دسته‌بندی نشده

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی {۱۰۰%تضمینی}

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از دغدغه های افرادی است که قصد دارند از اینترنت کسب درآمد کنند . این افراد با توجه به میزان سرمایه کمی که دارند فکر می‌کنند راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی غیر ممکن است و نمی توانند یک شغل اینترنتی برای خود راه اندازی کنند .

 

 

با توجه به پیشرفت اینترنت و ابزارهای رایگان همه چیز فرق کرده است و شما بدون هیچ سرمایه ای می توانید یک کسب و کار اینترنتی پولساز و پردرآمد برای خود را اندازی کنید . در این مقاله قصد دارند به شما ثابت کنم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی امکان پذیر است و شما بدون هیچ سرمایه ای با توجه به علاقه و تخصص خود می توانید یک کسب و کار اینترنتی پولساز راه اندازی کنید .

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی :

 

در همین ابتدا می خواهم به شما ثابت کنم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی و یا با سرمایه بسیار کم ممکن است .

همانطور که چندین بار اشاره کردم وب سایت آکادمی سبز فقط با ۲۰۰ هزار تومان را اندازی شد که این مبلغ برای راه اندازی وب سایت و شروع کار بود .

با توجه به تجربیاتی که من چندین سال در زمینه کسب و کار اینترنتی دارند توانستم با کمترین سرمایه ممکن یک وب سایت با تمام امکانات برای خودم راه اندازی کنم .

 

تنها هزینه که برای راه اندازی وب سایت آکادمی سبز دادم هزینه خرید یک هاست و دامین است . و سپس با استفاده از سیستم مدیریت محتوای رایگان وردپرس وبسایت خودم را طراحی و راه اندازی کردند و آن را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کردم .

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی شما فقط باید هزینه ای یک هاست و دامین بدهید . که من برای وب سایت خودم از یک هاست سالانه ۲۳۰ هزار تومن استفاده می کنم .

البته شما با هزینه بسیار پایین تر هم می توانید برای وب سایت خود هاست تهیه کنید . شما با مبلغ ۵۰ هزار تومان هم می توانید یک هاست مناسب بخرید .

 

علاوه بر هاست شما باید یک دامین برای وب سایت خود بخرید . اگر سرمایه لازم برای خرید دامین را ندارید بهتر است از دامنه‌های .ir استفاده کنید . با توجه به افزایش قیمت دلار , قیمت دامنه‌های .com افزایش پیدا کرده است .

پیشنهاد می کنم اگر می خواهید برای وبسایت خود یک دامنه مناسب تهیه کنید از دامنه های ir که هزینه بسیار کمی نسبت به دامنه‌های com دارند استفاده کنید .هزینه دامنه ir سالانه بین ۳ تا ۶ هزار تومان است .

 

بقیه چیزهایی که درون وب سایت مشاهده می کنید کاملا رایگان است . اعم از درگاه پرداخت , سیستم های جمع آوری ایمیل و ایمیل مارکتینگ , فروشگاه اینترنتی و… کاملا به صورت رایگان بوده است . در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید با دستان خالی یک کسب و کار اینترنتی پولساز برای خود راه اندازی کنید .

چگونه با دستان خالی یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم ؟

برای آنکه بتوانید با کمترین سرمایه ممکن و یا با دستان خالی یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید باید مراحل زیر را به طور کامل رعایت کنید . تمام مراحل زیر کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای را شامل میشود . همانطور که گفتم تنها هزینه ای که شما باید انجام دهید خرید یک هاست و دامین می باشد .

 

۱\ طراحی و ساخت سایت :

اولین کاری که شما برای شروع یک کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید راه اندازی و طراحی یک وب سایت می باشد . البته قبل از طراحی سایت شما باید موارد ریزه کاری را انجام داده باشید مثل انتخاب یک ایده مناسب , بررسی و تحلیل رقبا .

خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت را دارند می‌گویند که میخواهیم یک وبسایت کاملا حرفه ای و تخصصی داشته باشیم .

البته داشتن یک وبسایت حرفه ای مثل دیجی کالا خیلی خوب است ولی در ابتدای راه ارزش هزینه اضافی ندارد .

 

اول من توصیه می کنم یک وبسایت کاملا ساده و جذاب را اندازی کنید چون راه اندازی وب سایت کار مهم و دشواری نیست .

برای راه اندازی یک وبسایت کاملا شیک و ساده توصیه می کنم به وبسایت بزرگان حوزه کاری خود نگاه کنید . اکثر آنها وب سایت های ساده ای دارند که محتوای که ارائه می دهند بسیار ارزشمند و یونیت می باشد پس همیشه کیفیت حرف اول را میزند .

 

به این نکته توجه کنید که کاربران و افرادی که وارد وب سایت شما می شوند هیچگاه به خاطر قشنگی و زیبایی وب سایت شما نمی ماند بلکه به خاطر محتوای که تولید کرده اید وارد وبسایت شما می شود .

البته نمی‌خواهم ظاهر شیک و زیبای وب سایت تان را زیر سوال ببرند , ولی این را بدانید هر فردی که وارد وبسایت شما می شود مشکلی دارد و شما باید با محتوایی که ارائه می دهید مشکلات کاربران خود را حل کنید .

 

بنده توصیه می کنم برای ساخت و طراحی وب سایت از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید . چون وردپرس یکی از سایت ساز های کاملا حرفه ای با تمام امکانات می باشد . سیستم مدیریت محتوای وردپرس از امنیت بالایی برخوردار است و تقریبا بیش از ۷۰% سایت ها در جهان با وردپرس راه اندازی شده اند.

 

این سیستم مدیریت محتوا این امکان را به شما میدهد که وب سایت خود را همانطور که دوست دارید راه اندازی کنید . در وردپرس شما می توانید تنها با چند کلیک یک قالب حرفه ای برای سایت خود نصب کنید .

وردپرس این امکان را به شما می دهد که بدون کدنویسی و برنامه نویسی ظاهر و شکل و شمایل وب سایتتان را همانطور که می خواهید طراحی کنید .

یکی از مهمترین ویژگی های این سایت ساز این است که دارای پنل کاربری بسیار ساده می باشد یعنی شما خیلی ساده می توانید با این سایت ساز کار کنیم و وب سایت خود را مدیریت کنید .

من توصیه می کنم به جای آنکه بخواهید هزینه های بسیار زیادی بابت طراحی سایت خود به شرکت ها و افراد برنامه نویس بدهید , بیایید و با وردپرس یک سایت برای کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی کنید .

 

۲\ تولید محتوا برای وب سایت خود:

منظور از تولید محتوا یعنی نوشتن مقالات , ساخت پادکست و ویدیوهای آموزشی می باشد . شما می توانید به دو صورت برای وب سایت خودتان تولید محتوا کنید .

۱_ تولید محتوای رایگان مثل مقالات , پادکست ها و فیلم های آموزشی رایگان .
۲_ تولید محتوای پولی مثل ساخت دوره های پولی .

تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش ها برای هر کسب و کار اینترنتی می باشد . زمانی که شما یک ایده را جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود انتخاب میکنید باید توانایی تولید محتوا در آن زمینه را داشته باشید .

یعنی برای تولید محتوا باید اطلاعات کافی در زمینه و تخصص خود داشته باشید . که این اطلاعات می‌تواند از تجربه چندین و چند ساله شما باشد .

البته داشتن و نداشتن اطلاعات آنچنان مهم نیست . شما می توانید به جمع آوری اطلاعات برای وب سایت به کسب و کار خود تولید محتوای ارزشمندی انجام دهید .

۳/ راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ :

یکی از مهمترین بخش های اصلی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی , راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ می باشد .

شما با ایمیل مارکتینگ اطلاعات تماس کاربران خود مثل ایمیل آنها را دریافت میکنید و هر موقع که خواستید می توانید با آنها در ارتباط باشید و پیشنهادهای ویژه به آنها بدهید .

خیلی از افراد فکر می‌کنند که برای راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ باید هزینه های زیادی را برای راه اندازی انجام دهند ولی اصلاً اینطور نیست .

 

شما خیلی ساده می توانید ایمیل های رایگان البته به تعداد محدود برای کاربرانتان ارسال کنید .

وب سایت های زیادی هستند که خدمات ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهند که یکی از مهمترین و معروفترین آنها میلرلایت نام دارد .

با ثبت نام در این وب سایت می توانید در هزینه راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ خود صرفه جویی کنید . در ابتدا می توانید به تعداد ۱۰۰۰ ایمیل داشته باشید و به صورت نامحدود بهین هزار ایمیل , ایمیل ارسال کنید .

 

البته سیستم های ایمیل مارکتینگ زیادی وجود دارد و شما می توانید در آن ها به صورت رایگان ثبت نام کنید و از آنها استفاده کنید .

جمع آوری اطلاعات یعنی کپی محتوای دیگران نیست . شما می آید اطلاعات حوزه کاری خود را جمع آوری کرده و در قالب یک مقاله , فیلم و یا پادکست آموزشی به کاربران خود ارائه میدهید .

من در دوره آموزش تولید محتوا تکنیک های بسیار ارزشمندی را در مورد تولید محتوا گفتند که با شرکت در این دوره می‌توانید محتواهای ارزشمند و حرفه ای برای وب سایت خود تولید کنید .

 

البته شرکت های زیادی هستند که بابت تولید محتوا برای سایت ها هزینه هایی را دریافت میکنند . اگر اصول تولید محتوا و بازاریابی محتوا را بدانید می توانید بدون هزینه باکیفیت‌ترین محتواها را برای سایتتان تولید کنید .

پیشنهاد من برای تولید محتوا این است که آگاهی خود را افزایش دهید یا اینکه شروع به جمع آوری اطلاعات از کتابها , فیلم ها و… کنید .

 

۴\ افزایش ترافیک وب سایت :

افزایش ترافیک سایت یکی از مهمترین عوامل که باعث موفقیت در کسب و کار اینترنتی شما می شود است . شما باید بتوانید ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید تا فروشتان افزایش پیدا کند .

تنها راه برای آنکه بتوانید فروش وب سایتتان را افزایش دهید باید ترافیک واقعی جذب کنید . راه های زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد که در ادامه یک اشاره کوچک به آنها کردیم .

شما هر چقدر هم کیفیت محصولات , تبلیغ نویسی صفحه محصول خوبی داشته باشید اما ترافیک وب سایت تان خیلی کم باشد می‌توانیم محصولاتتان را بفروشید پس به این نکته توجه کنید که شما باید ترافیک وب سایتتان را افزایش دهید تا فروش درون سایتتان اتفاق بیافتد.

روش های پولی و رایگان زیادی برای افزایش ترافیک وب سایت وجود دارد که قصد داریم در ادامه چندین روش رایگان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در شروع کارتان ترافیک رایگان زیادی را جذب کنید.

 

۱/استفاده از شبکه های اجتماعی :

یکی از راههای افزایش ترافیک سایت فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد . با استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام , فیسبوک , توییتر . و… می‌توانید ترافیک خوبی را به سمت سایت تان جذب کنید .

مهم ترین شبکه اجتماعی برای افزایش ترافیک رایگان فعالیت در اینستاگرام می باشد . شما با زدن یک پیج در زمینه کاری خود و فعالیت مستمر و درست در اینستاگرام میتوانید بازدید کننده های خوبی را جذب کنید .

استفاده درست از اینستاگرام به شدت می تواند فروش تان را افزایش دهد . منظور از استفاده درست یعنی فعالیت مستمر و استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه کاری خود و….

 

۲/بهینه سازی و seo وبسایت :

مهم ترین راه برای افزایش ترافیک وب سایت سئو و بهینه سازی سایت می باشد . گوگل بهترین منبع برای افزایش ترافیک سایت در دنیا است .

شما برای افزایش ترافیک باید زمانتان را بیشتر بر روی بهینه سازی و سئو وب سایت تان بگذارید . شما از طریق گوگل می توانید تحول عظیمی در افزایش ترافیک سایتتان ایجاد کنید .

وب سایت های زیادی هستند که بالای ۹۰ درصد از ورود ایشان را از گوگل می گیرد .

 

منظور از سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر که منظورمان همان گوگل است . یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای رشد کسب و کار خود انجام دهید سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد .

ترافیکی که از گوگل و دیگر موتورهای جستجو دریافت می کنید می‌تواند ارزشمندترین ترافیک ورودی سایتتان باشد . البته در بخش آموزش سئو سایت آکادمی سبز به طور کامل در مورد سئو پرداخته‌ایم .

خیلی از دوستان فکر می‌کند ۳ و کار سخت و دشواری است در صورتی که اصلا اینطور نیست . ولی تنها نکته ای که باید در مورد سئو بدانید این است که سئو یک کار زمان بر است .

ولی خوب وقتی وب سایت شما در نتایج اول گوگل دیده شود و جایگاه خوبی را حفظ کند میتوانید قدرت خود را به رخ رقیبانتان بکشید و علاوه بر این می توانید ترافیک هدفمندی را به صورت کاملا رایگان جذب کنید .

بهینه سازی سایت و سئو یکی از بهترین روش ها برای جذب ترافیک هدفمند است .

 

جمع بندی :

با توجه به مواردی که در بالا گفتیم باید فهمیده باشید که راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دستان خالی کار آسان و شدنی می باشد . شما بدون سرمایه یا با سرمایه بسیار کم می توانید یک کسب و کار اینترنتی پولساز برای خود راه اندازی کنید .

تنها هزینه ای که باید بابت راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بدهید هزینه خرید یک دامین به هاست می باشد که با سرمایه نهایتا ۲۵۰ هزار تومان می توانید یک هاست و دامین با کیفیت برای وب سایت تان تهیه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *