دانستنی

راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

گاهی با رعایت برخی اصول و راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می توان کسب درآمد اینترنتی را به نحو چشمگیری افزایش داد. این شیوه ها که بیشتر شکل توصیه کاربردی دارند علاوه بر افزایش درآمد اینترنتی ، فروشگاههای آنلاین را در این اوضاع آشفته اقتصادی می تواند از خطر ورشکستگی هم نجات دهد چون اصل ساده برای بقای یک کسب و کار ، داشتن درآمد پایدار و مشتری می باشد.

زمانی که صحبت از راههای افزایش فروش اینترنتی و یا کسب درآمد از اینترنت به وسیله فروشگاه می کنیم ذهنمان سریع به طرف تبلیغات و هزینه کردن در آن مسیر می رود در حالی که بسیاری از راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را می توان بدون هیچ هزینه ای اجرایی کرد . در این مقاله سایت پول یابی به شیوه های افزایش فروش فروشگاه آنلاین با کمترین هزینه و بیشترین کارایی می پردازم.

راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

اگر فروشگاه اینترنتی دارید و به دنبال افزایش درآمد اینترنتی خود هستید می توانید با برخی اصول و روش های ساده ، فروش تان را چند برابر کنید . البته وقتی صحبت از افزایش فروش اینترنتی می شود عده ای سریع به تبلیغات و صرف بودجه بازاریابی توجه می کنند که البته پر هزینه بوده و برای کسب و کارهای کوچک و خرده پا مشکل است ضمن اینکه از سود کار هم کم می کند.

گاهی می توان با انجام برخی اصول و توصیه ها بدون هیچ هزینه جانبی و یا با کمترین مخارج ، بیشتر بهره را برد. کسب و کارهای کوچک آنلاین باید دو سیاست کاری را همزمان در نظر داشته باشند اول اینکه تا می توانند هزینه های جاری فروشگاه را کم کنند و دوم به فکر افزایش سود و فروش بیشتر باشند تا بتوانند ضمن دوام در بازار پر رقابت ، به فکر توسعه کسب و کارشان باشند.

۱- بهینه کردن تنظیمات اعلام ایمیل

معمولا اکثر  کسب و کارهای اینترنتی اعلام‌های دریافت ایمیل می‌فرستند ولی بیشترشان از این ارسال ایمیل، فقط برای مطلع کردن مشتریان استفاده می‌کنند. در حالیکه این کسب و کارها نمی دانند با اعلام‌ دریافت ایمیل می‌توانند فروش خود را افزایش دهند. مدیران فروشگاه های اینترنتی باید بدانند، اعلام دریافت ایمیل فقط به عنوان یک مدرک عمل نمی‌کند، بلکه می‌تواند شامل پیشنهادات ارزشمند برای ارتباط ، نگه داشتن مشتری و مراجعه‌ دوباره‌ او عمل کند.

– گنجاندن توصیه خرید محصول در ایمیل

راه اول این است که ، توصیه‌های محصولات و خدمات را در این ایمیل‌ها بگنجانید. بر اساس یک نظرسنجی آنلاین که از مصرف کنندگان و مشتریان انجام شد آنها علاقمند هستند که در ایمیل شان  محصولات و خدمات بر مبنای خرید قبلی شان  توصیه شود. رعایت این کارعلاوه بر اینکه ایمیل‌ها را جذاب می‌کند، به مدیران فروشگاهها در فروش بیشتر و به ویژه فروش محصولات مکمل کمک می کند.

– تشویق مشتری به خریدهای بعدی

می توان از این ایمیل ها علاوه بر تشویق مشتری به خرید های بعدی، در داخل آنها ، کدهای تخفیف به ویژه برای مشتریان جدید قرار داد. چون بر اساس تحقیقات اینترنتی ، به طور متوسط، مقدار پولی که یک مشتری جدید در تجارت آنلاین خرج می‌کند نصف یک مشتری دائمی می باشد لذا معقولانه است که مشتریان جدید را مدام به انجام خریدهای دیگر تشویق کنید.

همواره از نظر مشتریان خود مطلع شوید و درباره نوع ، کیفیت محصولات ، قیمت و فرایند خرید فروشگاه سوال کنید چون این بازخورد و یا سوال کردن از مشتریان درباره چگونگی تجربه‌ خریدشان ، شما را از مسائل و مشکلات فزوشگاه و به ویژه در حین خرید آگاه خواهد کرد.

۲- ارسال ایمیل بر اساس فهرست علاقمندی‌های حراج

 

نمی توان ارسال ایمیل را بدون هدف و فقط برای رفع تکلیف انجام داد. در اینجا توجه به « فهرست علاقمندی‌های حراج » اهمیت پیدا می کند. بیشتر خریداران فروشگاههای اینترنتی برای خرید بعدی، محصولات و خدمات را به فهرست علاقمندی‌ خود اضافه می‌کنند. همچنین، بیشتر خریداران اینترنتی به قیمت‌های محصولات حساس هستند و ارائه تخفیف ها را خیلی دوست دارند.

با توضیح بالا کاملا معقولانه است که به مشتریان و مخاطبان فروشگاه بگوییم چه وقت اقلامی را که نسبت به آن‌ها اعلام علاقمندی کرده‌اند در فروشگاه به حراج گذاشته اید. همچنین، وقتی قرار است محصول و خدماتی که آن‌ها دوست دارند از انبار بیرون برود برایشان ایمیل بزنید تا به خرید آن محصول تشویق شوند

۳- تاکید بر معاملات خاص

معمولا بیشتر فروشگاهها و سایت‌های تجارت اینترنتی شلوغ و پر مشتری هستند و این یعنی اغلب معاملات و سفارشات خریداران ناتمام می ماند. برای حصول اطمینان از این که پیشنهادات شما در این فرایند شلوغ به دست فراموشی سپرده نمی‌شوند، معاملات خاص‌ خود را به طریقی مورد تاکید قرار دهید که خریداران نتوانند از قید آن‌ها بگذرد و یا آنها را نادیده بگیرد.

– استفاده از تبلیغات پاپ آپ

 

می توانید برای جلب توجه و همچنین برای تبلیغ محصولات خاص از پاپ آپ استفاده کنید. هنگام طراحی این پاپ‌آپ‌ها، به دنبال راه‌هایی باشید که بدون آزار و پرت کردن حواس مشتریان کار کند. بهتر است که رنگ این تبلیغات به طور ظریفی از طرح رنگ فروشگاه متمایز باشند. به هر حال تمام کار شما این است که فرایند تبدیل به مشتریان بالفعل شدن را برای خریداران‌تان آسان کنید.

– استفاده از نوار اطلاعاتی در بالای صفحه

بهتر است در بالای صفحه‌ فروشگاه از یک نوار اطلاعات استفاده کنید. این یک شیوه ساده ولی متمایز برای تبلیغ معاملات خاص و تقویت میزان تبدیل بازدیدکنندگان بالقوه به خریداران از طریق ارائه پیشنهادات می باشد. می توان این پیشنهادات را برای همه‌ مخاطبان و یا مخاطبان خاص هدف‌تان بر مبنای یک الگوی از پیش تعریف شده نمایش دهید.

برخی از سایت های خارجی از این امکان به خوبی بهره می برند، آن‌ها برای برجسته کردن سیاست ترابری‌شان برای یک کشور خاص و جهت آسان کردن فرایند سازگاری خریداران بین‌المللی از هدف‌یابی مکان‌محور استفاده کرده‌اند . توصیه می شود که از نوارهای کناری‌ بیشترین استفاده را ببرید. اگر نمی‌خواهید معاملات خاص‌ خود را در سر صفحه‌ها تبلیغ کنید، می‌توانید برای انتقال پیشنهادات خاص‌تان به خریداران از نوارهای کناری استفاده کنید.

از صفحه آنلاینتان زیرکانه استفاده کنید و برای به دست آوردن مشتریان بالفعل بیشتر پیشنهادتان را به روشنی انتقال دهید. همچنین، برای تعیین این که پیشنهادتان را کجا قرار دهید تا توجه مخاطبان را جلب کند ، از آزمون و خطا برای فهم بهتر مکان استفاده کنید.

۴- استفاده از ایمیل برای تشویق افرادی که خرید را رها کردند

 

در معاملات آنلاین جهان، ترک خرید برای صنعت تجارت اینترنتی سالیانه چندین  تریلیون‌ دلار هزینه به همراه دارد. لذا تشویق کسانی که خرید را نیمه کاره رها می‌کنند از طریق ارسال ایمیل‌های بازیابی می تواند منجر به خریدشان شوند. اما نکته عجیب و ایراد کار این است که فروشندگان و مدیران کسب و کارهای اینترنتی از ایمیل‌های بازاریابی مجدد به شکل کارآمدی استفاده نمی کنند.

 بسیاری از مدیران فروشگاههای اینترنتی برنامه‌های بازیابی‌ خریدشان را به صورت کامل و دقیق اجرا نمی‌کنند و برخی ایمیل‌ها را فقط برای آن می‌فرستند تا به افرادی که خرید را نیمه‌کاره رها کرده‌اند در این مورد یادآوری کرده باشند. واقعیت این است که همه‌ خریدها را نمی‌توان در تلاش اول بازیابی کرد. ولی به آن معنا هم نیست که بازیابی این خریدها دور از دسترس بوده و امکان پذیر نباشد.

پزوهش های آماری و نتایج استخراج شده نشان می دهد که کمپین‌های بازاریابی مجددی که سه ایمیل ارسال می کنند از کمپین‌هایی که یک ایمیل می‌فرستند بیش از ۳۰ درصد مخاطبان را به خرید تشویق می کنند. لذا مدیران کسب و کار آنلاین برای افزایش درآمد اینترنتی باید یک استراتژی ایمیلی بازیابی خرید ایجاد کنند تا احتمال این تبدیل‌ها را بیشتر کنند

۵- تهیه ویدیوی محصولات درجه یک

یکی دیگر از راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی تهیه ویدیو می باشد. آمارها و پژوهش ها نشان داده که مخاطبان اینترنتی پس از تماشای یک ویدیو و یا کلیپ از محصول و خدمات ، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد احتمال خرید افزایش یافته است. علیرغم تاثیر بالای تولید ویدیو در افزایش فروش اینترنتی فروشگاهها ، هر فروشنده ای نمی تواند از عهده تهیه‌ ویدئو برای همه‌ محصولاتش برآید و این موضوع کاملا طبیعی است.

اما افرادی که می‌توانند از عهده‌ این کار برآیند، به خوبی می دانند که تولید ویدیو روشی آسان برای بهبود میزان تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل است و کسب درآمد اینترنتی فروشگاه را به نحو چشمگیری بالا می برد. حال سوال این است افرادی که نمی‌توانند این کار را برای تمام محصولات و خدمات انجام دهند چه کارهایی باید انجام بدهند؟ و یا چه تمهیداتی را باید بیندیشند؟

راه حل و پاسخ این سوال این است که در حد توان خود اقدام کنند و حداقل برای محصولات و خدمات  پرفروش‌شان و همچنین برای محصولات دارای حاشیه‌ درآمدی بالاتر اقدام به تولید ویدئو کنند. این کار واقعا افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را به همراه خواهد داشت.

۶- تمرکز روی بیش فروشی و مکمل فروشی

با رفتاری عاقلانه و حساب شده می توان با تمرکز بر روی بیش‌فروشی و فروش مکمل ، درآمد اینترنتی فروشگاه را افزایش داد. البته اگرچه بیش‌فروشی و فروش مکمل یکی از راحت ترین و آسان‌ترین روش ها برای افزایش کسب درآمد اینترنتی می باشد ولی اینکه چگونه و به چه روشی بیش فروشی یا فروش مکمل کنیم، تعیین خواهد کرد که آیا از این طریق میزان تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل‌تان افزایش خواهد یافت یا نتیجه معکوس خواهد شد؟

برای نمونه ، فرضا چند مشتری و مخاطب دارید که مرتبا از فروشگاهتان خرید می‌کنند اما این مشتریان دائمی ،همیشه محصولات و خدمات دارای تخفیف را می‌خرند،  در اینجا بیش فروشی توصیه نمی شود چون نتیجه ای به همراه ندارد .

حال ممکن است بخواهید عکس این کار را انجام دهید. یعنی به همان شکل مشابه، اگر کسی در فهرست بررسی شما قرار دارد بهتر است به جای بیش فروشی، آن محصولات‌ و خدماتتان را که می‌تواند در بسته‌ خرید فعلی این افراد قرار بگیرد (محصولات مشابه دارای تخفیف) را به آن‌ها نشان دهید . نشان دادن و پیشنهاد خرید این نوع محصولات و خدمات ، موجب افزایش فروشتان خواهد شد.

– نشان دادن محصولات مشابه

برای تاثیرگذاری بهتر ، در صفحه‌ محصولات و خدمات ، اقلام مشابهی را نشان دهید تا مشتریان و مخاطبان فروشگاه ، این انتخاب را داشته باشند که بین اقلام گران‌تر و اقلام ارزان‌تر تصمیم گیری کنند. این ترفند و راهکار ی عالی است که به مشتریان در تصمیم گیری کمک می‌کند.

– نشان دادن در فهرست بررسی اقلام

محصولات و خدمات را در فهرست بررسی  اقلامی نشان دهید یعنی زمانی که محصولات مشابه و پیشنهادی در بسته‌ خرید فعلی جای داده شوند ارزش سفارش را افزایش خواهند داد که اقدام درستی می باشد و با این کار مشتری می تواند اقدام به خرید کند . ولی نشان دادن انتخاب‌ها در صفحه‌ پایانی می‌تواند موجب سردرگمی مشتریان شود و تاثیر منفی به جا می گذارد.

سخن پایانی راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

مجموعه روش ها و راههای ساده افزایش فروش فروشگاه اینترنتی که طی ۶ مورد ارائه شد ، در عین سادگی در افزایش میزان فروش فروشگاههای آنلاین تاثیرگذار بوده و موجب کسب درآمد بیشتر خواهد شد . نکته جالب اینکه همین شیوه های به ظاهر پیش پا افتاده از سوی بزرگترین فروشگاههای آنلاین در جهان و نیز ایران استفاده می شود .

نکته آخر اینکه راههای فروش و افزایش کسب درآمد از سایت و فروشگاه اینترنتی به معنی هزینه کردن منابع هنگفت برای انواع و اقسام تبلیغات کلیکی ، پاپ آپ ، رپورتاژ آگهی و… نیست. گاهی انجام برخی کارهای ساده به شیوه‌ای درست می‌تواند به افزایش کسب درآمد اینترنتی کمک کند. نکات معرفی شده تقریبا هیچ هزینه و پولی به همراه ندارد و می توان آنها را کاملا رایگان انجام داد اما تاثیرش در افزایش کسب درآمد کاملا مشهود و بارز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *