دانستنی

سئو چیست؟(رسیدن به صفحه اول گوگل)

سئو یا SEO مخفف عبارت “Search Engine Optimization ” است. معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل است. است با توجه به اینکه بسیاری از افراد در مورد اینکه سئو چیست و چگونه می توانیم سایتمان را سئو و بهینه سازی کنیم از من سوالات زیادی می پرسند که در این مقاله جامع قصد دارم به صورت کامل به شما آموزش بدهم که سئو چیست ؟ و چگونه می توانید با سئو و بهینه سازی سایت تان ترافیک سایت تان را به صورت نامحدود افزایش بدهید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که سئو و بهینه سازی سایت کار بسیار سخت و پیچیده ای است. ولی اگر شما اصول سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرید می توانید در کلمات کلیدی که انتخاب می کنید به نتایج اول گوگل برسید و رسیدن به نتایج اول گوگل باعث می شود که ورودی و ترافیک سایتتان افزایش پیدا کند.

هرچه ورودی و ترافیک سایت تان افزایش پیدا کند در نهایت درآمد اینترنتی تان هم بیشتر می شود. اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید و میخواهید ورودی سایت تان را افزایش بدهید این مقاله مناسب شما است.

در این مقاله بهینه سازی سایت یا سئو چیست قصد دارم به صورت کامل و جامع شما را با فرایند سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنم. به شما قول می‌دهند که این یکی از کامل ترین و جامع ترین مقاله ها سئو و بهینه سازی سایت است. پس همراه ما باشید تا شما را با مبحث” بهینه سازی سایت سایت و سئو چیست ” آشنا کنم.

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

همانطور که در مطلب بالا گفتم و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر بخصوص گوگل است. اگر صاحب وب سایت هستید و می خواهید کاری کنید که مخاطبان و کاربران تان خیلی ساده و راحت سایت شما را در نتایج اول گوگل ببینند باید سایت تان را برای گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید.

شاید در ابتدا فکر کنید که بهینه سازی سایت یا سئو (seo) ممکن است کار سخت و دشواری باشد ولی اصلاً اینطور نیست. شما اگر اصول سئو را کامل یاد بگیرید می توانید سایت خودتان و مشتریانتان را به نتایج اول گوگل برسانید. اگر اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید می توانید به صورت کاملا رایگان خودتان سایت تان را سئو کنید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای بهینه سازی سایت و سئو حتماً باید کار سئو سایت شان را به افراد و گروه های متخصصین سئو بدهند. ولی اصلاً نیازی نیست بابت سئو سایتتان هزینه کنید. برای اینکه سایت تان را خودتان بهینه سازی و سئو کنید باید اصول و تکنیک های سئو را یاد بگیرید.

برای یادگیری سئو اگر زبان انگلیسی تان خوب است بهتر است از منابع معتبر سئو مثل سایت های moz، backlinko، search engine land و … استفاده کنید. البته اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید اصلا نگران نباشید چون در این مقاله سئو چیست سعی کردم کاملترین مقاله در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی سایت را برای فارسی زبانان قرار بدهم. پس اصلا جای نگرانی نیست و می توانید به صورت کاملا حرفه ای یادگیری سئو را با این مقاله شروع کنید.

سئو چه کاربردی دارد؟ ( کاربرد سئو)

سئو چه کاربردی دارد؟ ( کاربرد سئو)

تا الان متوجه شدید که بهینه سازی سایت و سئو چیست . حالا قصد دارم در مورد کاربرد سئو صحبت کنم. کاربرد سئو در وب سایت بسیار مهم است. کاربرد سئو این است که شما کاری کنید که مخاطبان و کاربران هدفتان با توجه به نیاز هایی که در اینترنت دارند شما را خیلی راحت پیدا کنند. پس کاربرد سئو در وبسایت بسیار مهم است. اگر برای کسب و کارتان سایت بسازید اما آن را بهینه سازی و سئو نکنید خیلی سخت می توانید کاری کنید که مخاطبان و کاربران هدف‌تان شما را پیدا کنند.
به عنوان مثال :

اگر در زمینه فروش لباس فعالیت می کنید و یک فروشگاه اینترنتی لباس دارید برای اینکه کاری کنید که مخاطبان و کاربرانی که قصد خرید خرید لباس از اینترنت را دارند باید سایت تان را برای آنها بهینه سازی کنید تا افرادی که عبارت و کلمات کلیدی مثل ” خرید لباس”، ” خرید لباس مردانه”، ” خرید لباس زنانه” و… را جستجو می کنند شما را پیدا کنند.

به این عباراتی که مخاطبان و کاربران هدف شما در گوگل جستجو می کنند کلمات کلیدی گفته می شود. البته در ادامه به صورت کامل شما را با نحوه انتخاب کلمات کلیدی و یا این که کلمات کلیدی چیست آشنا خواهیم کرد.

پس از کاربرد سئو این است که مخاطبان و کاربران هدفتان که در اینترنت با توجه به نیازشان جستجو می کنند خیلی ساده شما را پیدا کنند باید سایت تان را برای آنها بهینه سازی یا سئو استفاده کنید.

اهمیت سئو چیست ؟

اهمیت سئو چیست ؟

همان طور که گفتیم سئو برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند و صاحب وب سایت هستند بسیار مهم است. seo اهمیت زیادی دارد و مهمترین آن افزایش ترافیک سایت و افزایش درآمد اینترنتی است.

وقتی اصول سئو و بهینه سازی سایت را کامل یاد بگیرید و بتوانید با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان سایت تان را بهینه سازی و سئو کنید می توانید مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید. هرچه مخاطبان و کاربرانی که وارد سایت تان می شوند بیشتر باشد در نهایت تاثیر مستقیمی بر روی درآمدتان می گذارد و درآمدتان افزایش پیدا می کند.

پس از اهمیت سئو این است که می توانید مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید و با توجه به اصول بازاریابی اینترنتی مخاطبانی که وارد سایتتان میشوند را به مشتری تبدیل کنید.

البته سئوی سایت یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی است. برای این که بتوانید مخاطبان و کاربران زیادی را به مشتری تبدیل کنید باید تمام اصول بازاریابی اینترنتی را رعایت کنید که سئو و بهینه سازی سایت یکی از بهترین و قدرتمندترین ابزار بازاریابی اینترنتی است.

بیشتر کاربران اینترنتی با توجه به نیازی که دارند صفحات مورد نظرشان را در موتورهای جستجوگر مثل گوگل، یاهو و بینگ پیدا می کنند. از این رو شما با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت می توانید این مخاطبان را به بازدیدکنندگان سایتتان تبدیل کنید.

علاوه بر این موتورهای جستجو با توجه به کلمات کلیدی که مخاطبان و کاربران شما در اینترنت جستجو می کنند نتایجی را به جستجو کنندگان نشان می دهد. مثلاً در تصویر زیر عبارت کلیدی ” بهترین گوشی سامسونگ” را جستجو کردیم، و گوگل با توجه به سایت هایی که در این کلمه کلیدی رتبه گرفتند را به مخاطبان و جستجو کنندگان نشان می دهد.

کلمات کلیدی که توسط مخاطبان و کاربران در موتورهای جستجوگر جستجو می شوند بسیار اهمیت دارند. البته باید به صورت کاملا اصولی کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کاربران هدفتان آنها را در اینترنت جستجو می کنند. البته در ادامه به صورت کامل به شما خواهم گفت گفت که منظور از کلمات کلیدی در سئو چیست و چطور می توانید بهترین کلمات کلیدی برای سایتتان انتخاب کنید.
۰۱
با توجه به تجربیاتی که در زمینه سئوی سایت کسب کردیم متوجه شدیم که نرخ تبدیل مخاطبان و کاربرانی که از طریق گوگل وارد سایت تان می شوند نسبت به تبلیغات بنری بسیار بیشتر است.

تا اینجا فهمیدی که سئو چیست و شما را با کاربرد سئو و اهمیت سئو به صورت کامل آشنا کردیم. در ادامه قصد دارم به شما نحوه کار موتورهای جستجو را آموزش بدهم.

مراحل بهینه سازی سایت چیست؟

 

رسیدیم به یکی از اصلی ترین بخش های این مقاله. در این قسمت قصد دارم به مراحل سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم. کلاً سئو به ۳ مرحله اصلی دسته بندی می شود:

  • انتخاب کلمات کلیدی
  • سئو داخلی ( on page seo)
  • سئو خارجی (off page seo)

کلمات کلیدی در سئو چیست؟

کلمات کلیدی در سئو چیست؟

اولین مرحله در  بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی است. شما در مرحله اول باید مهمترین و اصلی ترین کلمات کلیدی حوزه کاری تان را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی سایت بسیار مهم است.

تحقیق کلمات کلیدی یعنی انتخاب بهترین عبارات و کلماتی که مخاطبان و کاربران شما جستجو می کنند. تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است و باید به درستی انجام شود. برای انتخاب کلمات کلیدی سایتتان زمان بگذارید و سعی کنید بهترین کلمات کلیدی تان را پیدا کنید.

انتخاب درست کلمات کلیدی در درآمد تان تاثیر گذار است. عنی اگر مناسبترین و بهترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید میزان فروش و درآمد اینترنتی تان چندین و چند برابر می شود.

انتخاب کلمات کلیدی کار سخت و دشواری نیست. شما به راحتی می توانید بهترین کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید. فقط در انتخاب کلمات کلیدی به این نکته توجه کنید که با توجه به نیاز مخاطبان و کاربران تان تحقیقات کلمات کلیدی تان را انجام بدهید.

یعنی باید بررسی کنید که مخاطبان تان چه نیازی دارند و با توجه به نیاز شان چه عباراتی را در گوگل جستجو می کنند. انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی اصلاً کار سخت و دشواری نیست و خیلی ساده می توانید با استفاده از خود گوگل و یکسری ابزارها مثل  keyword planner، kwfinder،  keywordtool.io  و…مناسب ترین و بهترین کلمات کلیدی تان را پیدا کنید.

بهترین روش تحقیق کلمات کلیدی در سئو

بهترین روش تحقیق کلمات کلیدی در سئو

همان طور که گفتیم اولین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی است. یکی از حساس ترین مراحل ای که باید به درستی برای بهینه سازی سایتتان انجام دهید این است که با توجه به حوزه کاری تان باید بهترین کلمات کلیدی را برای سایتتان انتخاب کنید.

همانطور که گفتم راه و روش های زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی در سئو وجود دارد، به عنوان مثال می‌توانید از ابزارها استفاده کنید. اما در این بخش قصد دارم یکی از بهترین روش های انتخاب کلمات کلیدی سایت تان را آموزش بدهم.

در این روش به شما آموزش خواهم داد شما میتوانید کلمات کلیدی زیادی را برای سایت تان انتخاب کنید.

در این قسمت قصد دارم نحوه انتخاب کلمات کلیدی از طریق خود گوگل را به شما آموزش بدهید. برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی طبق مراحل زیر عمل کنید.

۱- حوزه مورد نظرتان را انتخاب کنید( مثل حوزه کسب و کار اینترنتی)
۲- یک کلمه کلیدی دانه یا seed keyword برای حوزه کاری تان انتخاب کنید( مثلاً همین عبارت” کسب و کار اینترنتی “،” کسب درآمد از اینترنت ” و…)

۳- عبارت کلیدی تان را که انتخاب کرده اید را داخل گوگل جستجو کنید و به انتهای نتایج گوگل بروید. دقیقاً مشابه تصویر زیر که ما عبارت” کسب و کار اینترنتی” را جستجو کردیم.

۴- اگر عباراتی را گوگل به شما پیشنهاد نداد و یا عباراتی را ندیدید یک عبارت دیگر در حوزه کاریتان جستجو کنید.
۵- عباراتی را گوگل به شما نشان می دهد بهترین کلمات کلیدی برای سایت دارد. از این کلمات کلیدی می توانید برای سایت تان استفاده کنید. بهتر است یک فایل اکسل یا نوت پد ویندوز را باز کنید و تمام کلمات کلیدی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد را داخل آن ذخیره کنید. باز هم اگر نیاز به کلمات کلیدی جدیدی داشتید می توانید کلمات کلیدی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد را جستجو کنید.

فقط در تحقیق کلمات کلیدی به این نکات توجه کنید که :

اولاً: این تنها راه برای انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی نیست ولی یکی از بهترین روش ها برای انتخاب کلمات کلیدی در صحیح است.

دوما: کلمات کلیدی که گوگل به شما نشان می دهد بهترین و اصلی ترین کلمات کلیدی است که مخاطبان و کاربران زیادی آنها را جستجو می کنند. یعنی گوگل عباراتی را به شما نشان می دهد که مخاطبان و زیادی آنها را جستجو می کنند.

شاید برایتان سوال پیش بیاید کلمات کلیدی در سئو به چه دردی میخورند؟

برای اینکه شما کاری کنید مخاطبان و کاربران زیادی وارد سایت تان بشوند باید سایت تان را برای این کلمات کلیدی بهینه سازی کنید. باید کاری کنید که وقتی کسی کلمات کلیدی که انتخاب می کنید را جستجو کرد سایت تان در نتایج اول گوگل دیده شود.

 

 on page seo چیست ؟ (بهینه سازی داخلی)

 on page seo چیست ؟ (بهینه سازی داخلی)

دومین مرحله در سئو و بهینه سازی سایت سئو داخلی است. بهینه سازی داخلی یعنی به مجموعه کارهایی که باید داخل سایت انجام دهید تا سایتتان بهینه سازی شود مثل تولید محتوای حرفه‌ای و سئو شده، بهینه سازی تصاویر، انتخاب درست تگ ها، بهینه سازی سرعت سایت و…

یکی از بهترین کارها در سئو داخلی یا on page seo تولید محتوای حرفه ای برای سایت است. اگر در هر زمینه ای فعالیت می کنید برای اینکه کاری کنیم مخاطبان تان خیلی ساده و راحت شما را پیدا کنند باید برای سایتتان محتوا تولید کنید. تولید محتوای حرفه ای یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت است.

همانطور که در مرحله اول بهینه سازی سایت یاد گرفتید چطور کلمات کلیدی برای سایت تان انتخاب کنید. در این مرحله برای هر کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید باید شروع به تولید محتوا کنید.

بهترین راه برای تولید محتوا و بررسی وب سایت رقبا است. بهتر است کامل ببینیم که رقیبانتان در حوزه کار می‌کنید چه محتوا هایی تولید کرده اند شما هم در آن زمینه شروع به تولید محتوا کنید. برای اینکه در نتایج اول گوگل دیده شوید باید بهترین محتوا را برای سایتتان تولید کنید. برای همین است که باید رقیبانتان را کامل بررسی کنید و بر اساس رقیبانتان کامل ترین محتوا را تولید کنید.

البته تولید محتوا یکی از فاکتور های سئو داخلی است. شما علاوه بر تولید محتوا باید فاکتورهای دیگر ر را هم رعایت کنید. مثل بهینه سازی تصاویر برای سایتتان و یا بهینه سازی سرعت سایتتان و…

 off page seo چیست؟(بهینه سازی خارجی)

 off page seo چیست؟(بهینه سازی خارجی)

سومین مرحله در بهینه سازی سایت سئو خارجی یا off page seo است. منظور از بهینه سازی خارجی یعنی مجموعه کارهایی که شما خارج از سایت انجام می دهید تا سایت تان برای گوگل بهینه سازی می شود. علاوه بر فاکتور هایی که باید داخل سایت رعایت کنید یک سری فاکتورها هستند که با رعایت کردن آنها در خارج از سایت باعث بهبود رتبه سایتتان برای موتورهای جستجوگر میشود.مثل فعالیت در شبکه های اجتماعی، لینک سازی برای سایت، تهیه رپورتاژ و… اینها مواردی از سئو خارجی سایت است که برای این که بتوانید در نتایج گوگل دیده شوید باید انجام بدهید .

بهترین و موثرترین تکنیک های خارجی ساخت بک لینک برای سایتتان است. وقتی وب سایت های گوناگونی به سایتتان لینک می دهند یعنی لینک سایتتان و مطالب سایتتان داخل وب سایت های دیگر قرار می گیرد این یک امتیاز مثبت برای شما ماست و باعث افزایش اعتبار سایتتان می شود.

برای اینکه خیلی ساده تر و راحت تر بتوانید در نتایج اول گوگل دیده شوید برای محتواهایی که تولید می کنید باید داخل سایت های دیگران به سایت خودتان لینک بدهید.

این کار باعث محبوبیت سایت شما می شود. برای این کار می توانید از سیستم های وبلاگدهی فارسی یا خارجی، انجمن ها و فرم ها و حتی شبکه های اجتماعی و شبکه های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب و… استفاده کنید وب سایت تان لینک بدهید.

جمع بندی

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود هستید باید به فکر راه اندازی سایت باشید. اما بعد از اینکه سایتتان را راه اندازی کردید آیا فکر میکنید کار تمام است؟ اصلا اینطور نیست! شما باید اصول سئو و بهینه سازی سایت را به صورت کامل و جامع یاد بگیریدتا بتوانید سایتتان را در نتایج اول گوگل و صفحه اول گوگل برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *