دانستنی

تدوین ویدیو چیست و چگونه با فریلنسری تدوین ویدیو به درآمد دلاری برسیم؟

تدوین ویدیو چیست و چگونه با فریلنسری تدوین ویدیو به درآمد دلاری برسیم؟

تدوین ویدیو هنر و مهارتی است که می‌توان درآمد زیادی از آن به دست آورد. معمولا تدوینگرهای ویدیو در دسته افراد با مهارت‌های پرتقاضا قرار می‌گیرند. به همین دلیل کسی که فریلنسری تدوین انجام می‌دهد همیشه سرش شلوغ است. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توانیم با فریلنسینگ و تدوین ویدیو به درآمد دلاری برسیم.

تدوین ویدیو چیست؟

ویرایش ویدیو یا تدوین ویدیو یک هنر تصویری است. در این هنر، تدوینگر ویدیو مواردی را به فیلم اصلی اضافه یا از آن حذف می‌کند و با کمک جلوه‌های ویژه، ویرایش بخش‌هایی از فیلم و تنظیم صدا یک ویدیوی جذاب نهایی را ارائه می‌دهد.

با تدوین ویدیو می‌توان کیفیت محتواهای تصویری مثل فیلم، مقاله ویدیویی، تبلیغات ویدیویی و نمایش‌های تلویزیونی را به مراتب بهتر کرد. هنر ویرایش ویدیو توسط تهیه کنندگان فیلم، کارگردانان فیلم و همه کسانی که درگیر تولید فیلم هستند استفاده می‌شود.

نقش یک تدوینگر ویدیو چیست؟

تدوینگر ویدیو

نقش اساسی یک تدوینگر ویدیو جمع آوری مواد ضبط شده خام و تبدیل آنها به یک محصول نهایی جذاب است.

ویرایشگر ویدیو فیلم‌ها را با صدا، گرافیک و جلوه‌ها ترکیب می‌کند تا یک روایت یا پیام روشن را به تصویر بکشد. او همچنین وظیفه دارد در مراحل پس از تولید تصمیم‌گیری‌های اساسی خلاقانه‌ای را در مورد ویرایش فیلم انجام دهد.

به طور کلی وظایف یک تدوینگر چیست؟

  • ساخت استوری بورد، لیست شات یا فیلم نامه از پیش تهیه شده؛
  • جمع آوری اولیه پرونده‌ها با تعیین اینکه کدام فیلم قابل استفاده است و قرار دادن عکس‌ها به ترتیب تقریبی برای برش نهایی؛
  • تنظیم مجدد و تنظیم دقیق محتوا برای توالی منطقی و اجرای روان قطعه؛
  • افزودن و ویرایش گرافیک، انیمیشن، جلوه‌های ویژه، موسیقی و جلوه‌های صوتی؛
  • تنظیم کیفیت تصویر و صدا؛ و
  • کمک به همسویی نسخه نهایی قطعه با بستر توزیع مناسب آن.

درآمد تدوینگر ویدیو

تدوینگر ویدیو

اگر مهارت‌های خوبی در ویرایش ویدیو دارید، خبر خوبی برای‌تان داریم:

شما می‌توانید با استفاده از هنر و مهارت خود نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا به صورت دلاری کسب درآمد کنید.

پیدا کردن شغل به عنوان تدوینگر فیلم می‌تواند چالش برانگیز باشد. ولی اگر مهارت خوبی در تهیه و تدوین فیلم داشته باشید، این شغل می‌تواند آوردهای زیادی، نه فقط از لحاظ مالی، بلکه از حیث تجربه و رضایت کاری برای شما داشته باشد.

یکی از مزیت‌های شغل تدوین فیلم این است که شما می‌توانید این کار را به صورت فریلنسری انجام دهید. در ادامه دستمزد شغل فریلنسری تدوین را هم درایران و هم در خارج کشور بررسی می‌کنیم.

درآمد تدوین در ایران چقدر است؟

چند نمونه از مواردی که یک فریلنسر تدوینگر در ایران می‌تواند از آنها کسب درآمد کند عبارتند از:

  • تدوین فیلم‌های هنری: دستمزد تدوینگر در این نوع فعالیت معمولا توافقی است. در فعالیت‌های هنری قیمت یک پروژه با توجه به توانایی و مهارت‌های تدوین ویدیوی شما و همچنین درآمد و شرایط مشتریان مشخص می‌شود.
  • تدوین فیلم مراسم عروسی: تدوین یک فیلم عروسی ۲ تا ۳ ساعته که سکانس های فیلم گل فروشی، فیلم مراسم فرمالیته، فیلم عقد و فیلم آرایشگاه باشد، تقریبا باید ۳ روز طول بکشد. مبلغی که یک فریلنسر تدوینگر می‌تواند برای چنین فیلمی بگیرد از ۳۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و با توجه به تخصص، تجربه و خلاقیت تدوینگر و همچنین کیفیت سفارش مشتری افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که فریلنسر تدوینگر فیلم عروسی با آتلیه‌ها کار می‌کند، این مبلغ را باید از آتلیه دریافت کند.
  • تدوین فیلم مراسم عقد محضری: تدوین یک فیلم عقد ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای که در محضر یا تالار انجام می‌شود، تقریبا یک تا دو روز زمان می‌برد. دستمزد تدوین این نوع فیلم از ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به مهارت و تخصص فریلنسر تدوینگر بالا می‌رود. در این مورد هم فریلنسرها دستمزد خودشان را از آتلیه دریافت می‌کنند.
  • تدوین فیلم مراسم تحصیلی: منظور از مراسم تحصیلی مراسمی مثل جشن فارغ التحصیلی، جشن پیش دبستانی، جشن الفبا، و دیگر مراسم مدرسه‌ای و آموزشگاهی است. فیلم این مراسم معملا چیزی بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است. یک تدوینگر فریلنسر حرفه‌ای باید بتواند این مقدار فیلم را ۱ تا ۲ روزه تحویل دهد. دستمزد تدوینگر برای این نوع فیلم‌ها می‌تواند از ۱۰۰ هزار تومان شروع شود. در موردفیلم‌های مراسم تحصیلی، تدوینگر باید دستمزدش را مستقیم از مشتری بگیرد.

به طور کلی دستمزد فریلنسر تدوین فیلم در ایران از ۱۰۰ هزارتومان برای یک ساعت فیلم شروع می‌شود و با توجه به موارد زیر این قیمت افزایش پیدا می‌کند:

  • مهارت تدوینگر؛
  • شهرت تدوینگر؛
  • تجربه تدوینگر؛
  • کیفیت کار تدوینگر؛
  • توقعات و عمق سفارش مشتری؛
  • نوع و عمق فیلم؛
  • مدت‌زمان فیلم؛
  • کیفیت فیلم خام؛ و
  • مهلت تحویل پروژه تدوین.

حالا می‌خواهیم دستمزد دلاری یک تدوینگر را با هم بررسی کنیم.

درآمد دلاری یک فریلنسر تدوینگر چقدر است؟

درآمد دلاری فریلنسری تدوین

درآمد پایه سالیانه یک تدوینگر فریلنسر ویدیو ۳۵ تا ۴۰هزار دلار در سال است؛

در حالی که تدوینگران باتجربه‌تر می‌توانند بیش از ۸۰هزار دلار در سال درآمد کسب کنند.

با این حال، این یک عدد نسبی است. نرخ ساعتی برای تدوینگران مستقل فیلم اغلب متغیر است

بسته به سطح مهارت، نرخ‌ها از ۱۴ دلار در هر ساعت تا ۸۰ دلار در هر ساعت متغیر است.

در واقع، نرخ ساعتی یک ویرایشگر فیلم می‌تواند در یک پروژه ۲۰ دلار در ساعت و در یک پروژه دیگر ۴۰ دلار در ساعت باشد – همه اینها به مشتری و نوع کار مورد نیاز بستگی دارد.

پیشنهاد آکامی تکانش:
برای رسیدن به چنین درآمدهایی، چه در ایران و چه خارج ایران، پیشنهاد می‌کنیم مهارت‌های تدوین ویدیوی خودتان را توسعه و بهبود ببخشید.

در ادامه توصیه‌هایی برای بهتر شدن مهارت‌های تدوین ویدیو برای شما آورده‌ایم.

چهار نکته مهم در مورد توسعه مهارت‌های ویرایش ویدیو برای فریلنسری تدوین

۱- مطالعه و تمرین کنید و دوره‌های آموزشی بگذرانید!

یادگیری کار تدوین ویدیو

به عنوان یک تدوینگر ویدئو، برای ادامه رقابت، باید مهارت‌های ویرایش فیلم خود را به طور مداوم تقویت کنید. ویرایشگرهای ویدئویی مستقل زیادی وجود دارند و برای اینکه بتوانید رقابت کنید باید بتوانید با مهارت‌ها و توانایی‌های آن‌ها مطابقت داشته باشید یا حتی از آنها بهتر شوید.

اگر شما از توانایی ویرایش فیلم خود اطمینان ندارید، باید مدتی را صرف افزایش مهارت در این زمینه کنید. به این منظور زمانی را برای گذراندن دوره‌ها کنار بگذارید و پروژه‌های شخصی خود را شروع کنید تا زمانی که احساس کنید مهارت‌های شما در سطح بالایی قرار دارد.

توصیه آکادمی تکانش:
بهترین راه برای یادگیری کار تدوین ویدیو انجام آن است.

یعنی:

  • گرفتن فیلم (یا فیلمبرداری از خود)؛
  • انتخاب یک برنامه ویرایش؛ و
  • شروع به کار!

بخاطر داشته باشید که داشتن درکی از کل مراحل فیلم سازی تنها مهارت شما را به عنوان ویرایشگر ویدئو ارتقا می‌دهد. مهارت‌های جانبی مانند قصه‌گویی، کارگردانی، نورپردازی و صدا به شما دیدی همه جانبه می‌دهد تا بتوانید اجزای مختلف یک فیلم را با هنرمندی تمام کنار هم قرار دهید.

اگر به دنبال یادگیری این حرفه به صورت آنلاین هستید، آموزش‌های زیادی در این زمینه در سایت‌ها موجود است. مانند سایت‌های Linkedin ، Vimeo Video School و حتی YouTube که به شما در یادگیری نحوه انجام کارهای خاص ویرایش فیلم کمک می‌کنند و آموزش‌های خلاقانه‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند.

از این آموزش‌های آنلاین استفاده کنید  تا دید شما وسیع‌تر شود و ایده‌های زیادی هم در طول آموزش به ذهتان برسد!

۲- سبک و دیدگاه منحصر به فرد خودتان را داشته باشید!

سبک و دیدگاه منحصر به فرد

سبک و دیدگاه منحصر به فرد خودتان را کشف کنید. درست است که سلیقه کارفرما در ویرایش یک کار ویدیویی دخیل است، ولی سبک خاص کار و امضای هنری شما است که شما را از دیگر فریلنسرهای تدوینگری متمایز می‌کند.

سبک خودتان را پیدا کنید، آن را ارتقا دهید، سبکتان را بپزید و آن را مال خودتان کنید!

خواهید دید که مشتری‌هایی که طرفدار سبک شما هستند به سوی شما می‌آیند تا کار تدوین فیلم‌هایشان را فقط شما انجام دهید.

برای اینکه سبک ادیت ویدیوی خودتان را پیدا کنید، می‌توانید:

  • سبک تدوین دیگران را بررسی کنید؛
  • از سبک تدوین فیلم دیگران نکات الهام بخش را لیست کنید؛
  • ویدیوهای خودتان بررسی کنید و ببینید چه چیزی در آنها متفاوت است؛
  • سلیقه مشتریان هدفتان را در نظر بگیرید؛ (دوست دارید برای چه نوع مشتری‌هایی با چه ویژگی‌های شخصیتی کار کنید؟)
  • به ویرایش فیلم و پیداکردن تمایز اصلی ویدیوهای خودتان با دیگران ادامه دهید؛
  • ویژگی‌های سبک تدوین خودتان را یادداشت کنید و همیشه برای به بررسی و به‌روز‌رسانی آن مرورش کنید.

۳- نمونه کارهای خودتان را بسازید!

نمونه کار در واقع رزومه مهارت تدوین ویدیوی شماست!

نمونه کار در واقع رزومه مهارت تدوین ویدیوی شماست!

کارفرماها می‌خواهند بدانند که برای چه چیزی مبلغی را پرداخت می‌کنند. آنها با دیدن نمونه کارهای شما در زمینه ویرایش فیلم می‌فهمند که باید چه انتظاری از شما داشته باشند و آیا شما فرد مناسبی برای انجام پروژه آنها هستید یا نه؟

چگونه یک پروفایل و نمونه کار قوی بسازیم؟

ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید دیگران چه جنبه‌ای از کار شما را ببینند؟ می‌خواهید حرفه‌ای و جدی جلوه کنید؟ می‌خواهید مهارت‌هایتان را نشان دهید؟ می‌خواهید نشان دهید از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید؟

وقتی تصمیم گرفتید که دیگران نمونه کار شما را از چه جنبه‌ای ببینند، باید نمونه کار‌هایتان را ساده طراحی کنید. به صورتی که کارفرما با یک نگاه متوجه کیفیت، نوع و موضوع نمونه کار شما بشود.

در آخر به یاد داشته باشید:
که نمونه کار شما فقط نشان دهنده کیفیت کار شما نیست. نمونه کار شخصیت حرفه‌ای شما را نشان می‌دهد. پس سعی کنید نمونه کارتان حرفه‌ای باشد!

۴- خدمات خود را قیمت گذاری کنید!

۴- خدمات خود را قیمت گذاری کنید!

انجام این کار کمی مشکل اما بسیار حیاتی است!

قبل از اینکه پیشنهاد شغل ویرایش فیلم را بدهید، باید مقدار هزینه‌ای که می‌خواهید در قبال کار خود دریافت کنید را مشخص کنید. این قیمت‌گذاری برای ویرایش بر اساس تجربه و دامنه واقعی کار شما متفاوت خواهد بود.

میزان هزینه به نتیجه‌ای که مشتری شما به دنبال آن است و بسته به پیچیدگی پروژه افزایش می‌یابد.

موارد زیر بر روی قیمت نهایی پروژه تأثیر می‌گذارند

  • طول فیلم

هرچه تعداد فیلم‌های ویدئویی بیشتری برای مرتب سازی و تدوین وجود داشته باشد، کل هزینه پروژه بیشتر خواهد بود. علاوه بر مرتب سازی اولیه، فیلم‌ ها یا پروژه‌ های طولانی‌ تر نیاز به زمان بیشتری برای پرداخت و انجام سایر کارهای پس از تولید دارند.

  • مهارت و تجربه کاری

میزان مهارت‌ ها و مجموعه فعالیت‌ های فعلی شما در مورد نرخی که می‌توانید از هر پروژه کسب کنید را بیان می‌کند. هر چه مهارت، نمونه کارها و انواع پروژه‌های ویدئویی شما کیفیت بالاتری داشته باشد میزان نرخ دریافتی شما نیز بیشتر است.

  • عمق پروژه دریافتی

هرچه عمق پروژه بیشتر باشد، نرخ‌های دریافتی نیز بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال، ویرایش پروژه‌های عمیق که عناصر تولیدی مانند فیلمنامه، کارگردانی، فیلمبرداری، صوتی و موارد دیگر را مدیریت می‌کند در مقایسه با ویرایش ساده فیلم‌ها پروژه‌ای بسیار گران‌تری خواهد بود.

  • افزودنی‌های ویدئو

فراتر از ویرایش ویدئو، کارهای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به دامنه کار اضافه شود، مانند افزودن گرافیک، پخش صدا، موسیقی پس زمینه و موارد دیگر. که هر کدام در مقدار هزینه دریافتی تعیین کننده است.

توجه داشته باشید، در ابتدای کار ممکن است اولین پیشنهادهای پروژه شما با نرخ مورد نظر شما مطابقت نداشته باشد. با گذشت زمان، جنبه‌های مختلف کار پروژه را خواهید فهمید و متوجه می‌شوید که هر فرایند ویرایش چه مقدار مهارت نیاز دارد که در نهایت به شما کمک می‌کند کارها را به طور مؤثرتری قیمت گذاری و تنظیم کنید.

پیشنهاد آکادمی تکانش:
یک راه خوب برای درک اینکه برای یک پروژه چه مقدار هزینه دریافت کنید این است که تخمین بزنید تدوین چه مدت زمان احتیاج دارد.

حالا که نکات مهمی را در مورد توسعه مهارت‌های تدوین ویدیو عنوان کردیم، بهتر است در مورد نرم‌افزارهایی که می‌توانید برای ویرایش حرفه ای فیلم از آنها کمک بگیرید را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای ادیت فیلم برای فریلنسر تدوین

ده ها برنامه ویرایش و نرم افزار با ویژگی‌های مختلف و قیمت متفاوت وجود دارد که می‌ توانید از میان آنها مناسب‌ترینشان را برای نیازهای خودتان انتخاب کنید. انتخاب نرم افزار متناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید مهم است.

در ادامه برخی از نرم افزارهای استاندارد صنعت تدوین فیلم وجود دارند که به اختصار شرح داده شده اند.

نرم افزار تدوین ویدیو Final Cut Pro X – نرم افزار تدوین ویدیو برای Mac

نرم افزار تدوین ویدیو Final Cut Pro X - نرم افزار تدوین ویدیو برای Mac

این برنامه، یک برنامه ویرایشی بسیار گران قیمت و برای کسانی که با رایانه‌های Mac کار می‌کنند مناسب است. Final Cut Pro X برنامه‌ای کاملاً توانمند برای ویرایش ویدئوی حرفه‌ای است.

نکته مهم این است که این برنامه برای ویندوز در دسترس نیست.

Final Cut Pro X با ویژگی‌هایی از جمله ویدئو ۳۶۰ درجه، HDR و ابزار پیشرفته برای اصلاح رنگ بهینه شده است. استفاده از آن به طرز شگفت انگیزی آسان است و شما می‌توانید بیشترین بهره را از این برنامه ببرد.

نرم افزار تدوین فیلم Adobe Premiere Pro CC

نرم افزار تدوین فیلم Adobe Premiere Pro CC

این نرم‌افزار گزینه دیگری است که توسط متخصصان صنعت به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی دارد.

Premiere Pro از فرمت‌های K4، K8 و VR پشتیبانی می‌کند. ابزارهای اصلاح و ویرایش آن از دقت و کنترل بالایی برخوردار هستند. به کمک این نرم افزار می‌توانید روی تعداد آهنگ‌های ویدئویی بدون پوشش کار کنید. همچنین این نرم افزار همگام‌سازی خودکار فیلم را با عکس‌های چند زاویه ای آسان می‌کند.

این برنامه دارای میانبرهای صفحه کلید قابل تنظیم و ویژگی‌های عالی دیگری نیز هست.

برنامه تدوین ویدیو Corel VideoStudio Ultimate

برنامه تدوین ویدیو Corel VideoStudio Ultimate

برنامه Corel VideoStudio Ultimate برای افراد مبتدی‌ای مناسب است که می‌خواهند استفاده از نرم افزار های ویرایش ویدئو را شروع کنند؛ مخصوصاً اگر طرفدار نرم افزار تصویرگری و طراحی گرافیک Corel هستند.

این نرم افزار جامع و نسبتاً ارزان ویرایش ویدئو برای ویندوز دارای یک رابط بصری واضح و روشن است که شروع کار را آسان می‌کند.

پس از تسلط بر اصول اولیه، ویژگی‌های قدرتمندتری برای کشف وجود دارد، مانند:

  • ردیابی حرکت؛
  • پشتیبانی از K4؛
  • پشتیبانی از فیلم VR 360 درجه؛
  • پشتیبانی از چند دوربین؛
  • ویرایش متن سه بعدی؛ و
  • هزاران جلوهتصویری دیگر.

برنامه تدوین ویدئو Lightworks

برنامه تدوین ویدئو Lightworks

Lightworks یکی دیگر از برنامه‌های تدوین حرفه‌ای فیلم است که معمولاً برای ویرایش فیلم‌های سینمایی استفاده می‌شود.

پیشنهاد آکادمی تکانش:
می‌توانید از نسخه رایگان این نرم‌افزار شروع کنید تا قبل از شروع حرفه‌ای جزئیات آن را کامل یاد بگیرید.

چنانچه دوست ندارید زمان شروع به آموزش، برای ویرایش نرم‌افزار سرمایه گذاری کنید، می‌توانید از استفاده از iMovie یا Windows Movie Maker که معمولاً از قبل روی اکثر دستگاه‌های Mac و Windows نصب می‌شوند، استفاده کنید.

شما با استفاده از نرم‌افزارهای ساده تر در هنگام شروع کار و قبل از کار کردن با نرم افزارهای پیشرفته، می‌توانید روی این نرم افزارهای مبتدی تمرین کنید و اعتماد به نفس خودتان را در ویرایش و تدوین فیلم بالا ببرید.

تدوین ویدیو با موبایل

گاهی تدوین ویدیو می‌تواند بسیار ساده باشد و با موبایل انجام شود. بعضی از کارفرماها ممکن است ویدیوهای ساده‌ای را در اختیار شما بگذارند که ویرایش خیلی سطحی و ساده‌ای بخواهد.

در این مواقع می‌توانید از موبایل برای ادیت فیلم استفاده کنید.

یکی از نرم افزارهای ادیت فیلم که در موبایل می‌توانید از آن استفاده کنید اینشات (inshot) است. کار با این اپلیکیشن بسیار راحت است و سریع انجام می‌شود.

تدوین ویدیو با موبایل

هنگامی که به مهارت‌های ویرایش ویدیو دست پیدا کردید و نرخ ساعتی یا روزانه را برای کار خودتان مشخص کردید، و نرم افزارهای مناسب کارتان را پیدا کردید، زمان آن می‌رسد که برنامه‌هایی برای کسب درآمد دلاری داشته باشید.

در ادامه سایت‌هایی که به عنوان یک فریلنسر می‌توانید در زمینه تدوین فیلم در آنها کار کنید و درآمد دلاری داشته باشید آورده شده است.

برترین سایت های فریلنسری تدوین ویدیو ۲۰۲۲

دانستن اینکه وقت خود را به عنوان یک فریلنسر در کجا بگذرانید به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه مشتری جذب کنید.

پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های فریلنسری گزینه‌ای عالی برای یافتن مشتری و یکی از منابع دائمی شغلی، برای بسیاری از فریلنسر‌های امروزی هستند، زیرا ۷۳ درصد از فریلنسر‌ها معمولاً مشتریان و پروژه‌های خود را از این طریق به‌دست می‌آورند، پس باید بیاموزید که کدام وب‌سایت‌های فریلنسری برای شما مناسب‌ترین است.

گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، به خصوص اگر یک ویرایشگر ویدیو هستید. شما باید مزایا و معایب ارائه شده توسط هر یک را ارزیابی کنید تا بتوانید مطابق با انتظارات و نیاز‌های‌تان بهترین وب‌سایت را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از برترین سایت های فریلنسری تدوین ویدیو را مورد بررسی قرار دهیم.

۱. Fiverr

سایت fiverr برای تدوینگر فیلم

Fiver یکی از محبوب‌ترین و جالب‌ترین سایت‌های فریلنسر در کل جهان است.

در این سایت بسیاری از افراد بیکار اجازه دارند تا در بسیاری از زمینه‌های شغلی فرصت‌های آزاد کاری زیادی را انجام دهند. مشاغل در چندین دسته طبقه‌بندی شده‌اند که کاربر می‌تواند به راحتی از لیست داده شده کارش را انتخاب کند. بیشتر افراد شاغل نیز مشاغل آزاد Fiverr را به عنوان شغل نیمه وقت انجام می‌دهند.

اصلی ترین سایت‌های آزاد کار رقابتی که توسط افراد نیز استفاده می‌شود مانند: سایت‌های UpWork ، Freelancer.com. اما Fiverr وب‌سایتی است که اکثر افراد ترجیح می‌دهند کار خود را به عنوان یک فریلنسر در آنجا شروع کنند.

تقاضا برای ویرایشگر‌های ویدئویی بسیار زیاد است، با این حال بهترین سایت برای فریلنسر‌هایی که خواهان گیگ‌های (Gigs) یکبارپرداخت، کوتاه و حجم بالا هستند، وب‌سایت Fiverr است.

می‌توانید به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه در این پلتفرم بزرگ ثبت‌نام کنید، اما در نظر داشته باشید که آنها برای هر تراکنش ۲۰ درصد کمیسیون از شما دریافت خواهند کرد.

Fiverr یک پلتفرم رقابتی است، بنابراین در ابتدا، به دست آوردن مشتری می‌تواند دشوار باشد.Fiverr برای یافتن ویرایشگر‌های ویدیویی که در برنامه‌هایی مانند Final Cut،Adobe Premiere و After Effects متخصص هستند، بسیار مناسب است.

در این پلتفرم قیمت‌ها در بین رقبا معمولاً مشابه هستند، بنابراین اگر می‌خواهید متمایز شوید، باید تا حد امکان خلاق باشید.

۲. Freelancer.com

سایت freelancer برای درآمد دلاریاز تدوین فیلم

Freelancer.com یک بازار ایده، مهارت و استعداد است که در آن هر کسی می‌تواند بر روی آنچه دوست دارد کار کند.

این وب سایت حدود شش سال است که راه اندازی شده و از آن زمان بسیاری از محصولات و ویژگی‌ها را برای کمک به کارفرمایان و مشاغل آزاد به کار گرفته است.

بهترین وب‌سایت برای مبتدیان با ۶ روش پرداخت مختلف و متنوع. هر شخصی می‌تواند با ایجاد یک پروفایل، شروع به جستجو و ارسال درخواست شغلی کرده و با شرکت در مسابقات، درآمد کسب کند.

همه فریلنسرهایی که در Freelancer.com عضو هستند شهرت حرفه‌ای ندارند، افراد زیادی به دنبال استخدام فردی با مهارت‌های شما هستند، بنابراین اگر در حوزه ویرایش ویدیو تازه‌کار هستید، این پلتفرم مکانی عالی برای یافتن اولین مشتریان شما خواهد بود.

با این حال باید در نظر داشته باشید که حجم کلاهبرداری و رقابت در این وب‌سایت بسیار بالا است، زیرا هیچ‌گونه فیلتر و آزمون ورودی و غربالگری، برای عضو شدن در سایت وجود ندارد.

۳. Upwork

upwork از بهترین سایت های درآمد دلاری برای فریلنسری تدوین

بهترین وب‌سایت برای فریلنسر‌هایی که خواهان مشاغل طولانی مدت و بازگشتی هستند.

Upwork محبوب ترین سایت شغلی برای شغل فریلنسری است. این سایت یک بازار کار آزاد است که مشتریان و فریلنسرها را به هم متصل می‌کند.کارفرمایان مشاغل جدید را با ذکر آنچه که به دنبال آن هستند و بودجه تخمینی خود ثبت می‌کنند و افراد فریلنسر

می‌توانند پیشنهادهای خود را ارسال کنند و در مورد شغل پیشنهاد دهند. در نهایت مشتری فریلنسری را که می‌خواهد با آن کار کند انتخاب می‌کند.

در این سایت کارفرمایان از سراسر دنیا می‌توانند ویرایشگرهای ویدئو را در Upwork پیدا کنند. سالانه میلیون‌ها کار ویرایش ویدئو توسط شرکت‌های مختلف ارسال می‌شود و تعداد مساوی تدوینگر فیلم برای دریافت و انجام موفقیت آمیز آن‌ها وجود دارد.

کارفرمایان در این سایت می‌توانند نمونه کارهای ویرایشگران ویدئو، رتبه بندی و بازخورد مشتریان قبلی و پروژه‌هایی را که قبل از استخدام ویرایشگران ویدئو انجام داده‌اند، بررسی کنند. این کار به کارفرمایان کمک می‌کند تا از عملکرد ویرایشگرهای ویدئو مطمئن شوند.

ساختار پرداختی این وب‌سایت به نفع فریلنسر‌هایی است که در برقراری روابط کاری طولانی و پایدار مهارت دارند.

در Upwork امکان همکاری و مشارکت با شرکت‌های شناخته شده و برند وجود دارد. این وب‌سایت ۲۰ درصد مبلغ ردوبدل شده بین شما و مشتری را به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند.

برای عضو شدن در Upwork باید از الگوریتم‌ها و فرآیندهای چند مرحله‌ای غربالگری با موفقیت گذر کرده و تمام مراحل پذیرش را طی کنید. سپس منتظر بمانید تا پروفایل شما برررسی و پذیرفته شود.

در حال حاضر در این پلتفرم بیش از ۲۶۰۰ فرصت شغلی برای ویرایش ویدیو وجود دارد و در بسیاری از این پروژه‌ها به دنبال استخدام یک تیم ویرایشگر ویدیو هستند.

در Upwork، پیشنهاد‌های شغلی زیادی خواهید یافت که هر ساعت به‌روز می‌شوند و در آن مشتریان به دنبال ویرایشگر‌های متخصص در زمینه‌های مختلفی مانند موزیک‌ویدیو‌ها یا وبلاگ‌های یوتیوب می‌گردند.

از سوی دیگر، شرکت‌های شناخته شده‌ای مانند Airbnb، مایکروسافت و بیسل معمولاً از طریق این پلتفرم فریلنسر‌ها را استخدام می‌کنند، بنابراین مکان بسیار خوبی برای رشد و توسعه حرفه شما خواهد بود.

۴. People PerHour

درآمد دلاری برای تدوینگر فریلنسر از سایت peopleperhour

بهترین وب‌سایت برای فریلنسر‌هایی که می‌خواهند دستمزد ساعتی داشته باشند.

این سایت امکان جستجوی پروژه‌های جدید را به شما می‌دهد، به محض ارسال مشاغل جدید که با مهارت‌ها و تخصص شما مرتبط هستند از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود و شما می‌توانید پیشنهادات قانع‌کننده‌ای را برای کسب شغل خود ارسال کنید.

کارفرمایان در PeoplePerHour، می‌توانند فریلنسر تدوینگر مورد نظر را در بخش ویرایش ویدئو پیدا و نمایه تعدادی از ویرایشگران ویدئو را بررسی کنند، مهارت‌های آن‌ها، بازخورد سایر مشتریان آن‌ها را بررسی کنند و از آن‌ها دعوت کنند تا بر اساس مهارت شما پیشنهادی برای شما ارسال کنند.

شما می‌توانید مهارت‌های خود را ارائه داده و همچنین برای پروژه‌های محوله مشتریان درخواست دهید.

دانستن این نکته الزامی ‌است که اگر می‌خواهید برای بیش از ۱۵ پروژه خالی در ماه درخواست دهید، باید هزینه‌ای به سایت پرداخت کنید.

سیستم کمیسیون در PeoplePerHour به هر عملکرد و گردش حساب ماهانه شما بستگی دارد، نه به مبلغ کل هر پروژه. بدین صورت که ۱۵ درصد تا سقف ۲۸۰ دلاری که در ماه درآمد کسب کنید باید کمیسیون پرداخت کنید، سپس به هر مبلغ بالاتری از ۲۸۰ دلار که بتوانید برسید، تنها ۳.۵ درصد کمیسیون پرداخت خواهید کرد.

۵. Behance

سایت behance برای نمونه کار ادیت ویدیو

سایت Behance بخشی از خانواده Adobe است. شما می‌توانید برای به اشتراک و به نمایش گذاشتن کارهای خلاقانه خود از انجمن آنلاین Behance استفاده کنید.

درواقع در این سایت می‌تواند مکانی عالی برای بارگذاری نمونه کارهای خلاق شما باشد. سایت Behance همچنین دارای یک تابلوی شغلی است که به طور منظم کارهای مرتبط و جالب ارسال می‌شود.

بهترین وب‌سایت برای فریلنسر‌هایی که می‌خواهند با استفاده از نمونه کار‌های قبلی، برند خود را ساخته و تبلیغ کنند.

اگر مبتدی هستید، ممکن است از کیفیت سایر فریلنسر‌ها کاملا متعجب شوید، سطح کیفی و رقابت بسیار بالا بوده و احتمالاً احساس خواهید کرد که نمی‌توانید با بسیاری از ویراستاران حرفه‌ای رقابت کنید، اما دیدن کار‌هایی که متخصصان انجام می‌دهند، شما را به پیشرفت و توسعه حرفه خود تشویق خواهد کرد.

در حالی که Behance یک وب‌سایت محبوب برای ایجاد پورتفولیو است، با این پلتفرم می‌توانید به چیز‌های بیشتری دست پیدا کنید. برای مثال، یافتن فضایی که می‌توانید با شرکت‌ها و افراد مرتبط با دنیای ویرایش ویدیو ارتباط برقرار کنید.

در حال حاضر پورتال Behance بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد و بسیاری از شرکت‌هایی که با ویرایشگر‌های ویدئویی کار می‌کنند به طور فعال از خدمات فریلنسرهای عضو آن استفاده می‌کنند.

۶. ProductionHUB

از سایت productionhub میتوان به عنوان تدوینگر ویدیو درآمددلاری داشت

بهترین وب‌سایت برای فریلنسر‌هایی که می‌خواهند با مشتریان با تجربه کار کنند.

ProductionHUB یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های تولید فیلم در وب است. این سایت در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده است و احتمالاً سایت شغلی پیشرو برای تولید رسانه در اینترنت امروزه است. تمام شبکه‌ها و استودیوهای تلویزیونی مهم اعضای خدمه خود را از طریق سایت ProductionHub پیدا کرده‌اند.

هزینه‌های عضویت پایه در سایت ProductHub با قیمت ۴.۹۹ دلار در ماه اجرا می‌شود و ماهانه به ۱۱۹ دلار می‌رسد. این یک منبع عالی برای شرکت‌های تولیدی و تجهیزات برای یافتن مشاغل محلی تمام وقت، نیمه وقت و کارآموزی است.

این سایت دارای طیف گسترده‌ای از مشاغل مرتبط با صنعت فیلم سازی است

در این وب‌سایت شما دوره‌های آزمایشی ۳۰ روزه رایگان دریافت خواهید کرد، توسط آژانس‌ها و مشتریان شناخته شده استخدام خوهید شد و می‌توانید مشتریان پردرآمد و پایداری به دست‌آورید، اما برای عضویت باید یک اشتراک ۶۹ دلاری برای هر ماه خریداری کنید.

در ProductionHUB کاربران معمولاً با در نظر گرفتن شهری که در آن زندگی می‌کنند، ویرایشگر‌های ویدیویی را جستجو می‌کنند.

یکی از مزایای این پلتفرم این است که توسط متخصصان این حوزه استخدام خواهید شد، بنابراین شما مجبور نخواهید بود با مشتریان بی‌تجربه‌ای که هیچ درکی از ارزش کار شما ندارند سروکار داشته و سر دستمزد چانه بزنید.

با این توصیف، اگر مبتدی هستید، احتمالاً به سختی خواهید توانست کار پیدا کنید، زیرا کارفرمایانی این وب‌سایت را جستجو می‌کنند به دنبال افراد باتجربه هستند.

۷. Mandy

درآمد دلاری از تدوین ویدیو از سایت mandy

بهترین وب‌سایت برای فریلنسر‌هایی که تجربه کمی داشته و به‌تازگی می‌خواهند وارد صنعت ویرایش ویدیو شوند.

از ویژگی‌های مثبت این وب‌سایت برای تازه‌کارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می‌توانید بدون توجه به سطح تجربه و مهارت خود از آن استفاده کنید؛
  • در Mandy منابع پیشرفت زیادی مانند رویداد‌ها و سمینار‌هایی با آموزش مفاهیم پایه برای اعضای وجود دارد؛
  • انجمنهایی وجود دارد که می‌توانید با متخصصان دیگر در ارتباط باشید.

در این پلتفرم تقریبا هر ماه ۶۵۰۰ درخواست شغلی و پروژه جدید در حوزه ویرایش ویدیو وجود دارد. از طرف دیگر، در Mandy لازم نیست منتظر باشید تا مشتری با شما تماس بگیرد، بلکه می‌توانید ابتکار عمل را به دست گرفته و مستقیماً با کارفرمایان تماس بگیرید.

برای عضویت در Mandy دو نوع اشتراک پولی و رایگان وجود دارد.

با ساختن یک پروفایل رایگان، می‌توانید به تابلوی فرصت‌های شغلی دسترسی پیدا کنید، فرصت‌هایی که کاملا حرفه‌ای بوده و به شما کمک می‌کند تجربه کسب کنید، اما دستمزدی به شما پرداخت نخواهد شد.

با این حال، اگر می‌خواهید به مزایای دیگری دسترسی داشته باشید، می‌توانید برای ایجاد اشتراک ادونس هزینه کرده و از ویژگی‌های جستجوی پیشرفته، دسترسی به فهرست کارفرمایان و مهم‌تر از همه به تابلوهای پروژه‌های پولی این پلتفرم دسترسی پیدا کنید.

۸. FlexJobs

سایت flexjobs برای فریلنسری تدوین فیلم

بهترین وب‌سایت برای فریلنسر‌هایی که خواهان مشاغل فریلنسینگ پاره‌وقت هستند.

ویژگی‌های پلتفرم FlexJobs عبارتند از:

  • همه پیشنهادات کاملاً قابل اعتماد هستند؛
  • می‌توانید برای شرکت‌های بزرگ و برند درخواست همکاری ارسال کنید؛
  • این پلتفرم به شما مشاوره رایگان در جهت یافتن شغل و مشتری می‌دهد؛
  • باید اشتراک ماهیانه خریداری کنید؛ و
  • در پیشنهادات معمولاً دستمزد ذکر نشده است.

در حالی که ممکن است به اندازه سایر پلتفرم‌ها فرصت شغلی پیدا نکنید، تقاضا و رقابت نسبتاً متعادلی برای ویرایشگر‌های ویدیو در FlexJobs وجود دارد.

همچنین این وب‌سایت به‌دلیل کمک به کاربران خود در یافتن بهترین مشاغل پاره‌وقت در سریع‌ترین زمان ممکن، شناخته‌شده و محبوب است.

در این پلتفرم پیشنهاد‌های شغلی منحصربه‌فردی را خواهید یافت که به سختی در وب‌سایت‌های دیگر مشاهده خواهید کرد. شرکت‌های شناخته شده معمولاً پروژه‌های خود را در FlexJobs منتشر می‌کنند.

از آنجایی که هر پیشنهاد شغلی که در این پلتفرم منتشر می‌شود به صورت دستی بررسی می‌شود تا ایمنی و کیفیت را برای فریلنسر‌ها تضمین کند، برای اینکه بخشی از این پلتفرم باشید باید ماهانه ۱۴. ۹۵ دلار هزینه پرداخت کنید.

هر سطح تجربه‌ای که داشته باشید، استفاده از یک وب‌سایت فریلنسری می‌تواند باعث رشد حرفه‌ای شما شود. آیا باید از چندین وب‌سایت فریلنسری استفاده کنید؟ هدف نهایی شما پاسخ این سوال را مشخص می‌کند، زیرا استفاده از یک یا چند پلتفرم به‌صورت همزمان، مزایا یا معایب خود را خواهد داشت.

سایت Viedit

سایت ویادیت برای ادیت ویدیو

چنانچه کارفرماها به دنبال یک تدوینگر فریلنسر باشند می‌توانند از سایت Viedit یک ویرایشگر فیلم مستقل با مهارت‌های مناسب برای پروژه خود دریافت کنند.

همچنین برای تولید ویدئو به صورت مستقل، می‌توانند نمونه کارهای ویرایشگر ویدئو را بررسی کرده و طبق تجربه قبلی یکی از آن‌ها را استخدام کنند.

جمع‌بندی در مورد سایت‌های فریلنسری برای تدوین ویدیو

شما می‌توانید در یک پلتفرم عضو شده و تمام وقت خود را روی آن سرمایه‌گذاری کنید، اگر نتایج مطلوبی به دست آوردید، بهتر است به جای صرف وقت در چندین پلتفرم، روی یک پلتفرم متمرکز شوید.

پیشنهاد آکادمی تکانش:
اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید که از کدام پلتفرم استفاده کنید، می‌توانید چندین پلتفرم را همزمان امتحان و ارزیابی کنید.

وب‌سایت‌های ذکرشده را کندوکاو کنید تا بهترین مورد را برای خودتان پیدا کنید، مطمئن باشید که پیشنهادات جالب و سودآوری دریافت خواهید کرد.

دیگر روش‌های گرفتن پروژه تدوین ویدیو

استفاده از سایت‌های فریلنسری تنها گزینه برای رسیدن به درآمد دلاری از طریق تدوین نیست. روش‌های زیاد دیگری هم برای گرفتن پروژه دلاری تدوین وجود دارند. مثل:

  • حضور آنلاین و استفاده از شبکه های اجتماعی؛
  • ساختن وب سایت در مورد تدوین ویدیو؛ و
  • ارسال رزومه برای شرکت های خارجی و گرفتن کار ریموت.

در ادامه هر یک از این موارد را با هم بررسی می‌کنیم

حضور آنلاین و استفاده از شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی برای ارتقای رزومه

شما باید نمونه کارهای دیجیتالی خود را در اینترنت به نمایش بگذارید تا مشتریان علاقه‌مند را به سمت آن سوق دهید.

به همین دلیل برای اطمینان بیشتر کارفرمایان باید تصویر حرفه‌ای و حضور آنلاین خود را – از جمله در رسانه‌های اجتماعی – مدیریت کنید.

روش‌های مختلفی وجود دارد تا از رسانه‌های اجتماعی برای به نمایش گذاشتن کار و مهارتتان استفاده کنید. اگر مبتدی هستید، ایجاد یک برندینگ در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که شما بیشتر و راحت تر کارفرمایان نشان داده شوید.

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی است که می‌توانید به راحتی یک رزومه در آن برای مهارت فریلنسری تدوین خود ایجاد کنید و منتظر بمانید تا کارفرماها شما را پیدا کنند.

اینستاگرام و یوتیوب هم دو رسانه اجتماعی مطرح هستند که می‌توانید نمونه ویدیوهای تدوین شده خودتان را به عنوان نمونه کار در آنها قرار دهید.

همچنین می‌توانید به گروه های بحث و تبادل نظر در شبکه های اجتماعی مانند فیس‌بوک و سایر گروه‌های رسانه‌ای بپیوندید و با سایر افراد حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید.

عضویت و فعالیت در این گروه‌ها می‌تواند راهی عالی برای یافتن کارهای جدید باشد.

ساختن وب سایت شخصی در مورد تدوین ویدیو

وب سایت شخصی برای تدوین فیلم

وب سایت شما پایه و اساس نشان دادن حرفه شما به صورت آنلاین است.

حتی اگر امکان دارد کارهای خود را در سایت‌های مختلف نمونه کارها بارگذاری کنید.

داشتن یک پایگاه شخصی که تماما به شما تعلق دارد و  می‌تواند افراد را مستقیما به شما برساند واقعا مفید است.

وب سایت شما نیازی به پیچیدگی و طراحی فوق‌العاده‌ ندارد – اغلب فقط به چند صفحه و عنصر اساسی نیاز است.

ارسال رزومه برای شرکت های خارجی و گرفتن کار ریموت

شرکت های زیادی وجود دارند که برای پر کردن پوزیشن های شرکت‌شان از نیروهای دورکار کمک می‌گیرند.

شما می‌توانید با ارسال رزومه در سایت‌های مخصوص دورکاری مشاغل تدوین ویدیوی مورد نظرتان را به صورت جاب ریموت پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *