دانستنی

درآمد یک فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟ (بررسی ۲ نمونه واقعی)

درآمد یک فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟ (بررسی ۲ نمونه واقعی)

همیشه قبل از شروع هر کاری، یکی از اولین سؤالاتی که می‌پرسیم این است که: درآمدش چقدر است؟ تا یک دو دوتا چهارتا نکنیم، دلمان راضی نمی‌شود، آن را شروع کنیم. حق هم داریم؛ چون حتی اگر نخواهیم هزینه مالی هم کنیم، زمان مان را داریم صرف می‌کنیم. در ویدیو زیر در مورد درآمد سایت‌های فروشگاه توضیح دادیم که توصیه می‌کنم حتما مشاهده کنید.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

این سؤال را خیلی از افرادی که می‌خواهند فروشگاه اینترنتی هم راه بیندازند، می پرسند. با اینکه سرمایه زیادی نیاز ندارد، اما از شروع کردن می ترسند. در این مطلب می‌خواهم راجع به این موضوع که درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است، صحبت کنم. همچنین قرار است به نکات کاربردی و مهمی اشاره کنم، که کمک می‌کند، درآمد فروشگاه اینترنتی از چیزی که هست، بیشتر شود.

 

درآمد فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟

ببینید، درآمد فروشگاه اینترنتی، یک موضوع کاملا متغیر و وابسته به سرمایه و زمان است. یعنی اینکه من الان می‌توانم درآمد یک فروشگاه اینترنتی بزرگ را برای شما مثال بزنم که در ماه درآمد میلیاردی دارد؛ اما در مقابل، هزینه‌ و زمان زیادی صرف آن شده است.

البته نکته مهم اینجاست، که الان مثل چند سال قبل نیاز نیست، برای راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی با شرکت‌های بزرگ قرارداد بسته و هزینه‌های هنگفتی صرف کنید. بلکه می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن و با سرمایه بسیار اندک، در کمتر از یک روز، فروشگاه اینترنتی خودتان را داشته باشید.

در ادامه در مورد روش‌های کم هزینه فروشگاه اینترنتی هم توضیحاتی می‌دهم، اما بهتر است به موضوع اصلی مقاله برگردیم و به صورت حدودی، درآمد چند فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم. بیایید از بزرگان شروع کنیم:

درآمد فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چقدر است؟

به خوبی می‌دانیم، که کسب‌وکارهای ایرانی علاقه‌ای به افشای اطلاعات مالی خودشان برای عموم مردم ندارند. اما طبق بررسی‌هایی که حدود ۵ سال پیش توسط واشنگتن پست انجام شد، دیجی کالا روزانه ۳ هزار سفارش را به دست مشتریان می‌رساند و میانگین این سفارشات چیزی در حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

با یک ضرب و تقسیم سرانگشتی متوجه می‌شویم که در سال ۲۰۱۵ دیجی کالا روزانه حداقل فروش یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی داشته است! (سال قبل از آن آمارهای دقیق‌تری در مورد فروش روزانه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این سایت منتشر شده بود.) البته دقت کنید که از ۵ سال قبل تا الان، دیجی کالا تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های خودش داشته. مثلا:

دیجی کالا از یک فروشگاه اینترنتی مستقیم به یک “مارکت پِلِیس” تبدیل شده. این یعنی به جای اینکه محصولات را از عمده فروشان خریداری کرده و به خریداران بفروشد، به عنوان یک واسطه میان فروشندگان کالا و خریدار عمل می‌کند. این موضوع باعث شد تا فروشندگان بسیار زیادی به سمت این فروشگاه بزرگ هجوم برده و اقدام به فروش محصولات ریز و درشت خودشان کنند. در ادامه هم افزایش تنوع محصولات مطمئنا باعث افزایش بازدیدکنندگان و افزایش فروش این فروشگاه آنلاین شده است.

به هر حال، همانطور که گفتم نمی‌توان به صورت دقیق در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی دیجی کالا نظر داد.م اما طبق نظر شخصی من، این وب سایت با این تنوع زیاد محصولات، باید روزانه چیزی بیشتر از ۵ میلیارد تومان فروش کالا داشته باشد. حتی اگر سود این فروش را در حدود ۵ درصد هم در نظر بگیریم (!) سود نهایی یک عدد سرسام آور است.

باز هم باید به یک نکته اشاره کنم: دیجی کالا برای رسیدن به این سود، در ابتدا، زمان و سپس هزینه زیادی صرف کرد! پس تصور نکنید که شبیه این فروشگاه بزرگ شدن به این راحتی‌هاست. خب، به سراغ یک مثال دقیق‌تر و ملموس‌تر از درآمد سایت و فروشگاه اینترنتی برویم:

درآمد یک فروشگاه اینترنتی هدیه تبلیغاتی چقدر است؟

 

یکی از دوستان من حدود دو سال پیش اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کوچک برای محصول هدایای تبلیغاتی کرد. امروز که می‌خواستم این مقاله را بنویسم، با او تماس گرفتم و درخواست کردم در مورد درآمد سایت خودش کمی توضیح بدهد.

خوشبختانه تمامی آمار واقعی از فروش و سودش را در اختیار من گذاشت اما متاسفانه اجازه انتشار نام و نوع محصول فروشگاهش را به من نداد. در هر حال تا همینجا هم کلی آمار جذاب دارم، که باید با شما به اشتراک بگذارم: طبق صحبت‌های این دوستم که از اینجا به بعد از او به اسم آقای x نام می‌برم:

فروشگاه اینترنتی خودش را در اواسط سال ۹۷ راه اندازی کرد. در ابتدای کار به دلیل سرمایه کمی که داشت، به جای صرف هزینه برای تولید محتوای سایت، خودش به صورت روزانه و گاها هفتگی کارهای سایت را انجام می‌داد.

آقای x می‌گفت روند انجام کارهای وب سایت به دلیل اینکه زمان زیادی برای آن صرف نمی‌کردم خیلی کند پیش رفت و عملا کاری که می‌توانست در کمتر از ۳ ماه انجام شود، حدود ۶ ماه زمان برد. اولین فروش سایت بعد از گذشت این ۶ ماه انجام شد که یک فروش خرد و کوچک بود، اما همین فروش کوچک به شدت باعث خوشحالیم شد چون خبر از اتفاقات خوب آینده می‌داد…

آقای x می‌گفت: بعد از اولین فروش، به مرور فروش‌های اینترنتی بعدی شروع شد و دقیقا اینجا بود، که متوجه شدم چطور می‌شود، حتی در خواب هم پول درآورد! در نهایت و بعد از گذشت حدود یک سال و نیم، درآمد فروشگاه اینترنتی من با صرف زمان کمتر از ۲ ساعت در “هفته” (آن هم صرفا برای پاسخگویی به مشتریان و گاها بروزرسانی محصولات) چیزی در حدود ۲ تا ۳ و نیم میلیون تومان رسیده. البته باید چند نکته خیلی مهم در مورد این سطح از درآمد به شما بگویم:

چند نکتۀ مهم در مورد درآمد فروشگاه اینترنتی

 

نکته اول اینکه آقای x فروشگاه اینترنتی خودش را به عنوان شغل دوم راه اندازی کرده است! به همین دلیل اصلا زمان خاصی صرف آن نمی‌کند. اگر قرار باشد تمرکز بیشتری برای گسترش آن بگذارد، مطمئنا درآمدش خیلی بیشتر می‌شود.

نکته دوم اینکه محصولی که این دوست ما برای فروش انتخاب کرده، یک هدیه تبلیغاتی کوچک است. از طرفی خودش به عنوان یک واسطه عمل می‌کند. طبق اطلاعاتی که از نوع محصول دارم، فکر می‌کنم اگر قرار بر این بود علاوه بر فروش محصول، کار تولید را هم انجام بدهد، حدودا درآمدش دو برابر می‌شد.

و اما نکته سوم مزیت درآمد فروشگاه اینترنتی این است، که همیشه در حال افزایش است. یعنی مثل یک فروشگاه در فلان نقطه از بازار نیست، که نتوان از یک جایی به بعد برای افزایش فروش آن کار خاصی انجام داد. بلکه یک فروشگاه اینترنتی همیشه قابل توسعه است، محدودیتی برای افزایش مشتریان وجود ندارد و حتی در کمتر از یک هفته می‌توانید به اندازه یک انبار بزرگ به آن محصول اضافه کنید. اما به عنوان سوال آخر از این دوست عزیز (که احتمالا قبل از شما این مقاله را خوانده) این موضوع را پرسیدم که:

آیا درآمد فروشگاهش در دوران کرونا کاهش پیدا کرد؟

 

بیشترین موضوعی که بابت آن خوشحال بود، این بود که در این مدت اوضاعش بد نشده بود. در دورانی که خیلی از کسب‌وکارها فروش‌شان صفر شده بود، توانسته بود بفروشد. این برگ برنده کسب و کارهای آنلاین بود که نه تنها تعطیل نشدند که اوضاع‌شان بهتر هم شد.

تا جایی که یکی از مدرسان بزرگ اینترنتی کشور در لایوهای خودش می‌گفت فروش این مدت محصولات وب سایت ما از فروش چند سال گذشته بیشتر بوده! اگر مقاله «نجات کسب‌و‌کار در دوران کرونا» را خوانده باشید، به شما ثابت شده است که داشتن یک منبع درآمد آنلاین چقدر مهم است.

خب، به عنوان جمع بندی این بخش از مقاله باید بگویم:

اگر به دنبال پیدا کردن درآمد تقریبی یک فروشگاه اینترنتی هستید، اول از همه به ۲ چیز نگاه کنید:

  • زمان
  • بودجه

دقیقا به هر میزان که از این دو استفاده کنید، درآمد فروشگاه اینترنتی شما بیشتر می‌شود. در نهایت به نظر من به عنوان یک درآمد معقول برای فروشگاه اینترتی با سرمایه زمانی و مالی متوسط، می‌توانید روی درآمد بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان ماهانه حساب کنید، که البته دائما هم رو به افزایش است. هر چند بعضی از مشتریان ما (پرتال) ماهانه بیش از ۵۰ میلیون درآمد دارند.

خوبی ماجرا این است که شما نباید برای رسیدن به یک درآمد مناسب از فروشگاه اینترنتی، خیلی منتظر بمانید. بلکه از اواسط کار فروش‌ها به مرور شروع شده و درآمدتان هم کفاف هزینه‌های جاری را خواهد داد.

خب، تا اینجا سعی کردم به عملی‌ترین شکل ممکن به این سوال که درآمد فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ جواب بدهم. بد نیست علاوه بر آن، به چند نکته برای افزایش درآمد سایت اشاره کنم.

سه راهکار اصلی برای افزایش درآمد سایت فروشگاهی

اگر نگاهی به وبلاگ پرتال انداخته باشید، می‌بینید که بخش اعظمی از مقالات ما برای آموزش کاربران نوشته شده تا به کمک آن بتوانند، فروش اینترنتی خودشان را افزایش بدهند. مثلا یک نمونه آن مقاله «۱۰ نکته برای افزایش فروش سایت فروشگاهی‌تان» است، که نکات کاربردی و مفیدی دارد.

در ادامه می‌خواهم چند نکته مهم و البته منتخب از این آموزش‌ها را به شما هم یاد بدهم. نکاتی که همۀ فروشگاه‌های پرفروش آن را رعایت می‌کنند.

۱. بهینه سازی و سئو سایت

سئو یا SEO به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به زبان ساده، سئو همان چیزی است که باعث می‌شود وب سایت شما در نتایج جستجو کاربران در گوگل، نمایش داده شده و مخاطب جذب کند.

برای اینکه محصولات‌تان دیده شود، باید سایت‌تان سئو شده باشد. پیشنهاد می‌کنم از همین حالا در کنار فعالیتی که در تولید محتوای محصولات سایت دارید، زمانی را هم صرف مطالعه در مورد سئو و به مرور پیاده سازی آن روی وب سایت خودتان کنید.

راستی یک مقاله آموزشی هم درمورد آن داریم: ۸ نکته برای آموزش سئو سایت فروشگاهی

۲. نیچ مارکتینگ

 

نیچ مارکتینگ یا گوشه بازار نه صرفا یک راهکار برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی، بلکه یک تکنیک برای کوتاه کردن مسیر رسیدن به هدف است. اما معنی آن چیست؟ معنی آن این است که به جای ورود به یک بازار شلوغ و پر رقابت، گوشه‌ای از بازار را گرفته و به مرور در آن رشد کنید. مثلا به جای ورود به بازار هدایای تبلیغاتی که در حدود ۵۰ نوع محصول را در بر می‌گیرد، صرفا وارد بازار فروش خودکار تبلیغاتی شوید! این دقیقا مشابه کاری است که دوست من (آقای X) انجام داد. اما چرا؟

زمانی که شما در یک گوشه بازار فعالیت کنید، بدون نیاز به سرمایه آنچنانی، سریعا به یک برند قدرتمند تبدیل شده و به درآمدی می‌رسید که بتواند برای ادامه راه کمکتان کند. از این جا به بعد می توانید با درآمد و اعتبار به دست آمده برای ورود به بقیه گوشه‌های بازار هم اقدام کنید.

این کار را به همۀ افرادی که با وجود دیجی کالا می ترسند وارد بازار شوند توصیه می‌کنیم. نیازی نیست فروشگاه‌تان را پر از محصول کنید. یک محصول خاص از آن را انتخاب کنید و تمرکزتان را روی همان بگذارید.

۳. محتوای هدفمند و باکیفیت

 

تا حالا به این موضوع دقت کرده اید که وقتی قصد خرید از یک سایت فروشگاهی را دارید، چقدر زمان صرف خواندن مشخصات محصول و نظرات کاربران می کنید؟ قیمت مهم است؛ اما بعد از نیم نگاهی به آن سریع به سراغ مطالعه ادامه مطلب می کنید.

مشتری شما محصول را از نزدیک نمی بیند. پس هر چه اطلاعات بیشتری به او بدهید بیشتر ترغیب می شود. زمانی که شما اطلاعات زیادی به مشتری می دهید او هم در مقابل واکنش بیشتری نشان می‌دهد و برای محصول‌تان کامنت می گذارد. اهمیت نظر کاربران را هم که دیگر خودتان بهتر می‌دانید.

محتوای هدفمند حتی باعث می شود که مشتری محصولات دیگر شما را هم بشناسد. بگذارید یک مثال بزنم. مثلا در صفحه ای از سایت مطلبی با عنوان مقایسه تلفن های LG و سامسونگ دارید. کاربر وقتی این موضوع را سرچ می کند و این مقاله را مطالعه می کند، ترغیب می شود که نگاهی به محصولات تان هم بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *