاملاً طبیعی برای سایتتان شروع به لینک سازی کنید.

 

در دنیای کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت در هر زمینه ای که فعالیت میکنید برای اینکه بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب کسب و کارتان کنید باید در نتایج اول گوگل دیده شوید. به عنوان مثال در همین مقاله آموزشی با موضوع “بک لینک چیست” هدف اصلی ما این است به دوستانی که قصد ساخت و ایجاد بک لینک های باکیفیت را دارند کمک کنیم. پس برای همین باید روی کلمه کلیدی ” بک لینک چیست” به نتایج اول گوگل برسیم.

 

در هر زمینه ای که کسب و کار آنلاین تان را راه اندازی کردید برای جذب مخاطبان و کاربران تان باید سایتتان را در نتایج اول گوگل بیاورید. برای رسیدن به نتایج اول گوگل یکی از فاکتورهای مهم در سئو و بهینه سازی تولید محتوای جامع و هدفمند است. باید در اولین قدم برای حضور در رتبه های اول یک محتوای جامع و کاملی تولید کنید. اما به این نکته توجه کنید تولید محتوا به تنهایی کافی نیست! یعنی علاوه بر اینکه محتوای جامعه تولید می کنید باید کاری کنید که مخاطبان و کاربران محتوایی که تولید کردید را به اشتراک بگذارند.

 

با توجه به اینکه در کشور ما افراد بسیار کمی یک محتوایی را به اشتراک می گذارند باید برای اینکه نتیجه بهتری بگیریم تا در نتایج اول گوگل دیده شویم خودمان محتوایی که تولید می‌کنیم را به اشتراک بگذاریم. و با اشتراک گذاشتن محتوای که تولید کردیم برای سایتمان بک لینک بسازیم. در اصطلاح به این روش لینک سازی  میگویند این که شما با اشتراک گذاری محتوای سایتتان در وبلاگ ها، انجمن ها، شبکه های اجتماعی و سوشال بوک مارک ها و… انجام می شود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با نحوه لینک سازی آشنا کنیم.

مراحل ایجاد بک لینک باکیفیت

مراحل ایجاد بک لینک باکیفیت

برای اینکه به نتایج اول گوگل برسید باید به فکر ایجاد لینک سازی باکیفیت در سایت تان باشید. به این نکته بسیار مهم توجه کنید که هر لینکی که برای سایت تان می سازید نمی تواند رتبه سایت تان را افزایش بدهد و حتی ممکن است باعث کاهش رتبه سایت تان بشود.

البته لینک سازی در سایت ها به تنهایی کاربردی ندارد. یعنی شما به تنهایی نمی توانید فقط با لینک سازی و یک محتوای بی کیفیت که اصول سئو داخلی (on page seo) در آن رعایت نشده است به نتایج اول برسید. پس دیدگاهتان به این صورت باشد که برای اینکه بتوانید بک لینک های باکیفیت ایجاد کنید باید تمام اصول سئو داخلی و انتخاب کلمات کلیدی هدفمند را به درستی انجام بدهید. در ادامه به صورت چک لیست به صورت کامل می خواهم از صفر تا صد شما را با نحوه اینکه چطور با لینک سازی به نتایج اول گوگل برسید آشنا کنم.

۱) به درستی کلمات کلیدی سایتتان را انتخاب کنید

۱) به درستی کلمات کلیدی سایتتان را انتخاب کنید

همانطور که میدانید اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی است. برای اینکه بتوانید با بک لینک های باکیفیت به نتایج اول گوگل برسید در قدم اول باید به درستی کلمات کلیدی مناسب برای سایت تان انتخاب کرده باشید.

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد دچار می‌شوند این است که بعد از اینکه سایت شان را راه اندازی می کنند و می‌خواهند سایتشان را بهینه سازی و سئو کنند به سراغ کلمات کلیدی اصلی و سختی میروند. این یک اشتباه بسیار بزرگ است که باعث می شود نتوانید به این سادگی ها به رتبه های اول گوگل برسید.

اگر سایت تازه تاسیس است و تازه سایتتان را راه اندازی کردید پیشنهاد می کنم از کلمات کلیدی راحت شروع کنید و با تولید محتوای هدفمند برای هر کلمه کلیدی راحت به نتایج اول گوگل برسید. بعد به سراغ کلمات کلیدی سخت‌تر و کلمات کلیدی اصلی سایتتان بروید. شاید با خودتان بپرسید که اصلاً انتخاب کلمات کلیدی چه ربطی به ایجاد بک لینک دارد؟

همانطور که گفتیم هدف از ایجاد بک لینک رسیدن به نتایج اول گوگل است. برای اینکه بتوانید به نتایج اول گوگل برسید باید تمام مراحل سئو و بهینه سازی را به صورت کامل رعایت کنید. در اولین مرحله در سئو سایت باید بهترین و مناسب ترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید. راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که می‌توانید از خود گوگل و یک سری ابزار ها مثل keyword planner، keyword tool.io، kwfinder و… استفاده کنید.

پس در اولین قدم برای این که بتوانید ساده تر و راحت تر به نتایج اول گوگل برسید باید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید. اگر میخواهید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید بهتر است از خود گوگل استفاده کنید.به عنوان مثال در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی اگر همین کلمه کلیدی ” آموزش بازاریابی اینترنتی ” را داخل گوگل جستجو کنید و در انتهای صفحه گوگل یکسری کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد(دقیقاً مشابه تصویر زیر)

انتخاب درست کلمات کلیدی در ساخت بک لینک

کلماتی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان است. پس در اولین قدم بهترین اصلی ترین کلمات کلیدی را بر سایتتون انتخاب کنید.

۲) برای هر کلمه کلیدی محتوای باکیفیت تولید کنید

۲) برای هر کلمه کلیدی محتوای باکیفیت تولید کنید

بعد از این که بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کردید برای اینکه بتوانید خیلی ساده تر و راحت تر با ساخت و ایجاد بک لینک به رتبه های اول گوگل برسید باید محتوای باکیفیت تولید کنید. یعنی محتوای تولید کنید که تمام اصول سئو داخلی یا on page seo در آن رعایت شده باشد.

یکی از مهمترین نکاتی که باعث می شود بتوانید خیلی ساده تر و راحت تر با ایجاد بک لینک به نتایج اول گوگل برسید محتوای باکیفیتی است که تولید می کنید. به این نکته توجه کنید اگر محتوای که تولید می کنید باکیفیت نباشد و اصول سئو داخلی در آن رعایت نشده باشد هرچقدر هم که بک لینک باکیفیت ایجاد کنید نمی‌توانید به نتایج اول گوگل برسید. در تمام مقاله هایی که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت داخل سایت آکادمی سبز منتشر کردیم خیلی به تولید محتوای باکیفیت تاکید کردیم.

یعنی به این نکته توجه کنید اگر به دنبال این هستید که در کلمات کلیدی مدنظرتان رتبه های اول گوگل را کسب کنید برای هر کلمه کلیدی تان محتوا های جامع و کامل تولید کنید که تمام مباحث را در بر بگیرد.

هر وقت خواستید محتوای باکیفیتی برای سایتتان تولید کنید جواب این سوال را به خودتان بدهید ” آیا محتوایی که تولید کردم کامل‌ترین محتواست؟” اگر جوابتون بله بود یعنی کامل ترین محتوا تولید کردید. اما اگر فکر می کنید محتوای متن کامل نیست سعی کنید محتوای تولید کنید که کاربر با خواندن آن نیازی به محتوای رقیبانتان داشته باشد. اگر محتوای اصولی تولید کنید خیلی راحت با ایجاد بک لینک می‌توانید راحت تر به رتبه های اول گوگل برسید. به دلیل اینکه مبحث تولید محتوا یک مبحث بسیار مهم است حتما پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

۳) شروع به ساخت و ایجاد بک لینک کنید

۳) شروع به ساخت و ایجاد بک لینک کنید

وقتی بهترین کلمات کلیدی را پیدا کردیم و برای هر کلمه کلیدی آن محتوای جامع و کاملی تولید کردید برای تمام محتواهایی که تولید کردین شروع به ساخت و ایجاد بک لینک کنید. لینک سازی یکی از مهم‌ترین فاکتور ها در سئو و سئو خارجی (off page seo) سایت است. تولید محتوای باکیفیت به تنهایی کافی نیست!

البته ممکن است در یک سری کلمات کلیدی راحت بدون اینکه بک لینک بسازید خیلی ساده به نتایج اول گوگل برسید. اما برای کلمات کلیدی سخت و دشوار حتماً باید برای سایتتان شروع به ساخت لینک کنید. البته در ادامه به شما متدها و روش هایی خواهیم گفت که می توانید لینک های باکیفیتی برای سایت تان ایجاد کنید.

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که خیلی از افراد در زمینه ایجاد بک لینک از من می پرسند این است که آیا به صورت کاملاً رایگان می توانیم بک لینک بسازیم؟ یا بهتر است شروع به خرید بک لینک کنیم؟

 

من به هیچ وجه توصیه نمی کنم شروع به خرید لینک کنید. البته اگر لینک سازی  از نوع ریپورتاژ آگهی باشد بسیار ارزشمند است. اما یک سری سایت ها لینک های زیادی به مدت زمان محدود می فروشند که به هیچ عنوان توصیه نمیکنم از این بک لینک ها استفاده کنید. البته اگر اصولی ایجاد و درست کردن بک لینک باکیفیت را بدانید نیازی به هزینه های اضافی نخواهید داشت و بدون هیچ هزینه ای می توانید لینک های باکیفیتی برای سایتتان ایجاد کنید.

مهمترین فاکتور در لینک هایی که برای سایت تان می سازید “کیفیت” است. همه لینک هایی که می سازید ارزش یکسانی ندارند. در واقع دریافت چند بک لینک باکیفیت از منابع باکیفیت خیلی بهتر از هزاران لینک بی کیفیت از وب سایت هایی که اسکور بالایی دارند بهتر است .
البته برای ایجاد و درست کردن بک لینک باکیفیت یک سری اصول و فاکتور وجود دارد که در ادامه به صورت کامل به آنها اشاره کرده ایم.

لینک سازی خارجی و داخلی

لینک سازی خارجی و داخلی

مبحث بک لینک و لینک سازی به دو مبحث لینک سازی داخلی ( internal link ) و لینک سازی خارجی (external link) تقسیم بندی می شود. در لینک سازی داخلی وقتی صفحات داخلی سایت به هم لینک میدهند باعث ایجاد بک لینک داخلی بین صفحات یک سایت با هم می شود. در این روش صفحات شما به صفحات داخلی سایتتان لینک میدهید .

اما در مبحث لینک سازی خارجی وقتی یک سایت به سایت شما لینک میدهد یا شما داخل محتوا تان به یک سایت دیگر اشاره می کنید و لینک می دهید لینک سازی خارجی گفته می شود. هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله این است که به شما نحوه ایجاد و ساخت بک لینک را آموزش بدهیم.

 مهمترین فاکتورها در ایجاد بک لینک باکیفیت

 مهمترین فاکتورها در ایجاد بک لینک باکیفیت

در ادامه شما را با مهمترین فاکتورها برای لینک سازی آشنا خواهیم کرد.

  1.  استفاده از لینک های نوفالو (nofollow) و فالو (follow) به صورت ترکیبی.
  2.  استفاده از انکرتکست (anchor Text) مختلف جهت طبیعی بودن لینک
  3.  ایجاد بک لینک در بین محتوای یک سایت هم مرتبط
  4.  اعتبار بالای سایت
  5.  اسپم بودن سایت یا اسپم اسکور پایین سایت

در کل برای ایجاد و درست کردن بک لینک داخل سایت های مختلف باید حتماً فاکتورهای بالا را رعایت کنید. رعایت فاکتورهای بالا مهمترین عامل برای درست کردن و ایجاد یک بک لینک باکیفیت است. البته در ادامه شما را به صورت کامل با تمام فاکتورهای مهم و کاربردی برای لینک سازی باکیفیت آشنا خواهیم کرد.

نکات مهم در ایجاد بک لینک باکیفیت

بک لینک با کیفیت

می خواهم شما را نکات کلیدی در درست کردن و ایجاد بک لینک آشنا کنم. همانطور که گفتیم به جز تولید محتوا ایجاد و درست کردن بک لینک یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. برای ساخت لینک باکیفیت باید یکسری اصول را کامل رعایت کنید. در ادامه شما را با اصلی ترین و مهم ترین اصول در لینک سازی آشنا خواهیم کرد.

۱- اعتبار سایت

اعتبار سایت در ساخت بک لینک

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات برای لینک سازی اعتبار سایتی است که به شما لینک میدهد. برای اینکه بتوانید لینک های باکیفیتی بسازید باید از سایت هایی که اعتبار بالایی دارند استفاده کنید. یکی از تصورات اشتباهی که بسیاری از افراد در هنگام لینک سازی برای سایتشان مرتکب می شوند این است که فکر می‌کنند تعداد بک لینک مهم است در صورتی که اینطور نیست.

برای رتبه گرفتن در کلمات دشوار و سخت حتما نباید لینک هایی با تعداد زیاد بسازید. همانطور که گفتیم مهمترین فاکتور در لینک سازی باکیفیت اعتبار سایت است. باید در سایت‌‌های لینک بسازید که اعتبار بالایی دارند. هرچه اعتبار سایت بیشتر باشد کیفیت بک لینک ها بالاتر می رود.

به عنوان مثال: شاید وب سایت های خبری زیادی در زمینه حوزه کاری شما وجود نداشته باشد. اما اگر بتوانید از وب سایت های خبری که دارای اعتبار بسیار بالایی هستند لینک بگیرید اعتبار سایت شما را بالا می برند. البته لینک گرفتن از سایت های خبری ممکن است هزینه بر باشد و اگر بخواهید در چنین سایت هایی به سایتتان لینک بدهید هزینه‌های زیادی را از شما بگیرد.

البته تکنیک های تخصصی برای لینک سازی و ساخت لینک هم وجود دارند که می توانید بک لینک هایی به قدرت ریپورتاژ آگهی به صورت کاملاً رایگان دریافت کنید در ادامه شما را به تکنیک های آن آشنا خواهیم کرد.

اگر به فکر این هستید که به صورت کاملآ رایگان از سایت های باکیفیت و سایت‌های که اعتبار بالایی دارند لینک بگیرید به شما پیشنهاد می کنم از سیستم های وبلاگ دهی استفاده کنید. به صورت کاملا رایگان می توانید وبلاگ تان را ایجاد کنید وب سایت تان لینک بدهید. اکثر سیستم های وبلاگدهی ایرانی و خارجی به دلیل اینکه اعتبار بالایی دارند می توانید لینک های باکیفیت و با ارزشی از آنها دریافت کنید.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چطور می توانیم ارزش یک وب سایت را بررسی کنیم؟ برای ارزیابی ارزش یک وب سایت که می خواهید در آن لینک سازی کنید می توانید از سایت moz استفاده کنید. با نصب افزونه MOZBar بر روی مرورگر کروم تان می‌توانید ارزش یک وب سایت را برای ایجاد بک لینک کامل بررسی کنید.

برای اعتبار و کیفیت یک سایت دو پارامتر بسیار مهم به نام دامین آتوریتی و پیج آتوریتی وجود دارد که سایت MOZ این شاخص ها را ایجاد کرده است. هر چه پیج اتوریتی و دامین اتوریتی یک وبسایت بالاتر باشد نشانه این است که بک لینک هایی که می توانید از این سایت دریافت کنید ارزش بیشتری دارد.

البته به این نکته توجه کنید وقتی افزونه MOZBAR را بر روی مرورگرتان نصب می کنید علاوه بر پیج آتوریتی و دامین آتوریتی اسپم اسکور یک سایت را به شما نشان می دهد. در وب سایت هایی که اسپم اسکور بالایی دارند به هیچ وجه لینک سایت تان را قرار ندهید. البته در ادامه در مورد اسپم بودن یک سایت صحبت خواهیم کرد.

۲- ساخت لینک های فالو و نوفالو

بک لینک فالو و نوفالو

بک لینک هایی که برای سایت تان ایجاد می کنید به دو صورت نوفالو و فالو هستند. اگر از ریپورتاژ آگهی استفاده می کنید لینک هایی که به سایت شما می‌دهند لینک های فالو هستند. اما یکسری سرویس های وبلاگ دهی دارای لینک های نوفالو و فالو هستند. پس به این نکته توجه کنید در هنگام لینک سازی برای سایتتان هم لینک فالو بسازید و هم لینک نوفالو!

شاید این سوال ایجاد شود که لینک فالو و نوفالو چه تفاوتی دارد؟
لینک های فالو لینک هایی هستند که از دید گوگل با ارزشمند محسوب می‌شوند و برای افزایش و رتبه سایت تاثیر مستقیم می گذارد. اما لینک های نوفالو لینک هایی هستند که گوگل به آنها هیچ ارزشی نمی دهد. البته لینک های نوفالو هم ارزش خاص خودشان را دارند و بر روی سئو سایتتون تاثیر مثبتی خواهد گذاشت اما اثرشان مثل لینک‌های فالو نیست.

به این نکته توجه کنید که برای سایتتان هم لینکهای فالو بسازید و هم لینک های نوفالو این کار باعث می شود روند لینک سازی تان به صورت طبیعی باشد و گوگل به شما شک نکند.

۳- محل قرار گرفتن لینک ها

محل قرارگرفتن بک لینک ها

یکی دیگر از مهمترین فاکتور ها برای ایجاد بک لینک باکیفیت محل قرار گرفتن لینک های سایتتان است. بهترین محل برای قرار گرفتن لینک در بین مقالات است. ارزش این لینک ها بسیار بیشتر از لینک های فوتر و هدر سایت است. سعی کنید به جای اینکه در هدر و فوتر سایت ها وب سایت تان لینک بدهید در بین مقالات به سایتتان لینک بدهید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان راحت تر بر روی لینک سایت تان در بین مقالات کلیک کنند. این کار باعث کاهش بانس ریت یا نرخ پرش مخاطبان می‌شود. از دید گوگل تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایتتان خواهد گذاشت.

۴- از انکر تکست های مختلف لینک بدهید

۴- از انکر تکست های مختلف لینک بدهید

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در هنگام ساختن بک لینک این است که فقط به یک کلمه کلیدی لینک ندهید و به انکر تکست های مختلفی به سایتتان لینک بدهید. این کار باعث می شود روند لینک سازی تان طبیعی باشد و هرچه طبیعی تر عمل کنید می توانید لینک های باکیفیت برای سایت تان ایجاد کنید.

ممکن است بپرسید که انکر تکست چیست ؟ انکر تکست همان کلمه یا عبارتی است که برای لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که شامل یکی از موارد زیر است.

  •  مشابه کلمه کلیدی سایتتان
  •  کلمه کلیدی همراه به یک متن دیگر
  •  یک تصویر یا یک عکس
  •  نام وب سایت به صورت url 
  •  یکسری کلمات عمومی مثل ادامه مطلب ، اینجا کلیک کنید
  • و….

در هر سایتی که می خواهید برای سایت تا لینک بسازید سعی کنید فقط از یک انکر تکست استفاده نکنید. بسیاری از دوستان فکر می کنند فقط لینک دادن به کلمه کلیدی مدنظرشان باعث این می‌شود که زودتر به نتایج اول گوگل برسند! در صورتی که اصلا اینطور نیست. وقتی فقط به کلمه کلیدی تان لینک می دهید این کار باعث می شود گوگل بفهمد که خودتان در حال ساخت بک لینک برای سایت تان هستید هرچقدر لینک برای سایتتان بسازید به نتایج اول گوگل نمی‌رسید و ممکن است سایتتان پنالتی شود. پس به جای اینکه فقط به کلمه‌ی کلیدی مدنظرتان لینک بدهید با انکر تکست های مختلف به سایتتان لینک بدهید.

۵- به صورت طبیعی لینک بسازید

ساخت بک لینک طبیعی

یکی از مهمترین فاکتورها برای ساخت و ایجاد بک لینک این است که به صورت طبیعی برای سایتتان لینک بسازید. با توجه به الگوریتم های پیشرفته گوگل اگر به صورت غیر طبیعی برای سایتتان لینک بسازید ممکن است سایت تان پنالتی شود و از ۱۰ صفحه اول حذف شوید.

البته پنالتی شدن سایت فقط بر روی یک کلمه کلیدی انجام میشود و گوگل سایتتان را کامل پنالتی نمی کند. برای اینکه بتوانید با لینک سازی حرفه ای به نتایج اول گوگل برسید باید به صورت کاملا طبیعی برای سایتتان شروع به لینک سازی کنید. برای لیک سازی طبیعی طبیعی به شما پیشنهاد می کنم حتما نکات زیر را رعایت کنید:

۱- فقط در سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند لینک نسازید!
درست است که اعتبار بالای سایت باعث بهبود رتبه سایت در گوگل میشود. اما برای اینکه بتوانید طبیعی بک لینک بسازید باید علاوه بر این که در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند لینک سایتتان را قرار می دهید در سایت‌های که اعتبار پایینی دارند بررسی سایت تا لینک بسازید.

۲- فقط به یک کلمه کلیدی لینک ندهید!
یکی دیگر از نکات مهم برای طبیعی بودن تکنیک هایی که می سازید این است که فقط به کلمه کلیدی مدنظرتان لینک ندهید. با انکر تکست های مختلفی به سایتتان لینک بدهید. به عنوان مثال اگر بخواهیم برای همین صفحه شروع به ساخت بک لینک کنیم از انکر تکست های زیر استفاده خواهیم کرد تا روند لینک سازی طبیعی جلوه کند:

  • بک لینک چیست
  • درست کردن بک لینک
  • ایجاد و ساخت بک لینک
  • بک لینک
  • https://academysabz.com/what-is-backlink
  • استفاده از تصویر و عکس
  • استفاده از کلمات عمومی مثل ادامه مطلب، اینجا کلیک کنید
  • استفاده از کلمات برند
    و…

۳- در زمان های مختلف لینک بسازید
برای لینک سازی به صورت کاملاً طبیعی باید در زمان های مختلف و تایم های مختلفی شروع به لینک سازی کنید. به عنوان مثال یک روز در تایم صبح شروع کنید به لینک سازی کنید و یک روز شب و… هرگز به صورت ماشین وار و در یک تایم معین شروع به ساخت لینک برای سایتتان نکنید.

۴- ساخت لینک های فالو و نوفالو( ترکیبی)
به یاد داشته باشید که همیشه به سراغ ساخت لینک های فالو نروید. در کنار لینک های فالو برای سایتتان لینک های نو فالو هم بسازید. این کار باعث طبیعی جلوه دادن لینک هایب که ساخته اید می شود و گوگل هرگز به شما شک نخواهد کرد.

۵- برای تمام صفحات سایتتان لینک سازی
برای اینکه بتوانید روند لینک سازی سایت تان را طبیعی جلوه دهید باید برای تمام صفحات سایتتان لینک بسازیم. یعنی فقط تمرکز لینک سازی تان را بر روی یک صفحه خاص متمرکز نکنید زیرا این کار باعث می شود نتوانید به رتبه‌های خوبی برسید.

۶- از تمام روش های لینک سازی استفاده کنید
یک دیگر از موارد بسیار مهمی که خیلی از دوستان در ایجاد بک لینک سایتشان رعایت نمی‌کنند این است که از تمام روش های ایجاد بک لینک به درستی استفاده نمی کنند و شروع می کنند و لینک سایت شان را فقط داخل وبلاگ ها قرار می دهند. این روند یک روند اشتباه است. باید به روش های مختلفی برای سایتتان لینک بسازید مثل لینک پروفایل، بک لینک کامنتی، سایت های آگهی رایگان، سوشال بوکمارک ها، سرویس های وبلاگ دهی و ….

۶- داشتن استراتژی برای ساخت بک لینک

۶- داشتن استراتژی برای ساخت بک لینک

داشتن استراتژی قوی و قدرتمند برای ایجاد بک لینک بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید لینک های باکیفیت برای سایتتان بسازید باید استراتژی های قوی داشته باشید. از روش های مدرن و گسترده برای لینک سازی و ساخت لینک استفاده کنید.

شاید فکر کنید اگر می‌خواهید لینک های باکیفیتی بسازید حتماً باید از ریپورتاژ های آگهی در سایت‌های پربازدید استفاده کنید. در صورتی که اگر استراتژی قدرتمندی برای ساخت لینک و لینک سازی داشته باشید نیاز به هیچ هزینه اضافی نخواهید داشت.

راز اصلی رتبه گرفتن در کلمات کلیدی سخت استفاده از استراتژی های ایجاد بک لینک است. منظور از استراتژی های ایجاد بک لینک همان روش هایی است که بتوانید قدرت بک لینک هایتان را افزایش دهید. در ساخت بک لینک دو استراتژی بسیار قدرتمند وجود دارد:

۱- ساخت بک لینک PBN
۲- ساخت بک لینک ۴۰ مرحله ای

۱- ایجاد بک لینک PBN :

اولین استراتژی برای ایجاد بک لینک های باکیفیت و قدرتمند لینک سازی به روش PBN است. البته استفاده از این روش یک روش استفاده از سئو کلاه سیاه و خاکستری می باشد و باید به صورت اصولی از این تکنیک استفاده کنید. البته ساخت بک لینک PBN به دو روش کلاه خاکستری و کلاه سیاه تقسیم بندی می شود.

برای ساخت کلین به روش pbn به روش کلاه خاکستری شما شروع به ساخت بک لینک های باکیفیت برای سایت تان می کنید. بعد از اینکه برای سایتتان لینک ساختید باید قدرت لینک هایی که ساختید را افزایش بدهید. برای همین برای بک لینک هایی که ساخته شروع به لینک سازی می کنید. این روش باعث می‌شود قدرت بک لینک هایی که ساخته اید افزایش پیدا کند و خیلی راحت تر به صفحه اول گوگل برسید.

قدرت بک لینک pbn بسیار زیاد است و پیشنهاد می کنیم برای رتبه گرفتن در کلمات سخت از این روش استفاده کنید. اگر می‌خواهید به صورت اصولی برای سایتتان بک لینک pbn بسازید پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

۲- ایجاد بک لینک ۴۰ مرحله ای:

لینک سازی ۴۰ مرحله ای یکی دیگر از روش‌های بسیار قدرتمند در لینک سازی که شما با این روش می توانید لینک های بسیار قدرتمندی در حد ریپورتاژ های آگهی برای سایت تان ایجاد کنید. تفاوت این روش با لینک سازی پی بی ان این است که شما در این مرحله شروع می کنید و لینک سازی سایت تان را به ۴۰ مرحله می‌رسانید. قدرت بک لینک های ۴۰ مرحله ای تقریباً برابر قراردادن رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید است.

به این نکته توجه کنید یکی از مهم ترین راز ها در ایجاد بک لینک استفاده از استراتژی های قدرتمند لینک سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *