دانستنی

تغییر آیدی پیج اینستاگرام – تغییر نام پیج اینستاگرام

دنیای امروز بر پایه ی اینترنت می چرخد و تقریبا زندگی بدون اینترنت غیر قابل تصور است چرا که انجام  بیشتر کارهای روزانه، به استفاده از اینترنت نیاز  دارد.

این محبوبیت و کاربردی بودن اینترنت، برنامه های اجتماعی و ارتباطی زیادی را روانه بازار کرده است که یکی از بهترین های آن ها، اینستاگرام است.

ایجاد پیج در اینستاگرام، نیازمند وارد کردن یک سری اطلاعات است و بدون پرکردن آن نمی توان فعالیت خود را در اینستاگرام آغاز کرد.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه نوشتن اطلاعاتی چون نام و آیدی در اینستاگرام و همچنین تغییر آیدی پیج اینستاگرام آشنا کنیم، پس لطفا تا پایان ما را همراهی کنید.

آیدی پیج اینستاگرام چیست؟

در دنیای واقعی و به دور از فضای مجازی نیز برای وارد شدن به  هر کاری از شما، مجموعه اطلاعات مشخصی را می خواهند و شما نیز باید به طور دقیق و صادقانه این کار را انجام دهید.

دنیای مجازی نیز همین طور است و در اینستاگرام نیز برای ورود به آن، اطلاعاتی را از شما می خواهند که انتخاب و پرکردن آیدی پیج اینستاگرام یکی از قسمت های آن است.

آیدی پیج اینستاگرام با نام های دیگری چون یوزر نیم یا شناسه کاربری نیز شناخته شده است که یکی از مهم ترین ویژگی های  آن را می توان، منحصر به فرد بودنش برشمرد و باید شخص دیگری از این آیدی در اینستاگرام استفاده نکرده باشد.

آیدی پیج اینستاگرام همان نامی است که به واسطه آن به اکانت خود در اینستاگرام متصل می شوید.

آیدی اینستاگرام را می توانید در قسمت بالایی صفحه و اکانت مخصوص به پیج خود ببینید و با استفاده از همین آیدی است که کاربرهای دیگر می توانند به شما دسترسی داشته باشند و شما را پیدا کنند.

نام پیج اینستاگرام چیست؟

یکی دیگر از اصطلاحات موجود در اینستاگرام، نام یا Name است که باید در زمان راه اندازی پیج اینستاگرام این قسمت نیز پر شود.

نام پیج در قسمت بیو قابل نمایش است و این نام می تواند در اینستاگرام بارها استفاده شود یعنی هیچ محدودیتی برای انتخاب آن وجود ندارد.

معمولا نام پیج را همان نام خود شخص قرار می دهند، اما به طور کلی اگر آیدی پیج اینستاگرام و نام پیج یکی باشد بازدهی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

نحوه تغییر آیدی پیج اینستاگرام

ممکن است در اثر گذر زمان، نظرتان راجع به آیدی پیجی که انتخاب کرده اید، عوض شود و درصدد آن باشید که تغییری در آیدی ایجاد کنید.

اینستاگرام این امکان را فراهم آورده است تا در هر زمان که به فکر تغییر آیدی افتادید مانعی برای شما وجود نداشته باشد.

مراحل تغییر آیدی اینستاگرام به صورت زیر است.

  1. در اولین مرحله باید به اکانت خود مراجعه کنید و سپس با انتخاب آیکون آدمک که در قسمت پایین است، به پروفایل خود مراجعه کنید.
  2. حال گزینه ای به نام edit profile وجود دارد که باید آن را برگزینید.
  3. در این مرحله یک صفحه برای شما باز خواهد شد که شما باید قسمت username را انتخاب کنید و آیدی قبلی خود را پاک کرده و آیدی جدید را جایگزین کنید.

با انجام این مراحل آیدی پیج اینستاگرام شما به راحتی تغییر می کند اما در حالت کلی بهتر است که چندان آیدی پیج خود را تغییر ندهید.

از امکانات یا ویژگی های تغییر آیدی پیج این است که تغییری در فالوورهای شما پیش نخواهد آمد یعنی فالوورهای خود را از دست نمی دهید و آن ها شما را با آیدی جدید می بینند.

نکات مهم در زمان انتخاب آیدی پیج اینستاگرام

اینستاگرام یک مجموعه قوانین را برای آیدی اینستاگرام در نظر گرفته است که این قوانین به صورت زیر است.

  • آیدی انتخاب شده باید قبلا توسط کاربران دیگر انتخاب و استفاده نشده باشد.
  • از انتخاب آیدی هایی که مختصر و کوتاه هستند، خودداری کنید زیرا ممکن است اینستاگرام آن را نپذیرد.
  • از ایموجی ها و شکلک ها در آیدی استفاده نکنید زیرا برای آیدی پیج اینستاگرام تعریف نشده اند.

در صورت رعایت نکردن این موارد، آیدی پیج اینستاگرام شما تغییر نخواهد کرد و باید آیدی متناسب با این قوانین را انتخاب کنید.

تغییر نام پیج اینستاگرام

همان طور که گفته شد یکی دیگر از اطلاعاتی که در زمان ایجاد  یک پیج اینستاگرام وجود دارد، نام پیج است که می تواند کاملا دلخواه استفاده شود.

تغییر نام پیج اینستاگرام نیز به راحتی انجام می شود و اگر از نام پیج خود خسته شده اید، ما در ادامه روش تغییر آن را برای شما ذکر کرده ایم.

  • تغییر نام پیج اینستاگرام همان مراحل تغییر آیدی اینستاگرام را دارد به این صورت که شما با رفتن به اکانت خود و انتخاب edit profile می توانید نام پیج خود را تغییر دهید.
  • تفاوت مراحل تغییر نام و آیدی پیج اینستاگرام، در زمان باز شدن صفحه edit profile است که باید قسمت name را تغییر دهید و نام جدید را به این قسمت اضافه کنید.

با انجام این مراحل و زدن تایید در پایان کار، نام پیج اینستاگرام تغییر می کند.

لازم به ذکر است که برای نام پیج اینستاگرام هیچ گونه محدودیتی ندارد و برخلاف آیدی اینستاگرام، قوانینی برای آن تعریف نشده است بنابراین امکان استفاده از شکلک و ایموجی ها یا هر نوع کاراکتر برای شما در قسمت نام پیج وجود دارد.

برخی از نکات در انتخاب آیدی اینستاگرام و نام پیج اینستاگرام

بهتر است نکات زیر را در زمان انتخاب آیدی و نام اینستاگرام، در نظر داشته باشبد.

  • عددها را زیاد به کار نبرید: برخی از کاربران یک آیدی را انتخاب می کنند و اینستاگرام آن را نمی پذیرد بنابراین با اضافه کردن عددهایی به آیدی، آن را تغییر می دهند که باید گفت انجام چنین کاری چندان به کار نمی آید و سعی کنید از عددها استفاده نکنید.
  • زبان آیدی و پیج را یکی انتخاب کنید: استفاده از دو یا چند زبان در قسمت پروفایل خود استفاده کنید، همچنین توصیه می شود نام های انتخاب شده برای پیج و نام اینستاگرام، از لحاظ گفتار و نوشتار یکی باشد.
  • کاراکتر ها را زیاد استفاده نکنید: استفاده از کاراکتر ها در آیدی اینستاگرام، کار کاربران را برای جست و جوی پیج شما سخت می کند پس بهتر است استفاده نکنید یا آن را به حداقل برسانید.

کلام پایانی

لازمه استفاده از اینستاگرام، داشتن یک پیج است و از اطلاعات لازم برای دسترسی کاربران دیگر به پیج شما، می توان به آیدی پیج اینستاگرام اشاره کرد که همان طور می توانید ان را انتخاب کنید، در چارچوب قوانین نیز می توانید آن آیدی را تغییر دهید. در این مقاله در کنار نحوه ی تغییر آیدی اینستاگرام، تغییر دادن نام پیج نیز برای شما ذکر شد که امید داریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *