دانستنی

دورکاری: با دلار حقوق بگیرید، به ریال خرج کنید

با توجه به گسترش وسایل ارتباطی نظیر تلگرام، اینستاگرام، اسکایپ و … چیزی به نام فاصله معنا و مفهوم سابق را ندارد. این روز ها در کسری از ثانیه می توان با هر نقطه از دنیا ارتباط برقرار کرد. این ویژگی مثبت سبب پدید آمدن نوعی جدید از مشاغل به نام فریلنسر یا آزادکار شده است. فریلنسر به صورت دائم با سازمان یا شرکتی همکاری نمی کند و قرار داد دائمی با جایی ندارد و به فراخور پروژه، با گروهی خاص همکاری می کند. با گسترش این سبک شغل، عبارت دورکاری نیز رواج پیدا کرد. مجموعه کارهایی که برای انجام آنها لازم نیست در محل شرکت حضور داشته باشید.

از کجا شروع کنیم؟

مهارت های تان را بنویسید. لیستی از کارهایی که به آنها علاقه دارید و از انجام دادنشان لذت می برید. این که آیا شما یک نویسنده، عکاس، ریاضیدان، طراح وب، بازاریاب، تصویرگر، محقق و… هستید، احتمالا یک شغل آزاد برای شما وجود دارد. نقاط قوت شما چیست؟ فهرستی از هر چیزی را که فکر می کنید ممکن است پول درآور باشید، تهیه کنید. لیست همه چیزهایی را که فکر می کنید در آن خوب هستید بدون هیچ گونه محدودیتی بنویسید. سپس در بهترین و معتبرترین سایت های فریلنسر خارجی به اشتراک بگذارید.

بهترین سایت های دور کاری خارجی

لیستی از بهترین سایت های دور کاری خارجی در اختیار شماست. آنها را برانداز کنید. در آنها عضو شوید و رزومه خود را در آنها وارد کنید. شما می توانید با پرداخت عضویت، کاربری خود را ارتقا دهید. یکی از مهم ترین سایت های خارجی دورکاری Freelancer.com است. فریلنسر دات کام، یک بازار بین المللی آنلاین است که از طریق آن، کارفرمایان می توانند عناوین شغلی مورد نیازشان را در سایت اعلام کرده تا فریلنسرهایی که از سرتاسر دنیا در این سایت عضو هستند، بسته به علاقه و توامندیشان، بر روی درخواست مورد نظر شروع به کار کنند. هر فریلنسر می تواند مبلغی را برای انجام کار مورد نظر، پیشنهاد بدهد. نحوه کار با فریلنسر قبلا توضیح داده شده است. می توانید از این سایت استفاده کنید و نگران انتقال دلار های خود به ایران نباشید.

بهترین مهارت ها برای فریلنسر ها

۱- بلاک چین

گزارش ها حاکی از این است که رشد بلاک چین از اواسط ۲۰۰۰ بسیار چشمگیر بوده است. در Q1، سال گذشته بلاک چین رشد ۶۰۰۰ درصدی را تجربه کرده است که سبب شده است این مهارت، در میان ۵۰۰۰ مهارت Overwork بیشترین رشد را داشته باشد.

در حالی که در ابتدا چند شرکت بزرگ از جمله IBM و سامسونگ از این تکنولوژی استفاده می کردند، با گذشت زمان مدیران اجرایی بیشتری سعی در حرکت به سمت این تکنولوژی دارند. به این دلیل، تقاضا برای کارشناسان با استعدادی که با بلاک چین آشنایی دارند به طور بالقوه افزایش می یابد.

۲- تنسورفلو گوگل

برنامه نویسی با تنسورفلو گوگل در مسائل یادگیری ماشین برای حل مسائل چالش برانگیز بسیار پر طرفدار است.

۳- پردازش زبان طبیعی و متن

پردازش متن و زبان طبیعی شاخه ای هوش مصنوعی می باشد که به تعامل بین کامپیوتر و زبان‌های (طبیعی) انسانی می‌ پردازد. در واقع در دنیای پیشرفته امروز اینگونه گفته می شود که اگر شما در رابطه با پردازش زبان های طبیعی با استفاده از دستیاران صوتی نظیر آمازون اکو و گوگل هوم آگاهی داشته باشید می توانیم به شما بگوییم که یکی از پر در آمدترین شغل های ممکن می رسید. در واقع کارفرمایان امروزه به افرادی که در زمینه کامپیوتر، هوش مصنوعی و زبان شناسی دارای تخصص هستند اعتماد زیادی کرده و حاضرند پول خوبی به آنها بدهند. از آنجا که برای انجام پروژه های هوش مصنوعی فقط نیاز به یک لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی دارید، یکی از بهترین شغل ها برای دورکاری محسوب می شود.

۴- واقعیت افزوده

تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented reality) یکی از جلوه‌های فناوری در دنیای مدرن است که برای قرار دادن اطلاعات اعم از صدا، تصویر و متن، بر روی جهانی است که برای ما قابل مشاهده است. واقعیت افزوده به یک نمای تعاملی با کاربر و از نظر فیزیکی زنده گفته می‌ شود که عناصری را به دنیای واقعی پیرامون افراد اضافه می‌کند. از واقعیت افزوده می‌ توان در آموزش، بازی‌ های کامپیوتری و نرم‌افزار‌ ها بهره برد. عناصری که افزوده می‌شوند توسط رایانه و با تجزیه و تحلیل اطلاعات کاربر و به صورت صدا، ویدیو، تصاویر گرافیکی و یا داده‌های GPS ساخته می‌شوند. این روزها تکنولوژی واقعیت افزوده در سرمایه گذاری نفوذ کرده است و سبب شده نیاز به کارشناسان متخصص در این حوزه بیشتر حس شود.

نمونه نرم افزار واقعیت افزوده

۵- مدیر شبکه های اجتماعی

با گسترش شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر انتخاب های کاربران، هر شرکت کوچک یا بزرگی یک صفحه برای خود در محیط مجازی ایجاد می کند. قرار دادن پست، تولید محتوا، پاسخ دادن به سوالات کاربران و اداره یک صفحه در فضای مجازی، دقیقا به عنوان یک شغل که بعد مکانی در آن مطرح نیست، شناخته می شود و یکی از پر طرفدار ترین دورکاری ها محسوب می شود.

۶- تولید محتوا و سئو

همانطور که می دانید تولید محتوای یونیک و سئو شده تاثیر بسیار بالایی در میزان بالا رفتن ترافیک وب سایت ها دارند. در صورتی که شما به نوشتن علاقه دارید و از کمی خلاقیت و ذوق نوشتن بهره مند باشید به راحتی می توانید در سایت های معتبر و مشهور مشغول به کار شوید و به درآمد خوبی نیز برسید زیرا رسیدن به ترافیک بالا یکی از مهم ترین اهدافی است که سایت ها همواره به دنبال آن هستند.

۷- طراح گرافیک

طراحی گرافیک مهارتی است که همواره در سال های رونق دورکاری، این شغل نیز گسترش یافته است. همواره تعداد زیادی از فارغ التحصیلان برای بهترین های جهان در حال طرح زدن هستند. تحقیقات نشان می دهد این مهارت دورکاری به طور فزاینده ای در آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت. نکته ای که در خصوص این مهارت مورد توجه است، عدم نیاز شرکت ها به صورت دائمی به یک طراح گرافیک است. این حقیقت سبب می شود طراح با شرکت های متفاوت و ایده های متفاوت درگیر شود که تنوع را قسمتی جذاب از کار می کتد.

۸- طراح وب سایت

طراح وب سایت موقعیت خوبی در بین مشاغل دورکاری دارد و بعید می رسد این موقعیت را از دست بدهد. این موضوع به دلیل افزایش تجارت الکترونیک در سراسر جهان است. کسب و کار های کوچک و بزرگ که حضور قابل ملاحظه ای در اینترنت ندارند، در سالهای آینده مشکل پیدا خواهند کرد. از این رو، نوعی عجله برای داشتن یک یا چند وب سایت وجود دارد. علت دیگر این است که که خرید یک نام دامنه، میزبانی وب سایت و دیگر ملزومات امروزه ارزان قیمت است. به غیر از کسب و کارها، بسیاری از افراد با درآمد بالا نیز وب سایت ها را به عنوان وبلاگ شخصیشان باز می کنند.

۹- ادوب پریمیر

ادوب پریمیر (Adobe Premier) قدیمی ترین و بهترین نرم افزار دیداری و شنیداری دیجیتال می باشد و برای کارهایی از قبیل تدوین و ویرایش ویدیو و فیلم ، همچنین جلوه های ویژه استفاده می شود.(همانند یک استودیوی فیلم سازی عمل میکند و تمامی ابزار های مورد نیاز را دارا می باشد). در لیست بهترین فعالیت های دورکاری منتشر شده سال ۲۰۱۸، اسم این نرم افزار نیز جا دارد. کسانی که توانایی کار با این نرم افزار را دارند می توانند در این زمینه با هر نوع شرکتی همکاری کنند چرا که یک ابزار همگانی و مورد نیاز همه است.

۱۰- یادگیری ماشین

از گوگل تا اپل و توتیا همه نیازمند کسانی هستند که در زمینه یادگیری ماشین هوش مصنوعی توانمند باشند. حتی گوگل یک دوره ۱۵ ساعته برای علاقه مندان به کسب مهارت در این حوزه برگزار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *