دانستنی

زندگی فریلنسری و ویروس کرونا: ۵ باور نادرست

 زندگی فریلنسری و ویروس کرونا: ۵ باور نادرست

زندگی فریلنسری

همه گیری ویروس کرونا روی زندگی همه مشاغل از جمله فریلنسرها تاثیر فراوانی دارد. به اعتقاد یکی از اساتید روزنامه نگاری: «قرنطینه برای فریلنسرها مثل یک نسیم خوشایند است؛ چون آنها به انزوا عادات دارند». در نگاه اول به نظر می رسد او اشتباه نکرده چون اغلب مردم، زندگی فریلنسری را معادل قرنطینه شدن در خانه می‌دانند. در این مقاله به شما می‌گوییم که اینطور نیست. حالا شیوع ویروس کرونا باورهای نادرست در مورد زندگی فریلنسری را افشا نموده است.

پنج باور نادرست در مورد زندگی فریلنسری

زمان آن رسیده تا در مورد دورکاری و فریلنسری واقع بین شویم و باورها و پیش فرض‌های واهی را کنار بگذاریم. بیشتر مردم فریلنسرها را افرادی منزوی با موهای ژولیده و چشم‌های پف کرده می‌دانند. اما طبق اظهار نظر فریلنسرها در فضای مجازی، قرنطینه به خاطر ویروس کرونا، به خلاقیت و ابتکار عمل آنها هم لطمه زده است. از طرف دیگر تعامل فریلنسرها با یکدیگر در دوران قرنطینه باعث شده تا مسیرهای کاری جدیدی را پیدا کنند.

 

باور نادرست اول: فریلنسرها به تنهایی کار می‌کنند

فریلنسرها تنها کمی از زمانشان را به تنهایی کار می‌کنند. در واقع همکاری در این سبک کاری، حرف اول را می‌زند. مسیر هر پروژه از ایده پردازی تا تکمیل آن، هیچگاه تکراری نمی‌شود. هر بار با محتوای جدید و کارفرمای جدیدی سروکار دارند. فریلنسرها برای تکمیل پروژه‌ها می‌توانند از یکدیگر یا افراد متخصص در حوزه کاری خودشان کمک بگیرند.

برخی از فریلنسرها، در پلتفرم‌های دورکاری مثل کارلنسر یا گروههای رسانه اجتماعی عضویت دارند تا فرصت‌های کاری جدید و متنوع را بررسی نمایند. در این پلتفرم‌ها امکان چت و پرسش و پاسخ، فراهم است. با شیوع ویروس کرونا، طرفداران دورکاری و پلتفرم‌های مجازی افزایش یافت و حالا با تعداد بیشتری از افراد متخصص و کارشناس در دنیای فریلنسری مواجه هستیم.

 

باور نادرست دوم: فریلنسرها فقط با لپ تاپشان سروکار دارند

بله فریلنسرها با کمک لب تاپشان کار می‌کنند ولی دسترسی به فضای آنلاین یکی از عناصر کاری مهم برای زندگی فریلنسری است. در بسیاری از مواقع برای ارتباط تصویری و ملاقات با کارفرما به نرم افزارهای ارتباطی نیاز داریم که تنها در فضای آنلاین و با دسترسی به اینترنت میسر هستند. با شیوع ویروس کرونا، نرم افزارهای ارتباطی مثل اسکایپ، واتس اپ و زوم از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند. در واقع تماس تصویری جایگزین تماس چهره به چهره شد.

 

زندگی فریلنسری

باور نادرست سوم: فریلنسرها برای ایده پردازی به جادو نیاز دارند

چقدر خوب بود اگر در حالیکه پیژامه پوشیده‌اید، ناگهان ایده‌ای جدید برای پروژه به ذهنتان خطور می‌کرد ولی واقعیت چیز دیگری است. فریلنسرها باید موهایشان را مرتب کنند؛ مسواک بزنند؛ لباس مرتب بپوشند و آماده صحبت با کارفرما در مورد پروژه جدید شوند. آن‌ها به طور مرتب برای دریافت اطلاعات جدید با کارفرما یا مشتری تماس می‌گیرند تا به بهترین ایده برسند. بعد از ساعت‌ها مشاوره و ملاقات با کارفرما به ایده‌های جدید رسیده و با هم در مورد تکمیل پروژه به توافق می‌رسند. پس رسیدن به ایده جدید نیازمند جستجو، مشورت و کسب اطلاعات جدید است.

 

باور نادرست چهارم: فریلنسرها عاشق تنهایی هستند

شاید کسی که کار ثابت و حضوری را رها کرده و فریلنسر می‌شود، در ابتدای کار از تنهایی لذت ببرد ولی هیچکس همیشه در جزیره تنهایی خودش باقی نمی‌ماند.

علاقمندی به تنهایی یک انتخاب است. زندگی فریلنسری فرصت تنهایی را برایتان فراهم می‌کند ولی تداوم این کار نیازمند تعامل با کارفرما از طریق رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های دورکاری است.  یکی از فواید فریلنسری آزادی عمل برای انتخاب کارفرما و پروژه است. برای این کار هم باید از کنج تنهایی بیروم آمده و با دیگران تعامل کنید.

 

باور نادرست پنجم: فریلنسری، کار موقتی است

چون زندگی فریلنسری فاقد قرارداد کاری ثابت و مادام العمر است، بسیاری از مردم آن را کاری موقت می‌دانند که توان پرداخت هزینه‌های یک زندگی را ندارد. برخی از مشاغل فریلنسری مثل نویسندگی و ترجمه متن، ساخت انیمیشن و طراحی لوگو کارهایی مادام العمر هستند. چون همواره تقاضا برایشان وجود دارد. کسب و کارهای آنلاین رو به رشد هستند و برای اطلاع رسانی و تبلیغ محصولاتشان به محتوا نیاز دارید. تولید این محتوا به فریلنسرها واگذار می‌شود. برخی از شرکت‌های دورکاری هر روز دارای انبوه سفارش‌های ثبت شده برای فریلسنرهایشان هستند.

درآمد از طریق سایت  فریلنس پارس

(www.freelancepars.com)

فریلنس پارس ، یک سایت فریلنسینگ و دورکاری برای سفارش و انجام پروژه های اینترنتی در ایران است. انواع پروژه ها و نیازهای کاری و شغلی در زمینه های سفارش تایپ، تولید محتوا، ترجمه زبان های مختلف، طراحی گرافیک، عکاسی، ادیت عکس و فیلم، برنامه نویسی، طراحی سایت، دستیار مجازی، آهنگسازی و ویرایش صوت، معماری، نقشه کشی، مدلسازی و… در این سایت قابل تعریف و اجراست.کارفرمایان، نیازها یا پروژه های خود را در این سایت به صورت رایگان مطرح کرده و متخصصان یا فریلنسرهای سایت، با ارائه پیشنهاد همکاری، پروژه‌ها را انجام داده و تحویل می‌دهند. کارفرما، پس از ثبت پروژه و توافق نهایی با فریلنسر بر سر هزینه و روش انجام کار، هزینه پروژه را واریز کرده و سایت، مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد. پس از انجام کار و تحویل به کارفرما، تایید و رضایت او، مبلغ برای فریلنسر آزاد می‌شود. با این قابلیت که در اصطلاح “پرداخت امن” نامیده می‌شود، هم کارفرما از انجام پروژه خود اطمینان دارد و هم فریلنسر از واریزی مبلغ توسط کارفرما.

مراحل ثبت نام و عضویت در سایت فریلنس پارس

۱-در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کنید و ایمیل و شماره موبایل خود را تایید کنید.

www.freelancepars.com

۲- سپس پروفایل خود را کامل کنید و مهارت‌ها، سابقه تحصیلی، شغلی و… را بنویسید.

۳- اگر نمونه کارهای مناسبی دارید، در سایت آپلود کنید.

۴- وارد قسمت پروژه های سایت شده، پروژه های مد نظر و مرتبط با مهارت ها و توانایی های خود را پیدا کنید و آن‌هایی که از نظر زمانی و هزینه، مایل به انجام آن‌ها هستید را ثبت پیشنهاد زده و مبلغ پیشنهادی، زمان و توضیحات لازم را برای کارفرما بنویسید.

در نهایت…

شیوع ویروس کرونا، بیش از پیش آزادی عمل همه افراد را محدود کرده ولی فریلنسرهایی که چند سال سابقه کار دارند به راحتی با این شرایط کنار آماده و روش‌های جدیدی را برای پرورش خلاقیت و افزایش انگیزه کاری پیدا می‌کنند. بهره وری فریلنسرها هم با امکان همکاری و تعامل رو در رو در دنیای واقعی افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *