دانستنی

روش کلی کسب درآمد در ایران

این روزها با وجود شرایط حاکم بر جامعه، پیدا کردن یک شغل پر سود و مطمئن برای کسب درآمد در ایران خیلی محتمل به نظر نمی‌رسد.

عوامل زیادی مانند وضعیت اقتصادی، کمبود امکانات و شغل‌های دولتی و نیاز به تخصص و دانش فنی در بعضی از کارها باعث شده است که خیل عظیمی از جوانان بیکار بمانند و راهی برای کسب درآمد در ایران نداشته باشند.

البته گروهی از این افراد راه‌های دیگری برای کسب درآمد در ایران پیدا کرده‌ و یک سری کسب و کارهای جدید و پرسود را در کشور پایه‌گذاری کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم بعضی از این کسب و کارهای کوچک پرسود را بررسی کنیم.

شرایط ایجاد کسب و کارهای جدید پرسود در ایران

شاید تصور کنید کارآفرینی و کسب درآمد در ایران نیاز به سرمایه‌ی زیاد و مهارت فنی دارد، ولی در عصر حاضر، مهم‌ترین نکته برای ایجاد کسب و کارهای جدید و پرسود، داشتن خلاقیت است.

افرادی که به دنبال ایجاد یکی از کسب و کارهای جدید و پرسود در ایران هستند باید ابتدا به نیازهای جامعه توجه کنند.

در بازاریابی مبحثی با عنوان انواع تقاضا وجود دارد. یکی از انواع جالب توجه تقاضا، زمانی است که برای یک سری از محصولات و یا خدمات هیچ گونه تقاضایی وجود ندارد.

کارآفرینانی که قصد دارند کسب و کارهای جدید و پرسود تاسیس کنند، باید به این بخش از بازار توجه لازم را داشته باشند.زیرا هسته‌ی اصلی فعالیت بسیاری از کسب و کارهای کوچک پرسود مربوط به محصولات جدیدی است که تا پیش از آن که آن‌ها کار خود را شروع کنند، هیچ تقاضایی برایشان وجود نداشته است مانند کسب و کار خانه بازی.

این محصولات و خدمات شامل سه دسته می‌شوند:

  • محصولات ظاهراً بی ارزش.
  • محصولاتی که در مکان‌های خاصی امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.
  • محصولات جدیدی که هنوز مردم درباره‌ی آن‌ها اطلاعات کافی ندارند و بنابراین تمایلی به خریدن‌شان نشان نمی‌دهند.

در چنین شرایطی اگر افراد از روش بازاریابی ترغیبی استفاده کنند، می‌توانند بخش بزرگ و مهمی از بازار را در اختیار خود بگیرند و به کسب درآمد در ایران بپردازند.

کسب و کارهای کوچک پرسود که در ایران تاسیس شده‌اند، به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. کسب و کارهای اینترنتی
  2. کسب و کارهای خانگی
  3. کسب و کارهای کلان

کسب و کارهای اینترنتی

یکی از روش‌های ایجاد کسب و کارهای جدید و پرسود و کسب درآمد در ایران استفاده از اینترنت و فضای مجازی است.

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی خیل عظیمی از مردم از اینترنت استفاده می‌کنند، در نتیجه نیازهای جدیدی در جامعه به وجود آمده است که تنها با تولید محصولات و خدمات جدید رفع می‎‎شوند و این نیازهای جدید راه‌های تازه‌ای هم برای کسب درآمد در ایران به وجود آورده‌اند.

کارآفرینان خلاق از اینترنت و این تقاضاهای جدید در جهت منفعت خود استفاده کرده و کسب و کارهای کوچک پرسود را به وجود آورده‌اند. بعضی از این راه‌های کسب درآمد در ایران را در زیر مرور می‌کنیم.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

فروشگاه اینترنتی

اگر فقط چند دقیقه در اینترنت بچرخید، انواع زیادی از چنین فروشگاه‌هایی را مشاهده خواهید کرد. فروشگاه اینترنتی، کسب و کارهای جدید و پرسود برای افرادی هستند که با سرمایه‌ی محدود قصد کسب درآمد در ایران را دارند.

مثال‌های مختلفی در این باره می‌توان زد، از وب‌سایت‌های مخصوص فروش محصولات متنوع گرفته که گاه اپلیکیشن‌هایی هم برای سهولت در خرید و حفظ مشتریان خود دارند، تا پیج‌ها و کانال‌های کوچک و بزرگ موجود در شبکه‌های اجتماعی که با تبلیغاتی محدود و کم هزینه محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

نکته‌ی مهم در ایجاد چنین کسب و کارهای جدید و پرسودی و کلا کسب درآمد در ایران، کسب اعتماد مشتریان است. اگر قصد دارید از طریق ایجاد فروشگاه اینترنتی کسب درآمد کنید، بهتر است پیش از هر کاری درباره‌ی روش‌های تبلیغ، بازاریابی و حفظ مشتری آنلاین مطالعه کنید.

فروشگاه‌های اینترنتی نوعی از کسب و کارهای جدید و پرسود هستند که با وجود فقدان فضای فیزیکی و عدم دسترسی مستقیم به مشتریان، می‌توانند به یکی از پرسودترین روش‌های کسب درآمد در ایران تبدیل شوند.

دورکاری

یکی از راه‌های محبوب کسب درآمد در ایران و یکی از کسب و کارهای جدید پرسود، دورکاری است که اکثرا از طریق اینترنت و فضای مجازی صورت می‌گیرد.

معمولا دانشجوهایی که با وجود وقت محدود خود، نیاز به کار دارند، افرادی که به دنبال کار دوم می‌گردند و یا اشخاصی که به هر دلیلی توانایی و موقعیت کار در خارج از منزل را ندارند، از این روش برای کسب درآمد در ایران استفاده می‌کنند.

دورکاری شامل بسیاری از کارهای اینترنتی مانند: ساخت وبسایت، ترجمه، تولید محتوا، تایپ، ساخت پاورپوینت و… می‌شود. برای کسب درآمد از طریق این کسب و کارهای کوچک پرسود، حتی نیاز به سرمایه‌ی اولیه هم ندارید و تلفن همراه و کامپیوتر شما تبدیل به وسیله‌ای برای کسب درآمد در ایران می‌شود.

کسب درآمد از طریق ایجاد فروشگاه محصولات خود بصورت رایگان در سرکالا

اگر هر کدام از شما کسب و کاری داره چه کسب و کار خانگی و یا مغازه ای داره و علاقه داره که کارشو توسعه بده و محصولاتش رو بیشتر معرفی کنه و  فروشگاه اینترنتی داشته باشه میتونه فروشگاه خودشو تو سایت سرکالا درست کنه و محصولاتشو و اجناس مغازه شو تو فروشگاه خودش بذاره و لینک فروشگاه خودشو تو کانال های مختلف بذاره و یا به دوستان خودش بده تا محصولاتشو تو فروشگاهش ببینند و خرید کنند .

هدف از ایجاد سایت فروشگاهی سرکالا، تجمع محصولات و کالاهای موجود در مغازه‌های کوچک گسترده سطح شهر در یک فروشگاه جامع و کامل و ارائه حق انتخاب بهینه به مشتریان از میان انبوهی از کالاهای مشابه و دسترسی سریع و آسان به آنهاست.
هدف، ایجاد یک ارتباط مستقیم بین فروشنده و خریدار است به‌گونه‌ای که فروشنده بتواند تمامی کالاهای موجود در فروشگاه خود را در کمترین زمان ممکن و به نحو احسن به خریدار معرفی کند و خریدار نیز بتواند کالاهای موردنیاز خود را با دقت و اطلاعات کامل و با صرف کمترین وقت و انرژی و مناسب‌ترین قیمت تهیه کند.

دستورالعمل اجرایی

برای ساختن فروشگاه خودتون مراحل زیر را دنبال کنید
مراحل ایجاد فروشگاه با موبایل :
۱- وارد سایت زیر بشید .
www.sarkala.com
۲- گزینه حساب کاربری رو در پایین بزنید
۳-عضویت را بزنید
۴-گزینه من یک فروشنده هستم را بزنید و اطلاعات خود را وارد کنید ودکمه عضویت را بزنید .
۵-دقت داشته باشید در بخش اطلاعات ایمیل شما و گذر واژه شما نام کاربری و پسورد شما برای ورود به سایت هستند که باید جایی یادداشت کنید که فراموش نکنید .
در زیر باکس اسم فروشگاه لینکی نمایش داده میشود که این لینک آدرس فروشگاه شماست که باید آنرا هم جایی یادداشت کنید تا برای دیگران بفرستید .
۶- بقیه مراحل را ادامه دهید تا پنل پیشخوان فروشگاه شما ایجاد شود .
۷ – سپس وارد تنظیمات پنل پیشخوان شما شوید و عکس بنر و پروفایل فروشگاه خود را ایجاد کنید .

بعد از اینکه فروشگاهتون رو ساختید حالا نوبت گذاشتن محصولاتتون تو فروشگاهتون است

روش گذاشتن محصول در فروشگاهتون

۱- وارد سایت سرکالا بشید
www.sarkala.com

۲- در پیشخوان و در باکس مشکی وسط صفحه منو را باز کنید
۳- با یوزر نیم و پسورد وارد پیشخوان فروشگاه خودتون بشید
۴- گزینه محصولات و افزودن محصول جدید را بزنید
۵- تصاویر و قیمت و توضیحات محصول خود را اضافه کنید و افزودن محصول را بزنید و در صفحه جدیدی که باز میشود اطلاعات محصول را چک کنید و ذخیره اطلاعات را بزنید .
محصول شما در فروشگاهتان ذخیره شد.

کسب و کارهای خانگی

حتی اگر به اینترنت دسترسی ندارید، باز هم می‌توانید کسب و کارهای کوچک پرسود خود را در خانه راه‎اندازی کنید. بعضی از روش‌های مختلف کسب درآمد در ایران از طریق کارهای خانگی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

· خیاطی در خانه

این کار معمولا مخصوص زنان خانه‎دار است. سرمایه‎ی زیادی برای راه‎اندازی یک خیاطی کوچک نیاز نیست و به مروز زمان و با کسب درآمد بیش‎‌تر می‌توان این کار را توسعه داد.

حتی در صورتی که خیاطی هم بلد نباشید، می‌توانید برای  کسب درآمد در ایران از طریق این روش، از کلاس‌های آموزشی استفاده کنید؛ زیرا خیاطی از کسب و کارهای کوچک پرسود است و هر هزینه‌ای که کرده باشید در نهایت به صورت سود به شما بازمی‌گردد.

ارائه خدمات خاص

همان‌طور که قبل هم ذکر کردیم، اصل کارآفرینی به شناخت و درک نیاز بازار وابسته است. یکی از این کسب و کارهای جدید و پرسود به تازگی در کشور رواج یافته است و از طریق آن می‌توان منفعت زیادی کسب کرد.

برای مثال زنان شاغلی که فرصت انجام کار منزل را ندارند معمولا ترجیح می‎دهند بعضی از مواد غذایی را مانند سبزی خرد شده، مربا، لواشک طبیعی و… که درست کردن آن‌ها وقت‎گیر است، از بیرون تهیه کنند. افراد با تشخیص به موقع این نیازها می‌توانند به چنین تقاضایی پاسخ مناسب دهند و به عنوان یک منبع کسب درآمد در ایران از آن استفاده کنند.

به تدریج و با افزایش ارتباطات اجتماعی و افزایش مشتریان، این کسب و کارهای جدید و پرسود هم توسعه می‎یابند.

کاشت و فروش گیاهان

برای کسب درآمد در ایران از طریق این کار فقط به سرمایه‌ای اندک و تعدادی گلدان یا باغچه‎ای کوچک نیاز دارید.

این روزها به دلیل افزایش آلودگی هوا و رواج آپارتمان نشینی، علاقه‌ی مردم به گل و گیاه هم افزایش یافته است.

با پرورش گیاهانی خاص مانند کاکتوس که به دلیل عدم نیاز به رسیدگی زیاد محبوبیت بیش‌تری پیدا کرده است، می‌توانید کسب و کارهای کوچک پرسود خود را تاسیس کنید.

ساخت صنایع دستی

این روزها برای کسب درآمد در ایران بازار ساخت جواهرات، کیف، کفش، مجسمه، وسایل تزئینی و سایر وسایلی که امکان ساخت آن‌ها به صورت کم هزینه وجود دارد، داغ است.

اگر فقط ذره‎ای خلاقیت و سلیقه داشته باشید می‌توانید از این طریق کسب درآمد کنید. محصولات خود را هم می‌توانید به فروشندگان محلی بفروشید یا وارد فضای جادویی و مشگل‌گشای اینترنت شوید.

کسب و کارهای کلان

اگر مانند کارآفرینان بزرگ به دنبال دستیابی به سود زیاد و کسب درآمد در ایران هستید، باید سرمایه‌ی بیش‌تری هم وارد کار کنید. البته معنی این جمله این نیست که برای افزایش کسب درآمد در ایران مجبورید ریسک‌های بزرگ‌‎تری بپذیرید.

کارهایی وجود دارند که با ریسک کنترل شده و سرمایه‎ی کم، سود زیادی برای صاحبان سرمایه ایجاد می‎‌کنند. برخی از این کارها شامل: تاسیس آموزشگاه در زمینه‌های مختلف موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر رشته‌هایی که این روزها مردم تمایل به یادگیری آن‌ها دارند، تاسیس باشگاه‌های پرورش اندام و یا تاسیس کسب و کار خانه بازی می‌شود.

از بین مثال‌هایی که ذکر شد، تاسیس کسب و کار خانه بازی یکی از جالب توجه‎ترین آن‌هاست. به دلایل مختلفی این کسب و کار جدید و پرسود محبوبیت زیادی پیدا کرده است، از جمله این دلایل می‌توان دست یافتن به سود زیاد از طریق سرمایه‌ی کم و همچنین اطمینان بیش‎تر از کسب درآمد در ایران است زیرا به دلیل تقاضای زیاد برای چنین مراکزی، کسب و کار خانه بازی به یکی از سودآورترین روش‌‎های کسب درآمد در ایران تبدیل شده است. از این رو قصد داریم در ادامه‌ی مطلب با روش‎های کسب درآمد از طریق این موضوع با کسب و کارهای جدید و پرسود بیش‎تر آشنا شویم.

کسب درآمد در ایران از طریق خانه بازی

قبل از هرچیز باید درباره روش و سرمایه‌ی مورد نیاز برای تاسیس کسب و کار خانه بازی بدانیم. بعد از آن به دلایل سودآور بودن و راه‎های کسب درآمد بیش‌تر از این مورد از کسب و کارهای کوچک پرسود می‌پردازیم.

کسب و کار خانه بازی کودک چیست؟

خانه‌های بازی مراکز آموزشی تفریحی مخصوص کودکان هستند. نکته‎ی قابل توجه و تفاوت این کسب و کارهای کوچک پرسود با مهدکودک‌های معمولی این است که خانه‌ی بازی به صورت موقت و معمولا ساعتی از کودکان نگه‌داری می‌کند.

همچنین در این مراکز امکانات تفریحی بیش‌تری هم برای کودکان تعبیه شده است. در کسب و کار خانه بازی، کودکان می‌توانند با پرداخت شهریه‌ای اندک از ساعات خود با کودکان هم سن و سالانشان لذت ببرند.

تاسیس کسب و کار خانه بازی علاوه بر وسایل بازی و تفریحی، به مربی‎های آموزش دیده نیاز دارد تا از این طریق در کنار بازی، مسائل فرهنگی هم به کودکان آموزش داده شود.

علت محبوبیت کسب و کار خانه بازی در میان مردم، این است که تا پیش از تاسیس چنین مراکزی، مکان مناسبی برای تفریح کودکان در دسترس والدین نبود.

در نتیجه بیش‎تر پدر و مادرهایی که شاغل بودند و فرصت زیادی برای به گردش بردن کودکان خود نداشتند، مشکل دیگری را هم برای وقت‌گذرانی با فرزندان‌شان پیش روی خود می‌دیدند و آن فقدان مکان‎های تفریحی مناسب بود.

به همین دلیل بعد از تاسیس خانه‌های بازی، کسب و کار خانه بازی بین والدین شاغلی که فرزندان کم سن و سال داشتند و همین‎‌طور خانواده‎هایی که به تفریح فرزندان‌شان اهمیت می‌دادند، محبوبیت یافت و به یکی از روش‌های کسب درآمد در ایران تبدیل شد.

کارآفرینان با تاسیس کسب و کار خانه بازی، محلی ایمن و قابل اعتماد در اختیار والدین قرار داده و به یکی از نیازهای پنهان جامعه پاسخ داده‌اند. به دلیل استقبال زیاد مردم از این مراکز، درآمد خانه بازی کودک برای صاحبان آن به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

با وجود چنین شرایطی با تاسیس کسب و کار خانه بازی کودک می‌توان با سرمایه‌ای اندک، درآمد زیادی کسب کرد. علاوه بر کارآفرینان معمولا باشگاه‎های پرورش اندام هم به خاطر درآمد خانه بازی کودک به تاسیس این مراکز روی می‌آورند.

با وجود این شرایط، روشن است که تاسیس کسب و کار خانه بازی خیلی دشوار نیست. با رعایت کامل قوانین و مقرارات مربوط به تاسیس این کسب و کارهای کوچک پرسود و همچنین به‎کارگیری روش‎های بازاریابی نوین، می‌توان با استفاده از این روش به کسب درآمد در ایران پرداخت.

۱. مکان مناسب برای خانه بازی

محلی که برای تاسیس کسب و کار خانه بازی خود انتخاب می‎کنید، باید شرایط خاصی داشته باشد. از جمله این مورد که در محله‌ی مورد نظر شما نباید خانه‌ی بازی دیگری وجود داشته باشد، محل تاسیس کسب و کار خانه بازی باید سرپوشیده باشد و تمام اقدامات احتیاطی جهت استفاده کودکان از آن محل انجام شده باشد و باید فضای کافی برای بازی و تفریح کودکان داشته باشد. مساحت بالای این محل به عنوان یک مزیت در نظر مشتریان شما است.

۲. خرید تجهیزات مناسب

درآمد خانه بازی کودک به حدی است که می‌توان تمام هزینه‌هایی که برای خرید تجهیزات خانه بازی مصرف شده‌اند را به صورت سود برگرداند. ولی یکی از شرایط تاسیس کسب و کار خانه بازی، خرید تجهیزات مدرن و مناسب برای کودکان سنین مختلف است. وسایل بازی باید کاملا ایمن و جدید باشند. اگر می‎خواهید درآمد بیش‌تری از کسب و کارهای جدید و پرسود به دست بیاورید باید تجهیزات مناسبی هم خریداری کنید، زیرا وسایل بازی تا حدی جنبه‌ی تبلیغاتی هم دارند و اگر تجهیزات مناسب و بهتر از رقبا تهیه کنید، قطعا درآمد خانه بازی کودک شما بیش‌تر از کسب و کارهای کوچک پرسود دیگر خواهد شد.

۳. ارائه خدمات متفاوت در خانه بازی

درآمد خانه بازی کودک به حدی است که می‌توان تمام هزینه‌هایی که برای خرید تجهیزات خانه بازی مصرف شده‌اند را به صورت سود برگرداند. ولی یکی از شرایط تاسیس کسب و کار خانه بازی، خرید تجهیزات مدرن و مناسب برای کودکان سنین مختلف است. وسایل بازی باید کاملا ایمن و جدید باشند.

اگر می‎خواهید درآمد بیش‌تری از کسب و کارهای جدید و پرسود به دست بیاورید باید تجهیزات مناسبی هم خریداری کنید، زیرا وسایل بازی تا حدی جنبه‌ی تبلیغاتی هم دارند و اگر تجهیزات مناسب و بهتر از رقبا تهیه کنید، قطعا درآمد خانه بازی کودک شما بیش‌تر از کسب و کارهای کوچک پرسود دیگر خواهد شد.

مزایای راه‌اندازی خانه بازی

۱. سرمایه اولیه کم

در مقایسه با سایر کسب و کارهای جدید و پرسودی که در دسته بندی سوم قرار دارد، کسب و کار خانه بازی یکی از پردرآمدترین و کم هزینه‌ترین آن‎ها محسوب می‌شود. حداقل سرمایه برای شروع این کار به امور مختلفی بستگی دارد.

درصد زیادی از سرمایه برای خرید یا اجاره‌ی محل خانه بازی مصرف می‌شود، پس محله‌ای که برای تاسیس کسب و کار خانه بازی خود انتخاب می‎‌کنید، اهمیت زیادی دارد. هزینه‌ی خرید یا اجاره‌ی ساختمانی در یکی از طبقات یک مرکز خرید بزرگ با هزینه خرید همان ساختمان در یک محله‌ی مسکونی خلوت خیلی متفاوت است.

بخش بزرگ دیگری از سرمایه برای خرید تجهیزات و وسایل بازی صرف می‌شود. مبلغ مختصری هم باید صرف رنگ‎آمیزی، طراحی فضای ساختمان و انجام اقدامات بهداشتی و احتیاطی برای رفاه حال کودکان شود.

در کل سرمایه‌ی مورد نیاز برای تاسیس کسب و کار خانه بازی در مقایسه با سودی که از این کار به دست می‎آید، زیاد نیست و برای کسب درآمد خانه بازی کودک، می‏توانید از سرمایه‌گذاران دیگر مانند باشگاه‌ها و… هم کمک بگیرید.

۲. عدم نیاز به تولید محصول

یکی از معضلاتی که درمورد کسب و کارهای جدید پرسود دیگر مانند کارخانه‎های تولید محصولات مختلف، فروش اینترنتی اجناس و حتی ساخت جواهرات که قبلا درباره‌اش بحث شد وجود دارد، احتمال فروش نرفتن محصولات تولید شده است.

همان‌طور که می‌دانید؛ عدم فروش محصول مساوی است با هدر رفت سرمایه و زمان صرف شده برای تولید آن. برای کسانی که تمام پول خود را در چنین کارهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، شکست در کسب درآمد در ایران و از دست دادن پول به معنی بازگشت به نقطه‌ی صفر است.

بسیاری از این کارآفرینان بعد از چنین شکست‌هایی به دلیل ناتوانی در از سر گرفتن فعالیت‌هایشان از بازار رقابت کنار می‌روند. در کسب و کار خانه‌ بازی چنین مشکلاتی وجود ندارد.

با تاسیس کسب و کار خانه بازی قرار نیست هیچ محصولی تولید کنید و فقط خدمات تفریحی و آموزشی در اختیاز مشتریان قرار می‌دهید، پس امکان شکست در این کسب و کار پایین است. احتمال کسب سود و درآمد خانه‌ بازی کودک هم خیلی بیش‌تر و مطمئن‌تر از سایر کسب و کارهای کوچک پرسود است.

اگر تاسیس کسب و کار خانه بازی را برای کسب درآمد در ایران انتخاب کرده‌اید، می‎توانید از در امان بودن سرمایه و پول خود مطمئن باشید و با خیال راحت به توسعه‎ی کار خود بپردازید.

۳. عدم وجود محدودیت‎های دولتی

هر کدام از کسب و کارهای جدید و پرسود را هم که انتخاب کنید باز هم یک سری محدودیت‎ها و موانع دولتی جلوی راه شما قرار دارد. در مقایسه با سایر کارها، راه‌اندازی کسب و کار خانه بازی از نظر قانونی راحت‌تر است و صاحبان این کسب و کار کوچک پرسود، با موانعی که بر سر راه کارهای دیگر وجود دارد، مواجه نمیشوند.

۴. امکان توسعه‌ی آسان کسب و کار

فرقی ندارد کسب و کار خانه بازی شما در یک مجتمع تجاری بزگ باشد یا در یکی از محله‎های مسکونی شهرتان، هر زمان که بخواهید می‌توانید کسب و کار خانه بازی خود را توسعه دهید. روش‌های زیادی هم برای این کار وجود دارد، از آنجایی که خانه‌ی بازی یک مرکز سرپوشیده است، پس می‌توان امکانات متنوعی به چنین موسسه‌ای اضافه کرد.

برای کسب درآمد خانه بازی کودک می‌توانید علاوه بر خرید تجهیزات و وسایل بازی مخصوص کودکان، وسایل بازی الکترونیکی مخصوص بزرگسالان را هم به مجموعه‎ی خود اضافه کنید و به والدین بچه ها هم خدمات مناسب آن‌ها را ارائه دهید.

این باعث می‌شود کسب و کارهای جدید و پرسود شما رونق بیش‌تری پیدا کنند و مشتریان زیادتری به خانه بازی شما مراجعه کنند. علاوه بر این کار، می‌توانید غذاخوری یا رستورانی هم به کسب و کار خانه بازی خود اختصاص دهید، در نتیجه والدین می‌توانند هنگام تماشای بازی کودکان‎شان، به صرف غذا بپردازند.

بنابراین هر چه کسب و کار خانه بازی گسترش بیش‌تری پیدا کند، درآمد خانه بازی کودک هم بیش‎تر می‌شود.

۵. بازار هدف انعطاف‎پذیر

هدف از به کار بردن واژه‌ی انعطاف‎‌پذیر برای بازار هدف کسب و کار خانه بازی، روشن ساختن این موضوع بوده است که مشتریان کنونی کسب و کار خانه بازی می‎توانند باعث گسترده‎‌تر شدن مراجعه‎کنندگان به خانه‌ی بازی شوند.

نکته‌ی قابل توجهی که درباره بازار هدف کسب و کار خانه بازی وجود دارد این است که امکان بازگشت دوباره‌ی مشتریان خیلی زیاد است. اگر کودکان از خدمات خانه‌ی بازی راضی باشند و به بیان ساده‌تر زمان لذت بخشی را در مرکز تفریحی شما بگذرانند، والدین خود را قانع می‌کنند در اولین فرصت دوباره آن‌ها را به این محل امن و لذت‌بخش برگردانند.

علاوه بر این، هر مشتری می‌تواند نقش یک بازاریاب را برای کسب و کار خانه بازی ایفا کند. به این صورت که هر خانواده‌ای که از خدمات مجموعه راضی باشد، دوستان و آشنایان خود را هم از تجربه‌ی خوب خود مطلع می‎کند و در نتیجه بازار هدف مدام بزرگ‎‌‎تر می‌شود و درآمد خانه بازی کودک هم افزایش می‌یابد.

۶. عدم نیاز به تخصص

اگر به کسب و کارهای معرفی شده در دسته‌بندی‌های مختلف دقت کرده باشید، حتما متوجه شده‎اید که هر کدام نیاز به مهارت خاصی مانند ترجمه، هنر آشپزی و… دارند. برای راه‎اندازی کسب و کار خانه بازی نیاز به هیچ‎گونه تخصصی ندارید.

کافی است سرمایه خود را وارد کار کنید و سپس افراد متخصص را به عنوان کارمندان خانه بازی استخدام کنید.

این روزها که برای استخدام در هر کار دولتی و یا خصوصی به رزومه و سابقه‎ی کار چندساله نیاز است، وجود کسب و کارهای کوچک و پرسود که هم موجب کسب درآمد در ایران شوند و هم نیاز به تخصص و سابقه کار نداشته باشد  نوعی مزیت محسوب می‎شود.

۷. امکان رقابت سالم با وجود رقبای زیاد

خانه‌های بازی زیادی در سطح شهرهای مختلف کشور وجود دارد، بسیاری از این خانه‌های بازی در رقابت با دیگر موسسه‌ها، امکانات زیادی را برای مشتریان فراهم می‎کنند و به کسب درآمد در ایران می‌پردازند، ولی چه چیزی باعث می‌‎شود بازار  کسب و کار خانه بازی هنوز اشباع نشده باشد؟

اولین دلیل همان قانونی است که برای کسب مجوز ذکر شد، در هر محله فقط یک خانه‎ی بازی اجازه‌ی تاسیس دارد. پس هر چه رقبا قوی باشند، باز هم خانه‎ی بازی مشتریان خودش را دارد زیرا مردم محله ترجیح می‎‌دهند از خدمات مراکز نزدیک به منزل خود استفاده کنند.

گذشته از این موضوع، صاحبان کسب و کار می‎توانند برای کسب درآمد خانه بازی کودک از روش‎های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند. برای مثال درآمد خانه بازی کودک از طریق تبلیغات اینترنتی افزایش می‎یابد.

شما می‌توانید در شبکه‌های مجازی با هزینه‎‌ای کم برای کسب و کارهای جدید و پرسود خود تبلیغ کنید و مشتریان را از مناطق مختلف شهر به سوی امکانات مجموعه‌ی خود جذب کنید.

بنابراین هر چه رقبای کسب و کار خانه بازی زیاد و قدرتمند باشند باز هم ضرر خیلی زیادی به مجموعه نمی‎رسد، با این حال صاحبان خانه‎ی بازی نباید از بهبود خدمات خود و تبلیغات غافل شوند زیرا غفلت در کسب و کارهای کوچک پرسود هم موجب شکست می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *