دانستنی

درست کردن سایت بدون کدنویسی از ۰ تا ۱۰۰

حتماً شما هم قصد درست کردن سایت را دارید و قصد دارید که برای خودتان و کسب و کارتان سایت بسازید. بسیاری از افرادی که قصد درست کردن سایت دارند فکر می‌کنند برای راه اندازی و ساخت سایت حتماً باید به شرکت های طراحی سایت چندین میلیون تومان پول بدهند تا سایت شان را درست کنند. ولی اصلاً برای راه اندازی و درست کردن سایت نیازی به هزینه های سرسام آور ندارید و بدون نیاز به چندین میلیون تومان سرمایه با کمترین سرمایه ممکن نهایتاً چند صد هزار تومان می توانید خودتان کار درست کردن سایت تان را بر عهده بگیرید.

شاید تصور کنید که برای ساخت و درست کردن سایت باید حتما برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشید اما اصلاً اینطور نیست و شما بدون هیچ برنامه نویسی و کدنویسی می توانید در کمتر از یک ساعت یک سایت کاملا حرفه‌ای با تمام امکانات راه اندازی کنید. البته در این مقاله آموزش ساخت سایت شما را از صفر تا صد با راه اندازی سایت آشنا خواهیم کرد. و مراحل درست کردن سایت را به صورت کامل به شما آموزش می دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه من باشید.

 

حتماً شما هم قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید فکر می کردید که برای طراحی سایت حتما باید برنامه نویسی و کد نویسی بلد باشید. ولی اصلا برای راه اندازی و ساخت سایت به هیچ برنامه نویسی نیاز ندارید.

اگر بخواهید یک سایت کاملا حرفه ای را با علم برنامه نویسی راه اندازی کنید باید چندین ماه زمان بگذارید تا زبان های برنامه نویسی را کامل یاد بگیرید اما با توجه به پیشرفت علم این امکان فراهم شده است که شما بدون برنامه نویسی و حتی یک خط کدنویسی هم در کمتر از یک ساعت یک وبسایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید.همه چیز برای شما مهیا است و میتوانید خودتان و وب سایت تان را با توجه به سلیقه خودتان هر طوری که دوست دارید طراحی کنید.

در این مقاله که یکی از کاملترین مقالات در زمینه درست کردن سایت است قصد دارم به شما قدم به قدم آموزش بدهم که چطور می توانید یک سایت را بسازید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هزینه زیادی بابت طراحی و راه اندازی سایت ندارید و یا اینکه می خواهید خودتان با توجه به سلیقه خودتان سایتتان را راه اندازی کنید این مقاله مناسب شماست.

 آموزش درست کردن سایت از صفر تا صد

آموزش درست کردن سایت از 0 تا 100

در این مقاله قصد دارم راه اندازی و درست کردن سایت را به شما آموزش بدهم به شما یاد بدهم که چطور می‌توانید برای خودتان سایت راه اندازی کنید. شاید شما قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشته باشید و یا شاید هم بخواهید برای خودتان و دیگران سایت درست کنید. به هر حال هدف اصلی شما راه اندازی و ساخت سایت است. به طور کلی طراحی و درست کردن سایت سه مرحله است. یعنی شما در سه مرحله می توانید سایتتان را همانطور که می‌خواهید راه اندازی کنید. که در ادامه به صورت کامل شما را با تمام مراحل ساخت و درست کردن سایت آشنا خواهم کرد.

 

مرحله اول: انتخاب نام دامنه سایت و خرید دامنه مناسب

در اولین مرحله برای درست کردن سایت باید یک نام دامنه برای سایت تان انتخاب کنید. انتخاب نام دامنه برای سایت بسیار بسیار مهم است است و باید بهترین نام را برای سایت و دامنه سایت تان انتخاب کنید. اصلاً فرقی نمی کند که قصد راه اندازی و درست کردن چه سایتی را دارید. می خواهید سایت شخصی راه اندازی کنید یا فروشگاهی.

به هر حال مهمترین قدم و مرحله در راه اندازی و درست کردن سایت این است که باید برای سایتتان یک نام دامنه مناسب با توجه به موضوع کاری تان انتخاب کنید.

 

همانطور که می دانید نام دامنه همان نام آدرس اینترنتی وب سایت شماست.و شما برای سایت تان با یک نام و آدرس اینترنتی مناسبی را انتخاب و تهیه کنید. در قدم اول باید یک نام دامنه مناسب برای سایت تان انتخاب کنید و سپس آن را برای خودتان ثبت کنید.

انتخاب و ثبت دامنه سایتتان نیاز به هزینه دارد. اگر بخواهید برای سایتتان دامنه .com تهیه کنید باید سالانه چند صد هزار تومان هزینه کنید. اما اگر بخواهید از دامنه ملی .ir استفاده کنید با سالانه چندین هزار تومان می توانید این کار را انجام بدهید. اگر قصد راه اندازی و درست کردن سایت را دارید و می خواهید با کمترین سرمایه ممکن یک سایت بسازید پیشنهاد می کنم از دامنه های ملی ir. استفاده کنید. چون هزینه این دامنه ها بسیار پایین است و نیاز به سرمایه بسیار زیادی ندارد و شما نهایتاً با پرداخت سالانه چندین هزار تومان میتوانید برای سایتتان یک دامنه مناسب انتخاب کنید.

 

مرحله دوم : انتخاب هاست و خرید هاست مناسب برای سایت

دومین مرحله برای ساخت و درست کردن سایت انتخاب و خرید هاست مناسب است. بعد از این که دامنه سایت تان را صبر کردیم نوبت به انتخاب و خرید هاست می رسد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اصلا هاست و فضای میزبانی وب چیست؟

هاست فضایی است که تمام اطلاعات سایتتان در آن ذخیره می شود. برای اینکه اطلاعات سایت تان ذخیره شود و به مخاطبان و به کاربرانی که وارد سایتتان می شوند نشان داده شود باید برای سایت تان یک هاست مناسب تهیه کنید. انتخاب و تهیه هاست مناسب بسیار مهم است است و باید از شرکت های هاستینگ با کیفیت هاست با کیفیت تهیه کنید.

در تهیه و خرید هاست باید به یک سری نکات توجه کنید. اولین و مهمترین نکته در انتخاب و خرید هاست مناسب این است که حتماً باید از شرکت های هاستینگ معتبر مثل نت افراز استفاده کنید. سرعت هاست تان باید بالا باشد. از هاست با کیفیت با آپ تایم بالا استفاده کنید. از هاستی باید استفاده کنید که هیچ مشکل فنی نداشته باشد و از همه مهمتر پشتیبانی دائمی ارائه بدهد.

 

شاید فکر کنید که برای درست کردن سایت باید بابت خرید هاست هزینه زیادی را بپردازید. ولی اصلاً این طور نیست و شما نهایتاً با ۲۰۰ هزار تومان می توانید یک هاست با کیفیت از شرکت هاستینگ نت افراز تهیه کنید.اگر هم قصد تهیه هاست از شرکت هاستینگ دیگری را داشتید حتما مطمئن شوید که هاست با کیفیت به شما میدهد.

سرمایه شما برای راه اندازی و درست کردن سایت خرید هاست و دامین است. تنها هزینه‌ای که برای ساخت و راه اندازی سایت باید کنید خرید یک دامنه مناسب و هاست با کیفیت است. اما اگر بخواهید یک سایت معمولی را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید تا برای شما طراحی و راه اندازی کند باید بابت راه اندازی و طراحی سایت چندین میلیون تومان به شرکت طراحی سایت تان هزینه بدهید تا یک سایت معمولی برای شما راه اندازی کند.

البته من به شما پیشنهاد کنم خودتان دست به کار شوید و خودتان با دستان خودتان سایت تان را راه اندازی کنید.

 

مرحله سوم: طراحی و درست کردن سایت

در مرحله سوم نوبت به راه اندازی و درست کردن سایت تان می رسد. در این مرحله همه چیز آماده است و شما باید سایت تان را درست کنید. البته برای راه اندازی و ساخت سایت ۲ راه دارید:

۱) استفاده از سیستم های سایت ساز و مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس و جوملا. شما با استفاده از این سیستم های سایت ساز کاملا رایگان بدون هیچ هزینه ای و حتی بدون برنامه نویسی و کد نویسی می توانید وبسایت خودتان را طراحی و راه اندازی کنید. که پیشنهاد می کنم برای درست کردن سایت تان از سیستم های مدیریت محتوا رایگان وردپرس استفاده کنید.

۲) استفاده از شرکت های طراحی سایت. در این روش شما با مراجعه کردن و تماس گرفتن با شرکت های طراحی سایت و با پرداخت چندین میلیون تومان هزینه کار راه اندازی و درست کردن سایت تان را به این شرکتها می سپارید و در زمان تعیین شده سایتتان را به شما تحویل می دهند. کار با شرکت های طراحی سایت دارای هم مشکل های خودش را دارد که در ادامه در موردش صحبت کردم.

درست کردن سایت با سیستم های مدیریت محتوای رایگان

درست کردن سایت با سیستم های مدیریت محتوای رایگان

همانطور که قبلا اشاره کردم با توجه به پیشرفت علم این روزها راه اندازی و درست کردن سایت کار بسیار ساده و راحتی شده است. شما با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و سایت سازهای رایگان میتوانید هر سایتی را با هر امکاناتی که می خواهید برای خودتان راه اندازی کنید.
بسیاری از دوستانی که قصد کسب درآمد از اینترنت را دارند درون جلسات مشاوره از من می پرسند که آیا با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا رایگان مثل وردپرس می توانیم هر سایتی را با هر امکاناتی برای خودمان راه اندازی کنیم؟

 

بله- شما با استفاده از سایت ساز و سیستم مدیریت محتوای رایگان وردپرس میتوانید هر سایتی را با هر امکاناتی که دوست دارید برای خودتان راه اندازی کنید. شما با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا می توانید در کمتر از یک ساعت یک وبسایت کاملا شیک و حرفه ای برای خودتان درست کنید.

شاید فکر کنید که کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ممکن است سخت و دشوار باشد. ولی اصلاً اینطور نیست. وردپرس دارای یک پلن پیشخوان کاملاً ساده است که از همه مهم تر زبان فارسی را پشتیبانی می کند. و این امکان را به شما می دهد که به راحتی خودتان با دستان خودتان یک سایت کاملا حرفه ای راه اندازی کنید.

اگر سایتتان را با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کنید چندین میلیون تومان در هزینه طراحی و درست کردن سایت تان صرفه جویی می کنید. البته این را هم به شما بگویم که اگر کار با وردپرس را کامل یاد بگیرید می توانید از خود وردپرس هم کسب درآمد کنید.

 

شما اگر وردپرس را کامل یاد بگیرید و کار با افزونه و قالب های آن را یاد بگیرید می توانید با طراحی و درست کردن سایت برای دیگران در منزل هم کسب درآمد کنید. از شما علاوه بر اینکه می توانید برای خودتان سایت درست کنید می توانید با درست کردن سایت برای دیگران هم درآمدزایی داشته باشید. البته بیشتر شرکت های طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای دیگران سایت طراحی می کنند و چندین میلیون تومان هزینه می گیرند.

البته علاوه بر وردپرس سایت ساز ها و cms مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما بهترین و معروفترین سایت ساز در جهان سایت ساز وردپرس است که بزرگترین سایت های دنیا با وردپرس راه اندازی و طراحی شدند.

درست کردن سایت توسط شرکت های طراحی سایت

درست کردن سایت توسط شرکت های طراحی سایت

دومین راه برای طراحی سایت این است که به سراغ شرکت های طراحی سایت بروید. البته همانطور که میدانید برای اینکه کار درست کردن سایت تان را به شرکت های طراحی سایت بسپارید باید چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

همانطور که می دانید قیمت راه اندازی و ساخت سایت توسط شرکت های طراحی سایت بسیار زیاد است .حالا از قیمت که بگذریم نمی توانید سایتتان را با توجه به سلیقه تان طراحی و راه اندازی کنید. شرکت های طراحی سایت نمونه کار هایی که انجام دادند را به شما نشان می‌دهند یا شما به آنها نشان می دهید و می گوید که شبیه این سایت را برایتان طراحی کنند. در این صورت هم باز هم ممکن است همان چیزی که نه مدنظرتان است از آب در نیاید.

 

اولین مشکل برای درست کردن سایت توسط شرکت های طراحی سایت این است که باید بابت طراحی و راه اندازی سایت تان به شرکت های طراحی سایت چندین میلیون تومان پول بدهید تا سایت تان را طراحی کنند و دومین مشکل هم این است که چون خودتان می توانید اقدام به طراحی سایت تان کنید شاید سایتتان خیلی شبیه به چیزی که در ذهنتان باشد نشود. و همیشه یک سری کم و کاستی ها درون سایتتان است.

از طرف دیگر هم اگر بخواهید هر تغییراتی در سایتتان اعمال کنید باید بابت هر تغییرات به شرکت طراحی سایت تان هزینه های زیادی را بدهید. عنوان مثال اگر بخواهید یک فرم عضویت حرفه ای برای سایتتان طراحی کنید باید با شرکت طراحی سایت تان تماس بگیرید و به آنها بگویید که چنین فرمی را برایتان طراحی کنند و بابت طراحی آن ممکن است هزینه زیادی را از شما بگیرد.

 

پس این هم یک مشکل اساسی برای افرادی است که کار درست کردن سایت شان را به شرکت های طراحی سایت میدهند چون هر بار که بخواهید تغییراتی را داخل سایت تان ایجاد کنید باید باز هم هزینه کنید و این هزینه ها ممکن است ادامه دار باشند.

حالا آیا سپردن طراحی سایتتان به شرکت های طراحی سایت کار درستی است؟ این همه بابت طراحی سایت تان هزینه کنید و همیشه این هزینه ها ادامه دار باشد. آیا بهتر نیست خودتان سایت تان را طراحی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *