دانستنی

دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی که باید بدانید

یک سری عوامل باعث شکست در کسب و کارهای اینترنتی می‌شود. خیلی از دوستان بعد از آن که کسب و کار آنلاین شان را راه اندازی میکنند بعد از مدتی دچار شکست می‌شوند. عوامل زیادی باعث شکست این افراد می شود که ما در ادامه دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی را به شما می گوییم. علاوه بر اینکه خیلی از کسب و کارهای اینترنتی شکست می‌خورند، کسب و کارهایی هم هستند که موفق می شوند.

اگر دلایلی را که در ادامه به شما می گوییم درست رعایت کنید مطمئن باشید موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما تضمینی است.

در این مقاله قصد دارم شما را با دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی آشنا کنم و در مورد هر کدام توضیحات جامعی را به شما بدهند تا افرادی که کسب و کار اینترنتی راه اندازی میکنند بتوانند در کسب و کارشان موفق و پیروز شوند. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی

۱- داشتن ایده نامناسب برای راه اندازی کسب و کار آنلاین:

اولین مورد که باعث شکست بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، انتخاب یک ایده و حوزه فعالیت نامناسب است. بسیاری از دوستان وقتی می خواهند کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند و یا کسب درآمد اینترنتی داشته باشند درست بازار را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند و یک ایده نامناسب انتخاب میکنند.

مدیران این کسب و کارها فقط جهت کسب درآمد از اینترنت بدون هیچ برنامه و هدف خاصی کسب و کارشان را راه اندازی میکنند. مسلما وقتی در کاری هدف و برنامه ریزی و یا حتی علاقه نباشد در آن شکست می خورید و به جایی نخواهید رسید.

 

پس اگر قصد دارید که کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید در ابتدا باید به فکر انتخاب یک ایده مناسب باشید. پیشنهاد می کنم ایده ای را که انتخاب می کنید با توجه به استعداد و علاقه شما باشد. به عنوان مثال اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ علاقه و تخصص دارید، حوزه فعالیت تان را در این زمینه انتخاب کنید.

بعد از آنکه ایده تان را انتخاب کردید باید بررسی کنید که آیا حوزه فعالیت تان طرفدار دارد یا نه که در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می کنم.

۲- عدم تحلیل رقبا و بازار:

دومین دلیل که باعث شکست بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی می‌شود، عدم تحلیل و بررسی بازار و رقبا می باشد. خیلی از افراد بدون تحلیل و بررسی بازار کسب و کاری را استارت می زنند.

مدیران این کسب و کارها بدون آن که رقبا ایشان را به صورت کامل بررسی کنند کسب و کارشان را شروع می‌کنند.اگر یک ایده ی خوبی هم انتخاب کرده باشید اما رقبایتان را بررسی نکنید به احتمال زیاد شکست می خورید.

بررسی رقبا یکی از مهمترین وظایف مدیران کسب و کارهای اینترنتی است. با بررسی و تحلیل رقبا و داشتن یک برنامه ریزی هدفمند میتوانید از رقبایتان جلو بزنید و یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید.

 

۳- عدم استفاده درست از بازاریابی اینترنتی

رعایت کردن اصول بازاریابی اینترنتی در هر کسب و کاری مهم است. بازاریابی اینترنتی یک موضوع بسیار گسترده در دنیای اینترنت می باشد. مدیران کسب و کارهای اینترنتی موظف هستند که اصول بازاریابی اینترنتی مثل سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و… را یاد بگیرند و در کسب و کار خود پیاده کنند.

وقتی بازاریابی اینترنتی را به صورت اصولی و کامل یاد بگیرید بدون نیاز به هزینه و سرمایه های سنگین می‌توانید کسب و کارتان را گسترش و تبلیغ کنید.به عنوان مثال:

اگر سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید می توانید به صورت کاملا رایگان افراد زیادی را وارد سایت تان کنید. با استفاده از تولید محتوا و بازاریابی محتوا میتوانید افرادی که وارد سایت تان می شوند را به مشتری دائم و وفادار تبدیل کنید.

 

۴- نگذاشتن وقت کافی برای کسب و کار اینترنتی

یکی دیگر از دلایل اصلی که باعث شکست در کسب و کارهای اینترنتی می‌شود این است که مدیران وقت کافی را برای کسب و کارشان نمی گذارند.

فقط یک وب سایت را راه اندازی میکنند و بعد آن را رها می کنند. در صورتی که تولید محتوا و آپدیت سایت یکی از مهم‌ترین وظایف یک مدیر کسب و کار اینترنتی است.

بعد از طراحی و ساخت سایت هرگز نباید آن را رها کنید. باید با تولید محتوای رایگان و ارزشمند در قالب متن، صوت، تصویر و ویدیو برای مخاطبان تان آنها را به مشتری دائم به همیشگی تبدیل کنید.

بهترین راه برای افزایش فروش تولید محتوای هدفمند و ارزشمند است. تولید محتوا باعث اعتماد سازی و جلب توجه بازدیدکنندگان سایت می شود. البته تولید محتوا فقط یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی می باشد. باید تمام روشها را یاد بگیرید در کسب و کارتان پیاده‌سازی کنید. مطمئن باشید هرگز شکست نمی خورید.

۵- نداشتن اطلاعات و مهارتهای کافی

برند که درون کسب و کارتان دچار شکست و عدم موفقیت نشوید باید مهارت تان را در زمینه کسب و کارتان افزایش دهید. بسیاری از مدیران بعد از آنکه کسب و کار آنلاین شان را راه اندازی میکنند به فکر گسترش و افزایش توانایی خود نیستند. همین باعث می شود که در کسب و کارشان دچار شکست بشوند.

یکی از مهم ترین کارهایی که بعد از راه اندازی کسب و کارتان باید رعایت کنید، افزایش مهارت و تخصص در زمینه کسب و کار تمام است .

مطالعه کردن حوزه کاری تان را هرگز فراموش نکنید و روز دنبال کسب اطلاعات بیشتر و افزایش مهارت خود باشید.

۶- صبر نداشتند در کسب و کار اینترنتی

بسیاری از افراد که کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی میکنند توقع دارند در کمترین زمان ممکن به سود دهی برسند. درست است که شما با راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توانید به حاشیه سود بسیار بالایی برسید، اما این حاشیه سود بالا به زمان نیاز دارد و اصلاً این طور نیست که شما با طراحی و راه اندازی سایت در ماه اول به درآمد برسید.

دلیل اصلی خیلی از افراد که در راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان شکست می خورند، این است که اصلا حوصله و صبر ندارند و بعد از آن که می بینند به درآمد قابل توجه ای نمی رسند کسب و کارشان را تعطیل می کنند و به سراغ یک کسب و کار دیگر می رود و اصلا نتیجه نمی گیرند.

۷- کیفیت نامناسب محصول و خدمات

یکی دیگر از عواملی که در شکست کسب و کار های اینترنتی بسیار دخیل است، عدم داشتن محصولات و خدمات با کیفیت است. محصول و خدماتی که تولید می کنید باید کیفیت مطلوبی را داشته باشد. محصول و خدماتی که ارائه می کنید باید با توجه به نیازهای مخاطبانتان طراحی و ساخته شود.

برای اینکه متوجه شوید محصولات و خدماتتان چه کیفیتی دارند می توانید با تهیه محصولات رقیبانتان از کیفیت محصولات خود با خبر شوید و کیفیت محصولات تان را افزایش دهید.

وقتی محصولات و خدمات بی کیفیتی به مردم ارائه دهید به مرور زمان مشتریان خود را از دست می دهید و با تبلیغات منفی مشتریان ناراضی کسب و کارتان شکست می خورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *