دانستنی

سئو خارجی چیست؟(۹ نکته مهم که باید رعایت کنید)

سئو خارجی به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایتتان انجام بدهید تا سایتتان بهینه سازی شود را سئو خارجی میگویند. سئو و بهینه سازی سایت به مجموعه کارهایی که باید انجام بدهید سایتتان برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شود تا در نتایج اول دیده شوید سئو و بهینه سازی سایت می گویند. به طور کلی سئو به دو قسمت سئو خارجی و سئو داخلی تقسیم می شود.

برای اینکه بتوانید در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید باید هر دو مرحله سئو خارجی و سئو داخلی را به صورت حرفه ای انجام دهید . در این مقاله قصد دارم شما را به صورت کامل با سئو خارجی یا همان off page seo آشنا کنم. به شما بگم که دقیقاً منظور از سئو خارجی چیست و چه نکاتی را در سئو خارجی باید رعایت کنید تا سایتتان بهینه سازی شود.

اگر خیلی جدی قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارید و به فکر کسب درآمد از اینترنت هستید، اگر سایتتان را راه اندازی کرده‌اید باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت تان باشید.

خیلی از دوستان فکر می‌کنند بدون اینکه نیازی به سئو و بهینه سازی داشته باشند میتوانند سایتشان را به نتایج اول گوگل مخصوصاً رتبه اول گوگل برساند. در صورتی که اگر سایت تان را بهینه سازی نکنید اصلا نمی توانید سایتتان را در نتایج اول گوگل بالا بیاورید.

وقت سایتتان در نتایج اول گوگل دیده نشود نمی‌توانید ترافیک سایت را افزایش بدهید، نمی توانید محصولات و خدماتتان را بفروشید. پس اگر خیلی جدی می خواهید یک کسب و کار اینترنتی پول سازی راه اندازی کنید باید به فکر یادگیری سئو و بهینه سازی سایت باشید.

در این مقاله قصد دارم قدم به قدم شما را با مبحث سئو خارجی یا همان off page seo آشنا کنم. با پیاده سازی نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد میتوانید سایت تان را بهینه سازی کنید.

تمام نکات گفته شده در این مقاله تجربیات شخصی من است که با رعایت کردن این نکات به شما قول خواهم داد می توانید رتبه بهتری کسب کنید و حتی به نتایج اول گوگل و رتبه اول برسید. پس همراه ما باشید تا شما را به صورت کامل با سئو خارجی آشنا کنم.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی چیست؟

به زبان خیلی ساده منظور از سئو خارجی به مجموعه کارهایی که باید خارج از سایت تان انجام دهید تا سایت تان برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی شود. پس برای اینکه بتوانید به نتایج برتر گوگل برسید باید یک سری کارها خارج از سایتتان انجام دهید که باعث بهبود و افزایش رتبه سایت تان می شود.

در سئو داخلی شما یک سری کارها داخل سایت تان انجام می دهید مثل تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی دسته ها، بهینه سازی تگ ها، بهینه سازی صفحه اصلی سایت، استفاده از هاست مناسب و پرسرعت و… تا سایتتان بهینه سازی شود.

اما در سئو خارجی شما باید یک سری کارها خارج از سایتتان انجام دهید تا سایت تان برای گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر بهینه‌سازی شود مثل ساخت بک لینک با کیفیت، خرید رپورتاژ آگهی و… که قصد دارم در این مطلب شما را با تمام فاکتورهای مهم سئو خارجی که باعث بهبود رتبه سایتتان میشود آشنا کنم .

سئو خارجی یا سئو داخلی ؟

سئو خارجی یا سئو داخلی ؟

 

خیلی از افراد از من این سوال را می پرسند که سئو خارجی مهمتر است یا سئو داخلی؟ برای دیده شدن در نتایج اول گوگل مخصوصاً رتبه یک گوگل شما باید خیلی اصولی روی سئو خارجی و سئو داخلی سایت تان کار کنید. اصلاً نمی توان گفت که سئو خارجی مهمتر است یا سئو داخلی! اگر یکی از این مراحل را حذف کنید و روی سایتتان پیاده سازی نکنید اصلاً نمی توانید در کلمات کلیدی مدنظرتان به نتایج اول گوگل برسید. مثلاً شما فقط بیاید و اصول سئو داخلی را پیاده سازی کنید اما اصول سوال خارجی را پیاده سازی کنید و روی سئو خارجی سایت تان کار نکنید اصلا به نتیجه مطلوب نمی رسید.

پس می خواهم به شما بگویم که برای دیده شدن در نتایج برتر گوگل باید حتماً دو مرحله سئو داخلی و سئو خارجی را روی سایتتان پیاده سازی کنید. که می خواهم در ادامه شما را با تمام فاکتورهای مهم سئو خارجی آشنا کنم.

 

اصول سئو خارجی سایت یا off page seo

اصول سئو خارجی سایت یا off page seo

خوب رسیدیم به مهم‌ترین قسمت این مقاله که در این بخش می خواهم شما را با تک‌ تک فاکتورهای بسیار مهم که در سئو خارجی باید رعایت کنید آشنا کنم. فقط باز تاکید میکنم که تمام نکات گفته شده از این بخش به بعد حاصل چندین سال تجربیات شخصی من در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است. اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید من به شما توصیه می کنم حتماً تمام مراحلی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را روی سایت تان پیاده سازی کنید تا نتیجه بگیرید.

 

۱- ساخت بک لینک طبیعی

مهمترین فاکتور در سئو خارجی ساخت بک لینک است. به طور کلی اگر بخواهم به شما بگم که مهمترین فاکتور در سئو چیست؟ ، در سئو داخلی مهمترین فاکتور تولید محتوای سئو شده است و در سئو خارجی مهمترین فاکتور ساخت بک لینک با کیفیت و طبیعی است.

معنی بک لینک (backlink) یعنی وقتی یک سایتی به سایت شما لینک بدهد یک بک لینک برای سایتتان محسوب می شود. وقتی سایت های زیادی به سایت شما لینک میدهند این باعث می شود که اعتبار سایتتان افزایش پیدا کند و در نهایت باعث می شود که رتبه سایتتان بهبود پیدا کند.

به این نکته توجه کنید که همانقدر ساخت بک لینک برای سایت ممکن است تاثیر مثبتی داشته باشد ممکن است تاثیرات منفی هم داشته باشد. مثلاً ممکن است شما بدون رعایت کردن اصول ساخت بک لینک نه تنها هیچ تأثیر مثبتی نگیرید بلکه جایگاه تان را از دست بدهید و این به این دلیل است که شما بک لینک طبیعی برای سایتتان نساختید.

طبیعی بودن بک لینکی که برای سایتتان میسازید بسیار مهم است. اگر بک لینک های طبیعی نسازید ممکن است گوگل متوجه شود و سایت تان را در کلمه کلیدی که برای آن بک لینک طبیعی نساختید حذف کند. پس باید به فکر ساخت بک لینک طبیعی برای سایت تان باشید. در ادامه شما را با فاکتورهای بسیار مهم در ساخت بک لینک طبیعی آشنا خواهم کرد که حتماً باید در هنگام لینک سازی رعایت کنید.

 

۱- اولین فاکتور در ساخت بک لینک طبیعی این است که شما به انکر تکست های مختلفی به صفحه هدفتان لینک بدهید. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی من “سئو خارجی” است. فقط به این کلمه کلیدی لینک ندهم و به انکر تکست های مختلفی به این صفحه لینک بدهم.

۲- دومین فاکتور برای طبیعی بودن لینک هایی که می سازید این است که فقط در یک زمان مشخص شروع به ساخت بک لینک نکنید. مثلاً هرشب ساعت ۹ شروع به ساخت بک لینک نکنید. در تایم های مختلفی برای سایتتان لینک بسازید تا لینک هایی که می سازید طبیعی باشند.

۳- فقط در سایت های که اعتبار بالایی دارند شروع به لینک سازی نکنید. علاوه بر این که در سایت‌هایی که اعتبار بالایی دارند، در سایت‌هایی که اعتبار پایینی هم دارند به سایت تان لینک بدهید.

۴- فقط از یک روش لینک سازی استفاده نکنید، مثلاً علاوه بر اینکه در سایت های وبلاگ دهی برای سایتتان لینک می سازید، از سایت‌های انجمنی ، تبلیغات رایگان، سوشال بوک مارک ها و… استفاده کنید.

۵- قبل از اینکه شروع به ساخت کنید، حتماً محتوایی که تولید می کنید کامل تر و جامع تر از محتوای رقیبانتان باشد. البته این مورد مربوط به سئو داخلی سایت است. اما می‌خواهم به شما بگویم اگر محتوای تو بی کیفیت باشد و اصول سئو محتوا را رعایت نکنید هر چقدر هم که بک لینک با کیفیت برای سایتتان بسازید نتیجه مطلوبی نخواهید گرفت. از قبل از اینکه شروع به ساخت کنید حتما سعی کنید یک محتوای کامل و جامع منتشر کنید و سپس برای آن محتوا شروع به ساخت بک لینک کنید.

۲- ساخت بک لینک با کیفیت

دومین فاکتور سئو خارجی ساخت بک لینک های با کیفیت برای سایتتان است. خیلی از دوستان وقتی با مبحث بک لینک آشنا می شوند بدون اینکه سایت هایی که می‌خواهند در آنها به سایت شما لینک بدهند را بررسی کنند شروع به ساخت بک لینک میکنند.

به این نکته توجه کنید حتماً در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند و spam score آنها پایین است شروع به لینک سازی کنید.

ممکن است یک سایتی اعتبار بالایی داشته باشد اما spam score آن بسیار بالا باشد، چنین سایت هایی می تواند تاثیر منفی روی سئو سایتتان بگذارد. یا برعکس!

ممکن است یک سایتی اعتبار پایینی داشته باشد اما spam score آن ۰ باشد،لینک سازی در چنین سایت ها تاثیر فوق العاده مثبتی روی سایتتان می گذارد.

اما شاید بپرسید که از کجا می توانیم میزان اسپم بودن یک سایت را بررسی کنید؟! برای بررسی spam score یک سایت شما باید از ابزار MOZbar که یک ابزار کاملا رایگان است و روی مرورگر کروم تان نصب می شود استفاده کنید.

با نصب این نرم افزار روی مرورگر کروم تان ، قبل از اینکه در سایت شروع به لینک سازی برای سایتتان کنید وارد سایت می شوید و این افزونه را فعال می کنید. با فعال سازی این افزونه میتوانید ببینید که سایتی که می‌خواهید لینک تان را در آن قرار دهید spam score آن چقدر است.

پس حتماً در سایت‌هایی به سایتتان لینک بدهید که spam score پایینی دارند.

۳- استفاده از روش های PBN در ساخت بک لینک

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در سئو خارجی این است که حتماً از روش‌های لینک سازی قوی و قدرتمند استفاده کنید. همانطور که می دانید با توجه به الگوریتم های جدید گوگل قدرت بک لینک هایی که می سازید نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است. برای این که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید از روش های قدرتمند مثل بک لینک pbn استفاده کنید.

خیلی از افراد فکر می کنند که ساخت بک لینک به روش pbn خیلی خطرناک است. در صورتی که اگر اصولی ساخته شود نه تنها هیچ خطری ندارد بلکه رتبه سایتتان را به طور چشمگیری افزایش میدهد.

ساخت بک لینک pbn به دو دسته pbn کلاه سیاه و pbn و کلاه خاکستری تقسیم می شود. در لینک سازی به روش pbn کلاه خاکستری شما در سایت هایی که اعتبار بالایی دارند شروع به ساخت بک لینک میکنید. بعد از این که شروع به ساخت بک لینک کردید بعد از چند روز شروع به ساخت بک لینک برای لینک هایی که ساختید می کنید و قدرت بک لینک هایی که از قبل ساخته اید را افزایش می دهید.

اگر به دنبال ساخت بک لینک pbn کلاه خاکستری هستید می توانید از این روش استفاده کنید. البته این روش کاملاً رایگان است و نیاز به هیچ هزینه اضافی ندارد. با توجه به اینکه می توانید با استفاده از سیستم های وبلاگدهی و انجمن ها بک لینک های pbn بسیار قوی بسازید پیشنهاد میکنم حتما این مقاله زیر را بخوانید.

۴- خرید رپورتاژ آگهی

یکی دیگر از فاکتورهای سئو خارجی که نیاز به سرمایه دارد خرید رپورتاژ آگهی است. البته اصلاً هدف من این نیست که هیچ سرمایه اولیه ای ندارید بابت خرید رپورتاژ آگهی هزینه کنید.

در صورتی که اگر بتوانید بک لینک های pbn قوی بسازید اصلا نیازی به خرید رپورتاژ آگهی ندارید. البته در دوره اسرار لینک بیلدینگ حرفه ای یک روش ساخت بک لینک pbn آموزش دادن که با استفاده از آن روش می‌توانید روی کلمات کلیدی بسیار سخت به نتایج اول گوگل برسید.

البته اگر نیاز به خرید کورتاژ آگهی دارید حتماً نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد را رعایت کنید:

  1. قبل از اینکه شروع به خرید رپورتاژ آگهی کنید حتماً سایتی که می خواهید در آن به سایت تان لینک بدهید را کامل بررسی کنید.۲- به هیچ عنوان از پکیجهای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید.
  2. در هر رپورتاژ آگهی بیشتر از سه لینک ندهید. سید
  3.  با استفاده از ابزار mozbar میزان spam score سایت را بررسی کنید.
  4.  برای رپورتاژ آگهی تان شروع به ساخت بک لینک کنید.

۵-فعالیت در انجمن های گفتگو

یکی دیگر از روش های دریافت بک لینک کاملاً رایگان و با کیفیت این است که در انجمن های گفت و گو فعالیت کنید. در هر زمینه ای که کسب و کار اینترنتی  تان را راه اندازی کرده اید یکسری انجمن ها و تالارهای گفتگو وجود دارد که می‌توانید در آنها عضو شوید و پاسخ افرادی که سوال میپرسند را بدهید و به سایت دانلود لینک بدهید. با استفاده از همین روش می توانید بک لینک های فوق العاده قدرتمند و با کیفیتی دریافت کنید.

البته قبل از این که در انجمنی فعالیت کنید حتماً بررسی کنید و ببینید که آیا اجازه درج لینک به شما می دهند یا نه؟! حتماً میزان spam بودن سایت را بررسی کنید. اگر می‌خواهید به سایتتان لینک بدهید به شما توصیه می‌کنیم با دو اکانت ثبت نام کنید و با استفاده از یکی از اکانت هایی که ثبت نام کرده اید سوال را بپرسید و بعد از چند روز با استفاده از اکانت دوم تان پاسخ سوالات را بدهید و به سایتتان لینک بدهید. این روش یکی از روش‌های رایج ساخت بک لینک از طریق انجمن ها و تالارهای گفتگو است.

البته با استفاده از انجمن ها علاوه بر اینکه می توانید بک لینک های کاملا رایگان و با کیفیتی بسازید می توانید با انتشار مطالب در انجمن ها کاری کنید که ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند. یعنی یکی از روش های قدرتمند برای افزایش بازدید سایت است.

 

۶-فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از فاکتورهای سئو خارجی که به سئو سایت تان کمک می کند فعالیت در شبکه های اجتماعی است. پیشنهاد می کنیم در کنار اینکه سایت تان را راه اندازی می کنید در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و… و فعالیت تان را شروع کنید.

علاوه بر این که باعث می شود از یک سری از این شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و فیسبوک بک لینک های با کیفیت دریافت کنید می‌توانید ترافیک سایتتان را افزایش بدهید.

یکی از بزرگترین مزیت های شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و لینکدین این است که بعد از این که مطلبی را داخل سایت تان منتشر کردید ممکن است چندین روز طول بکشد تا مطلبتان ایندکس شود.

برای ایندکس سریع مقالات سایتتان می‌توانید بعد از اینکه محتوای آن را منتشر کردید لینکش را در در شبکه های اجتماعی مخصوصاً فیسبوک، لینکدین و توییتر قرار بدهید سید تا محتوا تان زودتر ایندکس شود.

 

۷- فعالیت در سایت های اشتراک ویدیو

استفاده از سایت های اشتراک ویدیو تاثیر فوق العاده مثبتی می تواند روی سئو سایت تان بگذارد.. همانطور که میدانید تاثیر ویدئو نسبت به خواندن مقاله بسیار بیشتر شده است. علاوه بر این که می توانید ویدیوهای تان را در این سایت ها به صورت کاملاً رایگان منتشر کنید می توانید از طریق این سایت ها ترافیک سایتتان را افزایش بدهید.

در هر حوزه‌ای که سایتتان را راه اندازی کرده‌اید شروع به ساخت و تولید ویدئو کنید و علاوه بر این که ویدیو تان را می توانید داخل سایت قرار بدهید می توانید در شبکه های اشتراک ویدیو هم قرار دهید. از طریق سایت‌های اشتراک ویدیو می توانید بک لینک های بسیار با کیفیتی دریافت کنید. پیشنهاد می کنم حتما از سایت هایی مثل یوتیوب، آپارات، نماشا، تماشا و… استفاده کنید.

۸-چیدن استراتژی برای لینک بیلدینگ

در سئو خارجی داشتن استراتژی برای لینک سازی بسیار مهم است. باید خیلی اصولی شروع به ساخت بک لینک بر سایتتان کنید. حتما باید استراتژی قدرتمندی داشته باشید. قبل از اینکه شروع به ساخت کلیک کنید باید تمام منابع لینک سازی را پیدا کنید و جمع آوری کنید. در تایم های مختلفی برای سایتتان لینک بسازید. برای اینکه بتوانید جایگاهتان را بهبود دهید حتماً از استراتژی های قدرتمند مثل ساخت بک لینک pbn و بک لینک ۴۰ مرحله ای استفاده کنید.

۹- بررسی سئو خارجی سایت رقبا

در سئو خارجی بررسی کردن رقیبانتان بسیار مهم است. اصلاً در مبحث سئو برای اینکه بتوانید به نتایج برتر گوگل مخصوصاً رتبه اول گوگل برسید باید نسبت به بقیه سایت ها بهتر باشید. محتوای تان باید کامل تر و جامع تر از رقیبان تان باشد. تکنیک های تان باید با کیفیت تر از بک لینک های رایگان تان باشد.

در سئو خارجی سعی کنید کامل بررسی کنید و ببینید که رقیبانتان در چه جاهایی شروع به ساخت بک لینک کردند. راه و روش های زیادی برای پیدا کردن بک لینک رقبا وجود دارد. برای بررسی بدم که رقبا می‌توانید از ابزارهایی مثل moz ahrefs و… استفاده کنید.

برای هر کلمه کلیدی که میخواهید به نتایج اول گوگل برسید در اولین قدم حتماً محتوای رقیبانتان را بررسی کنید و سعی کنید محتوای تان کامل‌تر و جامع‌تر از رقیبانتان باشد. بعد از اینکه یک محتوای کامل تر و جامع تر از رقیبان نوشتید سایت‌های رقیبانتان را با استفاده از این ابزارها بررسی کنید و ببینید که در چه جاهایی برای سایت شان شروع به لینک سازی کردند آن سایت ها را کامل بررسی کنید و شما هم شروع به ساخت بک لینک در آن ها کنید.

جمع بندی

سئو خارجی یعنی باید یک سری کارها خارج از سایتتان انجام دهید تا سایتتان برای موتورهای جستجوگر گوگل بهینه سازی شود. مهمترین فاکتور در سئو خارجی ساخت بک لینک با کیفیت و طبیعی است. برای ساخت بک لینک اصلا نیازی به هزینه های اضافی ندارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *