اخبار اقتصادی

دیجیتال مارکتینگ چیست؟(۸ روش اصلی بازاریابی دیجیتال)

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از شیرین ترین و جذاب ترین مباحث در کسب و کارهای اینترنتی است. اگر از افراد دور و برتان بپرسید که دیجیتال مارکتینگ چیست بیشتر آنها جواب های من‌درآوردی به شما میدهند. شاید سوالات زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشید در این مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ شما را از صفر تا ۱۰۰ با تمام مباحث دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال آشنا خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ فقط مربوط به یک روش نیست بلکه چندین روش است که شما باید بعد از این که کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی کردید در کسب و کارتان پیاده کنید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی موفق و پول سازی راه اندازی کرده باشید.

 

بسیاری از افرادی که قصد کسب درآمد اینترنتی دارند و میخواهند کسب و کار آنلاین شان را راه اندازی کنند فکر می‌کنند به راه اندازی و ساخت یک وب سایت کارشان دیگر تمام است و می‌توانند به سادگی فروش خوبی داشته باشد و محصولات و خدماتشان را در اینترنت بفروشند. در صورتی که اصلا اینطور نیست! یکی از مهمترین رکن ها در راه اندازی کسب و کار اینترنتی مبحث دیجیتال مارکتینگ است.

برای این که بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید و کاری کنید که مشتریان تان خیلی راحت شما را پیدا کنند باید با تمام روش های دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی آشنا باشید. دیجیتال مارکتینگ فقط شامل یک روش نیست بلکه شامل روش هایی است که باید آنها را یاد بگیرید و در کسب و کار اینترنتی تان پیاده سازی کنید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی موفقی را راه اندازی کرده باشید.

 

شاید شما که در حال خواندن این مقاله هستید کسب و کار اینترنتی داشته باشید و شاید هم قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان را دارید. اگر درآمدی که از کسب و کارهای اینترنتی دارید کم است پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

در این مقاله در ابتدا می پردازیم به اینکه دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه می توانید با بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ فروش محصولات تان را افزایش بدهید. مطمئن هستم اگر تمام موارد گفته شده در این مقاله را اجرایی کنید و در کسب و کارتان پیاده سازی کنید مطمئن باشید نتایج خوبی را کسب خواهید کرد. پس همراه ما باشید تا شما را با روش های دیجیتال‌ مارکتینگ آشنا کنم.

 

فقط به این نکته توجه کنید برای این که بتوانید از این مقاله نهایت نتیجه را بگیرید باید هر مبحثی که گفته می‌شود را در کسب و کار اینترنتی تان پیاده کنید.به عنوان مثال اگر در ادامه به شما گفتم که برای کسب و کار اینترنتی در سایت راه اندازی کنید باید به فکر راه اندازی و ساخت سایت باشید زیرا یکی از مهم ترین و قدرتمندترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ راه اندازی و ساخت سایت است. البته در ادامه بیشتر شما را با مباحث راه اندازی سایت آشنا خواهیم کرد. پس همراه ما باشید تا مبحث دیجیتال مارکتینگ را با هم شروع کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست

اولین سوالی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ از من پرسیده می شود این است که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اگر بخواهم به شما بگویم که دقیقاً دیجیتال مارکتینگ چیست ، دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده مهمترین رکن در کسب و کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک است که شامل فعالیت ها و روش هایی است که باعث افزایش فروش و درآمد تان در اینترنت می شود.

منظور از این محصولات می تواند هر محصولی باشد. اصلا فرقی نمی کند که کسب و کاری که راه اندازی کردید در چه زمینه ای است، محصولات فیزیکی می فروشید یا دیجیتالی، هر محصول را که در اینترنت می فروشید با استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال می توانید فروش تان را چندین و چند برابر کنید.

 

قدرت بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و معجزه اصلی کسب و کار اینترنتی است. با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ می توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان خیلی ساده و راحت شما را پیدا کنند و در انتها محصولتان را تهیه کنند.

دیجیتال مارکتینگ شامل روش های گوناگونی است که در ادامه به صورت کامل شما را با تمام روش های بازاریابی دیجیتال آشنا خواهیم کرد. امروزه در هر خانه ای که پا می گذارید، گوشی همراه ، کامپیوتر ، لپ تاپ و یا حتی تبلت متصل به اینترنت را مشاهده می کنید و این به این معناست که تمام افراد از اینترنت استفاده می کنند.

اگر کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده باشید متوجه می‌شوید که اینترنت نقش بسیار مهمی را ایجاد کرده است و این یک فرصت بسیار عالی است تا بتوانید محصولات و خدماتتان را در اینترنت بفروشید.

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم ؟

چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم ؟

همانطور که گفتیم دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم‌ترین رکن ها در کسب و کارهای اینترنتی است. راه اندازی و ساخت سایت به تنهایی باعث افزایش فروش و درآمد تان نمیشود. البته درست است که راه اندازی و طراحی سایت یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است اما به تنهایی کارساز نیست و نمی توانید فقط با داشتن یک سایت کسب و کار اینترنتی تان را متحول کنید.

گذاشتن تبلیغات در سایت های بزرگ هم سود چندانی برای شما نخواهد داشت زیرا بازدهی آن بسیار کوتاه است و ممکن است بابت یک تبلیغات هزینه های سنگینی را پرداخت کنید.

اما زمانی که تمام روش های دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید و بر آنها مسلط باشید با کمترین هزینه ممکن می توانید تحول عظیمی را در کسب و کارتان ایجاد کنید. البته اکثر روش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد روشهای رایگان هستند. به شما روش هایی را خواهیم گفت که با کمترین سرمایه ممکن و یا حتی بدون هزینه تحول عظیمی را در کسب و کارتان ایجاد کنید.

 

تمام روش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد روش هایی هستند که صد در صد تضمینی و تست شده هستند. خود من هم در اوایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم نتوانستم به موفقیت عظیمی دست پیدا کنم و تنها دلیل آن این بود که اصول دیجیتال مارکتینگ را نمی دانستم. بعد از این که شروع به جمع آوری اطلاعات و کسب تجربه کردم تمام مباحث را در کسب و کارهای اینترنتی هم پیاده سازی کردم و توانستند به نتایج عظیمی برسم.

به شما هم توصیه می کنم حتما تمام مواردی را که به شما در ادامه آموزش خواهیم داد را پیاده سازی کنید و مطمئن باشید با عملی کردن روش های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارتان می توانید تحول عظیمی را ایجاد کنید.

روش های دیجیتال مارکتینگ

 

رسیدیم به اصلی ترین و مهمترین بخش مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ. در این قسمت قصد داریم شما را با تمام روش ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنم. با توجه به این که بسیاری از افراد در بازاریابی دیجیتال دچار مشکل می شوند و نمی دانند که چطور باید از روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند

سعی کردم این مقاله را به صورت چک لیست در اختیارتان قرار بدهم و مرحله به مرحله تمام روش های دیجیتال مارکتینگ را به شما آموزش بدهم. فقط از شما میخواهم هر روشی را که به شما معرفی خواهم کرد در کسب و کار اینترنتی بدون پیاده سازی کنید. پس همراه ما باشید تا در ادامه شما را با روشهای دیجیتال‌مارکتینگ آشنا کنم.

۱_ طراحی و راه اندازی سایت

اولین و شاید هم مهمترین روش در دیجیتال مارکتینگ راه اندازی و ساخت سایت است. راه اندازی و ساخت سایت اصلاً کار سخت و دشواری نیست و می توانید خیلی ساده مثل آب خوردن برای کسب و کار اینترنتی تان سایت راه اندازی کنید.

بر خلاف اینکه بسیاری از افراد فکر می‌کنند راه اندازی سایت کار بسیار سخت و دشواری است و حتماً باید کار طراحی سایت شان را به شرکت‌ها و افراد برنامه نویس بدهند اصلاً اینطور نیست!

 

برای راه اندازی و ساخت سایت شما به هیچ مهارت و تخصص خاصی نیاز ندارید. اصلا نیازی نیست که چندین میلیون تومان سرمایه داشته باشید تا یک سایت حرفه ای راه اندازی کنید.
برای راه اندازی سایت اصلی نیاز به هزینه سنگین ندارید. اگر خودتان دست به کار شوید و سایت تان را راه اندازی کنید و با کمترین سرمایه ممکن می توانید در کمتر از ۲ ساعت یک سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات برای کسب و کارتان را راه اندازی کنید. در دیجیتال مارکتینگ راه اندازی سایت بسیار مهم است و در همین ابتدای راه اگر برای کسب و کار اینترنتی تان سایت راه اندازی نکرده اید پیشنهاد می کنم همین امروز به فکر راه اندازی سایت باشید.

 

البته برای طراحی سایت اصلاً نیازی نیست به شرکت های طراحی سایت کار طراحی سایت تان را بدهید. اصلاً نیازی نیست برای طراحی سایت هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید. شما تنها با هزینه خرید یک هاست و دامین که نهایتاً ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می شود می توانید یک سایت کاملا حرفه ای با تمام امکانات برای خودتان راه اندازی کنید.

به لطف بزرگ سیستم های مدیریت محتوای رایگان و سایت ساز ها کار راه اندازی سایت بسیار ساده شده است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که منظور از سیستم های مدیریت محتوا و سایت ساز ها چیست؟

 

سیستم های مدیریت محتوا یا سایر سازها این امکان را به شما می دهند که هر سایتی را با هر امکانی که می خواهید برای کسب و کارتان را راه اندازی کنید. با استفاده از سایت ساز ها می توانید هر امکاناتی را به سایتتان اضافه کنید و شکل و شمایل سایت تان را با توجه به سلیقه شخصی تان طراحی کنید که برای این امکانات اصلا نیازی به برنامه نویسی و کدنویسی ندارید.

برای راه اندازی سایت سایت ساز های زیادی وجود دارد که مهمترین آنها وردپرس ( wordpress ) است. شاید بپرسید که اصلا وردپرس چیست؟

 

وردپرس یک سایت ساز و سیستم مدیریت محتوای رایگان است که این امکان را به شما میدهد هر سایتی را با هر امکانی که می خواهید برای خودتان راه اندازی کنید. وردپرس بزرگترین سایت ساز در دنیاست که بیشترین سایت های معروف دنیا با استفاده از این سایت ساز ساخته شدند. سایت ساز وردپرس امنیت بسیار بالایی دارد و می توانید با خیال راحت سایت تان را با این سایت ساز و سیستم مدیریت محتوا راه اندازی کنید.

سایت ساز وردپرس زبان فارسی را کامل پشتیبانی می کند. برای کار با وردپرس باید کار با پیشخوان وردپرس را یاد بگیرید. برای یادگیری و آموزش طراحی سایت با وردپرس منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اولین قدم در راه اندازی و ساخت سایت انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. که ما پیشنهاد می کنیم برای ساخت آن از سایت ساز و سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید.

 

بعد از اینکه یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کردید باید یک هاست و دامین برای سایت تان تهیه کنید. برای تهیه و خرید هاست و دامین باید از شرکت های هاستینگ استفاده کنید. اگر خودتان دست به کار شوید و سایت تان را راه اندازی کنید تنها هزینه شما هزینه خرید یک هاست و دامین است. بعد از این که هاست و دامین خرید باید هاست و دامین تا را به هم متصل کنید و سایت ساز وردپرس را بر روی هاست تان نصب کنید. شما در کمتر از ۵ دقیقه می توانید سایت تان را با وردپرس راه اندازی کنید.

برای اینکه ظاهر سایت تان را با سلیقه خودتان بسازید می توانید از از قالب ها و تم های وردپرس استفاده کنید این قالب ها به صورت رایگان و پولی هستند. اگر بخواهید امکان را به سایتتان اضافه کنید باید از افزونه ها و پلاگین های وردپرس استفاده کنید.

 

به عنوان مثال اگر بخواهید سایت تان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید باید از از پلاگین و افزونه ووکامرس (woocommerce) استفاده کنید. افزونه ووکامرس یک فایل است که بر روی سایت دانسته می‌شود و با نصب و فعالسازی این افزونه می توانید در کمتر از یک دقیقه سایت تان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید.

پس راه اندازی و ساخت سایت در دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است. اگر کسب و کار اینترنتی دارید ولی سایت راه اندازی نکرده اید پیشنهاد می کنم همین الان به فکر راه اندازی و ساخت سایت باشید. برای استفاده از بقیه روش ها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ مثل سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات گوگل و… باید سایت داشته باشید.

 

دلیل این که بسیار تاکید بر ساخت و راه‌اندازی سایت می کنم این است که بسیاری از افراد بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی راه اندازی می‌کنند راه اندازی پیج اینستاگرام می روند و ترجیح میدهم به جای سایت یک پیج اینستاگرام راه اندازی کنند . البته فعالیت در شبکه های اجتماعی هم یکی دیگر از روشهای دیجیتال مارکتینگ اما پیشنهاد می کنیم برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید حتماً به فکر راه اندازی سایت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *