دانستنی

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟ چگونه باعث رشد کسب و کار شما می‌شود؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) چیست؟ چگونه باعث رشد کسب و کار شما می‌شود؟

شاید شما هم دقت کرده باشید که کسب‌وکارها در دنیای امروز هزینه کمتری برای تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی در نظر می‌گیرند و بیشتر استراتژی بازاریابی آن‌ها بر حوزه رسانه‌های دیجیتالی متمرکز شده است. دلیل این امر پیشرفت فناوری‌های آنلاین و امکان دسترسی روزافزون مردم به فضای مجازی و دنیای اینترنت است. بر این اساس بخش اعظم بازاریابی در دنیای امروز به بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اختصاص یافته است. در این مطلب با این اصطلاح و مهم‌ترین روش‌ها و کانال‌های ارتباطی در حوزه بازاریابی دیجیتال آشنا می‌شویم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال، به تبلیغاتی گفته می‌شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند: موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و برنامه‌های تلفن همراه ارائه می‌شود. بازاریابی دیجیتال روشی است که شرکت‌ها از طریق آن، برند، کالاها و خدمات خود را معرفی و تبلیغ می‌کنند.

امروزه مصرف‌کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتالی متکی هستند. به عنوان مثال، بینش‌های بازاریابی وب‌سایت Think with Google که از جانب خود شرکت گوگل اداره می‌شود، نشان می‌دهد که ۴۸ درصد از مصرف‌کنندگان برای پاسخ به سوالات خود، به سراغ موتورهای جستجو می‌روند؛ ۳۳ درصد به وب‌سایت‌های برندها مراجعه می‌کنند و ۲۶ درصد نیز از نر‌افزارهای تلفن همراه استفاده می‌کنند.

چه زمانی به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

اگر فردی مسئول در کسب‌وکار بخواهد بداند که چه زمانی به بازاریابی دیجیتال نیاز دارد؟ پاسخ ما این است: همیشه! زیرا بازاریابی دیجیتال شامل روندهایی است که همواره باید در حال تکامل و اجرا باشد. با این حال موقعیت‌هایی هست که نیاز ما به استراتژی‌ها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، پررنگ‌تر می‌شود؛ این مواقع را با هم مرور می‌کنیم.

مخاطب کسب‌وکار خود را به خوبی نمی‌شناسم

شناخت مخاطبان کسب‌وکار هم نیاز به تخصص و تجربه دارد و هم امری زمان‌بر است. برای مثال اگر استراتژی بازاریابی خود را اجرا می‌کنید اما می‌بینید، رفتار مخاطبان با تصورات و انتظارات شما هماهنگ نیست؛ پس به دانش بازاریابان دیجیتال یا مشاوران بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. این افراد پس از تحقیقات گوناگونی، پرسونای مخاطبان شما را مشخص می‌کنند و با شناختی که از جامعه هدف پیدا می‌کنید، می‌توانید از بهترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنید.

می‌خواهم کانال‌های دیگر بازاریابی دیجیتال را امتحان کنم

مشتریان شما در یک کانال بازاریابی، منتظر تبلیغات شما نمی‌نشینند؛ بلکه آن‌ها مدام از نرم‌افزاری به نرم‌افزار دیگر، از یک شبکه اجتماعی به یک کانال پیام‌رسان و از آن به وب‌سایت‌های مختلف در حرکت هستند. برای این که بتوانید بیشترین میزان دسترسی به مخاطبان خود را تجربه کنید، نیاز دارید که با روش‌های بازاریابی دیجیتال و شناخت حاصل از آن، کانال‌های ارتباطی متعددی برای ارتباط با مشتریان کسب‌وکار ایجاد کنید.

می‌خواهم در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوم

در چنین مواقعی به سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیاز دارید. مجموعه استراتژی‌ها و تکنیک‌های سئو سایت و خدمات تولید محتوا سئو شده باعث می‌شوند در نگاه موتورهای جستجو نمرات خوبی را کسب کنید؛ نتیجه این روند، احتمال بیشتر حضور صفحات سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو است.

برای حضور در شبکه‌های اجتماعی استراتژی ندارم

می‌خواهید استراتژی بازاریابی شما در شبکه‌های اجتماعی، ارگانیک باشد یا پولی؟ مهم‌تر از انتخاب یکی از این دو یا ترکیبی از هردو، این است که شما به استراتژی نیاز دارد و بدون آن نه می‌توانید رسانه متناسب با نوع کسب‌وکار و جامعه هدف برند خود را انتخاب کنید و نه می‌توانید حضوری موفق در این شبکه‌ها داشته باشید. بنابراین به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار

قانون شماره یک در بازاریابی این است که پیشنهاد مناسب را در زمان مناسب و در مکان مناسب ارائه دهید. امروزه مشتریان شما آنلاین هستند؛ در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگی دارند؛ در سایت‌ها و وبلاگ‌های خبری به‌روز می‌شوند و در صورت نیاز به جستجوی آنلاین می‌پردازند. بازاریابی دیجیتال شما را در همان کانال‌ها قرار می‌دهد؛ بنابراین بهترین چشم‌انداز را برای کسب‌وکار و کالاها و خدمات شما در نگاه مخاطبان هدف ایجاد می‌کند. برخی از مزایای دیگر بازاریابی دیجیتالی عبارتند از:

  • دسترسی بیشتر به مخاطبانی دورتر: یک وب‌سایت به شما امکان می‌دهد بازارهای جدیدی را در سطوح منطقه‌ای، ملی و حتی جهانی بیابید و بتوانید با یک سرمایه‌گذاری کوچک تجارتی وسیع را تجربه کنید
  • هزینه کمتر: یک کمپین بازاریابی دیجیتال اگر به‌درستی برنامه‌ریزی شده و هدفمند باشد، می‌تواند با هزینه‌ای بسیار کمتر از روش‌های بازاریابی سنتی، پیام برند یا پیشنهادات فروش را به مشتریان و مخاطبان هدف برساند
  • نتایج قابل پیگیری و اندازه‌گیری: اندازه‌گیری آثار عملکردها در بازاریابی دیجیتالی به کمک ابزارهای تحت وب ممکن است. شما با تجزیه و تحلیل وب و سایر ابزارهای متریک آنلاین، می‌توانید میزان کارایی یک کمپین یا یک تکنیک بازاریابی را مشخص کنید
  • شخصی‌سازی: اگر پایگاه داده مشتریان شما به وب‌سایت شما پیوند داشته باشد، هرزمان که شخصی از سایت بازدید کند، می‌توانید با پیشنهادات هدفمند از او استقبال کنید. هرچه بیشتر از شما خرید کند، می‌توانید مشخصات مشتری خود را بهبود ببخشید و به طور موثر برای آن‌ها بازاریابی کنید
  • ایجاد وفاداری به برند: با مشارکت در رسانه‌های اجتماعی و مدیریت دقیق فعالیت‌های خود در آن‌ها، می‌توانید وفاداری مشتریان را ایجاد کرده و به دلیل سهولت تعامل با آن‌ها شهرت ایجاد کنید
  • بهبود نرخ تبدیل: اگر وب‌سایت دارید، مشتریان شما تنها چند کلیک با خرید فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه‌ها که افراد را ملزم به حضور در فروشگاه فیزیکی یا تماس تلفنی می‌کنند، بازاریابی دیجیتال می‌تواند یکپارچه و فوری باشد

اجزای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال دارای نقاط گوناگونی برای دسترسی به مخاطبان است؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. این بازاریابی همچنین استراتژی‌های مختلفی دارد که از آن برای افزایش مخاطبان و سطح دسترسی به آن استفاده می‌شود؛ مهم‌ترین این استراتژی‌ها و معروف‌ترین آن‌ها سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. روش‌های گوناگونی نیز برای پیاده‌سازی این بازاریابی در شکل تبلیغات وجود دارد که تبلیغات بنری و کلیکی برخی از انواع این روش‌ها است. تمامی این اجزا را می‌توان در قالب کانال‌ها یا انواع بازاریابی دیجیتال دسته‌بندی کرد.

تبلیغات بنری؛ چشمگیر و اغواکننده

اگر فضای اینترنت را همچون خیابان‌های شهری در نظر بگیرید، تبلیغات بنری، مشابه پلاکاردها و بیلبوردهای تبلیغاتی در خیابان‌های شهر است. با این تفاوت که بنرها در اینترنت در سایت‌ها و وبلاگ‌ها نصب می‌شوند.

تبلیغات بنری (Banner AD) یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغ اینترنتی و یکی از روش‌های پیاده‌سازی استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. این روش، نوعی تبلیغات غیر رایگان اینترنتی است که در قالب تصاویر گرافیکی و فرمت‌های مختلفی از متن، تصویر و ویدئو به کاربران نشان داده می‌شود. در صورت کلیک کردن روی تبلیغات بنری، کاربر به سایت تبلیغ کننده منتقل می‌شود. برخی از انواع تبلیغات بنری را با هم مرور می‌کنیم:

  • تبلیغات بنری Rich media ads: این نوع از تبلیغات بنری شامل ویدئوهایی است در زمان بارگزاری صفحه به کاربر نمایش داده می‌شوند. نوع دیگر آن، نوعی از پخش ویدئو تبلیغاتی است که فقط زمانی پخش می‌شود که کاربر با موس روی آن حرکت کند
  • تبلیغات بنری Overlays: این تبلیغات در بالای صفحات وب‌سایت‌های میزبان تبلیغ دیده می‌شوند و با کلیک بر روی آیکون close می‌توان آن‌ تبلیغ را ببندید
  • تبلیغات بنری Interstitials: آگهی‌هایی که پیش از نمایش محتوای وب‌سایت ظاهر می‌شوند
  • تبلیغات بنری Sponsorship: این فرمت شامل قرار دادن لوگو یا نام برند در طراحی ‌سایت است

ایمیل مارکتینگ؛ نامه‌ای که از برند ارسال می‌شود

ایمیل مارکتینگ (Email marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین اشکال بازاریابی دیجیتال است که توسط بازاریابان B2B و B2C استفاده می‌شود. در روش بازاریابی ایمیلی، ابتدا اطلاعات مشتریان با روش‌هایی گوناگون جمع‌آوری و طبقه‌بندی می‌شوند تا رفتار خرید مشتریان بالقوه و سلیقه و ترجیحات آن‌ها شناسایی شود و سپس آن‌ها را به لیست ایمیل اضافه می‌کنیم.

محتوای ایمیل می‌تواند شامل اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدمات، اخبار مربوط به برند، رویدادهای کسب‌وکار، پیشنهادات شخصی، تخفیف‌ها، جشنواره‌های فروش و محصولات جدید باشد. محتوای شخصی و پیشنهادها تا حد زیادی می‌تواند تعامل را افزایش دهد. محتوای ایمیل‌ها باید جذاب باشد، اما نباید تعداد آن‌ها در بازه‌های زمانی مشخص، زیاد باشد.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) یکی از قوی‌ترین شیوه‌های بازاریابی دیجیتال است. مردم عاشق ویدئو هستند. آن‌ها برای سرگرمی، آموختن مهارت و کسب آگاهی در موارد مختلف ویدئو می‌بینند. محتوای ویدئویی بسیار بیشتر از انواع دیگر محتوا در یادها باقی می‌ماند. برای اهمیت بازاریابی ویدئویی و میزان استقبال مردم از انواع محتوای ویدئویی کافی است بدانیم یوتیوب تاکنون بیش از دو میلیارد ورود به سیستم خود را برای بازدید از ویدئوها گذارش کرده است.

اشتراک گذاری ویدیو کلید موفقیت در توجه مخاطبان به کسب‌وکار است. بازاریابی ویدئویی باعث افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی و افزایش نرخ تبدیل می‌شود. ویدئوهای تعبیه شده در صفحات وبلاگ‌ها و سایت‌ها برای سال‌ها سنگ بنای استراتژی‌های بازاریابی محتوایی بوده‌اند.

سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

رسانه‌های اجتماعی راهی ایده‌آل برای دسترسی به مخاطبان بالقوه، به شیوه‌ای هدفمند و ارتباط مستقیم با مخاطبان برند است. این‌که از کدام پلتفرم و شبکه اجتماعی استفاده می‌کنیم بستگی به این دارد که چه افرادی را می‌خواهیم هدف اقدامات تبلیغاتی خود قرار دهیم.

فیسبوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا است؛ توییتر هنوز در بین خریداران B2B محبوبیت دارد؛ اینستاگرام و تیک‌تاک (TikTok) بین مصرف‌کنندگان جوان و نوجوان بسیار محبوب هستند و لینکدین (LinkedIn) شبکه‌ای عالی برای ارتباط با خریداران در مراحل اولیه روند خرید است.

هر پلتفرم شبکه اجتماعی انواع مختلفی از محتوا را شامل می‌شود؛ اما تمرکز بسیاری از آن‌ها بر تصویر و ویدئو است. بنابراین قبل از ایجاد محتوا، باید با ویژگی‌های محتوای مناسب هر پلتفرم آشنا باشیم. همچنین در اکثر این شبکه‌های اجتماعی شما همچنان به محتوای سودمند و جذاب متنی نیز نیاز خواهید داشت.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا (Content Marketing) یکی از استراتژی‌های پرکاربرد در بازاریابی دیجیتال است که بر تولید مداوم انواع محتوای مفید، باارزش و مرتبط تمرکز دارد. منظور از محتوا در این شیوه فقط محتوای متنی نیست؛ بلکه هرگونه محتوا مانند: متن، تصویر، محتوای صوتی و یا محتوای ویدئویی را نیز دربرمی‌گیرد. البته تولید محتوای متنی یکی از مهم‌ترین انواع بازاریابی محتوایی است که شامل بهره‌گیری از خدمات تولید محتوا، تعیین استراتژی محتوا، ایجاد تقویم محتوایی، تولید محتوای متنی سئو شده و مانند آن می‌شود.

یکی از راهکارهای مهم بازاریابی محتوایی این است که به جای تبلیغ مستقیم یک محصول یا خدمت، سعی می‌کنیم برای مخاطب، مشکلی را حل کنیم و بر آگاهی او بیافزاییم. این روش باعث جذب بیشتر مخاطبان و افزایش اعتماد به برند می‌شود. برخی از انواع محتوا در این نوع از بازاریابی عبارتند از:

  • محتوای ایمیل
  • محتوای متنی سئو شده
  • انواع محتوا در صفحات فرود
  • کتاب‌های الکترونیک
  • رپورتاژهای خبری
  • بنرهای تبلیغاتی
  • ویدئوهای تبلیغاتی
  • خبرنامه‌ها
  • متون وبلاگی
  • اطلاعیه‌های کسب‌وکار

اینفلوئنسر مارکتینگ؛ با شهرت این افراد، مشهور شوید

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یکی از روش‌های بازاریابی در فضای شبکه‌های اجتماعی است. در این روش از جاذبه و شهرت اینفلوئنسرها برای تبلیغ و معرفی برند یا محصولات استفاده می‌شود. اینفلوئنسرها افرادی مشهور در شبکه‌های اجتماعی هستند که فالوورها و طرفداران بسیاری دارند. سفارش تبلیغ به آن‌ها باعث افزایش شهرت برند، افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر برای کسب‌وکار می‌شود. برخی از مزایای بازاریابی اینفلوئنسری عبارت است از:

  • مصرف‌کنندگان نظرات اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند
  • مصرف‌کنندگان به توصیه‌های اینفلوئنسرها درباره محصولات و خدمات برندها اعتماد دارند
  • اینفلوئنسرها اگر به‌درستی انتخاب شوند، می‌توانند برای برند شما اعتبار ایجاد کنند
  • برخی از اینفلوئنسرها در تولید محتوای جذاب برای تبلیغات، بسیار خلاق هستند

با بازاریابی همکاری در فروش کانال‌های فروش و تبلیغ را افزایش دهید

بازاریابی همکاری در فروش، فرایندی است که طی آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگر کمیسیون دریافت می‌کند. این شرکت می‌تواند برخی از محصولات شما را که در فروش آن‌ها تخصص دارد، انتخاب کند تا از هر فروشی که انجام می‌دهد، بخشی از سود را از آن خود کند. فروش از طریق لینک‌ها از یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگر پیگیری می‌شود.

بازاریابی همکاری در‌ فروش یک استراتژی محبوب برای افزایش فروش و ایجاد درآمد قابل توجه است. برای درک بهتر مزایای این نوع از بازاریابی، بهتر است برخی از آمارهای بازاریابی همکاری در فروش را در آمریکا و در سطح جهانی مرور کنیم:

  • ۸۱ تا ۸۴ درصد از تولیدکنندگان از این روش بازاریابی و فروش استفاده می‌کنند
  • سالانه درآمد حاصل از بازاریابی همکاری در فروش در ایالات متحده ۱۰ درصد افزایش می‌یابد
  • ۱۶ درصد از کل سفارش‌های آنلاین در فضای جهانی اینترنت را می‌توان به بازاریابی همکاری در فروش نسبت داد

اینستاگرام مارکتینگ یعنی چه؟

برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ بهتر است با این عامل نجات کسب‌وکارهای کوچک و عامل توسعه و تثبیت کسب‌وکارهای بزرگ آشنا باشید. بازاریابی اینستاگرامی (Instagram Marketing) نوعی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است که شامل تبلیغ یک برند و محصولات و خدمات آن در اینستاگرام می‌شود. خدمات ادمین اینستاگرام، تولید متون اینستاگرامی، استوری‌ها، تقویم محتوایی اینستاگرام، عکس و اسلایدها و ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام برخی از خدماتی است که می‌توانید از موسسات تولید محتوا در بخش خدمات اینستاگرام دریافت کنید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است که به برندها کمک می‌کند تا با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کنند و آگاهی از برند و فروش خود را افزایش دهند. شاید از خود بپرسید: چرا بازاریابی اینستاگرام برای مشاغل مهم است؟ برای پاسخ بهتر این نکات را مرور می‌کنیم:

  • اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد
  • به‌طور متوسط​​، کاربران ۵۳ دقیقه از هر شبانه‌روز را اینستاگرام می‌گذرانند
  • اینستاگرام حفظ روابط شما را با مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی تسهیل می‌کند
  • مردم به ارتباط با برندها از طریق شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند
  • ۹۰ درصد کاربران دست کم یک برند را در اینستاگرام دنبال می‌کنند
  • اینستاگرام پلتفرمی محبوب برای معرفی کسب‌وکارهای خانگی یا کوچک است

سئو چیست؛ آشنایی با این “سه‌حرفی پربار” برای کسب‌وکار آنلاین

این روزها کمتر کسی هست که در فضای اینترنت نامی از سئو (SEO) نشنیده باشد. سئو یا “بهینه‌سازی موتورهای جستجو” مجموعه‌ای از راهکارها است که به شما اجازه می‌دهد بتوانید از الگوریتم موتورهای رتبه خوبی کسب کنید و در ردیف نخستین گزینه‌های حاصل از جستجو قرار بگیرید. سئو یکی از برترین و موثرترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است. سئو به دو بخش‌ اصلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • سئو داخلی: مجموعه اقداماتی که برای بهینه‌سازی ساختار سایت و بهینه‌سازی محتوا در داخل سایت انجام می‌شود. سئو سایت و سئو محتوا از جمله این اقدامات است
  • سئو خارجی: تمامی راهکارهای سئو که در بیرون از سایت انجام می‌شوند؛ مانند: دریافت بک‌لینک، نشر رپوتاژ و بنر تبلیغاتی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

SEM چیست؟

اس‌ای‌ام (SEM) یا بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing) مفهومی فراتر از سئو دارد؛ به‌طوری‌که سئو نیز بخشی از آن است. در واقع هرنوع فعالیت در زمینه بازاریابی و تبلیغات که با موتورهای جستجو مرتبط باشد، زیرمجموعه‌ای از اس‌ای‌ام است.

بازاریابی موتورهای جستجو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و استراتژی‌های پرکاربرد و موثر است که باعث می‌شود بتوانید هم مخاطبان سایت و کسب‌وکار خود را افزایش دهید و هم در زمینه تبلیغات، موفق عمل کنید. با این حال همواره در نظر داشته باشید، اولین مرحله از موفقیت در SEM این است که در SEO موفق عمل کنید. از جمله راهکارهای SEM غیر از SEO می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تبلیغات بنری
  • انواع تبلیغات در گوگل
  • تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی؛ فقط به ازای کلیک پرداخت کنید

وقتی یک تابلوی تبلیغاتی در خیابان نصب می‌کنید، هیچ ضمانتی وجود ندارد که همه یا تعداد مشخصی به آن نگاه کنند یا از آن طریق با شما تماس بگیرند. هیچ راهکاری هم وجود ندارد که بدانید چند نفر محتوای آن را دیده یا خوانده‌اند. تبلیغات کلیکی در فضای اینترنت اما هم قابل اندازه‌گیری است و هم بر اساس عملکرد آن، پول پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیکی Pay Per Click)) نوعی از تبلیغات اینترنتی است که در آن شما فقط به ازای کلیک روی تبلیغ یا لینک و بازدید از سایت شما پول پرداخت می‌کنید. دو روش کلی تبلیغات کلیکی عبارتند از:

  • تبلیغ در موتورهای جستجو
  • تبلیغ در پلتفرم‌های انتشار و نمایش تبلیغات

دیجیتال مارکتینگ، آوازه شما را به مخاطبان می‌رساند!

اگر می‌خواهید یک کسب‌وکار اینترنتی راه بیاندازید؛ اگر می‌خواهید برند خود را به مخاطبان معرفی کنید؛ اگر می‌خواهید سهم خود را از بازار افزایش دهید؛ اگر در جستجوی بازارهای جدید هستید و اگر می‌خواهید بین رقبای خود موفق عمل کنید؛ بدون ذره‌ای تردید به آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و بهره‌گیری از متخصصان آن نیاز دارید.

دیجیتال مارکتینگ با روش‌های خود می‌تواند باعث موفقیت شما در روندهای بازاریابی و تبلیغات شود. دیجیتال مارکتینگ باعث دسترسی گسترده شما به مخاطبان می‌شود و روش‌هایی هدفمند را با هزینه‌های کمتر پیش روی شما قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است تا می‌توانید درباره انواع روش‌ها، استراتژی‌ها و کانال‌های ارتباطی در بازاریابی دیجیتال اطلاعات کسب کنید و از کمک مشاوران و متخصصان این حوزه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *