دانستنی

راهنمای استخدام ادمین تلگرام و اینستاگرام: شرح وظایف ادمین و مهارت‌ها

راهنمای استخدام ادمین تلگرام و اینستاگرام: شرح وظایف ادمین و مهارت‌ها

تا ده سال قبل شغلی به عنوان ادمین تلگرام و اینستاگرام وجود نداشت تا وظایف یا مهارتی برایش تعریف شود. حالا هر شرکتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور دارد و به دنبال استخدام ادمین ماهر است. کسب و کارها، بازاریابی محصولات و خدماتشان را به ادمین‌های دورکار می‌سپارند تا به بهترین نحو این کار را انجام دهند. ادمین‌ها عاشق کار با شبکه‌های اجتماعی هستند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

ترکیب بازاریابی و مهارت‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی باعث تقویت برندسازی در فضای مجازی می‌شود. با استخدام ادمین تلگرام و اینستاگرام با مشتریان تعامل برقرار نموده، محتوای مبتنی بر برند را انتشار می‌دهید و فرصت‌های کسب درآمد را افزایش می‌دهید. اگر کارفرما یا فریلنسر هستید و می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کسب کنید با ما همراه شوید.

استخدام ادمین اینستاگرام و تلگرام

شرح وظایف ادمین تلگرام و اینستاگرام

هر کسب و کار یا شرکتی با توجه به نوع محصولات و خدماتش، وظایف خاصی را در آگهی استخدام مطرح می‌کند. در ادامه به وظایف اصلی ادمین تلگرام و اینستاگرام اشاره می‌کنیم.

  • انتشار روزانه یک یا چند پست در کانال تلگرام یا اکانت اینستاگرام کارفرما یا مشتری که به توافق طرفین وابسته است
  • ایده پردازی در مورد محتوای جدید و مرتبط با کسب و کار کارفرما برای پر رنگ کردن حضور برند در فضای مجازی
  • همکاری با بخش‌های مختلف تولید محصول یا خدمات برای بازاریابی با ثبات برند در تلگرام و اینستاگرام
  • ارائه بهترین پیشنهادها در حوزه روش‌های بازاریابی در تلگرام و اینستاگرام
  • به کارگیری اصول سئو در تولید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی
  • پایبندی به جدول زمانی تولید محتوا و اعمال تغیرات متناسب با روندهای شبکه‌های اجتماعی
  • نوشتن پست و کپشن جذاب برای جلب نظر مخاطب هدف و مشتریان احتمالی
  • جستجو و بررسی فعالیت رقبا در تلگرام و اینستاگرام
  • تولید و انتشار محتوای آموزشی و تبلیغاتی برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات مشتریان فعلی
  • آشنایی با ربات تلگرام و اینستاگرام برای جذب عضو و بازدید کننده
  • به کارگیری نرم افزارهای گرافیکی(فتوشاپ و ایلستریتور) برای ویرایش عکس و ویدئو
  • انتشار ویدئوهای کوتاه در کانال تلگرام و IGTV اینستاگرام
  • گزارش بازدیدها و آمار کانال تلگرام و اکانت اینستاگرام به کارفرما
  • پاسخگویی به کامنت زیر پست‌ها، دایرکت ها و پیام‌های ارسالی از جانب بازدیدکنندگان

مهارت‌های مورد نیاز ادمین تلگرام و اینستاگرام

این مهارت‌ها از طریق آموزش، قابل یادگیری هستند. پس آنها را در آگاهی استخدام ادمین قید کنید. اگر هم می‌خواهید به ادمین فریلنسر تبدیل شوید به دنبال کسب مهارت‌های زیر بروید.

۱)کپی رایتینگ (Copywriting)

مهارت اصلی برای فعالیت به عنوان ادمین، کپی رایتینگ است. نگارش یک متن تبلیغاتی خوب در کل فرایند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد. نگارش متن گیرا در تلگرام و اینستاگرام بدون این مهارت، ممکن نیست. ادمین‌ها با کپی رایتینگ، محتوای تبلیغاتی متقاعد کننده را منتشر می‌کنند. مشتریان احتمالی با خواندن این متن متقاعد کننده، گرایش به خرید پیدا می‌کنند.

برای تقویت این مهارت باید با فرمول‌های تأیید شده کپی رایتینگ آشنا شوید. هر ادمینی سبک نگارش خاص خودش را دارد و فرمول مناسب کسب و کار محل فعالیتش را انتخاب می‌کند. آگاهی ادمین از این فرمول‌ها باعث تقویت بهره وری و ارتقای کیفیت محتوای تولید شده می‌شود.

فرمول پل زدن

خودتان را جای مخاطب بگذارید و دنیای او را مجسم کنید. بعد مشکل خاصی برای مخاطب پیش می‌آید. حالا بین دنیای اول و وقوع مشکل پل بزنید و تعریف کنید که چگونه به راه حل مشکل رسیده‌اید.

فرمول ویژگی‌ها- مزایا- فواید

اول ویژگی‌های محصول و عملکردش را توضیح می‌دهید. بعد می گویید که چه مزیتی دارد و در نهایت فایده این مزیت برای مخاطب را شرح می‌دهید تا برای خرید کردن، ترغیب شود.

فرمول توجه- علاقه مندی- تمایل- اقدام

اول توجه مخاطب را جلب می‌کنید. اطلاعات تازه و جذاب را برای علاقمندی مخاطب مطرح می‌کنید. برای جذب تمایل مخاطب هم فواید محصولات یا خدمات را شرح می‌دهید. در نهایت هم تقاضا برای اقدام مثل خرید یا ثبت نام را مطرح می‌کنید.

فرمول رفع پنج مانع اصلی

عدم تمایل مخاطب ریشه در پنج مانع اصلی دارد. اول اینکه وقت کافی ندارند؛ دوم اینکه پول کافی ندارند؛ سوم اینکه به دردشان نمی‌خورد، چهارم اینکه شما را باور ندارند و پنجم اینکه نیازی به آن ندارند. در حین نگارش محتوای تبلیغاتی به دنبال رفع این پنج مانع بروید. فرمول‌های بسیار زیاد دیگری هم برای کپی رایتینگ وجود دارند که با جستجو در گوگل به آنها می‌رسید.

۲)مهارت طراحی گرافیکی و ویدئویی

محتوای تصویری و گرافیکی، نرخ تعامل بیشتری را دریافت می‌کند و ۴۳ درصد از مشتریان به دنبال مشاهده محتوای ویدئویی هستند. حالا شبکه‌های اجتماعی از متن خالص به سمت محتوای صوتی و تصویری رشد کرده‌ا‌ند. تولید و طراحی محتوای بصری به یکی از مهارت‌های اصلی برای ادمین تلگرام و اینستاگرام تبدیل شده است.

۳)مهارت سخنرانی

ادمین به اعتماد به نفس کافی برای صحبت رودرو با مخاطب در فضای مجازی نیاز دارد. ادمین حرفه‌ای با حضور در ویدئوهای تلگرام و لایو اینستاگرام به معرفی محصولات و خدمات پرداخته و مشکلات مخاطبان را رفع می‌کند. بنابراین داشتن مهارت‌های کلامی و برقراری ارتباط چشمی مناسب اهمیت دارد.

۴)آشنایی با خدمات پس از فروش

تلگرام و اینستاگرام، پلتفرم‌های اجتماعی خوبی برای ارائه خدمات پس از فروش هستند ولی تعداد کمی از کسب و کارها در زمینه خدمات پس از فروش از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند. ادمین تلگرام و اینستاگرام برای انتقال پیام برند و برقراری ارتباط با مشتری به مهارت‌های مذاکره و همدلی با مخاطب نیاز دارد. ادمین حرفه‌ای باید پرسش‌های متداول مشتریان را بشناسد و برای حل مشکلات مخاطبان، پرسش‌های مناسب را از آنها بپرسید. هر کسب و کاری خدمات پس از فروش خاصی را ارائه می‌دهد که ادمین باید به طور کامل با آنها آشنا شود. برخی از کسب و کارها قبل از استخدام، دوره‌های آموزشی لازم در این زمینه را برای ادمین‌ها برگزار می‌کنند.

۵)آشنایی با روانشناسی رفتاری

ادمین از طریق آمارها و تحلیل‌های به دست آمده می‌داند که کدام پست به نرخ تعامل بیشتری رسیده است. در عوض آشنایی با روانشناسی رفتاری دلیل عملکرد بهتر پست یا دلیل جذب مخاطب به سمت پست‌های خاص را مشخص می‌کند. با شناخت دلیل عملکرد بهتر یک پست می‌توان پست‌های موفق بیشتری تولید کرد ولی شناخت دلیل جذب مخاطب همان دلیل زیربنایی موفقیت محتوا است و به تولید محتواهای موفق در آینده می‌رسد.

برای مثال ادمین اینستاگرام طبق آمارهای به دست آمده می‌داند که پست‌های حاوی عکس بهتر از پست‌های متنی هستند. پس عکس‌های بیشتری تهیه می‌کند. دلیل زیربنایی موفقیت پست‌های حاوی عکس به خاطر علاقمندی انسان‌ها به محتوای تصویری است. همین امر باعث می‌شود تا ادمین به دنبال سایر انواع محتوای تصویری مثل ویدئوها و گیف ها برود. ادمین به مدرک یا تخصص روانشناسی نیاز ندارد. ولی درک دلایل  رفتار مخاطبان و روانشناسی رفتار آنها، مهارت مهمی برای این حرفه است.

۶)آشنایی با مهارتهای تحلیلی

مهارت‌های تحلیلی به آشنایی با معیارهایی شبکه اجتماعی (مثل لایک ها، بازدیدها، نظرات، اشتراک گذاری لینک محتوا و غیره) و معیارهای کسب و کار (مثل ترافیک شبکه، تبدیل مخاطب به مشتری، درآمد و غیره) وابسته است.  ادمین حرفه‌ای با هر دو معیار مذکور به خوبی آشنایی داشته و برای رسیدن به اهداف کسب و کار از هر دو در کنار هم استفاده می‌کند.

ادمین تلگرام و اینستاگرام عملکرد کسب و کار کارفرما در این دو شبکه اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا ترافیک و نرخ تبدیل را افزایش داده و محتوای مفید برای دستیابی به اهداف کسب و کار را شناسایی کنید. در حال حاضر آشنایی و تفسیر داده‌های شبکه های اجتماعی مهارتی مهم برای استخدام ادمین است.

۷)مهارت بودجه بندی

ادمین حرفه‌ای، بودجه لازم برای تبلیغ در تلگرام و اینستاگرام را مشخص می‌کند. می‌توان از تبلیغات پولی، ابزارهای مدیریت محتوا، ابزارهای طراحی گرافیکی و غیره در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. پس دانش مالی پایه برای این شغل مورد نیاز است. در اینجا هم به دانش تخصصی حسابداری و آشنایی کامل با نرم افزار اکسل نیاز نیست ولی آشنایی مقدماتی با اکسل بسیار ارزشمند بوده و مزیت استخدامی محسوب می‌شود.

۸)چند زبانه بودن

بخشی از محتوای جدید حاصل از ترجمه است. بنابراین مهارت ترجمه از زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی نوعی مزیت استخدامی است. کشور ما هم از تنوع زبان‌ها و لهجه‌های مختلف برخوردار است و آشنایی ادمین با این گویش‌های مختلف به برقراری ارتباط بهتر با مخاطب هدف کمک می‌کند. نگارش و تولید محتوا با لهجه‌های مختلف باعث جلب توجه مخاطبان خاص شده و نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد.

حقوق ادمین تلگرام و اینستاگرام

حقوق دریافتی ادمین تا حد زیادی به نوع کسب و کار، تجربه ادمین و توافق میان ادمین و کارفرما وابسته است. حداقل حقوق ادمین ها از ۵۰۰ هزار تومان به ازای پست گذاری برای محصولات فروشگاهی تا چند میلیون برای پست گذاری بابت محصولات تخصصی متغیر است. افزایش تعداد پست‌ها، تولید محتوای بصری و پاسخگویی تمام وقت هم به پرداخت حقوق بالاتر نیاز دارد. شرکت‌های تهرانی هم به خاطر هزینه‌های بالاتر زندگی در تهران، حقوق بالاتری را نسبت به شرکت‌های شهرستانی پرداخت می‌کنند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

ادمین شوید و درآمد کسب کنید

در نهایت . . .

هر کارفرما با توجه به نوع محصولات به دنبال استخدام ادمین تلگرام و اینستاگرام می‌رود تا در این دو پلتفرم به بازاریابی محتوا بپردازد. مهارت‌های نگارشی، تحلیلی، مذاکره، طراحی و زبانی در انجام وظایف شغلی ادمین ها نقش دارند. همچنین آشنایی با خدمات پس از فروش و روانشناسی رفتاری مخاطب هم از جمله مزایای استخدام ادمین هستند. قبل از استخدام ادمین به این موارد توجه کنید. برای فعالیت به عنوان ادمین فریلنسر هم باید مهارت‌های مذکور را به دست آورده و تقویت کنید. در هر صورت میتوانید آگهی استخدام ادمین یا پروژه‌های مربوط به آن را در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر منتشر کرده و مشاهده کنید. شما از کدام دسته هستید؟ آیا به دنبال استخدام ادمین حرفه‌ای یا فعالیت دورکاری در این حوزه هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *