دانستنی

سئو محتوا چیست؟(۱۳ مرحله سئو محتوا و CONTENT SEO)

سئو محتوا به مجموعه کارهایی که باید روی محتوای که میخواهید داخل سایت تان منتشر کنید صورت می گیرد تا محتوای که تولید می‌کنید کاملا سئو شده باشد.

برای دیده شدن در نتایج اول گوگل شما باید تمام اصول سئو محتوا را کامل رعایت کنید تا بتوانید سایتتان را در نتایج اول گوگل بالا بیاورید.

با توجه به اینکه خیلی از دوستان به دنبال یادگیری مباحث سئو محتوا و یا بهینه سازی محتوا هستند در این مقاله می‌خواهم مرحله به مرحله و از صفر تا صد شما را با بهینه سازی محتوا آشنا کنم.

با توجه به الگوریتم های جدید گوگل، مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوا است. اما تا به حال فکر کردید که آیا بدون رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت محتوایی که تولید می کنید در نتایج اول گوگل دیده می شود؟ یا اینکه می توانید با استفاده از محتوایی که تولید کرده اید مخاطبان و کاربران زیادی را جذب سایتتان کنید؟

مسلما اگر مباحث سئو محتوا را یاد نگیرید نمی توانید محتوای که تولید می کنید را به نتایج اول گوگل برسانید. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور مباحث بهینه سازی محتوا را یاد بگیریم؟

در همین مقاله آموزش سئو محتوا قصد دارم قدم به قدم و از صفر تا صد به صورت کاملا عملی شما را با بهینه‌سازی محتوا آشنا کنیم.

تمام نکاتی که در این مقاله یاد خواهید گرفت نتیجه چندین سال تجربیات من در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است. به شما قول می دهم که اگر تمام این نکات را به صورت قدم به قدم رعایت کنید می توانید مقالات و محتوا هایی که داخل سایت تان منتشر می کنید را بر پایه اصول سئو باشد و در نتایج اول گوگل دیده شوید.

پس از شما می خواهم که همراه من باشید تا شما را به صورت کامل با مبحث بهینه سازی و سئو محتوا آشنا کنیم.

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا چیست؟

به زبان ساده سئو محتوا یعنی محتواهایی که روی سایتتان منتشر می کنید باید تمام اصول سئو و بهینه سازی سایت در آنها رعایت شده باشد، که هدف اصلی ما از نوشتن این مقاله این است که شما را به صورت کامل با سئو محتوا آشنا کنیم و یاد بگیرید محتواهای تولید کنید که تمام فاکتورهای سئو در آنها رعایت شده باشد و با منتشر کردن آن ها شانس بهتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل و یا حتی نتایج اول گوگل داشته باشید.

به این نکته توجه کنید، بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید برای این که بتوانید کاری کنید که مخاطبان و کاربرانی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند شما را پیدا کنند باید به فکر سئو و بهینه سازی سایت تان باشید.

به زبان خیلی ساده سئو یا SEO یعنی کاری کنید که سایتتان در کلمات کلیدی که مخاطبانتان جستجو می کنند در نتایج اول گوگل دیده شود.

در سئو و بهینه سازی محتوا به این نکته توجه کنید که هدف اصلی شما باید رسیدن به رتبه اول گوگل باشد. در ادامه یک ویدیو کامل آموزش سئو محتوا برای شما ضبط کردم که پیشنهاد میکنم حتما این ویدیو را به صورت کامل ببینید. البته علاوه بر دیدن ویدیو من پیشنهاد میکنم حتما نکاتی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد را یک بار کامل مرور کنید.

فیلم آموزش سئو محتوا از ۰ تا ۱۰۰

{film}
در ویدیوی بالا شما را مرحله به مرحله با سئو و بهینه سازی محتوا شنا کردیم. حتماً ویدیو های بالا را تا انتها مطالعه کنید و نکاتی که در ادامه به شما آموزش داده ایم را حتماً یک بار بخوانید و به صورت دائم روی سایتتان پیاده سازی کنید.

۱۳ مرحله بهینه سازی و سئو محتوا یا Content SEO

13 مرحله بهینه سازی و سئو محتوا یا Content SEO

تا به اینجا متوجه شدید که منظور از سئو و بهینه سازی محتوا چیست. اما برای اینکه بتوانید یک محتوای حرفه‌ای تولید کنید باید تمام فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت را داخل محتوای تان کامل رعایت کنید.

یکی از بزرگترین دلایلی که باعث می شود سایت شما در نتایج اول گوگل دیده نشود این است که اکثر افراد یک محتوای بی کیفیت تولید می کنند و هیچ کدام از فاکتور های سئو و بهینه سازی محتوا را در محتوایی که تولید میکنند رعایت نمی کنند.

همین مورد باعث می‌شود که نتوانند در کلمات کلیدی مدنظرشان به نتایج اول گوگل برسند و هیچ ترافیکی را جذب سایت شان نمی کنند.

موتور جستجوگر گوگل نسبت به گذشته بسیار هوشمندتر شده است و مثل آب خوردن محتواهای بی کیفیت را از محتوای با کیفیت شناسایی میکند و سایت هایی که محتوایشان بی کیفیت است را از نتایجش حذف می کند و سایت هایی که محتوای با کیفیت تولید کردند را جایگزین سایت های بی کیفیت می کند.

پس چه خوب است اگر شما اصول سئو محتوا را کامل یاد بگیرید و از همین ابتدای راه محتواهای تولید کنید که کاربر پسند است و تمام فاکتورهای سئو در آن ها رعایت شده باشد.

برای اینکه بتوانید یک محتوای حرفه‌ای تولید کنید باید تمام فاکتورهای سئو داخلی یا on page seo را به صورت کامل رعایت کنید. در ادامه به صورت چک لیست شما را با تمام فاکتورهای سئو محتوا یا سئو داخلی آشنا خواهیم کرد. از همراه من باشید تا به سراغ اصل مطلب بروید.

 

۱- انتخاب کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوا

 

اولین مرحله در سئو محتوا انتخاب کلمات کلیدی هدفمند است. به این نکته توجه کنید که برای هر محتواهایی که می خواهید روی سایتتان منتشر کنید باید یک کلمه کلیدی یا دسته ای از کلمات کلیدی هم خانواده انتخاب کنید. انتخاب کلمات کلیدی اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت است.

شما باید خیلی هوشمندانه با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان بهترین کلمات کلیدی را برای تولید محتوا انتخاب کنید. کلمات کلیدی مهم ترین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت است که اگر به درستی برای سایتتان کلمات کلیدی تان را انتخاب نکنید ممکن است هر چقدر هم روی سئو سایتتان زمان بگذارید نتیجه مطلوبی نگیرید.

البته در ادامه یک ویدیوی برایتان قرار دادم که مرحله به مرحله به صورت کاملا پروژه محور انتخاب کلمات کلیدی را آموزش دادم. طبق ویدیویی که در ادامه به شما آموزش دادم می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای سایت تان انتخاب کنید.

عبارات یا کلمات کلیدی چیست؟

 

عبارات کلیدی یا کلمات کلیدی گروهی از کلمات هستند که مخاطبان و کاربران تان با توجه به نیازهایشان آنها را در گوگل جستجو می کنند. قبل از تولید محتوا حتماً باید به صورت کامل بررسی کنید و ببینید که مخاطبان و کاربران تان چه مشکلاتی دارند و برای رفع نیازهای شان چه عبارات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند.

شما هم با توجه به کلماتی که در گوگل جستجو می کنند یک محتوای کامل و جامع با توجه به اصول سئو محتوا بنویسید و نیاز آنها را برطرف کنید.

چطور بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

 

راه و روش های زیادی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی در سئو وجود دارد. که در ادامه بهترین راه ها و بهترین ابزار ها را به شما معرفی کردیم.

۱- یکی از راه های انتخاب کلمات کلیدی این است که شما با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان یک سری عبارات کلیدی را حدس بزنید یا از دیگران بپرسید به عنوان مثال در زمینه سئو و بهینه سازی محتوا افرادی که می خواهند سئو محتوا را کامل یاد بگیرند ممکن است چنین کلماتی را جستجو کنند مثل “سئو محتوا چیست” ، “آموزش سئو محتوا ” ، “محتوای سئو شده” و…

۲-یکی دیگر از روش های انتخاب کلمات کلیدی استفاده از یک سری ابزار ها و سایت های آنلاین است. با استفاده از این ابزار هایی که در ادامه به شما معرفی می کنیم می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید. ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی   keyword plannerlsigraph, keywordtool.io , kwfinder  و…

۳-یکی دیگر از بهترین روشها که خود من هم از این روش استفاده می کنم استفاده از خود گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی است. البته در ادامه به صورت فیلم انتخاب کلمات کلیدی با استفاده از گوگل را به شما آموزش داده ایم. اگر کار با ابزارها را نمی دانید پیشنهاد می کنم با استفاده از همین روش کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید.

فیلم آموزش انتخاب کلمات کلیدی

{film}
در ویدیو بالا مرحله به مرحله نحوه انتخاب کلمات کلیدی را آموزش دادیم. با استفاده از این روش میتوانید بهترین کلمات کلیدی هدفتان را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم حتما این ویدیو بالا را تا انتها ببینید.

نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

 

  • برای انتخاب کلمات کلیدی سایت تان حتما زمان بگذارید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید
  • برای هر محتوایی که تولید می کنید فقط باید یک کلمه کلیدی انتخاب کنید، البته هیچ مشکلی ندارد که کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه‌ کلیدی اصلی تان را داخل محتوای تان تکرار کنید.
    در کنار کلمات کلیدی که انتخاب می کنید حتماً کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه‌ کلیدی اصلی تان را هم انتخاب کنید در محتوایی که تولید می کنید علاوه بر این که کلمه کلیدی اصلی تان را تکرار می کنید حتماً کلمات هم خانواده هم تکرار کنید. این کار
  • باعث می شود که شما علاوه بر این که روی کلمه کلیدی اصلی به نتایج اول گوگل برسید روی کلمات کلیدی هم خانواده و مرتبه بگیرید که باعث افزایش بازدید سایت تان می شود.
  • به هیچ وجه محتوای سایتتان را برای دو یا چند محتوا بهینه سازی نکنید. این کار باعث می شود که نتوانید روی کلمه کلیدی اصلی‌تان رتبه بگیرید.

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی در سئو محتوا

 

  1. یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی این است که بسیاری از افراد بعد از این که وب سایت راه اندازی می کنند برای سئو و بهینه سازی سایت شان به سراغ کلمات کلیدی اصلی می‌روند همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند سایت شان را در نتایج اول گوگل بالا بیاورند.
  2. یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی این است که بسیاری از افراد فکر می‌کنند برای اینکه بتوانند به نتایج اول گوگل برسند باید حتماً برای هر کلمه کلیدی شان چند محتوا تولید کنند. که این مورد یکی از اشتباهات بسیار خطرناک است. البته مشکلی ندارد که شما برای کلمات هم خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلی‌تان محتوای جدید بنویسید. اما اگر برای یک کلمه کلیدی دو یا چند محتوا بنویسید نمی‌توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید.

 

بررسی میزان سختی کلمات کلیدی در سئو محتوا

 

برای اینکه میزان سختی ها پر رقابت بودن یک کلمه کلیدی را بررسی کنید یکسری فاکتورها و معیارها وجود دارد. برای بررسی میزان سختی یک کلمه کلیدی پیشنهاد می کنم طبق مراحل زیر عمل کنید.

  1. کلمه کلیدی اصلی تان را در گوگل جستجو کنید
  2. تمام سایت های صفحه اول گوگل را بررسی کنید(طبق موارد زیر)
  3. کامل ببینید که محتوایی که نوشته اند از چند کلمه تشکیل شده است
  4. بررسی کنید و ببینید که آیا از تصاویر و ویدیو استفاده میکنند یا نه
  5. بررسی کنید و ببینید که آیا سایت های عمومی در نتایج اول هستند یا سایت‌های تخصصی( منظور از سایت عمومی مثل دیجی کالا که در تمام حوزه‌ها فعالیت می کند و منظور از یک سایت تخصصی مثل یک فروشگاه تخصصی فروش موبایل)
  6. بررسی کنید و ببینید که آیا از تگ های H1 و H2 به درستی استفاده کرده است یا نه
  7. بررسی کنید و ببینید که کلمه کلیدی اصلی‌تان را چند بار در محتوای شان تکرار کرده‌اند
  8. بک لینک تمام سایت‌ها را کامل بررسی کنید.

استراتژی رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی سخت و پر رقابت

 

برای این که بتوانید روی کلمات کلیدی سخت و پر رقابت به نتایج اول گوگل برسید نه تنها باید تمام فاکتورهای سئو محتوا را رعایت کنید بلکه باید تمام فاکتورهای سئو خارجی هم رعایت کنید.

یعنی شما فقط با تولید یک محتوای باکیفیت به تنهایی نمی توانید سایت تان را به نتایج اول گوگل برسانید. درست است که تولید محتوای با کیفیت مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت است اما برای دیده شدن در نتایج اول گوگل علاوه بر اینکه محتوای باید با کیفیت باشد و تمام اصول سئو محتوا را باید رعایت کنید باید به فکر ساخت بک لینک با کیفیت باشید.

البته علاوه بر اینکه تمام فاکتورهای سئو خارجی و سئو داخلی را باید رعایت کنید باید اصولی برای کلمات کلیدی تان تولید محتوا کنید.

برای این که بتوانید روی کلمات کلیدی سخت و پر رقابت رتبه بگیرید علاوه بر اینکه باید تمام فاکتورهای on page seo و off page seo را به صورت کامل رعایت کنید باید هدف اصلی تان این باشد که در ابتدا روی کلمات کلیدی خیلی راحت و راحت بگیرید و بعد از اینکه روی کلمات کلیدی خیلی راحت و راحت رتبه گرفتید به سراغ کلمات کلیدی متوسط بروید، بعد از اینکه روی کلمات کلیدی متوسط رتبه گرفتید به سراغ کلمات کلیدی سخت بروید. این مورد یکی از استراتژی های بسیار قوی برای رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی سخت و خیلی سخت است.

استفاده درست از کلمات کلیدی در محتوا

 

باید به درستی داخل محتوای تان کلمات کلیدی را تکرار کنید. پاراگراف اول در سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است. سعی کنید بین ۲ الی ۳ بار کلمه کلیدی اصلی‌تان را در پاراگراف اول یا ۱۰۰ کلمه اول تکرار کنید.

البته بهتر است علاوه بر اینکه کلیدی اصلی‌تان را تکرار می کنید کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلی‌تان را در پاراگراف اول تکرار کنید. پس پاراگراف اول را در سئو و بهینه سازی سایت بسیار جدی بگیرید.

به درستی کلمه کلیدی تان را تکرار کنید، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا باعث می شود نتوانید به نتایج اول گوگل برسید و تاثیر منفی روی سئو سایت تان می گذارد. سعی کنید در هر ۱۰۰ کلمه ۲ الی ۳ بار کلمه کلیدی اصلی‌تان را تکرار کنید. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی باعث کیبورد استافینگ میشود و تاثیر منفی روی سئو محتوا می گذارد.

در تگ H1 باید به درستی کلمه کلیدی اصلی تان را قرار دهید. در تگ های H2 باید علاوه بر اینکه کلمه کلیدی اصلی‌تان را تکرار می کنید کلمات کلیدی هم خانواده با کلمه‌ی کلیدی اصلی‌تان هم تکرار کنید.

تکرار درست کلمات کلیدی در سئو محتوا نقش بسیار مهمی دارد که من داخل دوره کلمات کلیدی پول ساز به صورت کاملا عملی انتخاب کلمات کلیدی پولساز و نحوه استفاده از کلمات کلیدی را به شما آموزش دادم.

 

جمع بندی

در این مقاله به صورت کامل شما را با تمام فاکتورهای سئو محتوا شنا کردیم. اگر تمام فاکتورهای گفته شده در این مقاله را خیلی جدی بگیرید و هر محتوایی که تولید می کنید، تمام فاکتورهای گفته شده در این مقاله را رعایت کنید میتوانید ورودی سایت تان را چندین و چند برابر کنید

تولید محتوا مهمترین فاکتور در سئو و بهینه سازی سایت است! بدون تولید محتوا حرفه‌ای نمی توانید سایتتان را در نتایج اول گوگل بالا بیاورید.

بعد از اینکه سایت تان را راه اندازی کردید هدف اصلی تان باید جذب ترافیک از طریق گوگل و اعتماد سازی بین آنها باشد. اگر در نتایج اول گوگل دیده نشوید نمی‌توانید هیچ محصول و خدماتی را در سایتتان بفروشید.

البته می توانید از روش های پولی مثل تبلیغات و یا تبلیغات گوگل استفاده کنید. اما برای کسی که میخواهد بدون هیچ سرمایه ای یک سایت پولساز راه اندازی کند و محصولات و خدماتش را در اینترنت بفروشد باید تمام مباحث سئو از جمله سئو محتوا و سئو خارجی را یاد بگیرید.

برای اینکه بتوانید در سخت ترین کلمات کلیدی سایتتان به نتایج اول و یا حتی رتبه اول گوگل برسید باید اول از همه محتوای با کیفیت تولید کنید دوم این که بک لینک های حرفه‌ای و با کیفیتی بسازید. با رعایت کردن هم این دو فاکتور می توانید در سخت ترین کلمات کلیدی سایتتان هم به نتایج اول برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *