دانستنی

دلایل متداول عدم موفقیت یک وب‌سایت

دلایل متداول عدم موفقیت یک وب‌سایت

اگر در حال برنامه‌ریزی و یا ایجاد یک وب‌سایت جدید باشید، مسلما به دنبال روش‌هایی برای موفقیت آن می‌گردید. البته این موفقیت می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد، در واقع موفقیت هر وب‌سایت توسط نیازها و خواسته‌های صاحبان و سازندگان آن تعیین می‌شود. برخی از وب‌سایت‌ها به منظور ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان ایجاد شده‌اند. هدف برخی دیگر فروش محصولات است. برخی دیگر تنها به منظور ارائه اطلاعات در مورد خدمات یک کسب‌وکار ایجاد می‌شوند. بنابراین هیچ معادله مشخصی برای موفقیت وجود ندارد، اما علل شایع و مشترکی برای شکست وب‌سایت‌ها وجود دارد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به دلایل احتمالی که می‌تواند مانع دستیابی وب‌سایت‌تان به موفقیت شود.

۱- فقدان هدف

تفاوتی ندارد که وب‌سایت‌ شما کسب‌وکارتان را معرفی کند، و یا کسب‌وکارتان همان وب‌سایت شما باشد؛ در هر صورت چیزی که به آن نیاز دارید یک هدف است. وب‌سایت در واقع نقش حمایت و پشتیبانی از کسب‌و‌کارتان را در تحقق اهدافتان برعهده دارد. البته در صورتی‌که امیدوار باشیم در‌حال‌حاضر هدف تجارت به وضوح تعریف شده است.
یک وب‌سایت حتماً باید هدفی مشخص داشته باشد. وب‌سایتی که فاقد خط سیری تعیین‌شده باشد به هیچ جایی نخواهد رسید. اگر مایلید حضوری موفق در فضای مجازی داشته باشید، ابتدا اطمینان پیدا کنید که به برنامه‌ریزی و تعریف آنچه که از وب‌سایت خود انتظار دارید زمان کافی اختصاص داده‌اید.

۲- عدم تمرکز بر کاربران

برای دست‌یابی به موفقیت،  یک وب‌سایت و سازندگان آن باید همواره تمرکز خود را بر کاربران وب‌سایت حفظ کند. بدون وجود کاربران راضی، هیچ وب‌سایتی موفق نخواهد بود. آسان‌تر است که وب‌سایت را طوری بسازید که خودتان دوست دارید، اما باید بدانید که نظر بازدیدکنندگان اهمیت بیشتری دارد.
هر وب‌سایتی که در رفع نیازهای کاربران به خوبی عمل کند، درواقع در مسیری قرار دارد که به موفقیت ختم خواهد شد. در هر مرحله از فرایند توسعه یک وب‌سایت، نیازها و خواسته‌های کاربران باید از نگرانی‌های اصلی شما باشد.

۳- کمبود محتوای قابل‌توجه

اینترنت منبعی گسترده از اطلاعات است، لذا امروزه هر وب‌سایتی نیاز دارد که حاوی محتوایی ارزشمند برای بازدیدکنندگان باشد. وبلاگ‌ها فرصت مناسبی برای ارائه محتوای نوشتاری فراهم می آورند، اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند. ویدیوها، فایل‌های صوتی، اخبار، تصاویر، ابزارهای آنلاین و غیره همه از عواملی هستند که بازدیدکنندگان را جذب کرده و وب‌سایت را ارزشمند می‌سازند. امروزه وب‌سایت‌های اندکی وجود دارند که قادر باشند بدون محتوای قابل ملاحظه، نظر بازدیدکنندگان را در دراز‌مدت به خود جلب کنند.

۴- استراتژی بازاریابی ضعیف

صرفنظر از اینکه وب‌سایت شما تا چه اندازه عالیست، برای رسیدن به موفقیت لازم است مردم نیز متوجه این موضوع شوند. هیچ محدودیتی برای آنچه که می‌توانید به عنوان بازاریابی برای وب‌سایت‌تان انجام بدهید وجود ندارد، اما نیاز است که حتماً استراتژی مشخصی داشته باشید که به شما کمک کند افراد مناسب را برای بازدید به سایت خود جذب کنید. یک وب‌سایت خوب بدون استراتژی بازاریابی باید خیلی خوش شانس باشد که بازدیدکننده‌های مناسب خود را پیدا کند.

۵- انتخاب اشتباه صنعت یا بازار هدف

قبل از راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، انتخاب درست بازار هدف و یا صنعت مناسب تصمیمی بسیار دشوار و مهم است. برخی از بازارهای هدف پرجمعیت هستند، و برخی دیگر تعداد بازدیدکنندگان اندکی دارند. میانگین این دو حالت معمولاً بهترین انتخاب خواهد بود.
دلیل شما برای انتخاب بازار هدف وب‌سایت‌تان چیست؟ آیا مربوط به موضوعی است که از آن لذت می‌برید؟ آیا فکر می‌کنید از پتانسیل بالایی برای درآمد‌زایی برخوردار است؟ آیا پیش از تصمیم‌گیری به حد کافی تحقیق کرده‌اید؟

۶- به‌روز‌رسانی اندک

یکی از کلیدهای موفقیت وب‌سایت‌ها بازدید‌کنندگان تکراری هستند، و یکی از نکات کلیدی برای جذب بازدید‌کنندگان تکراری این است که به طور مستمر محتوای جدید به سایت اضافه کنید. اگر یک وب‌سایت برای مدت زمانی طولانی بدون هیچ محتوای تازه‌ای باقی بماند، چه چیزی باعث خواهد شد که افراد بخواهند دوباره به آن مراجعه کنند؟
با انتشار مطالب جدید، بازدید کنندگان همیشه دلیلی برای برگشت خواهند داشت. هر بار که آنها به وب‌سایت شما باز می‌گردند، در واقع به این معنی است که ارتباط آنها با سایت اندکی قوی‌تر می‌شود.

۷- عدم وجود تعهد

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید هیجان دارند. اما با گذشت زمان اغلب علاقه و تعهد آنها کم‌رنگ می‌شود. بدون تعهد به موفقیت، هیچ وب‌سایتی مدت زیادی دوام نخواهد آورد.
این موضوع هم در مورد صاحبان وب‌سایت‌های شخصی صادق است که برای کسب درآمد از طریق آنلاین تلاش می‌کنند؛ و هم در مورد کسب‌و‌کارهای بزرگ صدق می‌کند. و بدون آن، یک وب‌سایت هرگز به توجه و اولویتی که سزاوارش است نمی‌رسد. وب‌سایت می‌تواند یک دارایی ارزشمند برای  کسب‌‌وکارتان باشد، اما اگر هیچ تعهدی به بهبود کسب‌وکار خود نداشته باشید وب‌سایت‌تان نیز هیچ آینده‌ای نخواهد داشت.

۸- انتخاب‌های بی‌نتیجه در کسب درآمد

وب‌سایت‌ها باید بتوانند به نوعی برای صاحبان خود ارزش ایجاد کنند. به این منظور هر وب‌سایت باید به تنهایی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشخص شود که چگونه می‌تواند به طور موثری تولید ارزش کند. آیا باید از سایت خود برای فروش محصولات استفاده کنید؟ یا ارتقای خدمات خود؟ و یا فروش فضایی برای آگهی؟ هر انتخاب اشتباه می‌تواند اثرات منفی بسیاری بر موفقیت وب‌سایت داشته باشد.

۹- طراحی ضعیف

طراحی و جذابیت یک وب‌سایت  نیز در موفقیت آن مهم است. اولین برداشت بیشتر بازدید‌کنندگان از یک سایت برمبنای ظاهر آن است. وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند با استراتژی‌های متفاوتی که برای طراحی انتخاب می کنند به موفقیت برسند. لازم نیست هر وب‌سایتی برای موفقیت یک طراحی فانتزی و پر از ویژگی‌های هیجان انگیز داشته باشد. یک طراحی تمیز، ساده و جذاب می‌تواند برای بسیاری از وب‌سایت‌ها مفید و موثر باشد.
طراحی هرگز نباید نسبت به قابلیت‌های کاربردی سایت در اولویت قرار گیرد. اگر یک طراحی خاص با امکان دسترسی و استفاده از سایت تداخل پیدا کند، قطعاً  تاثیرگذار و مناسب نخواهد بود. طراحی هماهنگ با انتظارات کاربران مهم‌تر از ایجاد ظاهری چشمگیر برای وب‌سایت است.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *