دانستنی

راهکار افزایش فروش در اینستاگرام

دنیای امروز به سرعت از دنیای سنتی و روش های قدیمی در حال فاصله گرفتن است و به سمت فضای اینترنتی و دیجیتالی  می رود، پس بهتر است ما هم خود را با این تغییر وفق دهیم و از اینترنت و برنامه های آن نهایت استفاده را ببریم.

برنامه های کاربردی و اجتماعی زیادی در بستر اینترنت فراهم شده است که اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین برنامه در کل دنیاست.

خوشبختانه اینستاگرام تنها یک برنامه سرگرم کننده نیست بلکه در کنار آن، می توان کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرد.

در میان ده ها شغلی که در صفحه اینستاگرام وجود دارد، فروش محصول و خدمات بسیار گسترده است  که سود و درآمد بسیار خوبی را، می توان از آن به دست آورد، به ویژه با به وجود آمدن شرایط کرونایی هر چه کارها در بستر اینترنت انجام شود سود بیشتری را به دنبال دارد چرا که کرونا نمی تواند کار شما را به تعطیلی بکشاند.

شما در اینستاگرام یک پیج فروش راه اندازی می کنید و ما در  این مقاله راهکارهای افزایش فروش را برای شما شرح می دهیم تا با انجام آن ها در کسب و کار خود موفق باشید، پس ما را با ادامه مقاله همراهی کنید.

راهکارهای افزایش فروش در اینستاگرام

برای فروش می توانید راه های مختلفی را استفاده کنید که ما در این قسمت بهترین ها و تاثیرگذار ترین ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

  1. پروفایل پیج شما باید بهترین باشد.

پیج و پروفایل شما حکم یک مغازه با تابلوی معرفی کننده اش را دارد، شما به ندرت جذب مغازه هایی خواهید شد که تابلوی ورودی، اسم یا دکوراسیون نامناسبی دارند، بنابراین پروفایل شما باید بسیار مناسب و دقیق انتخاب شود به طوری که معرف محصولات فروش باشد یعنی زمینه فروش شما را مشخص کند و با محصولات فروشی مرتبط باشد.

هم چنین نام انتخابی پیج و اطلاعات ذکر شده در بیو بسیار برای کاربر مهم است و تاثیرات زیادی برای جذب مشتری دارد پس اطلاعات درستی را در این قسمت ذکر کنید.

  1. عکس گرفته شده از محصول باید جذاب و واضح باشد.

عکس های موجود در پیج فروش شما، حکم ویترین مغازه ها را دارد.

این موضوع اهمیت کار را می رساند که برای عرضه کردن محصول خود، عکس هایی حرفه و خلاقانه بگیرید که محصول را به طور کامل به مشتری معرفی کند.

استفاده از عکس پیج دیگران یا عکس های نه چندان چذاب به نقطه ضعف بزرگی برای شما تبدیل خواهد شد که مشتری را به مرحله خرید از شما نمی رساند.

  1. برای معرفی محصول از کپشن هایی جذاب استفاده کنید.

این ترفند را بسیار استفاده کنید زیرا اهمیت بالایی نیز دارد، در بعضی از پیح ها برای فروش خود اشعاری را به کار می گیرند که با محصول آن ها همخوانی دارد و کاربران را به چالش می کشد بنابراین از کپشن های زیبا برای معرفی و تبلیغ محصول خود استفاده کنید.

  1. محصولی که نیاز جامعه است را بفروشید.

برخی از محصولات چندان قابل فروش نیستند و یا خریداری ندارند پس باید محصولاتی را برای فروش انتخاب کرد که گروه کثیری از مردم خواهان خرید آن باشند.

به طور مثال اگر به تازگی قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید با توجه به وجود کرونا، فروش محلول های ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و … توصیه می شود زیرا همواره افراد به دنبال خرید آن هستند.

  1. در صفحه خود مسابقه و چالش برگزار کیند.

برگزاری  مسابقه ها و یا راه اندازی چالش هایی گوناگون جذابیت پیج شما را برای مخاطبان بالا می برد و سبب همکاری بیشتر آن ها با شما خواهد شد، که منجر به تبلیغات گسترده برای محصول و پیج شما می شود.

برای آن که فالوورهای خود را به شرکت در مسابقه ترغیب کنید می توانید جایزه های چون کد تخفیف، فروش یک محصول و … را برای برندگان درنظر بگیرید.

انجام مسابقه سبب می شود که پیج شما در استوری بیشتر مخاطبان قرار گیرد و در نتیجه با بالارفتن فالوورهای شما همراه شود.

  1. استوری را از یاد نبرید.

ممکن است مخاطب و فالوور شما پست ها را دنبال نکند یا فرصت کافی برای این کار را نداشته باشد بنابراین استفاده از استوری سبب می شود تا کاربر از محصولات جدید یا ویژگی ها و … عقب نماند بنابراین یک برنامه ریزی و استفاده از کلمات جذاب برای استوری های خود داشته باشید که همواره مشتری از پیج شما مطلع شود.

  1. مخاطبانتان را منتظر نگذارید.

ارتباط با فالوورها یکی از مهم ترین راه های افزایش فروش است بنابراین در زیر پست های خود امکان کامنت گذاری را فعال کنید و همچنین به کامنت ها، نظرات، انتقادات و سوالات در اسرع وقت پاسخ دهید و هیچ سوال و درخواستی را بی پاسخ نگذارید.

همیشه قسمت دایرکت پیج را چک کنید و اگر سوالی وجود داشت با آرامش کامل به آن پاسخ دهید.

در انجام هیچ کدام از این موارد تعلل نکنید چرا که مشتری شما دلسرد می شود و ممکن است همراهی خود را با پیج فروش قطع کند.

  1. واقعیت را بازگو کنید و مبالغه نکنید.

مشتری از شما محصول را می خرد و خود کیفیت و واقعیت را می بیند بنابراین اگر شما در معرفی محصول خود گزافه گویی و اغراق کرده باشید، نارضایتی مشتری را به همراه خواهد داشت که در فروش محصولات خود به مشکل برخواهید خورد زیرا با تلیغ کلامی منفی روبه رو می شوید.

بنابراین محصول فروشی خود را همان طور که هست معرفی کنید و با فالوورهای خود صادق باشید.

  1. تولید محتواهای ویدیوئی را در دستور کار خود قرار دهید.

قطعا ویدیو و فیلم ها احساسات را بهتر بیان می کنند و این یک فرصت است تا برای افزایش فروش خود از آن استفاده کنید.

شما می توانید با محتواهای ویدیوئی نحوه استفاده و ویژگی های محصول خود را معرفی کنید و با فالوورها و مشتری های خود ارتباط بیشتری بگیرید.

 

  1. تبلیغ شاه کلید فروش بیشتر است.

پیج شما هر چه شناخته شده تر باشد، قطعا فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

برای این کار باید تبلیغات خود را افزایش دهید و با پیج های مرتبط دیگر وارد همکاری شوید، همچنین می توانی از افراد مشهور در اینستاگرام نیز بخواهید که محصول شما را تبلیغ کنند و در ازای آن هزینه بپردازید.

قطعا اگر تبلیغ اثرگذار باشد، فروش شما به شدت بالا می رود.

  1. تجربه خرید مشتریان را در پیج خود به اشتراک بگذارید.

مشتری ها در اکثر مواقع دچار شک و تردید هستند، یکی از راهکارها برای از بین بردن این شک به اشتراک گذاشتن تجربه دیگر فالوورها و خریدار ها است که می توان به شکل استوری یا پست از آن استفاده و مشتری را برای خرید مصمم تر کرد.

جمع بندی

به دست آوردن سود و درآمد از طریق اینستاگرام بسیار زیاد است و فقط باید راهکارهای آن را بلد باشید تا بتوانید در میان رقبا، نام آشناتر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *