دانستنی

تاثیر تکنیک آسمان خراش بر بهبود رتبه سایت

تاثیر تکنیک آسمان خراش بر بهبود رتبه سایت

مقدمه‌ای بر تکنیک آسمان خراش

آخرین باری که پول خوبی برای کالایی پرداخت کردید، اما کالایی که به دست شما رسید زمین تا آسمان با آنچه وعده داده شده بود، تفاوت داشت، کی بود؟

در واقع شما به‌دنبال محصولی بودید، که مانند طبل تو خالی است. به آخرین باری فکر کنید که احساس بدی به شما دست داد و  متوجه شدید که شما را با این وعده که «کالایی که می‌خرید در میان رقیبانش بی‌همتا است.»، گول زده‌اند.

این موضوع حقیقت دارد که وقتی فردی بلندترین ساختمان شهر را  به دیگران نشان می‌دهد، این سؤال برای کسی پیش نمی‌آید که آیا این بهترین ساختمان شهر نیز هست؟ غالباً، همین که بلندترین ساختمان آسمان خراش شهر یک سر و گردن بالاتر از ساختمآن‌های اطراف است و خط افق را ترسیم می‌کند، برای مردم کافی است.

مردم این نوع استدلال را دوست دارند و همیشه در ذهن خود به‌دنبال بلندترین‌ها، بالاترین‌ها و به نوعی برترین‌ها-از نقطه نظر آن‌ها- هستند و گمان ‌می‌کنند، واقعاً، چیزی را پیدا کرده‌اند که در نوع خود بی‌نظیر است. این نوع اثبات ملموس و قابل مشاهده، همان است که باید در هنگام استفاده از تکنیک آسمان خراش، ارائه دهید.

برای جست‌و‌جو در اینترنت هم ما آدم‌ها درست از همین شیوه پیروی می‌کنیم: «بالاترین، لابد بهترین است.» برای همین است که پس از جست‌و‌جوی یک کالا در گوگل، تمایل داریم از آن سایتی که سرش به سقف صفحه‌ی SERP یا صفحه‌ی نتایج جست‌و‌جوی گوگل ساییده شده، خرید کنیم.

تاریخچه‌ی استفاده از تکنیک آسمان خراش و ماهیت آن

تکنیک آسمان خراش برای اولین بار توسط مردی به نام برایان دین ارائه شد. او در سال ۲۰۱۵ از یک استراتژی ایجاد پیوند رونمایی کرد که خود او از آن استفاده کرده بود. او نشان داد که توسط این روش ترافیک جستجوی سایت خود را تا ۱۱۰٪  افزایش داده است. این تاکتیک حتی میزان بازدید ارگانیک وی را در مدت ۱۴ روز دو برابر کرده بود. او آن را روش را تکنیک آسمان خراش نامید. برایان دین صاحب وب‌سایت backlinko.com، متخصص بین‌المللی و شناخته شده در زمینه‌ی سئو است. او پس از ناکامی در پنج کسب‌و‌کار آنلاین، سرانجام در سال ۲۰۱۲ با ایجاد سایت Backlinko به موفقیت دست پیدا کرد. وی با راه‌اندازی این وب‌سایت موقعیتی ایجاد کرد تا درس‌هایی را که در این راه آموخته بود، تدریس کند.

برایان از زمان راه‌اندازی Backlinko، با انتشار استراتژی‌های عملی‌ و قابل استفاده توسط بازاریابان به‌سرعت به شهرت رسید. Backlinko اکنون یکی از محبوب‌ترین وبلاگ‌های بازاریابی آنلاین است.

به‌نظر منصفانه می‌رسد که بگوییم برایان دین با ایجاد این تکنیک، جهان سئو را دگرگون کرد. از آن زمان تاکنون، بسیاری از بازاریابان آن را آزمایش کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها این استراتژی را با موفقیت فراوان تکرار کردند، اما بعضی دیگر به اصطلاح از آسمان خراش سقوط کردند و به نتایج مطلوب نرسیدند.

برایان دین در هنگام ارائه‌ی این دستاورد اظهار داشت:

“آیا تا به حال در کنار یک ساختمان واقعاً بلند قدم زده‌اید و با خود گفته‌اید:

«چقدر شگفت‌انگیز است! تعجب می‌کنم که هشتمین ساختمان بلند جهان چقدر بزرگ است.» البته که نه!

این طبیعت انسانی است که به بهترین‌ها جذب می‌شود. آنچه که شما در این تکنیک انجام می‌دهید یافتن بلندترین «آسمان خراش» موجود در محیط شما است. تکنیک آسمان خراش تنها یکی از استراتژی‌هایی است که من برای دستیابی به رتبه‌های بهتر در صفحه‌ی اول گوگل، از آن استفاده می‌کنم.»

در حقیقت این تکنیک روش ساخت بک لینک و همچنین راهنمایی برای تولید محتوای سایت به شیوه‌ای جذاب و کاربر پسند است که به شما کمک می‌کند تا پیوندهای با کیفیتی به دست آورید.

این تکنیک بر ۳ اصل استوار است:

  1. محتوای محبوبی را پیدا کنید که از سایت‌های دیگر به آن پیوند داده شده است؛
  2. محتوای بهتری درباره‌ی همان موضوع ایجاد و آن را در سایت خود منتشر کنید؛
  3. محتوای خود را به افراد مناسب پیشنهاد دهید و از آن‌ها درخواست کنید که به محتوای شما لینک بدهند.

کاربرد تکنیک آسمان خراش در سئو و تولید محتوا به چه صورت است؟

تکنیک آسمان خراش در سئو و تولید محتوا یک تکنیک بازاریابی اینترنتی است. این تکنیک شامل یافتن موضوعاتی می‌شود که در موتورهای جست و جو و همچنین رسانه‌های اجتماعی عملکرد خوبی دارند. در تکنیک آسمان خراش باید با کمک این محتواها که عملکرد خوبی دارند، یک محتوای بهتر بسازیم. برای تولید یک محتوای بهتر از محتوای موجود، مهندسی معکوس را به کار می‌گیرند. این تاکتیک همچنین شامل پیوند مجدد به پست‌های موجود یا به اشتراک‌گذاری آن با کسانی است که قبلاً به همان مطلب علاقه نشان داده‌اند.

تکنیک آسمان خراش در سئو و تولید محتوا شامل چهار مرحله است:

۱- کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای دستیابی به رتبه‌‌ی بالاتر نوعی هنر است. هدف اصلی شما از انتخاب نوع خاصی از کلمات کلیدی، مانند به‌دست آوردن رتبه‌‌ی بالاتر از طریق محتوای ورودی، نکته‌ای مهم است.

به این فکر کنید که چه کلمات کلیدی‌ای برند شما را به بهترین شکل بیان می‌کنند.

کلمه‌ی کلیدی شما باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • مربوط به کسب‌و‌کار و منافع مشتریانتان باشد؛
  • از نظر میزان بازدید با ارزش باشد؛
  • قابل اجرا جهت تولید محتوای مناسب برای خریدار باشد.: اغلب کسب‌و‌کارها نمی‌توانند منابع لازم جهت تولید محتوا برای تمام مخاطبان خود را تولید کنند، برای همین، به کلمه کلیدی متمرکزتر نیاز دارند تا فقط خریداران مرحله‌ی آخر را جذب کنند.
  • کلمه‌ی کلیدی باید به گونه‌ای باشد که بتوانید درباره‌ی آن محتوای جذاب ایجاد کنید: اگر محتوای تولید شده جذاب نباشد، مخاطبان روی آن وقت صرف نخواهند کرد.

۲- محتواهای دارای رتبه‌ی برتر را‌ برای کلمه کلیدی مدنظرتان، تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که کلمه کلیدی مدنظرتان را انتخاب کردید، وقت آن است که نگاهی به رقابت موجود در این کلمه‌ی کلیدی بیندازید.

برای این کار می‌توانید از چند ابزار مختلف مانند Ahrefs ،SEMrush ،AnswerThePublic و خود Google استفاده کنید.

موضوعاتی که هنگام تحلیل و ارزیابی محتوا باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • آیا سطح محتواهای شما با سطح محتواهای رقبایی که سعی دارید در فروش از آن‌ها پیشی بگیرید، مطابقت دارند؟
  • آیا برندهای موجود در این رقابت، مربوط به صنعت، محصول یا خدمات شما هستند؟
  • آیا شما منابع و مهارت لازم را دارید تا محتوایی تولید کنید که در حال حاضر دارای رتبه‌های برتر در موتور جست‌و‌جوی مدنظرتان هستند؟
  • چه موضوع یا سؤالاتی ممکن است کاربران خدمات شما را درگیر کرده باشد که در این نتایج وجود ندارد؟

همانطور که بیان شد، انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای شما به چیزی بیش از تجزیه و تحلیلِ صِرف نیاز دارد. این یعنی باید روحیه‌ی رقابتی و دانش کافی درباره‌ی کسب‌و‌کار و محتوایی که نیاز دارید، داشته باشید. ، همچنین باید انگیزه‌ و اشتیاق خرید را نیز به محتواهای خود اضافه کنید.

۳- محتوای بهتر از نتایج موجود در رتبه‌بندی ایجاد کنید

در حالی که گوگل برای رتبه‌بندی الگوریتم خاص خود را دارد، در نهایت این کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند بهترین وب‌سایت برای نیازهای آن‌ها کدام است.

شما باید با هدف رضایت کاربر بنویسید. نوشتن «محتوای بهتر» می‌تواند به معنای رعایت موضوعات زیر باشد:

  • محتوا را به‌ گونه‌ای بنویسید که انگار یک شخص بومی و با زبان مادری خود، آن را نوشته است. به این معنی که، بسیار روان و قابل درک باشد؛
  • نتایج با توضیحات متای بهتر، باعث می‌شود کاربر بتواند روی سایت شما در SERP کلیک کند؛
  • محتوای تولید شده را از نظر بصری جذاب‌تر کنید. برای این‌کار می‌توانید از عکس‌ها و فیلم‌ها برای جدا‌سازی قسمت‌های مختلف متن استفاده کنید؛
  • نوشته باید دارای جملات و پاراگراف‌های کوتاه و قابل هضم باشد؛ چرا که، خوانندگان متن‌های آنلاین ترجیح می‌دهند متن کوتاه، اما کامل باشد؛
  • از لیست‌های شماره‌گذاری یا بولت‌گذاری شده و دستورالعمل‌های کاربردی، گام‌به‌گام و واضح استفاده کنید؛
  • محتوای تولید شده دارای پیوندهای مناسب‌تر و بهتر از پست یا پست‌های رقابتی باشد؛
  • می‌توانید با به کار بردن شواهد بیشتری مانند آمار، ریاضیات، علوم یا تجربیات شخصی در متن، آن را پربارتر کنید؛
  • با ایجاد محتوایی که از غرایز و دانش شهودی صنعت محور، برای پیش‌بینی آینده‌ی تحقیقات استفاده می‌کند، به جذب مخاطب کمک کنید.
  • با استفاده از اطلاعات به‌روز شده که بهتر از پست‌های رقابتی هستند، محتوایی  کامل‌تر از محتوای موجود ایجاد کنید؛
  • می‌توانید برای دریافت بازدید بیشتر، از نقل قول‌های متخصصان با لینک‌های خارجی در سایت خود، استفاده کنید.

۴- بک لینک‌های خود را بررسی کرده و تبلیغات انجام دهید

پس از گذشت چند هفته از انتشار محتوای خود، به ahrefs یا SEMrush سری بزنید. سایر سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند را بررسی کرده و با استفاده از این ابزارها، فرصت‌های جدید برای لینک‌دهی مجدد را شناسایی کنید.

این فرصت‌های بالقوه را در نظر بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا پیوندی به محتوای تخصصی شما داشته باشند. دریافت بک لینک از سایر سایت‌ها باعث افزایش رتبه‌ی شما خواهد شد. به‌خصوص اگر جایگاه کسانی که به محتوای شما پیوند می‌دهند یک یا دو رتبه از موقعیت شما در Google SERP بالاتر باشد.

این استراتژی‌های بهینه سازی محتوا می‌توانند به شما کمک کنند نقاط ضعف را در محتوای دیگران شناسایی کنید و زمینه‌های بهبود برای محتوای خود را بیابید. اگر خودتان مستقیماً محتوا ایجاد نمی‌کنید، به نویسنده‌ی خود توصیه کنید که روی این ویژگی‌ها تمرکز کند.

در ادامه، مولفه‌های حیاتی دیگری نیز برای تولید محتوا مطرح می شود. اینکه آیا شما واقعاً به موضوع علاقه‌مند هستید؟ آیا شما در رابطه با این موضوع متخصص هستید؟

این خصوصیات بیان شده باید در متن محتوا لحاظ شوند، آن هم نه به‌صورت محتوای تبلیغاتی، بلکه با لحنی که خواننده را مخاطب قرار دهد. معمولاً مشتریان بالقوه و یا خوانندگان محتوا بلافاصله متوجه خواهند شد که آیا مطالب گفته شده واقعی هستند یا تنها برای بازاریابی بیان شده‌اند.

در تکنیک آسمان خراش با انجام چه فعالیت‌هایی می‌توان به بهبود رتبه‌ی سایت کمک کرد؟‌

همان طور که بیان شد تکنیک آسمان خراش در سئو، تکنیکی کارآمد برای بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو است. دست‌یابی به این بهبود‌ها از طریق استراتژی‌های آسمان خراش در بازاریابی محتوا و همچنین تکنیک آسمان خراش در بک لینک سازی امکان‌پذیر است. حال سئوال این است که چگونه می‌توانید با انجام یک سری از فعالیت‌ها رتبه‌ی سایت خود را بهبود بخشید؟

به‌دنبال فرصت‌های بالقوه باشید و در آشکارسازی این فرصت‌ها درنگ نکنید

همان طور که بیان شد، انتخاب کلمه‌ی کلیدی از مهم‌ترین مراحل اجرای تکنیک آسمان خراش در بازاریابی محتوا است. سعی کنید که از گوگل آلرتز (google alerts) استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای یافتن کلماتی که بیشترین میزان جستجو را دارند، از buzzsumo کمک بگیرید. در نهایت با استفاده از این داده‌ها، فرصت‌های پیشِ‌رو برای بهبود رتبه‌ی سایت خود را ارزیابی کنید.

تولید محتوای بهتر با استفاده از تکنیک آسمان خراش

این نکته را در نظر داشته باشید که محتوای بهتر به جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد. تکنیک آسمان خراش از جمله روش هاس موثر در بازاریابی محتوا و کانتنت مارکتینگ می باشد که معیارهایی را برای تولید محتوای بهتر و در نتیجه جذب مخاطب و همچنین دریافت بک لینک بیشتر ارائه داده است.

کمک گرفتن از تبلیغات

برای شناخته شدن هرچه بیشتر در حوزه‌ی فعالیت خود، سعی کنید تا اعتبار اجتماعی به ‌دست آورید. سپس به‌دنبال کسب لینک توسط برندهای معروف و افراد تاثیرگذار باشید. بازاریابی ایمیلی، از سری فعالیت‌هایی است که می‌توانید برای تکنیک آسمان خراش در ساخت بک لینک انجام دهید.

افراد تاثیرگذار را نشانه بگیرید

حال که با استفاده از تکنیک آسمان خراش در تولید محتوای بهتر و ایجاد بک لینک های بیشتر به موفقیت‌هایی دست یافتید، زمان آن رسیده است که فهرستی از افراد تاثیرگذار در حوزه‌ی فعالیت خود ایجاد کنید. با ارسال پیامی واضح و صریح تمایل خود را برای دریافت لینک بیان کنید. معرفی شدن وب‌سایت شما توسط این افراد باعث دریافت بازدید بیشتر و در نتیجه کسب رتبه‌ی بالاتر خواهد شد.

هوشیار و گوش‌به‌زنگ عمل کنید

هر چه که از تاریخ بارگذاری محتوای شما می گذرد، افراد بیشتری به تولید محتوایی جذاب‌تر از محتوای شما روی می‌آورند. همیشه گوش‌به‌زنگ باشید و محتوای تولید شده‌ی خود را به‌روز نگه دارید. به‌روزرسانی منظم محتوای وب‌سایت شما نیاز کاربران را بهتر برآورده کرده و به حفظ جایگاه شما در رتبه‌بندی گوگل کمک خواهد کرد.

تکنیک آسمان خراش چگونه به بهبود رتبه‌بندی سایت کمک می‌کند؟

الگوریتم گوگل که مسئول رسیدگی به لینک‌ها و خزش در میان آن‌هاست، وقتی به سایت مقصد وارد می‌شود، متوجه می‌شود که یکی از صفحات این سایت برای یک کلمه کلیدی رتبه گرفته است. پس از بررسی صفحه لینکی در آن پیدا می‌کند و خزش را در آن لینک نیز انجام می‌دهد و به صفحه‌ای در سایت مبدا می‌رسد و می‌فهمد که این صفحه هم در همان مربوط به همان کلمه کلیدی است.

در نتیجه متوجه می‌شود که محتوای موجود باید با این کلمه‌ی کلیدی مرتبط باشد. بنابراین تصمیم می‌گیرد تا رتبه‌ی سایت را برای این کلمه‌ی کلیدی خاص در نتایج جستجو ارتقا دهد، زیرا الگوریتم گوگل این تصور را دارد که اگر به سایتی به عنوان سایت مرجع، لینک داده شود، پس محتوای آن ارزشمند بوده است.

در حقیقت الگوریتم رتبه‌بندی گوگل برای تعیین رتبه‌بندی یک صفحه، از بک لینک‌ها کمک می‌گیرد. ۹۹.۲ درصد از سایت‌هایی که بالاترین رتبه در نتایج گوگل را دارند، حداقل دارای یک لینک خارجی هستند.

ایجاد بک لینک یکی از سخت‌ترین مراحل بالا بردن رتبه‌ی سایت است. برایان دین اولین کسی است که در وبلاگ خود به آن اعتراف کرده است. وی از سایر وبلاگ‌نویسان می‌خواهد به اندازه‌ی کافی مهربان باشند و به محتوای دیگران لینک دهند.

همانطور که بیان شد مهم‌ترین فعالیت در بالاتر بردن رتبه‌ی سایت و ایجاد ترافیک، بک لینک است. با استفاده از تکنیک آسمان‌ خراش، می‌توانید استراتژی پیوند‌سازی یا لینک‌دهی خود را بهبود بخشیده و نتایج مورد نظر خود را به ‌دست آورید. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه مراحل بهبود رتبه‌ی سایت با تکنیک آسمان خراش بیان کنیم شامل نکات زیر است:

اولین مورد ارسال ایمیل است. ارسال ایمیل به وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌ی کسب‌و‌کار شما فعالیت دارند، یکی از بهترین راه‌های به دست آوردن بک لینک است. برای کسب موفقیت و جلب توجه‌ صاحبان صفحات دیگر، بهتر است ایمیل خود را شخصی‌سازی کنید. ارسال ایمیل‌ بدون قالبی خاص کاملا بی‌اثر است. البته این نکته را فراموش نکنید که ایجاد یک محتوای جذاب هم جز مهم‌ترین مراحل دریافت بک لینک و  بالا رفتن رتبه‌ی سایت در صفحه‌ی جستجوی گوگل است.

مزایای استفاده از تکنیک آسمان خراش در وب‌سایت‌ها

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

شاید کنجکاو شده باشید که چرا تکنیک آسمان خراش بسیار موثر است؟ در این بخش چند مزیت استفاده از تکنیک آسمان خراش در سایت را بیان می‌کنیم.

تکنیک آسمان خراش به شما کمک می‌کند تا:

  • محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید که برای خوانندگان شما مفید باشد. این امر حتی در بازاریابی محتوا نیز بسیار موثر است؛
  • تعداد به اشتراک‌گذاری‌ مطالب خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید؛
  • تعداد بک لینک‌ها، یعنی، مهم‌ترین جنبه‌ی سئوی خارجی، را به پست‌های وبلاگ خود افزایش دهید؛
  • تعداد نظرات وبلاگ خود را افزایش دهید؛
  • میزان نفوذ و اعتبار خود را افزایش دهید؛
  • میزان نمایش وبلاگ خود را افزایش دهید؛
  • بازدید کلی وبلاگ خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید؛
  • ارتباط قوی با سایر وبلاگ‌نویسان برقرار کنید.

در مجموع، این روش از یک چارچوب محتوای تأیید شده استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد به‌سادگی رتبه‌ی خود را در گوگل افزایش دهید و مخاطبان بیشتری را به وبلاگ خود جذب کنید.

استفاده از تکنیک آسمان خراش چه معایبی دارد؟

باید اشاره کنیم که در کل این تکنیک کارآمد بوده و در اکثر مواقع پایه و اساس خدمات بازاریابی محتوا است. با این حال، همیشه تاثیرگذار نیست.

گاهی اوقات در استراتژی محتوا، تولید محتوایی کاملا منطبق بر نیاز واقعی کاربران، منطقی نیست. با این وجود، چنین محتوایی هنوز هم می‌تواند از نظر توسعه‌ی لینک‌ها، دریافت توجه اجتماعی و چشم‌‌انداز ترافیک سایت، ارزشمند باشد.

گاهی استراتژی ایجاد وبلاگ سازگار و موثر، به معنی تولید و انتشار مستمر محتوا نیست. به‌عنوان مثال، ممکن است وب‌سایتی از این استراتژی در وبلاگ خود استفاده کرده و به این نتیجه رسیده باشد که به‌ندرت پست بگذارد. اگر تحلیل بازار به شما می‌گوید مردم می‌خواهند روزانه یا حتی هفتگی در وبلاگ شما مطلبی جدید ببینند، تولید محتوای آسمان خراش امکان‌پذیر نیست. با این وجود آسمان خراش یک تکنیک ارزشمند در هر جعبه ابزاری است؛ اما در صورت ارزیابی نادرست، می‌تواند نتیجه‌ی مطلوبی در پی نداشته باشد. بنابراین خوب فکر کنید، خودآگاهی داشته باشید تا بدانید برای چه موضوعی نمی‌توانید رتبه‌بندی وب‌سایت خود را بالا ببرید.

در ادامه با بررسی عوامل مختلف علت عدم موفقیت این تکنیک را می‌توان به چندین موضوع نسبت داد:

  • انتخاب کلمه کلیدی اشتباه: شاید شما فقط یک کلمه کلیدی ناکارآمد و معمولی انتخاب کرده‌اید.
  • ناشناخته بودن: اگر در زمینه‌‌ای که محتوا تولید می‌کنید ناشناخته باشید، احتمالا پس از ارسال ایمیل برای درخواست بک لینکT زیاد مورد توجه قرار نخواهید گرفت. شانس افراد شناخته شده برای دریافت بک لینک از طریق ایمیل بسیار بیشتر است. پس سعی کنید در حوزه‌ی کاری خود شناخته شده باشید. که البته این امر مستلزم گذشت زمان نیز می‌شود.
  •  عدم موفقیت در ارتباط: این امر همراه با ناشناخته بودن است. اگر مشهور نیستید، باید بیشتر تلاش کنید تا مورد توجه قرار بگیرید یا کانال دیگری برای برقراری ارتباط در نظر بگیرید. قبل از اینکه از طریق ایمیل، شخص یا برندی را مخاطب قرار دهید، می‌توانید با یک گفتگوی بازاریابی در توییتر با او تعامل داشته باشید.

نویسنده‌ی محتوای بازاریابی، دیل کودمور نیز با شکست فنی در پیاده‌سازی این تکنیک روبرو شد و از عدم موفقیت خود دو نکته مهم را آموخت:

  • جهت‌گیری‌های عمدی در مطالعات موردی: ما بیشتر از موفقیت‌های تکنیک آسمان خراش می‌شنویم؛ زیرا اکثر کارشناسان نمی‌خواهند شکست‌های خود را بیان کنند.
  • مهم است که از چه جایی شروع می‌کنیم: ناشناخته بودن و پایین بودن میزان بازدید باعث می‌شود نه تنها مورد توجه قرار گرفتن بلکه بالا بردن رتبه‌ نیز دشوار شود. الگوریتم گوگل به‌ندرت یک وب‌سایت ناشناخته و تازه‌وارد را بالاتر از یک وب‌سایت موفق و با رتبه‌ی بالا در موتور جستجو رتبه‌بندی می‌کند.

در نهایت اصلی‌ترین مشکل تکنیک آسمان خراش این است که در صورت شکست می‌تواند منجر به از دست دادن کل سرمایه شود..

دریافت ورودی بیشتر با استفاده از تکنیک آسمان خراش

با استفاده از تکنیک آسمان خراش و بالا بردن رتبه‌ی وب‌سایت خود در صفحه‌ی اول گوگل می‌توانید ورودی بیشتری به سایت خود داشته باشید. در حقیقت باید این کار را با تولید محتوای جذاب و کاربر پسند شروع کنید و با دریافت بک لینک‌های بیشتر از سایت‌های فعال در حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان و با استفاده از تکنیک آسمان خراش، تعداد ورودی به وب‌سایت خود را افزایش دهید.

سخن آخر

حال که با مفاهیم اصلی تکنیک محبوب آسمان خراش آشنا شدید، توجه داشته باشید که تکنیک آسمان خراش برای این به‌عنوان یک تکنیک  بهبود سئو شناخته شده که بر‌اساس چگونگی جستجوی محتوای مناسب و تعامل با بازدیدکنندگان سایت بنا شده است.

حقیقت این است که استفاده‌ی مدام  از آسمان خراش می‌تواند در طولانی مدت نتایج قابل توجهی ایجاد کندT اما اگر نتوانید سایر مراحل مهم ذکر شده را دنبال کنید، به دست آوردن نتایج خارق‌العاده، حتی از محتوای استثنایی، بسیار بعید است.

همچنین در این مطلب بیان شد که هنگام تلاش برای پیاده‌سازی تکنیک‌های آسمان خراش برای تولید محتوای مسلط، چه کارهایی نباید انجام دهید. همچنین به‌طور دقیقی نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از سه مرحله‌ی اصلی این روش را ذکر کردیم. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که دست‌به‌کار شوید و با ایجاد یک محتوای موثر و پیاده‌سازی تمامی آنچه گفته شد، به اعتبار و جایگاه وب‌سایت خود بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *