دانستنی, دسته‌بندی نشده

راه اندازی کسب و کار در منزل

راه اندازی کسب و کار در منزل

کار در منزل

برخی افراد دوست ندارند در یک چارچوب اداری و دیسیپرین خاص شرکت‌ها قرار بگیرند و در نتیجه دوست دارند کار و کسبی داشته باشند که در اختیار خودشان باشند. بنابراین ترجیح می‌دهند فریلنسری یا کسب و کار در منزل را انتخاب کنند و همچنین دائماً دنبال روش‌هایی برای کسب و کار در منزل می‌گردند.

این روزها با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی کشورمان، شرکت‌ها و سازمان‎‌های زیادی در معرض ورشکستگی هستند، بنابراین بهترین کاری که هر شخصی می‌تواند انجام دهد کار در منزل می‌باشد.

بله کار در منزل یا دورکاری بهترین و شاید پردرآمدترین شغل برای ما محسوب می‌شود.

اما باید بدانیم که هر کاری به ویژه کار در منزل با استفاده از تکنولوژی و اینترنت ساده‌تر و راحت‌تر است.

برای اینکه بتوانیم در منزل کار کنیم و از این طریق کسب درآمد کنیم به ابتدایی‌ترین امکانات از جمله داشتن یک لپ تاب یا کامپیوتر خانگی به همراه اینترنت نیاز داریم.

به دلیل اینکه امروزه همه کارها از طریق اینترنت انجام می‌شود و برای اینکه از قافله عقب نمانیم باید خدمات و محصولات‌مان را که در منزل تولید می‌کنیم از طریق اینترنت عرضه کنیم. در واقع باید برای خودمان کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنیم.

به نظر من، بهترین کسب و کار داشتن یک کسب و کار اینترنتی می‌باشد. اما مشکل خیلی از دوستان این است که نمی‌دانند چگونه و از چه راه‌هایی در منزل خود کار کنند و کسب درآمد داشته باشند.

خیلی از ما دارای تخصص‌هایی هستیم ولی نمی‌دانیم آیا می‌توانیم با تخصصمان کسب درآمد داشته باشیم یا خیر!

عزیزان دیگری هم هستند که ممکن است تخصصی نداشته باشند ولی علاقه‌مند کسب و کار اینترنتی هستند و می‌خواهند برای خود کسب درآمدی داشته باشند.

نگران نباشید ما برای افرادی که تخصص لازم را ندارند راه‌کارهایی پیش رو داریم.

۱ـ تایپ کنیم و پول درآوریم

یکی از کارهایی که هر شخصی در منزل می‌تواند انجام دهد و نیاز به تخصص زیادی ندارد و فرقی نمی‌کند که خانم باشیم یا آقا، تایپ کردن است.

بله ما با تایپ کردن می‌توانیم در خانه درآمد مناسبی داشته باشیم.

هنوز هم افرادی هستند که کارهای تایپ خود را برون سپاری می‌کنند و از طریق تایپ می‌توانیم برای خود کسب درآمد کنیم.

شاید تایپ کردن کار خسته‌کننده و کم درآمدی است اما برای شروع یک کسب و کار خانگی مناسب است. برای تایپ کردن باید در ابتدا نیاز به متون متقاضیان داریم و همچنین به اینترنت نیاز داریم.

برای دریافت سفارشات می‌توانیم از سایت‌های آگهی مثل شیپور، دیوار، ای ـ استخدام یا ایران استخدام استفاده کنیم و اگر بخواهیم از تبلیغات آفلاین استفاده کنیم از تراکت و بروشور برای تبلغات استفاده کنیم. حتی می‌توانیم از نیازمندی‌های روزنامه‌ها هم که آگهی استخدام تایپیست زده‌اند برای گزینه دورکاری ایده بگیریم.

۲ـ خدمات ترجمه ارائه دهید

اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید می‌توانید امور مربوط به ترجمه را انجام دهید.

امروزه تولید محتوا در وب بسیار اهمیت پیدا کرده و خیلی از سایت‌ها و شرکت‌ها مجبورند از مقالات انگلیسی استفاده کنند و در نتیجه باید آنها ترجمه شود.

اگر توانایی ترجمه مقالات خارجی را داشته باشیم می‌توانیم درآمد خوب و قابل توجهی در منزل کسب کنیم. برای دریافت سفارش هم می‌توانیم از طریق سایت‌های نیازمندی همچنین سایت‌هایی که در حوزه ترجمه فعالیت می‌کنند، به صورت دورکاری همکاری کنیم.

۳ـ‌ محتوا تولید کنیم و کسب درآمد داشته باشیم

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

یکی از کارهایی که می‌توانیم به صورت فریلنسری انجام داد و به درد کار در منزل می‌خورد تولید محتوای عالی می‌باشد.

در قسمت قبل به مترجمی اشاره کردم ولی در این قسمت تولید محتوا مد نظرم است.

خیلی از سایت‌ها نیازمند محتوای عالی و جذاب هستند. برای اینکه محتوای خود را تأمین کنند با فریلنسرها قرارداد می‌بندند. یعنی کسی که بتواند مقاله، ویدئو، پست اینستاگرام، پست تلگرام در حوزه فعالیت آن سایت تولید و منتشر کند.

همانطور که گفتیم محتوای عالی یعنی هر چقدر کیفیت تولیدات شما بیشتر باشد ارزش بهتری پیدا می‌کند، در نتیجه پول بیشتری را دریافت می‌کنید.

برای اینکه بتوانید یک محتوای خوب و دست اول تولید کنید، به طور مثال می‌توانید چندین مقاله مرتبط را بخوانید و سپس اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید و آن را تبدیل به یک مقاله با کیفیت کنید. کار سختی نیست، فقط کافی است تمرین کنید.

خیلی از سایت‌ها برای نوشتن هر مقاله از ۱۷۰۰۰ تومان تا ۲۰۰٫۰۰۰ تومان هزینه می‌کنند. یعنی برای هر مقاله‌ای که شما برایشان می‌نویسیدحاضرند این مقدار پول پرداخت کنند.

سایت‌هایی همچون انجام میدم، پونیشا، پارس فریلنسر یا ورکفا می‌توانند در این زمینه، می‌توانند معرفی خوبی برای شما استفاده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *